Προς το περιεχόμενο

ταξη ενισχυτων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

αν υποθεταμε οτι έχουμε ενα ενισχυτη ταξης α 20 watt, με ποσα watt  ενισχυτη ταξης α/b θα τον αντοιστοιχουσατε οσο αναφορα την ενταση τους?

 

και κατι δευτερο οι οριζοντιες καμπινες 2χ12 εχουν καμια ηχητικη διαφορα με τις vertical 2x12 ή το ιδιο και το αυτο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή η ερώτηση με είχε απασχολήσει και μένα παλαιότερα, αλλά είναι ρητορική γιατί δεν θα βρεις λαμπάτους ενισχυτές σε τάξη Α/Β σε λιγότερα από 30-40 βατ, oύτε σε Class A πάνω από 20W (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος πλζ - oι μοναδικές εξαιρεσεις πρέπει να είναι ο Fender Deluxe Reverb στα 22W, o oποίος είναι βέβαια Class A/B, και ο Vox AC30, πολύ κοντά σε Class A). Γιατί; Κάτι ψιλοσκέφτομαι αλλά μόνο ο κ. Εlectritabs μπορεί να μας πει...

 

Σε θεωρητικά πλαίσια λοιπόν ένας ενισχυτής 20W τάξης Α (ή εν πάσει περιπτώσει που το biasing είναι τετοιο που να μοιάζει πολύ με τάξη Α) πιστεύω ότι θα αποδώσει πολύ χοντρικά, αν έχει το ίδιο μεγάφωνο, σαν 40-45ρης.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή η ερώτηση με είχε απασχολήσει και μένα παλαιότερα, αλλά είναι ρητορική γιατί δεν θα βρεις λαμπάτους ενισχυτές σε τάξη Α/Β σε λιγότερα από 30-40 βατ, oύτε σε Class A πάνω από 20W (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος πλζ - η μοναδική εξαίρεση πρέπει να είναι ο Fender Deluxe Reverb στα 22W, o oποίος είναι βέβαια Class A/B). Γιατί; Κάτι ψιλοσκέφτομαι αλλά μόνο ο κ. Εlectritabs μπορεί να μας πει...

 

Σε θεωρητικά πλαίσια λοιπόν ένας ενισχυτής 20W τάξης Α (ή εν πάσει περιπτώσει που το biasing είναι τετοιο που να μοιάζει πολύ με τάξη Α) πιστεύω ότι θα αποδώσει πολύ χοντρικά, αν έχει το ίδιο μεγάφωνο, σαν 40ρης ή 50ρης.

 

Class A υπαρχουν σε διαφορα Watt όπως και οι Α/Β. Γενικα εκ πειρας οι ταξης Α ειναι πιο δυνατοι (τωρα αντιστοιχια δεν γνωριζω εαν υπαρχει) γι'αυτο μαλλον συνηθως οι "πολύ μικροί" συναντονται σε τετοια τάξη. Παντως γενικα υπάρχουν τάξης Α πάνω απο τα 20 watt που αναφερεις όπως και Α/Β σε λιγότερα απο 30 watt.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντωε γενικα υπάρχουν τάξης Α πάνω απο τα 20 watt που αναφερεις όπως και Α/Β σε λιγότερα απο 30 watt.

 

Παραδείγματα;

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντωε γενικα υπάρχουν τάξης Α πάνω απο τα 20 watt που αναφερεις όπως και Α/Β σε λιγότερα απο 30 watt.

 

Παραδείγματα;

 

http://www.thomann.de/gb/laney_lc15_gitarrencombo.htm A/B στα 15 Watt

 

http://www.thomann.de/gb/mesa_boogie_lone_star_special_2x12_gitarrencombo.htm Class A στα 30 watt

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H ακουστική ισχύ εξόδου είναι ίδια είτε μιλάμε για τάξη Α, AB, C, C telegraph, αυτό που διαφέρουν είναι η ποιότητα ήχου αλλά και η δυνατότητα απόδοσης. Λέμε πχ ότι η λυχνία EL504 σε τάξη Α μπορεί να αποδόσει 20 Watts, σε AB (2 λυχνίες σε διάταξη Push Pull) έχουν δυνατότητα απόδοσης 50Watts, μια λυχνία σε τάξη B 30 Watts σε C 45 watts και σε C telegraph 60 Watts...

 

Όταν μιλάμε για ισχύ εξόδου λοιπόν έχουμε ήδη δεδομένη την ακουστικότητα.

 

Θεωρητικά έχουμε λυχνίες για ότι ισχύ θέλουμε άρα και σε ότι τάξη λειτουργίας θέλουμε.  ;)

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τάξη Α/Β μπορεί να υπάρξει και στο μισό βατ όπως και τάξη Α υπάρχει και σε παραπάνω από 20 βατ. Το θέμα είναι γιατί δεν έχουμε συχνά τέτοια παραδείγματα από τους περισσότερους κατασκευαστές ενισχυτών?

 

Προκειμένου να απαντήσω στην παραπάνω ερώτηση θα χωρίσω τους ενισχυτές σε 3 κατηγορίες

α) 0-5 (10 το πολύ) W και δεν μας ενδιαφέρει το headroom. θέλουμε λίγα βατ για έναν ενισχυτή που να μπορεί να "ανοίγει" άνετα στο σπίτι (σχετικό πάντα αυτό).  Οπότε διαλέγουμε τάξη Α και single ended γιατί βρωμίζει πιο γρήγορα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε αρκετό gain με λιγότερες λυχνίες και μικρότερες εντάσεις και φυσικά ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο κοινό.

β) 10-20 βατ με μια μικρή απόκλιση .θέλουμε ενισχυτή που να μπορούμε να ανοίξουμε σε μικρό live.  Οι τιμές των βατ είναι στο περίπου πάντα γιατί δεν σημαίνει ότι κάποιοι ενισχυτές με περισσότερα ή λιγότερα βατ δεν θα αποδώσουν εξίσου καλά σε κάθε κατάσταση.

Αν μας ενδιαφέρει το μηχάνημα μας να έχει headroom χαμηλότερες θερμοκρασίες μεγαλύτερη διαρκεια ζωής λυχνιών τότε διαλέγουμε τάξη ΑΒ  διαφορετικά υψηλή ΑΒ ή Α για πιο βρώμικο - ιδιαίτερο ήχο και πλουσιότερο σε άρτιες αρμονικές. Στην πραγματικότητα τα περισσότερα μηχανήματα που συναντούμε στην κλάση των 10-20 βατ είναι ΑΒ (ζεστή ή κρύα) παρά Α.

γ) 20+ W .Θέλουμε έναν ενισχυτή με ικανοποιητικό headroom και περισσότερα βατ γιατί μπορούμε ρε αδερφέ να τον ανοίξουμε ή έχουμε κι ένα attenuator και ψάχνουμε αυτόν τον συγκεκριμένο ήχο.

Τώρα θα δούμε όμως γιατί δεν υπάρχουν πολλοί ενισχυτές τάξης Α σε αυτή την κλάση.

Περισσότερα βατ σημαίνει συνήθως μεγαλύτερες τάσεις(V) ,εντάσεις ρεύματος(mA). Τάξη Α σημαίνει ακόμα μεγαλύτερες εντάσεις ρεύματος(mA) αφού οι τελικές πολώνονται ώστε να "τραβάνε" περισσότερο ρεύμα. Όλα αυτά συντελούν στην ραγδαία αύξηση της θερμοκρασίας. Αυτό σημαίνει ότι για έναν ενισχυτή αληθινής τάξης Α σε 20+ βατ θέλουμε μετασχηματιστές ισχύος όσο το μέγεθος του ανθρώπινου κεφαλιού, ακριβότερα υλικά με αντοχή σε υψηλότερες θερμοκρασίες, ψύκτρες και ανεμιστήρες παντού γιατί αλλιώς θα τηγανίζουμε αυγά ακόμα και στο control panel και 5-6 αχθοφόρους για να το κουβαλάνε. Τι ξέχασα? Α ναι θα πρέπει να αλλάζουμε λυχνίες και πολύ πολύ συχνότερα... Αν ήμουν κατασκευαστής ενισχυτών κιθάρας (οι χαιφιντελάδες εξαιρούνται :P) θα το σκεφτόμουν πολύ προτού βγάλω στην αγορά ένα τέτοιο μηχάνημα. Η λύση για τους λάτρεις της τάξης Α. H υψηλή ΑΒ.

 

 

Η τάξη Α με δεδομένο το μεγάφωνο είναι πιο δυνατή σε ένταση?

 

Δεν μπορώ να απαντήσω χωρίς μετρήσεις γιατί δεν έχει να κάνει μόνο με την τάξη αλλά και με τις λυχνίες, τις τάσεις και τους μετασχηματιστές που βρίσκουμε σε κάθε ενισχυτή.

 

Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η τάξη Α φέρνει σε κορεσμό τις τελικές λυχνίες πιο γρήγορα από την ΑΒ. Το εντονότερο compression και saturation συνήθως το αντιλαμβανόμαστε σαν μεγαλύτερη ένταση.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το εντονότερο compression και saturation συνήθως το αντιλαμβανόμαστε σαν μεγαλύτερη ένταση.

 

ακριβως, το τελικο volume παντως εξαρταται παρα πολυ και απο το ΜΕΓΑΦΩΝΟ που θα χρησιμοποιησουμε....μονο αν βαλουμε δυο ενισχυτες α και α/β να παιξουν τερμα στην ιδια καμπινα και μετρησουμε τα db θα βγαλουμε ασφαλες συμπερασμα .

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και οι μετρήσεις-συγκρίσεις πρέπει να γίνονται σε ίδιες συνθήκες. Όμως μιλάμε για ισχύ εξόδου και τα 10 watt αν είναι 10 μετρημένα (πχ σε Wattmeter) ακουστικά θα αποδώσει το ίδιο είτε μιλάμε για τάξη Α είτε σε τάξη Ε. Στις τάξεις έχουμε διαφορά συντελεστή απόδοσης (σε σχέση με την κατανάλωση).

Φυσικά η άποψή μου είναι ότι όσο ζορίζουμε την λυχνία για να αποδώσει φεύγουμε από μικρή τάξη Α και πάμε σε Β, Γ κλπ η τάξη Α ΔΕΝ ζορίζει τόσο τις λυχνίες όσο η C διότι στην C φτάνουμε τις λυχνίες πιό κοντά στα όρια απόδοσής τους με μικρές πολώσεις και αυξημένα ανοδικά ρεύματα, στην Α δίνουμε πιό πολλά αρνητικά στο οδηγό πλέγμα με αποτέλεσμα να βοηθάμε την λυχνία ώστε να δουλεύει πιό ξεκούραστα. Στην τάξη telegraph C δουλεύουμε την λυχνία κοντά στο σημείο αποκοπής της και την διακόπτουμε συνεχώς πριν την αποκοπή αυτή.  ;)

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου