Προς το περιεχόμενο

nikodemos

Guru
  • Αναρτήσεις

    1.466
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Σωστές Απαντήσεις

  1. nikodemos's ανάρτηση in Mid/Side Recording ακουστικης κιθαρας was marked as the answer   
    υπάρχει ένα ακόμη σχετικό πρόσφατο θέμα με το ίδιο περίπου περιεχόμενο, όποτε θα μπορουσες να ξεκινήσεις από μία επίσκεψη εκεί:
     
    τώρα σε ότι αφορά τις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και θέματα προς συζήτηση που θέτεις...
     
    - όχι δεν μπορούν να είναι σε διαφορετική θέση τα μικρόφωνα γιατί πρόκειται για μία coincident τεχνική που βασίζεται σε μία διεργασία  (όπως εξηγώ και στο θέμα που παρέθεσα) που ονομάζεται sum and difference που με την σειρά της έχει νόημα και λειτουργικότητα μόνο εφόσον μιλάμε για ηχητική πληροφορία που φθάνει ταυτόχρονα στους δύο αποδέκτες μικρόφωνα....αυτό σε ότι αφορά την συγκεκριμένη στερεοφωνική τεχνική, από εκεί και πέρα δεν σου απαγορέυει κανεις να πειραματιστείς και ας μη ξεχνάμε ότι οι περισσότερες ενδιαφέρουσες τεχνικές προκύπτουν από πειραματισμό και "ατυχήματα" 🙃
     
    - η M/S ως τεχνική ηχογράφησης έρχεται τις περισσότερες φορές να καλύψει το κενό ανάμεσα στις καθιερωμένες coincident stereo τεχνικές με το ισχυρό κέντρο και την κάπως στενή στερεοφωνική εικόνα - και τις spaced stereo τεχνικές με την διευρυμένη στερεοφωνία αλλά το αδύναμο και επιρεπές στις φασικές διαφορές κέντρο....αυτό αποκτά ιδίατερη σημασία όταν μιλάμε για ηχητικές πηγές με ιδαίτερα μεγάλο μέγεθος ή πλάτος καλύτερα (πχ μία ορχήστρα ή μία χορωδία) και ακόμη περισσότερο όταν μιλάμε για πηγές με αμφιθεατρική τοποθέτηση και πολύπλοκη δυναμικά και συχνοτικά στερεοφωνική εικόνα....σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν η M/S έρχεται να "λύσει" τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι συνήθεις τεχνικές που προανέφερα. Το ίδιο ισχύει και για εξελιγμένες εκδοχές της κλασσικής a-b όπως η dekka tree στις διαφορες παραλαγές της, η ORTF και οι παραλλαγές της κλπ κλπ
    Όταν όμως μιλάμε για μία σημειακή πηγή όπως στην περίπτωση σου η κιθάρα (η οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να έχει μία σαφή στερεοφωνική εικόνα πλην της θέσης της στο δωμάτιο και την αλληλεπίδραση με αυτό) τεχνικές όπως η M/S δεν έχουν και μεγάλη χρησιμότητα, παρά μόνο ίσως ως απομακρυσμένη τοποθέτηση στην λογική της χωρικής καταγραφής του ηχητικού δρώμενου. Και με αφορμή αυτό προχωράω στο επόμενο...
     
    - Αφενός δεν υπάρχει τρόπος να "διορθωθεί" εκ των υστέρων το αποτέλεσμα, πολύ απλά γιατί δεν υπάρχει κάποιο λάθος, αφετέρου γιατί πρέπει να θεωρήσουμε πως σε μία στερεοφωνική καταγραφή τα άκρα είναι ισοποσα και πανομοιότυπα? Αυτό που θέλω να πω λοιπόν είναι πως το αποτέλεσμα που έχεις πάρει δεν μπορεί επουδενί να χαρακτηριστεί "ανισόροπο" (και ας μην το έχω ακούσει...) γιατί πολύ απλά (υποθέτω) πως δίνει την στερεοφωνική εικόνα από ένα συγκεκριμένο σημείο στον χώρο σε σχέση με την κιθάρα...και έτσι όπως το φαντάζομαι κάτι τέτοιο μπορεί να είναι και πολύ ενδιαφέρον αλλά και πολύ ουσιαστικά επιδραστικό μέσα σε ένα μιξ...μία κιθάρα δλδ η οποία έχει προκαθορισμένη ρεαλιστικά την θέση της στην στερεοφωνική εικόνα 😉
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.