Προς το περιεχόμενο

nikodemos

Guru
  • Αναρτήσεις

    1.346
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

ΦΗΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

5 Neutral

1 Follower

Σχετικά με τον nikodemos

  • Rank
    Rundevilrun records
  1. Το ηλεκτρικό μπάσο αν και είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στις μοντέρνες ποπ και ροκ παραγωγές τις περισσότερες φορές αντιμετωπίζεται ως "φτωχός συγγενής" , ειδικά σε σχέση με την ηλ.κιθάρα. Αυτό βέβαια είναι από μόνο του οξύμωρο καθώς μιλάμε και πάλι για μια ηλεκτρική κιθάρα.... Αυτό σημαίνει πως και στο ηλεκτρικό μπάσο μπορούμε (αν αυτό είναι βέβαια επιθυμητό) να ακολουθήσουμε προσεγγίσεις αντίστοιχες με την ηχογράφηση της κιθάρας, να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή την ιδιαιτερότητα ενός συστήματος όργανο-ενίσχυση-χώρος και το πως αυτά τα στοιχεία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Ταυτόχρονα μπορούμε να ασχοληθούμε και με την direct ηχογράφηση του οργάνου και πιθανότατα με τον συνδυασμό των δύο. Ας δούμε κατ'αρχάς τι μας προσφέρει η κάθε περίπτωση... Η απ'ευθείας (direct) ηχογράφηση μας προσφέρει μια πιο "ακριβή" και άμεση "εικόνα" του οργάνου απαλαγμένη από άλλα επεξεργαστικά στάδια (ενίσχυση) αλλά και από μέσα που επιδρούν στον χαρακτήρα και στο ηχόχρωμα (μικρόφωνα - χώρος). Ταυτόχρονα μας δίνει (υπό συνθήκες) ένα πληρέστερο συχνοτικά και δυναμικά υλικό για να δουλέψουμε, ενώ δεν αποκλείει και την μετέπειτα χρήση ενισχυτή (αν χρειαστεί) μέσω reamping. Απαραίτητη προυπόθεση για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος η κατάλληλη ενίσχυση του σήματος σε line level. Στα μείον θα μπορούσαμε να βάλουμε το υπερβολικά "στεγνό" και "δισδιάστατο" σήμα, την έλειψη ιδιαίτερου χαρακτήρα (αν και η προενίσχυση μπορεί να είναι ιδιαίτερα δραστική) και φυσικά την πιθανότατα διαφορετική αίσθηση που μπορεί να έχει για τον μη εξοικοιωμένο χειριστή-μουσικό αυτή η συνδεσμολογία. Η ηχογράφηση μέσω μικροφώνου και ενισχυτή από την άλλη πλευρά μας δίνει ένα σαφέστατα πιο χρωματισμένο και με χαρακτήρα αποτέλεσμα, ανάλογα με τον χώρο, τα μικρόφωνα, την τοποθέτηση κλπ κλπ Έτσι όπως και στην περίπτωση της κιθάρας και ανάλογα με την τοπολογία του ενισχυτή, τον τύπο και την θέση του μικροφώνου μπορούμε να επιτύχουμε από "απαλά" χρωματισμένο ήχο έως ακραία υπεροδηγημένο. Στα μείον θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τους περιορισμούς στο συχνοτικό και δυναμικό περιεχόμενο όπως αυτοί καθορίζοντε από τον συνδυασμό ηχείου-μικροφώνου-χώρου, τον υψηλότερο θόρυβο αλλά και την μη αναστρέψιμη παρέμβαση στην ηχητική πηγή. Και οι 2 πλευρές λοιπόν έχουν τα υπέρ και τα κατά τους και όπως συνήθως η καλύτερη επιλογή βρίσκεται κάπου στην μέση, στον συνδυασμό δηλαδή και των δύο. Ας δούμε λοιπόν πως θα μπορούσαμε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα και τι θα πρέπει να προσέξουμε. Σε ότι αφορά την απ'ευθείας (direct) ηχογράφηση,όπως είπαμε είναι πολύ σημαντική η σωστή ενίσχυση του σήματος σε line level, με άλλα λόγια η επιλογή προενίσχυσης....Έτσι είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε αν θέλουμε απόλυτα καθαρή ενίσχυση ή κάτι πιο χαρακτηριστικό και χρωματισμένο. Ανάλογα λοιπόν με το τι θέλουμε επιλέγουμε και την ανάλογη υλοποίηση. Και σε αυτή την περίπτωση οι solid state προενισχύσεις (και ειδικότερα οι σύγχρονες με ic's) προσφέρουν πιο γρήγορο transient response από τις αντίστοιχες λυχνίας (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα καλό - το πιο αργό response σε συνδυασμό με το πιθανό soft clipping μπορεί να δημιουργήσει ένα πολύ επιθυμητό subtle compression effect). Πολύ καθοριστικός παράγωντας είναι και η παρουσία ή όχι μετασχηματιστών εισόδου και εξόδου και ο τρόπος που αυτοί επιδρούν στο χαμηλώτερο συχνοτικό φάσμα. Εδώ πολύ συχνά γίνεται μια παρανόηση καθώς σε πολλές προενισχύσεις με traffos που περιλαμβάνουν είσοδο HiZ το σήμα ΔΕΝ περνάει από τον μετασχηματιστή εισόδου.Σε αυτή την περίπτωση και αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε και τους μετασχηματιστές εισόδου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα DI και στην συνέχεια την mic είσοδο....γενικότερα σε πολλά preamps η HiZ είσοδος δεν μοιράζεται την ίδια διαδρομή (στο σύνολο της) με την mic και αξίζει τον κόπο να πειραματιστούμε με την παρεμβολή ενός DI. Προσωπικές μου επιλογές στο θέμα είναι τα line amps από broadcast modules όπως Telefunken & Siemens της σειράς Vx72 ή το 1272 της Neve. Στα αυτιά μου δίνουν την εικόνα ενός πολύ πλούσιου αποτελέσματος με πολύ έντονο χαρακτήρα στα χαμηλομεσαία, πολύ συμπαγή ήχο και πολύ "απαλά" ψηλά. Γενικά προτιμώ σαφέστατα το χαρακτηριστικό αποτύπωμα των μετασχηματιστών αυτού του τύπου ειδικά σε discrete tranzistor preamps-line amps όπως αυτά που ανέφερα. Σε ότι αφορά την ηχογράφηση με μικρόφωνο, είναι πολύ βασικό να θυμόμαστε ένα πολύ απλό πράγμα....σκοπός μας είναι κατ'αρχάς να ηχογραφήσουμε αυτό που ακούμε....δηλαδή πολύ απλά να μας ικανοποιεί αυτό που ακούμε από τον ίδιο τον ενισχυτή του (που σημαίνει πως έχουμε κάνει την σωστή επιλογή ενισχυτή και καμπίνας). Προσωπικά αυτό που θέλω να πάρω τις περισσότερες φορές από έναν ενισχυτή μπάσου είναιένα πιο "ζωντανό" υψηλομεσαίο συχνοτικό τμήμα (το attack από τα δάκτυλα ή την πένα) και τον όποιο "αέρα"....Γι'αυτό τον λόγο επιλέγω συνήθως καμπίνες μικρότερου συνολικού όγκου και πιο "κιθαριστικής" λογικής όπως η τρομερή 4 x12" JCM800 BASS SERIES...αντίστοιχα και σε ότι αφορά την επιλογή μικροφώνου τα ribbon είναι μια πολύ καλή λύση για την περίπτωση καθώς τα περισσότερα αποτυπώνουν με ιδιαίτερη λεπτομέρεια το μεσαίο τμήμα του συχνοτικού φάσματος με πολύ smooth άκρα. Από εκεί και πέρα πολύ καλές επιλογές μπορεί να είναι και πολλά δυναμικά με παρόμοια χαρακτηριστικά όπως τα SM7b & MD441, MD421, RE20 κλπ κλπ αλλά και κάποια πιο "ιδιαίτερα" LDC όπως τα U87, MA200, M147, U47FET κλπ κλπ Σε ότι αφορά την επιλογή προενίσχυσης ισχύει ότι και πιο πάνω με τον επιπρόσθετο παράγωντα της "συμπεριφοράς" των δυναμικών και ribbon και άρα την ανάγκη για το καλύτερο δυνατό matching σε ότι αφορά το απαραίτητο input gain & impedance. Αυτό που θα πρέπει οπωσδήποτε να προσέξουμε αν θέλουμε να συνδυάσουμε τα 2 διαφορετικά κανάλια είναι τυχόν προβλήματα φάσης που πολύ εύκολα μπορούν να "καταστρέψουν" την όλη προσπάθεια δημιουργώντας ένα εξαιρετικά αδύναμο bass track. Σε ότι αφορά το θέμα της επεξεργασίας με eq των tracks κατά την ηχογράφηση, αν και προσωπικά θεωρώ την ισοστάθμιση περιττή αν έχει γίνει προσεκτική δουλειά (με εξαίρεση ίσως κάποιο ελαφρύ HighPass στο direct κανάλι ώστε να το "απελευθερώσει" από "περιττή" πληροφορία), καλό θα είναι να είμαστε προσεκτικοί στο πόσο παρεμβατική θα είναι αυτή. Μην ξεχνάμε ότι "ότι γράφει....δεν ξεγράφει". Για περισσότερα σχετικά με την ισοστάθμιση σας παρπέμπω στο σχετικό άρθρο. Γενικά στο μπάσο κατά την ηχογράφηση η ισοστάθμιση θα πρέπει να έχει μάλλον "επιδιορθωτικό" χαρακτήρα με αναιπαίσθητες επεμβάσεις. Αν το υλικό μας έχει κάποιο έντονο συχνοτικό πρόβλημα καλό είναι να αναζητήσουμε την λύση στα αρχικά στάδια της δημιουργίας του, δηλαδή στο παίξιμο, στο όργανο αλλά και γιατί όχι στην ίδια την ενορχήστρωση. Σε ότι αφορά την δυναμική επεξεργασία ισχύει μεν το ίδιο, από την άλλη όμως προσωπικά την θεωρώ απαραίτητο συστατικό ενός πετυχημένου bass track. Πιο συγκεκριμένα για το μεν direct track συνήθως η επιλογή μου είναι κάποιο "αργό" tube compressor με smooth αλλά αρκετά γρήγορο release ώστε να διατηρεί ένα καλό μέσο level εξομαλύνωντας και στρογγυλεύωντας τις άκρες, χωρίς όμως να δημιουργεί ακουστό pumping και για το μικρόφωνο κάποιο πιο "γρήγορο" και "άγριο" FET comp που θα τονίσει πιο πολύ την δυναμική κίνηση του οργάνου αλλά και θα κάνει πολύ πιο έντονη την αίσθηση του χώρου αναδεικνύωντας το σώμα κάθε νότας εκτός από το attack.....και στις 2 περιπτώσεις είναι τρομερά χρήσιμο να υπάρχει η δυνατότητα για sidechain έλεγχο του gain reduction μέσω κάποιου HP φίλτρου. Πολλές φορές είναι πολύ καλή ιδέα η χρήση του compression παράλληλα και η ηχογράφηση του σε διαφορετικά tracks ή ακόμη και ο συνδυασμός και σε σειρά και παράλληλα....με εξαίρεση ίσως την παράλληλη σύνδεση τα VCA comps και o smashing χαρακτήρας τους δεν αποτελούν για εμένα καλή λύση για το ηλ.μπάσο (τουλάχιστον όχι στο tracking). Αυτά τα λίγα για αρχή... πειραματιστείτε και μην ξεχνάτε τα εξής - Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το "σωστό" και εμπνευσμένο παίξιμο. - Τίποτα δεν μπορεί να διορθώθεί τελείως εκ των υστέρων.... - Τίποτα δεν είναι λάθος αν ακούγεται σωστά...."if it sounds good, it's good" (J.Meek)
  2. Καλησπερα σε όλους και όλες Από αυτό το Φθινόπωρο ξεκινάμε στο ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ στην Θεσσαλονίκη ένα 3ο έτος στους τομείς της ηχοληψίας και μουσικής με τεχνολογία, ανεξάρτητο από την 2ετη φοιτηση στα αντίστοιχα τμηματα και πιο πολυ στην λογική ενός masterclass. Εννοοίται πως το συγκεκριμενο course είναι ανοιχτό σε οποιονδηποτε και οχι αποκλειστικα για τους σπουδαστες και αποφοιτους του ιεκ. http://bit.ly/2vkjmZo ...το λινκ αν και στα αραμαικα δουλευει :P επιστρεφω asap με περισσοτερο info, υλη , κλπ ...για οποιαδηποτε πληροφορία είμαι στη διαθεση σας μεσω inbox ενω για οποιαδηποτε πληροφορία σχετικα με θεσεις, κόστος κλπ μη διστασετε να επικοινωνησετε απευθειας με το ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ στην Θεσσαλονίκη
  3. Analog mixing στην ψηφιακή εποχή - mixing workshop 19/10 @ The Sonic Ark (Θεσσαλονίκη) Ένα hands on ολοήμερο workshop σχετικά με την αναλογική μίξη στην εποχή των DAW's. Τι σημαίνει hands on? ....πολύ απλά στήνουμε και μιξάρουμε αναλογικά ένα project από την αρχή ως το τέλος....πιο αναλυτικά το πρόγραμμα του workshop: - introduction: αισθητική προσέγγιση στο mix why analog? τεχνικες διαφορές αναμεσα στο αναλογικό και ψηφιακό domain και πως επηρεαζουν το αποτέλεσμα και το workflow - main workshop: get to know our tracks setting up our project and building a rough mix levelling and busing, fx routing integration of the daw with the analog mixing console stereo imaging, dynamic processing and eq spatial and fx processing working in parallel fader riding and automation mix bus processing printing the mix alternative mixes and part editing - extra stuff OTB vs ITB: υπέρ και κατά Πως μπορουμε να "μεταφέρουμε" κάποια από τα χαρακτηριστικά του analog mixing στο DAW Όπως είναι φυσικό η όλη ροή του workshop θα καθοριστεί σε μεγαλο βαθμό και από το Interaction που θα δημιουργήται κατά την διαρκεια...ελπίζω να προλάβουμε να δούμε και να ακουσουμε πολλα πράγματα :) Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο nikodemos@windowslive.com για τους φεησμπυκικους το ηβεντ: https://www.facebook.com/events/285856581623325/
  4. :) και ενα γενικό τηζερακι με λίγο στουντιοφαση
  5. Σε λίγες μερες κυκλοφορεί το νεο άλμπουμ των BAiLdSA με τίτλο "zVaRnA" Produced by yours trully :) ρίξτε μια αυτια
  6. α ναι το ξεχασα.... υπαρχουν οι baildsa στο youtube(balkan, ska, punk, reggae και τα συναφή εν γενη είδη) και λίαν συντόμως οι καταπληκτικοί modal 4
  7. Ενα βίντεο που γυρίστηκε και ηχογραφήθηκε στο sonic ark studio με τον Θανο Γκουντανο σε fretless & over-fretted guitar. Ελπίζω να γουσταρετε, εγω πραγματικα ενθουσιαστηκα. :) as always , watch in HD
  8. Επιστρέφουμε και πάλι στο Unreal παρέα με τον Άλεξ και παρουσιάζουμε το δεύτερο workshop από μια σειρά θεμάτων που έχουμε ετοιμάσει. Αν και φαινομενικά ξεκινήσαμε κάπως αντίστροφα (mixing) στην ουσία προχωράμε σε αυτό που εμείς ονομάσαμε stage 1.5 : ένα workshop που συνδυάζει τόσο το θέμα της ηχογράφησης τυμπάνων με όσο το δυνατόν πιο πολύπλευρη και λεπτομερή hands on προσέγγιση όσο και την γενικότερη λογική του processing during recording, δηλαδή την επεξεργασία σε πολύ μεγαλο βαθμό του προς ηχογράφηση σήματος πριν αυτό ψηφιοποιηθεί. Και εγώ και ο Άλεξ ως θιασώτες του αναλογικού processing θεωρούμε πως that's the way to go , το εξηγούμε και το παρουσιάζουμε όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά. Πέρα λοιπόν από το κομμάτι του drum recording techniques θα δούμε σε βάθος και μια τέχνη που τείνει να εκλείψει αλλά ταυτόχρονα ευθύνεται για τα περισσότερα διαμάντια που έχουν βγει ποτέ από τα recording studios παγκοσμίως. Παρακάτω υπάρχει ένα σχεδιάγραμμα της ροής του workshop: Drum recording seminar at Unreal Studio Εισηγητες: Alex Ketenjian, Νικοδημος Τριαρίδης Input signal provider: Μανωλης Γιαννικιος 1.εισαγωγή a. σύνδεση με το προηγούμενο workshop(gain staging, dynamic range κλπ κλπ) b. θεωρητική προσέγγιση στο recoding processed signals - πλεονεκτήματα, μεθοδολογία, απαιτησεις κλπ 2.drum setup (recording space, placement, tuning, muffling, drumkit choices) 3.mic choice & placement plus mic amp matching 4.processing signal chains (θεωρητικά ως προσέγγιση, σκοπό, κάποια διαδεδομένα tips and tricks, compression ,eq αλλά και η σημασία του gain staging ως sound shaping tool) 5.hands on παράδειγμα Α recording the drum kit 6.cue mixes,επικοινωνία με drummer, ψυχολογία του recording και άλλα φιλοσοφικού περιεχομενου ωραία 7.hands on παράδειγμα Β recording the drum kit Στα πρακτικά πραδείγματα θα παρουσιάσουμε με την βοήθεια του Μανώλη στα τύμπανα δύο απόλυτα ρεαλιστικά σενάρια ηχογράφησης τυμπάνων σε κανονικά tracks , με διαφορετικές απαιτήσεις , set up's , processing chains, mic choices κλπ κλπ ενώ παράλληλα θα δούμε και πιο πρακτικά θέματα που απασχολούν ένα drum recording session (cue mixes, click track, intercommunication κλπ) Σε όλο το workshop λοιπόν θα τρέχουν δύο παράλληλα project , από την μία πλευρά το καθαρά τεχνικό πρακτικά και θεωρητικά, μέρος ενός drum recording session και από την άλλη η όλη λογική και μεθοδολογία πίσω από την πολύ σημαντική επιλογή του processing prior to recording. To workshop είναι ολοήμερο (από σχετικά νωρίς το μεσημέρι - θα καθοριστεί και με βάση τις ανάγκες σας αυτό φυσικά) και θα επαναληφθεί τρεις φορές στις 29/4 ,30/4 και 1/5. Το κόστος της συμμετοχής ανά άτομο είναι 60 ευρώ (η τιμή είναι ελαφρά αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο καθώς περιλαμβάνει και έναν session μουσικό ;) ) Επικοινωνία για τα περαιτέρω μέσω pm ή email στο info@thesonicark.com Ελπίζω να τα πούμε από κοντά
  9. δεν ξέρω γιατί ταυτίζετε το ηθικά σωστό με το νόμιμο.. το ηθικά σωστό υποθέτω πως έχει να κάνει με τους ηθικούς κανόνες του καθενός. Εγώ διατύπωσα την δική μου άποψη... δεν δίνω δεκάρα αν την υιοθετεί κανείς όπως και δεν με ενδιαφέρει να παραστήσω τον καθοδηγητή κανενός... not a fuck given που λένε και στο χωριό μου :) Ελπίζω να είναι σαφές πως εκφράζω μόνο την πάρτη μου και δεν ηθικολογώ ουτε παριστανω τον "ηθικό άνθρωπο" (υποθέτω προς εμενα απευθυνόταν το σχόλιο)...και ουτε φυσικά αισθάνομαι την υποχρέωση ή ανάγκη να δικαιολογηθώ ή να αιτιολογήσω τις απόψεις μου. Επειδή όμως ,όπως κάποιοι ίσως έχετε παρατηρήσει, δεν συμμετέχω πλέον πολύ ενεργά στο φόρουμ, θα ήθελα με την ευκαιρία να σχολιάσω το γεγονός πως αυτή ακριβώς η απύθμενη μαλακία που μας δέρνει είναι και ο βασικός λόγος που με κουράζει αφάνταστα η ενεργή συμμετοχή στο κατα τ’άλλα αξιέπαινο noiz.gr . Να είστε καλά και να κάνετε μουσική peace, love και όλα αυτά :)
  10. Τετάρτη 19/2 έκλεισε από συμμετοχές και έχει μείνει μία τελευταία θέση για την Πέμπτη 20/2 ....υπάρχει η σκέψη να προστεθεί άλλη μια μέρα την Τρίτη 18/2 (8 θέσεις) αν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον....so get in touch ;)
  11. ...εντάξει νομίζω πως να μαλώσετε για τα ns10 είναι λίγο υπερβολή ε? :o ...ειδικά ο Νίκος και ο Θοδωρής ;) ένα ιστορικό hint περί κολώχαρτου μόνο... τα ns10m έχουν διαφορετικά twitter από τα ns10 ακριβώς λόγω όλης αυτής της ιστορίας με τα hyped ψηλά. Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν ένα κουτσουρεμένο ηχείο και στα δύο άκρα του φάσματος. Γενικά θα έλεγα πως το ns10 (σε όλες του τις εκδόσεις) είναι ένα ηχείο με κάποιες αδιαπραγμάτευτες αρετές (πολύ χαμηλό intermodulation distortion, αψεγάδιαστο time domain response στο στενό είναι αλήθεια συχνοτικό φάσμα στο οποίο κινούντε, πολύ ξεκούραστο και ευδιάκριτο, detailed monitoring στην μεσαία περιοχή του φάσματος). Παρ'όλα αυτά οι αρετές αυτές δεν είναι ικανές να το κάνουν ένα αξιοπρεπές reference monitor ηχείο....τρομερά περιορισμένο συχνοτικά, κάκιστο translate, κάκιστο power handling, απίστευτα ανομοιογενής συμπεριφορά σε ακραία levels (είτε χαμηλά είτε υψηλά), σπιτικό design άλλης εποχής σε ότι αφορά την τοποθέτηση και πολλά άλλα.... Με λίγα λόγια δεν μπορεί επ'ουδενί να θεωρηθεί ηχείο κατάλληλο για μιξ.... κάποια εποχή υπήρξε μονόδρομος ως η μοναδική επιλογή έναντι των auratones σε nearfield off the self ηχείο ....σήμερα με τίποτα....ότι ενισχυτή και αν χρησιμοποιήσεις...είναι η φύση του ηχείου έτσι. Παρ'όλα αυτά έχει μια κάποια και υπο συνθήκες χρησιμότητα σε ένα commercial (και μόνο πιθανότατα) recording - mixing περιβάλλον σε "ειδικές αποστολές" (πχ είναι ιδανικό για ξεκούραστο και detailed editing σε φωνές , reverb tails κλπ) και είναι ίσως ένα από τα καλύτερα "μαπα" ηχεία για a/b test ακροάσεις... ααααα και δείχνει πολύ ωραία πάνω στο meterbridge μιας large format κονσολας :) από εκεί και πέρα στο θέμα του ενισχυτή εγώ θα επέλεγα (και επιλέγω) έναν σπιτικό hifi ολοκληρωμένο....και σας έξτρα tip θα έλεγα πως η παρουσία tone control είναι πλεονέκτημα καθώς σου δίνει την δυνατότητα να φέρεις τα ns10 λιιιιιιγο πιο κοντά στο σήμερα και σχεδόν να τους δώσεις μια μικρή παράταση στην επεισοδιακή και εντελώς συμπτωματική καριέρα και παρουσία τους στον χώρο του pro audio ;)
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύχρηστη. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.