Προς το περιεχόμενο

Τc electronic voicelive 2: ενα βημα μπροστα για τους τραγουδιστες η οχι?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Από ότι φαίνεται ατό τοπ ετάλι κάνει πράγματι τρομερή δουλειά. Μου άρεσαν πάρα πολύ τα β΄ντεο που είδα αλλά κρατάω μερικές επιφυλάξεις μέχρι να το δω σε live ή τουλάχιστόν σε πρόβα.

Alter μπορώ να καταλάβω γιατί να ενοχλεί κάποιον να δει κάτι τέοιο σε ένα live αλλά όπως δεν είμαι εκ των προτέρων αρνητικός με το να χρησιμοποιεί κάποιος εφφέ για την κιθάρα ή το μπάσσο εξίσου δεν είμαι εκ των προτέρω αρνητικός να βάζει κάποιος εφφέ στην φωνή του μέσω μιας πεταλιέρας. Το βρίσκω ιδιαίτερα χρήσιμο στην ελληνική μουσική πραγματικότητα που τα backing vocals και τα δουλεμένα φωνητικά από την υπόλοιπη μπάντα είναι είδος προς εξαφάνιση.

Και οι Les Paul θα ουρλιάζουν στο φεγγαρόφωτο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειμαι και εγω κατοχος του συγκεκριμενου processor και πραγματικα εχω να πω οτι ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος. Για αυτα που κανει πιστευω πως η τιμη του ειναι το λιγοτερο λογικη.

 

Καταρχην οι δυνατοτητες harmonizing, δηλαδη η δημιουργια δευτερων φωνων που εχει ειναι καταπληκτικες. Εχεις τη δυνατοτητα να εχεις 4 πολυ ρεαλιστικους backing singers στους οποιους μπορεις να αλλαξεις το pitch, την ηλικια τους, το φυλο τους. Εαν εχεις τη δυνατοτητα να κοντρολαρεις τις φωνες με ενα midi keyboard μπορεις να εχεις μεχρι 8(!) διαφορετικες φωνες. Και το εκπληκτικο ειναι οτι η καθε φωνη παιζει τι δικη της ξεχωριστη μελωδια που παιζεις εσυ στο Keyboard ή εχεις προγραμματισει στο sequencer σου (πχ Cubase). Δοκιμασα να γραψω κατι σε στυλ choral και επαθα πλακα.

 

Επισης το καλο ειναι οτι για να εχεις ικανοποιητικες χορωδιες δεν ειναι απαραιτητο να εισαι πληκτρας για να δωσεις στο πεταλι τα ακορντα. Μπορεις να συνδεσεις με ενα καρφι την κιθαρα σου και να παρει τα ακορτνα απο κει. Η ακομα αν δεν γνωριζεις καποιο οργανο μπορεις να συνδεσεις το ipod σου η ενα οποιοδηποτε mp3 και να παρει την αρμονικη πληροφορια απο εκει.

 

Συμφωνω παντως οτι πρεπει να εχεις καποιες εστω βασικες γνωσεις ηχοληψιας για να το εκμεταλλευτεις στο επακρο. Εχει πολλες editing δυνατοτητες και πραγματικα μπορεις να κανεις πραγματα που δεν θα φανταζομασταν πριν καποια χρονια.

 

Ειναι cheating?

 

Η αληθεια ειναι πως το VoiceLive2 μπορει να κανει ενα μετριο τραγουδιστη να ακουγεται καλος. Ισως και πολυ καλος αν σεταριστει σωστα.

Αλλα πιστευω πως και ενα καλος τραγουδιστης εχει να επωφεληθει καθως μπορει να εχει στον ελεγχο του τις ρυθμισεις για το βαθος καθε τραγουδιου, το delay, τα εφφε, και εκτος απο αυτο το συγκεκιμενο πεταλι εχει μια δυνατοτητα με την οποια με βαση την εκαστοτε φωνη βαζει EQ, Compression και de-essing, οποτε εχεις ενα πολυ καλο starting point και δε στηριζεσαι στην ηχητικη εγκατασταση του χ μαγαζιου και τις γνωσεις του ψ ηχοληπτη.

 

Προσωπικα το αγορασα για παραγωγη σε στουντιο και οχι live αλλα και στις 2 περιπτωσεις τα καταφερνει εξισου καλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό το πετάλι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν προενισχυτής μικροφώνου? αν ναι, ποιά είναι η απόδοσή του σε αυτόν τον τομέα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η προσωπικη μου εμπειρια εχει να λεει πως εχει μια σοβαρη προενισχυση για ενα ψηφιακο πεταλι... βεβαια αν εχεις τωρα ενα βαρβατο προενισχυτη μικροφωνου εκει παει αλλου αλλα ειναι και το Budget. το εχω ακουσει σε διαφορους χωρους μεχρι ωρα και με αησε ικανοποιημενο στο επακρο....οσο αφορα τωρα το cheating θα συμφωνησω με τον φιλο πιο πανω πως σιγουρα ενα μετριο τραγουδιστη τον κανει καλυτερο (pitch correct) η πιο εντυπωσιακο (efe harmonies κλπ), αλλα σιγουρα δεν τον κανει καλο... και ενα καλο τραγουδιστη που κανει σωστη χρηση και δεν το σκιζει σε σημειο να λες οχι αλλο νομιζω πως μπορει να τον κανει εκθαμβωτικο...νομιζω πως για να εχεις 4 τραγουδιστες-στριες  για backing vocals στην ελλαδα ειναι δυσκολο ως ακατορθωτο.... γιατι λοιπον να περιοριστεις? για το ποσο real θα ειναι το προγραμμα η ατο που εχεις να δωσεις στον ακροατη σου? δεν πιστευω πως το πεταλι παιζει τοσο ρολο στην επκοινωνια με το κοινο καθως με αυτη την λογικη δεν επρεπε να χρησιμοπουνται looper sampler και προηγραφημενα υλικα γενικοτερα... ομως γινεται και καμια φορα σε αφηνει με το στομα ανοιχτο που λεει ο λογος... οσο για τα φραγκα οπως νομιζω ειπα και παραπανω το vc2 ειναι τσιμπιμενο αλλα πιστευω δικαιολογημενα καθως περα απο την ευκολια και τις δυνατοτητες που παρεχει προσωπικα στο θεμα ευκρινειας και ποσο πιστα αναπαραγει τους διαφορους ηχους του εμενα με αφηνει αρκετα ικανοποιημενο σε σχεση με οτι ειχα την τυχη να ακουσω πριν το αγορασω...(θεωρω πως παιζει και ρολο το μικροφωνο βεβαια... προσωπικα χρησιμοποιω ενα beta 87c).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάντως, θα ήθελα να μάθω και εγώ για το voice live..ας πούμε, πέρα από live χρήση, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σαν προενισχυτής σε σπιτική ηχογράφηση και να βάλεις και delay-reverb από εκεί? πώς θα ακουγόταν σε αντιπαράθεση με προενισχυτή και vst, ας πούμε?

 

μπορεις να το χρησιμοποιησεις με αυτο το τροπο καθως και πανω σε ηδη ηχογραφημενο υλικο... τωρα εξαρταται τα vst και τον προενισχυτη... πιστευω πως το πεταλι εχει πραγματα που ευκολα θα χρησιμοποιησω στο μελλον σε μια ενδεχομενη home μιξη και αλλα πραματα που δεν με εντυπωσιαζουν τοσο οσο πχ ενα vst.... για παραδειγμα θα προτιμουσα ενα reverb με δικες μου παραμετρους απο το VC2 αλλα επισης θα προτιμουσα φλατ eq απο το vc2  και επεξεργασια μεσα απο waves.... υποκειμενικο ειναι νομιζω σε ενα βαθμο αν και στο παραπανω παραδειγμα με τα waves eq εχεις απειρες δυνατοτητες... οποτε παιζουν και ρολο οι περιορισμοι που μπορει να εχει ειτε η μια ειτε η αλλη πλευρα:)

 

ελπιζω να βοηθησα στο ερωτημα σου ;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

eγώ θα σου απαντήσω στο 1) γιατί μόνο γι'αυτό μπορώ να εκφέρω αποψη!!!

 

εμείς τυχαίνει να έχουμε ηχολήπτη... φίλος....

λοιπόν όταν κάνουμε σουνττσεκ εγώ του λέω αν μ'αρέσει η φωνή μου και εκείνος απο κει και πέρα, προτίνει, διαφωνεί και φυσικά ΥΛΟΠΟΙΕΙ τα "θελω" μου - πάντα σε συνεργασία.,... ώσπου να καταλάβει γενικά τι ζητάω και να μην χρειάζονται και πολλά πολλά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 6 μήνες αργότερα...

Θα απαντήσω για το ερώτημα 3:

Το Voice Live 2, όπως όλα τα προϊόντα TC-Helicon, απευθύνεται κυρίως σε κιθαρίστες(ηλεκτρική)-κιμπορτίστες που τραγουδάνε. Για να το χρησιμοποιήσει σωστά κάποιος πρέπει να γνωρίζει τις συγχορδίες και να έχει κάποια ιδέα για το πως τραγουδάνε οι χορωδίες(θεωρία).

 

Εγώ έχω το Voicework Plus, το οποίο είναι εν μέρη πρόγονος του Voice Live 2.

Τα προϊόντα της TC-Helicon δεν έχουν καλές οδηγίες χρήσης και μπερδεύουν πάρα πολύ τους ερασιτέχνες, όπως εγώ.

 

Για αρχή το Voice Live 2 αποτελείται από:

Προενισχητη -> Συμπιεστή(Compressor) -> Ισοσταθμιστή(Equalizer) -> (Διάφορα πράγματα) -> Flanger(το μετονόμασαν σε μMod) -> Delay -> Reverb

 

Όλα τα παραπάνω μπορούν να αντικατασταθούν με πετάλια κιθάρας, αν ρυθμιστούν σωστά(αντιγράψεις τις ρυθμίσεις του μηχανίματος), ή VST.

 

To (Διάφορα πράγματα) αποτελείται περίπου από:

1. Pitch Correction - Διορθωτής Τόνου, το οποίο είναι ένα βασικό Vocoder σε συνδυασμό με ένα pitch Detector.

2. Tremolo, νομίζω είναι το Shortcut στα βίντεο, το οποίο είναι ίδιο με της κιθάρας.

3. Αναλυτή φωνής, αυτός είναι ίδιος με τα προγράμματα αναγνώρισης φωνής στους Η/Υ και κινητά. Η διαφορά βρίσκεται ότι στα προϊόντα της TC-Helicon αναγνωρίζει τι είδους ήχο ακούει(φωνήεν, ηχηρά σύμφωνα κτλ) και το pitch, ενώ στους υπολογιστές τα προγράμματα αγνοούν το pitch και προσπαθούν να βρουν τι είδους φωνήεν ακούγεται.

4. Σύνθεση φωνής. Η σύνθεση φωνής είναι ίδια με την σύνθεση φωνής στους Η/Υ. Η διαφορά βρίσκεται στην χρησιμοποίηση του μοντέλου της φωνής που παρήγαγε ο Αναλυτής Φωνής σε συνδυασμό με στατιστικά στοιχεία σχετικά με την ανθρώπινη φωνή και τον τρόπο που τραγουδάνε στην ΔΥΣΗ.

5. Vibrato, που είναι ίδιο με της ηλ. κιθάρας. Αν ρυθμιστή σωστά μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα φωνητικά.

 

Οι δεύτερες φωνές στα προϊόντα της TC-Helicon φτιάχνονται ή με βάση το pitch της Φωνής ή είσοδο από κιθάρα-midi.

Η μεταβολή του pitch των παραγόμενων φωνών γίνονται με βάση της παραμέτρους που έχει ο Συνθέτης Φωνής από τον Αναλυτή Φωνής. Ωστόσο επειδή χρησιμοποιείται μαθηματικό μοντέλο() με βάση τον τραγουδιστή, το pitch shift είναι όσο θα μπορούσε να τραγουδήσει σε ιδανικές συνθήκες. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα χρησιμοποιεί το μηχάνημα vocoder και απλό pitch shift, το πρόβλημα μειώνεται, δεν λύνεται.

Σε ακραίες ρυθμίσεις το μηχάνημα παράγει μία ενοχλητική βραχνάδα, την οποία την πήρε η εταιρία και την έκανε νέο εφέ, παράδειγμα:

[flash=200,200]

Το πρόβλημα λύνεται εν μέρη με την χρησιμοποίηση του κατάλληλου μικροφώνου. Τα κλασικά μικρόφωνα δεν λειτουργούν όπως θα περίμενε κάποιος. Τα ακριβά καλά μικρόφωνα καταγράφουν αρμονικές που φιλτράρονται ή διαρρέουν καρά το pitch shift. Τα φτηνά παράγουν βραχνάδα πολύ εύκολα, θόρυβο, mud ήχο. Τα δείγματα φωνής από το Shure KSM-141 παράγει καλές δεύτερες φωνές από ακραία αλλαγή αντρικής-γυναικείας φωνής, αλλά δεν κάνει για κανονικό τραγούδι. Αυτό ίσος φανεί χρήσιμο αν κάνει κάποιος ηχογράφηση μόνο δεύτερων φωνών σε studio.

 

Το TC-Helicon Voice Live 2(φωνή) και το TC-Electronic Nova(ηλ. κιθάρα) είναι περίπου το ίδιο μηχάνημα. Οι διαφορές είναι στις ρυθμίσεις των εφέ και το pitch shift.

Στο pitch shift των μουσικών οργάνων παίρνουν τις συχνότητες και τις μετακινούν πάνω-κάτω κατά ένα ποσοστό, π.χ. 2%, ο ήχος των 500Hz γίνεται 510Hz. Το pitch shift στα μουσικά όργανα ακούγεται φυσιολογικό ακόμα και με μεγάλες μεταβολές.

Η ανθρώπινη φωνή αποτελείται από 5-6 βασικές συχνότητες-formant(f0,f1,f2,f3,f4,f5), που εξαρτώνται από το μήκος του λαιμού, το σχήμα του κεφαλιού και την ψυχολογία.

Όταν ο άνθρωπος τραγουδά η συχνότητα f0 μεταβάλλεται όπως των μουσικών οργάνων αλλά οι υπόλοιπες αλλάζουν διαφορετικά, π.χ. αν η f0 αυξηθεί κατά 2%, η f5 μπορεί να μειωθεί -5%, η f4 -2%, η f1 να αυξηθεί 8% κτλ.

Αν συνδέσει κάποιος στην είσοδο φωνής του Voice Live 2 ηλεκτρική κιθάρα και ενεργοποιήσει τις αρμονίες, ότι παίζει θα ακούγεται φάλτσο. Αν βάλουμε φωνή στο Nova θα ακούγεται περίεργα, αλλά μπορεί να λειτουργήσει για μικρές μεταβολές του pitch.

 

Τέλος η αλλαγή της φωνής εξαρτάται από το φύλο και το είδος της φωνής. Η γυναικεία φωνή μπορεί να παράγει πειστική αντρική φωνή(όπως στους άντρες στα μεσημεριανάδικα στην τηλεόραση), αν δεν χρησιμοποιεί γυναικείες εκφράσεις, αλλά δεν μπορεί να γίνει η αντρική χοντροφωνάρα.

Η αντρική φωνή δεν παράγει καλή γυναικεία φωνή, ακούγεται σαν την Κανέλη. Ωστόσο κάποιος με μία «μεσαία» φωνή, μπορεί να αποκτήσει μία πιο «αντρική φωνή» και το αντίστροφο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου