Προς το περιεχόμενο

διδασκαλια μπασου απο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑ σε αρχαριο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

    Θα ηθελα τις συμβουλες σας για το πως να κανω μαθηματα μπασου σε ενα νεαρο μαθητη (14) εντελως αρχαριο (τωρα ξεκιναει.....)

 

  Ειμαι δασκαλος κλασικης και ακουστικης (και ηλεκτρικης,αλλα οχι πολυ προχωρημενα επιπεδα) κιθαρας,μπορω να πω οτι ειμαι πολυ αυστηρος σε θεματα τεχνικης - ειδικα στην κλασικη - και εχω αρκετη εμπειρια(5+ χρονια διδασκαλιας) και γνωσεις σε ελληνικο και ξενο ρεπερτοριο και καμποσο κλασικο ροκ.....Και εχω παιξει στο χαβαλε μπασο αρκετες φορες,αλλα ΔΕΝ ειμαι μπασιστας.Αυτα εννοειται πως τα ξεκαθαρισα στο μαθητη και στη μητερα του,αλλα το δεχτηκανε μιας και ειμαστε σε ακριτικο νησι και δασκαλος ειδικα για μπασο δεν υπαρχει.Οποτε συμφωνησα να του μαθω τα βασικα ετσι ωστε να προχωρησει αν θελει μονος του μετα απο μερικους μηνες ή κανα χρονο ή οσο χρειαστεί.Θα ασχοληθουμε με θεματα θεωριας μουσικης,ακουσματα (αυτα που του αρεσουν κι οχι μονο..... Του εγραψα ενα CD που εχει κι ενα κομματι του Jaco Pastorius  ;D),και φυσικα ΤΕΧΝΙΚΗ....

 

  Η τεχνικη λοιπον στο μπασο απο οτι ξερω βασιζεται σχεδον αποκλειστικα σε ενναλαγη i,m (δεικτη και μεσο) στο δεξι χερι (δεν μιλαμε για χτυπημα με αντιχειρα ή δανεικα rasgueados απο το φλαμενκο και αλλα τετοια κουλα ;D) .Τα ερωτηματα μου ειναι:

 

  -  στην κλασικη τους απαγορευω αυστηρα να χτυπανε δυο νοτες συνεχομενα με το ιδιο δαχτυλο,ιδιως στην αλλαγη χορδης(προς τα πανω). Στο μπασο αυτο ειναι κανονας,ή ειναι πιο ελευθερα τα πραματα?

 

  -  Στην κιθαρα η αριθμηση των χορδων ειναι απο κατω προς τα πανω (μι καντινι = 1η, μι μπασο = 6η). Στο μπασο πως ειναι?

 

  -  Υπαρχει λογος να δουλεψει τον παραμεσο(a) στο δεξι?

 

  -  Υπαρχει λογος να ασχοληθουμε τωρα στην αρχη με πενα?

 

    Στο αριστερο παει περιπου οπως η κιθαρα,με τη διαφορα οτι δε χρειαζεται να ειναι τοσο καθετα τα δαχτυλα μιας και ποτε σχεδον δεν θα παιξει δυο χορδες ταυτοχρονα και οι χορδες του μπασου ειναι πολυ πιο χοντρες,οποτε θα δουλευει λιγο παραπανω "μαξιλαρακι" ακροδαχτυλου - οχι και τελειως ξαπλα τα δαχτυλα βεβαια.... :P

 

  Αυτα,και οτι αλλη υποδειξη μπορειτε να κανετε,θα με βοηθησουν. Thanks.... :) :)

 

 

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

     -  στην κλασικη τους απαγορευω αυστηρα να χτυπανε δυο νοτες συνεχομενα με το ιδιο δαχτυλο,ιδιως στην αλλαγη χορδης(προς τα πανω). Στο μπασο αυτο ειναι κανονας,ή ειναι πιο ελευθερα τα πραματα? Στην ίδια χορδή ποτέ με το ίδιο δάχτυλο,στην αλλαγή χορδής προς τα πάνω είναι πιο ελεύθερα τα πράγματα.

 

  -  Στην κιθαρα η αριθμηση των χορδων ειναι απο κατω προς τα πανω (μι καντινι = 1η, μι μπασο = 6η). Στο μπασο πως ειναι?απο τις ψηλες προς τι χαμηλές,ΣΟΛ(1η),ΡΕ,ΛΑ,ΜΙ(4η)

 

  -  Υπαρχει λογος να δουλεψει τον παραμεσο(a) στο δεξι?

Σε πιό εξιδικευμένες τεχνικές που μπορει να ανακαλύψει μετα απο κάμποσα χρόνια μόνος του απο καποιυς καλλιτέέχνες που θα θαυμάζει

 

  -  Υπαρχει λογος να ασχοληθουμε τωρα στην αρχη με πενα?

Η γνώμη μου ειναι πως καλύτερα όχι

 

    Αυτα,και οτι αλλη υποδειξη μπορειτε να κανετε,θα με βοηθησουν. Thanks.... :) :)

Έχει στο youtube άπειρα βίντεο για bass begginers,παρε ιδέες

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και για το αριστερό χέρι (στους δεξιόχειρες!) υπάρχουν κάποια πράγματα που διαφέρουν της κιθάρας από άποψη τεχνικής:

τα δάχτυλα είναι καλή ιδέα να ακουμπούν συνεχώς όλες τις χορδές που βρίσκονται πιο κάτω (είναι πιο πρίμες) από αυτή που παίζουν. αυτό γιατί ως ηλεκτρικό όργανο στο μπάσσο ακούγονται πολύ έντονα συνηχήσεις αλλά και συντονισμοί. κάτι που δεν ισχύει σχεδόν καθόλου στην κιθάρα.

υπάρχει η τεχνική που τα δάχτυλα είναι σχεδόν ενωμένα πάνω στην ταστιέρα. αυτή η τεχνική είναι βολική και καλή ιδέα για τον λόγο που ανέφερα παραπάνω και πιάνει σε κομμάτια με λίγες νότες (ρόκ μπασσογραμμές ας πούμε, όχι τζαζ) γιατί το άνοιγμα των δαχτύλων μειώνεται στα τρία τάστα (από τα τέσσερα...)

 

φυσικά ένας μπασσίστας χρειάζεται καλή θεωρία. να του δείξεις πολύ θεωρία γιατί το μπάσσο σαν μονοφωνικό όργανο με μελωδική (και όχι αρμονική) κίνηση στο κομμάτι είναι πιο δύσκολο να φτιάξει μια γραμμή που να έχει νότες που να μην είναι μόνο οι τονικές των ακόρντων. γενικά σε έναν μπασσίστα χρειάζεται η θεωρία πολύ περισσότερο από ένα κιθαρίστα (μιλάμε πάντα για συμβατικούς μουσικούς, όχι τζαζ, χιτζαζ και τέτοιες ιστορίες)

 

το παιδάκι είναι πολύ τυχερό που έχει ένα δάσκαλο που ενδιαφέρεται για το πως θα διδάξει. σπανίζουν τέτοια φαινόμενα! μπράβο!

Ορκισμένος Μπλουζάς!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου