Προς το περιεχόμενο

alexx decode

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    22
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Τόπος
    Γλυφάδα

Συμμετοχή alexx decode

0

Φήμη

  1. Ας αυτοπροσδιοριστώ... - Παίζω synth και keyboards γενικότερα. - Διατηρώ ηλεκτρονικό μουσικό σχήμα (Decode) με συμμετοχές σε 3 CD compilations και το χειμώνα αναμένεται να βγάλουμε το debut CD μας. - Ασχολούμαι κυρίως με τη σύνθεση, αλλά και με τη παραγωγή, προγραμματισμό, mixing και mastering. - Έχω πλήρες ψηφιακό home studio. - Παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής τεχνολογίας, software και hardware, παραγωγής, mixing - mastering. - Οπότε μάλλον στο μπλιμπλικάς τείνω... :)
  2. 1. Δες αριστερά στον inspector αν έχεις βάλει καμία τιμή στο delay. Αν εκεί είναι το πρόβλημα το delay θα πρέπει να έχει κάποια αρνητική τιμή (να παίζει πιο γρήγορα) αντί για την τιμή 0. 2. Πήγαινε στο Device Setup και τσέκαρε αν έχεις βάλει σωστά τον ASIO driver της κάρτας ήχου σου. Συνήθως μετά από format έχουν αναφερθεί προβλήματα με τον ASIO Driver. Αν είναι προεπιλέγμένος ο Multimedia ASIO Driver ή ο Full Duplex ASIO Driver, άλλαξέ το και βάλε τον ASIO driver της κάρτας ήχου. 3. Πήγαινε από το Start > Programs βρες το Steinberg > Cubase SX και επέλεξε το ASIO Driver Setup. Κάνε το test για να δεις αν είναι ακριβής ο συγχρονισμός μεταξύ audio και midi. Αν το test παράγει μηνύματα λάθους (Buffer Sync Lost) σημαίνει πως o ASIO Driver έχει πρόβλημα... 4. Σιγουρέψου πως έχεις τους τελευταίους drivers της κάρτας ήχου σου. Αν όχι, κάνε download από το Internet, εγκατέστήσέ τους, επέλεξε τον σωστό ASIO Driver και κάνε το test ξανά. 5. Αν έχεις έξτρα προβλήματα με τα wavs άλλαξε τις ρυθμίσεις των buffers στην κάρτα ήχου... (κι αν έχεις Sounblaster ...πάρε άλλη κάρτα ήχου! ...just kidding :)
  3. Το θέμα του budget, ναι, είναι ...ένα θέμα. Και γίνεται μεγαλύτερο όταν ο ηχολήπτης με τον οποίο συνεργάζεσαι ζητάει τα μαλλιά της κεφαλής του... Ο σκοπός ενός live είναι να προωθήσει ο καλλιτέχνης τη μουσική του και να κερδίσει ιδανικά το σύνολο του κόσμου που θα έρθει. Κάτι τέτοιο χωρίς καλό ήχο (και φωτισμό) είναι ανέφικτο, όσο καλή κι αν είναι η μουσική και το performing του group. Πολλές φορές για τον λόγο αυτό τα groups έχουν κάνει live πληρώνοντας τον ηχολήπτη από την τσέπη τους εις βάρος της δικής τους αμοιβής. Ή αν μη τι άλλο, το budget διαιρείται δια έαν άτομο παραπάνω και πάλι εις βάρος των αμοιβών του group. Όμως τελικά δεν είναι έτσι. Γιατί ένας καλός ηχολήπτης που θα σου εξασφαλίσει ένα ηχητικά επιτυχημένο live στην ουσία σε βοηθάει έμπρακτα να κερδίσεις οπαδούς και να αυξήσεις τον κόσμο που θα έρθει την επόμενη φορά να σε δει... Περισσότερος κόσμος, καλύτερη προώθηση, μεγαλύτερες αμοιβές. Επίσης οι διοργανωτές συναυλιών ρωτάνε συνήθως αν το group διάθέτει δικό του ηχολήπτη. Αν δεν έχει ο διοργανωτής θα πρέπει να πάρει δικό του (συνήθως επαγγελματία και υψηλά αμοιβόμενο) οπότε για αυτούς είναι ένα έξοδο παραπάνω. Όταν ένα group κάνει το deal για μία συναυλία μιλάει συνήθως για ένα συνολικό budget. Ο μόνος διαχωρισμός είναι το equipment-list που ζητάει το group από τον διοργανωτή και η συνολική αμοιβή του. Εκεί, η βάζει έξτρα την αμοιβή του ηχολήπτη ή διατηρεί τη συνολική αμοιβή χαμηλή και διαιρείται το ποσό δια ένα άτομο παραπάνω... Δεν νομίζω ότι υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα budget. Το μόνο πρόβλημα μπορεί να είναι οι μικρότερες αμοιβές. Αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς το λούζονται τα νέα συγκροτήματα και οι νέοι ηχολήπτες από τους διοργανωτές συναυλιών και τους επιχειρηματίες των συναυλιακών χώρων. Αλλά με έναν μόνιμο ηχολήπτη έχει κανείς περισσότερες προοπτικές να κάνει καλύτερα live, να αυξήσει τον κόσμο που περιμένει και να αμοίβεται τελικά καλύτερα στο μέλλον.
  4. Δεν μπορούσε ο feather να γράψει πιο σωστό πράγμα... Στο εξωτερικό τα συγκροτήματα έχουν ένα ολόκληρο επιτελείο είτε είναι πρωτοεμφανιζόμενες μπάντες είτε είναι στο χώρο εδώ και χρόνια. Με το group μας είχαμε την τύχη να παίξουμε με αρκετά συγκροτήματα του εξωτερικού και πιάναμε τους εαυτούς μας να θαυμάζουμε κάθε φορά τον επαγγελματισμό τους. Υπήρχαν standard τρεις τεχνικοί ήχου με τον δικό τους πάντα εξοπλισμό. Είχαν pre-programmed ψηφιακά desks και για on stage monitoring και για την κεντρική κονσόλα, pre-programmed effect processors και dynamics κλπ. Ήταν στην ώρα τους, έκαναν τις απαραίτητα negotiations για την επανατοποθέτηση των ηχείων του μαγαζιού (ΡΟΔΟΝ και Gagarin), έστησαν μέσα σε χρόνο dt και μέσα σε μισή ώρα είχαν τελειώσει και με το sound check! Και μιλάμε για set που περιλάμβανε και προηχογραφημένο υλικό, και live synths on stage και κιθάρα, μπάσσο, drums, και 3 φωνές... Ο ήχος κατά τη διάρκεια της συναυλίας υποδειγματικός. Οι ηχολήπτες "έπαιζαν" πραγματικά μαζί με το συγκρότημα. Δεν καθόντουσαν με τη φραπεδιά στο χέρι και με μισοκοιμισμένο ύφος πίσω από την κονσόλα... Γνώριζαν τα κομμάτια απ' έξω και ανακατωτά, αυξομείωναν τα auxiliaries εκεί που έπρεπε δίνοντας πινελιές εφφέ στις φωνές, χρησιμοποιούσαν το EQ εκεί που έπρεπε και όσο έπρεπε, και κάναν πραγματικό real time performing... Και ας μην αφήσουμε απ' έξω και τον τεχνικό για τα φώτα που πιστεύω πως είναι τελικά όσο σημαντικός είναι και ο ηχολήπτης... Και αυτός πρέπει να γνωρίζει τα κομμάτια, να στήνει το set του πριν το live και να κάνει performing την ώρα της συναυλίας. Ένα live μπορεί να μετατραπεί σε "χλιαρό" (σούπα) όταν τα φώτα είναι υποτονικά και δεν υποστηρίζουν τη μουσική... Εμεις αργήσαμε να αποκτήσουμε τον δικό μας ηχολήπτη. Έπρεπε να φάμε λιγο τα μούτρα μας με σχόλια του στυλ "ε, πολύ καλοί, αλλά ο ήχος ήταν απαράδεκτος, (μουντός, τα φωνητικά δεν ακούγονταν κλπ.)". Θέλαμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα σε κάθε κομμάτι (πχ. συγκεκριμένο reverb στη φωνή, delay σε κάποιο σημείο, vocoder σε κάποιο άλλο) και αυτό δεν γινόταν με έναν session ηχολήπτη. Πόσες φορές είχαμε κάνει "σκονάκι" με τις ρυθμίσεις που θέλαμε και την ώρα του κομματιού εκείνος είχε πάει ...προς νερού του! No way. Ο ηχολήπτης θα πρέπει να συνεργάζεται με το group, να έχει μελετήσει τον ήχο του, να ξέρει να τονίζει τα δυνατά σημεία και να καλύπτει τις αδυναμίες... Αν εξαιρέσουμε πάντως τις μπάντες που βλέπουμε στις αγγελίες τα περισσότερα ελληνικά group που κάνουν συχνά live κατέληξαν να έχουν τον δικό τους ηχολήπτη μετά από τραυματικές εμπειρίες κάποιων αποτυχημένων live. Στην Ελλάδα αργούμε, αλλά τελικά μαθαίνουμε... (αργά).
  5. Επίσης να προσθέσω και το θέμα της Κάρτας Γραφικών που είναι τελικά πολύ βασικός παράγοντας στην απόδοση του PC στις μουσικές εφαρμογές, όπως πολύ σωστά έχει ήδη ειπωθεί σε σχετικό παλαιότερο άρθρο του Noiz. Οι "ειδικοί" μιλούν επίσης για το θέμα της συμβατότητας μεταξύ των hardware devices (CPU, motherboard, HDD, VGA card, Audio Card etc.) Αυτοί που στήνουν μουσικά PCs δίνουν πολύ μεγάλη βάση στη σύνθεση του hardware που θα επιλέξουν ώστε το κάθε device να "επικοινωνεί" και να συγχρονίζεται απόλυτα με το άλλο. Πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί από ασύμβατες motherboards, ή από κάρτες γραφικών που κάνανε conflict με την κάρτα ήχου ή ακόμα και το DVD ROM... Τελικά τα πάντα παίζουν ρόλο στην απόδοση του συστήματος...
  6. Μετά το (μέτριο κατ' εμέ) JX220 vsti, η JXPlugins παρουσίαζει το κατά πολύ βελτιωμένο JXSynth 1.2 Νεοτερισμός του νέου synth της JX είναι τα anti-aliasing oscillators, και τα πολύ βελτιωμένα high quality filters που διατείνεται πως έχει, καλύτερο GUI κλπ. Το καλό είναι πως είναι ...free. http://www.jxplugins.co.uk/index.php3?p=2 Let's give it a try then... :)
  7. Ένας τρελός, τρελός πλανήτης... Δεν έχουν και άδικο... Μέσα στα πλαίσια του διηνεκούς κυνηγιού για την πρωτοτυπία στη μουσική και την παρουσίασή της παραθέτω το παρακάτω άρθρο : " Οι μελωδικοί ήχοι των άριστα συντονισμένων αγγουριών, πράσων, πιπεριών, μελιτζανών και κολοκυθιών κράτησαν καθηλωμένο ένα γερμανικό ακροατήριο κατά τη διάρκεια συναυλίας από την Ορχήστρα Λαχανικών της Βιέννης. Η 9μελης ορχήστρα ψυχαγώγησε το κοινό παίζοντας αυθεντικές συνθέσεις με όργανα που ήταν κατασκευασμένα από λαχανικά. Η ορχήστρα περιελάμβανε ένα φλάουτο από καρότο, ένα σαξόφωνο φτιαγμένο από αγγούρι καθώς και μια κολοκύθα που είχε μεταλλαχθεί σε διπλό μπάσο. Δεν θα μπορούσα να διανοηθώ ότι ένα αγγούρι θα μπορούσε να παράγει τέτοιο ήχο, είπε μια γυναίκα από το κοινό. Οι υπεύθυνοι της ορχήστρας δήλωσαν πως όλα τα όργανα είναι φρέσκα και διαμορφώνονται μια ώρα πριν την παράσταση έτσι ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή απόδοση στον ήχο. Τα κανονικά λαχανικά παίζουν πολύ καλύτερα από τα οργανικά, είπε ο Μathias Meinharter που παίζει βιολί κατασκευασμένο από πράσα!" source : www.underground.gr (6/2003) :lol: Μάναααα... πάω στο μανάβη να πάρω αγουροσαξόφωνο, καροτοφλάουτο, ντοματοπίπιζα, πρασοτσέλο, μπροκολόμποε, και ανιθοσφυρίχτρα... θες κάτι άλλο;;; 8O ...σε λίγο και soft synths από το μπακάλικο! ...και sample CDs για αναλογική σπανακόπιτα... χαχαχα.
  8. Δυστυχώς όσο οφέλιμες είναι οι επιδράσεις της μουσικής στην υγεία (και δεν μιλάμε για όλα τα είδη μουσικής - οι έρευνες επικεντρώνονται στα οφέλη της μουσικής υψηλών συχνοτήτων όπως πχ. η κλασσική, και όχι της μουσικής που το μπάσσο σου μπουμπουνίζει το στομάχι) άλλο τόσο επιβλαβείς είναι οι επιδράσεις της παραγωγής της μουσικής σε συνθήκες studio... Το πράγμα θέλει προσοχή... Είναι πλέον γνωστό ότι η πολύωρη έκθεση μπροστά στον υπολογιστή επιφέρει απώλεια της short term μνήμης, προβλήματα στην όραση, απώλεια ενέργειας και αποδυνάμωση του ανοσιοποιητικού συστήματος, και σαν worst case scenario καρκίνο του εγκεφάλου (φτου, φτου, μακριά...). Για κάθε μία ώρα έκθεσης στον υπολογιστή θέλει 1 τέταρτο διάλειμμα. Επίσης, αν προκαλούνται ζαλάδες, αίσθηση κόπωσης, απώλεια ενέργειας κλπ. καλύτερα να σταματήσουμε αμέσως τη δουλειά και να πάμε που και που και για κανένα check up... Η πρόληψη δεν έκανε κακό σε κανένα. Αν οι συνθήκες εργασίας στο studio είναι αυτές που ξέρουμε : - πολλά ντεσιμπέλ - sub woofers με μπουμπουνάιζερς - κλειστός χώρος με aircondition που ξηραίνει την ατμόσφαιρα - τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια, 25 φραπέδες all day long - έκθεση σε κάθε είδους ακτινοβολία από όλα τα ηλεκτρονικά μηχανήματα - σκόνη (και θρύψαλα) παντού ε, τότε καλό είναι ή να αλλάξουμε κατά κάποιο τρόπο τις συνθήκες αυτές (να πάρουμε ionizer, να καπνίζουμε σε άλλους χώρους, να ελλατώσουμε τους καφέδες, να κάνουμε συχνά διαλείμματα, να μην έχουμε τις εντάσεις στο τέρμα, να κοιμόμαστε πολύ, να τρεφόμαστε σωστά... και να κάνουμε check up και μία μικτή ασφάλεια ζωής!) Ο καλός παραγωγός είναι ο ...ζωντανός παραγωγός!
  9. Πρόκειται όντως για ένα καμουφλαρισμένο music PC... Δεν ξέρω αν είναι μέλλον ή παρελθόν... αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακό - (μου θυμίζει λίγο τα κτήνη τα Emulator II & III που χρησιμοποιούσαν οι Depeche Mode τη δεκαετία του 80), αλλά και από την άλλη απαγορευτικό. Έχω όμως σίγουρα αισθανθεί την ανάγκη να έχω στο live πολλούς από τους ήχους των soft synths που χρησιμοποιώ στο studio... Η μόνη λύση που είχα είναι η αγορά ενός laptop με δυνατή κάρτα ήχου και σύνδεση midi επί σκηνής... Το laptop είναι επίσης κάτι ακριβό (ίσως όχι ΤΟΣΟ ακριβό, αλλά τα χει τα λεφτά του). Επίσης είναι λίγο δύσχρηστο γιατί θα πρέπει να έχεις ανοιχτό Cubase on stage και να έχεις φορτώσει τα ανάλογα VSTi's σε κανάλια και να αλλάζεις κανάλια στη διάρκεια του performing... χμ... Η άλλη λύση είναι το sampling των ήχων και η χρήση του sampler on stage... Πιο φτηνή λύση (αν έχεις sampler) αλλά απαιτεί χρόνο programming. Το NEKO ίσως λύσει αυτό το θέμα αν αναλογιστούμε πως πλέον η χρήση των VSTi's είναι δεδομένη στη παραγωγή των κομματιών και αργότερα ίσως αποτελούν το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό. Αν κάποιος με πείσει πως αυτό το μαραφέτι είναι stable και δεν θα με κρεμάσει την ώρα που κάνω το καλύτερο μου solo, αν ελλατωθεί ο όγκος του, αν αργότερα πέσει η τιμή του κατακόρυφα, τότε ίσως το σκεφτώ.... Μόνο για τα live, γιατί για το studio, το PC καλά κρατεί...
  10. Χμ, δική μου άποψη πάντα, αλλά το CS 80 δεν μπορώ να πω πως με έχει βολέψει παρότι το έχω εδώ και αρκετό καιρό. Ο λόγος είναι πως το βρίσκω αρκετά βαρύ (παρότι έχω αρκετή μνήμη και πολύ καλο επεξεργαστή) και επιπλέον δύσχρηστο (πολύ μικρά knobs), ογκώδες (πιάνει όλη την οθόνη όταν ανοίγει) κλπ. Στον αντίποδα βέβαια, είναι ο πολύ καλός του ήχος, η μεγάλη παλέττα των presets του που είναι πολύ καλά προγραμματισμένα και αποτελούν καλή εναρκτήρια βάση, και ο υπέροχος όγκος του (θέλει λίγη προσοχή στη μίξη by the way...). Τελευταία είχα την τύχη να δουλέψω με 3 vsti's που τελικά είναι πλέον τα αγαπημένα μου (εκτός του Atmosphere) : Linplug Albino II Camel Audio Chameleon Arturia Minimoog V Το μεγαλύτερο κριτήριο τελικά είναι το κατά πόσο ο ήχος του κάθε synth σου δίνει έμπνευση από μόνο του να φτιάξεις καινούργια κομμάτια... Και τα τρία synths παίρνουν 10/10 σε αυτόν τον τομέα... Ειδικά το Chameleon είναι από μόνο του ένα inspiration synth με άπειρες δυνατότητες κατασκευής υπέροχων, περίεργων, εντυπωσιακών ήχων καθώς μπορείς να κάνεις morphing (και real time!) μεταξύ 4 presets ή κυματομορφών είτε on purpose, είτε με τη δυνατότητα random... Είναι πανεύκολο στη χρήση, με εκπληκτικά δείγματα (άπειρα presets), και παραδόξως όχι και τόσο CPU eater. Το Albino II από την άλλη είναι ένα must have από μόνο του. Καμία σχέση δεν έχει με τον προκάτοχο του και είναι βελτιωμένο σε άπειρους τομείς... (επιτέλους μπορείς να αλλάζεις ήχους από το inspector του Cubase). Ο ήχος του είναι απίστευτα βελτιωμένος και συνοδεύεται από 10 περίπου νέες banks ήχων από τέλεια analog και digital basses, arpegiators, motion pads, Leads soft & hard, FX, Percussion μέχρι ιδιαίτερα πολύπλοκα και ατμοσφαιρικά pads. Πραγματικά εντυπωσιακό και inspiring. Για το Minimoog τα λόγια είναι περιττά. Και αυτό ένα must have. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο κάτοχος των παραπάνω + του Atmosphere είναι πλέον καλυμένος ως προς τα soft synths που χρειάζεται εάν ασχολείται με οποιοδήποτε είδος της ηλεκτρονικής μουσικής...
  11. Επίσης, τα περισσότερα vst instruments έχουν στα Oscillators, frequency και tunning knobs με τα οποία μπορείς να κάνεις την ίδια δουλειά. Προσοχή μόνο γιατί είθισται το Oscillator Α να έχει διαφορετικό tunning από το Oscillator B, για παράδειγμα. Όσο μεταβάλλεις το Osc A θα πρέπει να μεταβάλλεις και το Osc B για να έχεις συνολικό, ομοιόμορφο tunning στοn ήχο. Πολλές φορές κάποιοι presets ήχοι των vst είναι detuned από τη μάνα τους. Αν θέλεις να φέρεις τον ήχο στον τόνο του θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις αν όλα τα Oscillators είναι detuned ή αν ένα από όλα αυτά κάνει τη ζημιά και να το διορθώσεις. Επειδή αυτό που θέλεις, μάλλον δεν έχει καμία σχέση με αυτά που λέω, ακολούθησε καλύτερα τη συμβουλή του Aztec... :roll:
  12. Φοβάμαι πως θα σε απογοητεύσω... Όπως γίνεται συνήθως το δάνεισα σε φίλο για να το μελετήσει και αυτός κατάφερε να το εξαφανίσει από προσώπου γης... Δεν το πήρα ποτέ πίσω. Κι επιπλέον, έχεις δίκιο. Δεν ήταν επίσημο manual, αλλά ουσιαστικά μία μετάφραση (ο Θεός να την κάνει...) από το κατάστημα που είχα πάρει το TRITON (δεν ήταν το Bon Studio).
  13. Εγώ πάντως έπαθα τα σχετικά εγκεφαλικά λαχτάρας μόλις διάβασα την ανακοίνωση της Steinberg για το SX3... Αφού το διάβασα πάνω από 10 φορές και έβλεπα τα screenshots το ένα μετά το άλλο, πήρα τηλ. όλους τους φίλους cubaseάδες και διέδωσα το νέο... Επτέλους real time time-stretching + pitch shifting, μάλλον εισακούστηκαν οι προσευχές πολλών... Και αυτό με το simulation της O2R τι ήταν; Different virtual studio setups on the spot... sounds like magic! Αλλά ας περιμένουμε καλύτερα, όπως λέει και ο φίλος Maxos... Ποτέ στην PCιστορία δεν υπήρξε κάτι καινούργιο χωρίς bugs, πόσο μάλλον τα προϊόντα της Steinberg, που σε κάθε major αλλαγή έβγαιναν στο καπάκι διορθωτικές εκδόσεις... Μα τα χίλια back up, it's great news... :D
  14. Τα Clavia Nord Lead τα έχει ο Διαμαντόπουλος. Τα Virus, Nord Lead, και ίσως το Indigo της Νοvation, το MS2000 της KORG (από hard synths) πάντως έχουν διαμορφώσει τον ήχο της σύγχρονης ηλεκτρονικής σκηνής. Στην ηλεκτρονική δισκογραφία θα βαρεθείς να ακούς ηχοχρώματα από αυτά τα synths... Καλό ή κακό δεν ξέρω, αλλά αν μη τι άλλο θα ξέρεις πως θα μπορείς να αναπαράγεις τους ήχους των CDs που ακους... Και αν σου άρεσε ο ήχος των Wolfsheim, η παραγωγή έχει στηριχθεί κατά πολύ στο Virus (στο τελευταίο τους CD που είναι άψογο από πλευράς παραγωγής).
  15. Συμφωνώ και καραεπαυξάνω με όλα τα παραπάνω! Αν και για να είμαι ειλικρινής, όταν είχα αγοράσει μία ψηφιακή κονσόλα και ένα TRITON που είχαν manual στα ελληνικά, αντιμετώπισα το εξής : Στα ελληνικά κατάλαβα το 1/6 αυτών που κατάλαβα όταν διάβασα μετά το αγγλικό manual! Πολλές φορές η μετάφραση κυρίως τεχνικών όρων ή λειτουργιών στα ελληνικά (που χρησιμοποιούνται στα manual) είναι τόσο μπερδεμένη και περιφραστική που σε κάνει χαζό ("θύρα ελεγκτή /διαπεραστή ψηφιακού πρωτοκόλου επικοινωνίας" = Midi Thru!, κατακερματισμός = Quantization ...έλεος!). Τα πιο απλά πράγματα φαίνονται πολύπλοκα και ακατανόητα. Ας παραθέτουν τουλάχστον και τους αγγλικούς όρους σε παρένθεση... Τα ελληνικά manual είναι συνήθως φωτοτυπίες της κακιάς και της στερημένης ώρας... Και επίσης, ενώ το manual του ΤΡΙΤΟΝ πχ. ήταν 300 σελίδες, το ελληνικό ήταν μετά βίας 50... κάτι θα πρέπει να λείπει ή μου φαίνεται; :x
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου