Προς το περιεχόμενο

Γιατι Σολ, Λα , Σι Ντο # E ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ετσι οπως ημουν χαλαρος στο καναπε μου με την τελε και ψευτοεπαιζα  , ξαφνικα αναψε  ενα μεγάλο  ?  πανω απο το κεφαλι μου  γιατι τα σημαδια της ταστιερας εχουν μπει σε συγκεκριμενα σημεια και αν υπαρχει περιπτωση να σημαινει κατι ?  πχ αναλογα το κουρδισμα του οργανου?  αλλα και παλι αν υποθεσω απο το μπουζουκι  μου  ρε λα φα ντο  βγαζει ακορντο  Dm 7  ( αλλα εχει σημαδι και στην σολ )    και η κιθαρα  ειναι  ακριβως κουρδισμενη  1 τονο ποιο ψηλά  αλλα τα σημαδια τα εχει  λιγο διαφορετικα πχ  σε αριθμημενα τάστα  στη κιθαρα  3/5/7/9 /12/15 κτλ  στο μπουζουκι  3/5/7/10/12 κτλ  ενω στο 4χορδο μπασσο  3/5/7/9/12 /15  είναι όντως τυχαια και αν εχουν μπει για ευκολια τότε γιατι  οι κιθαρες εχουν  σημαδι στο 9 ταστο  c#  οχι στο 8 που ειναι νοτα χωρις αλλίωση ?

μπλουζάκι και άγιος ο θεος!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο λιγο ψαξιμο βρηκα αυτες τις 2 απαντησεις...

3rd fret notes: (G,C,F,Bb,D,G) (only 1 flat, all diatonic to F and Bb), and 2 open string notes are available (D,G)

 

5th fret notes: (A,D,G,C,E,A) (no sharps/flats, diatonic to C, and G, and F), and 4 open string notes are available

 

7th fret notes: (B,E,A,D,F#,B) (1 sharp, all diatonic to G, D, and A), and 4 open string notes are available

 

9th fret notes: (C#,F#,B,E,G#,C#) (3 sharps, all diatonic to E, and B), and 2 open string notes available.

 

12 fret notes...important for obvious reasons.

 

και

The explanation (IMO) is much as others have said:

Frets 12, 7 and 5 mark the natural divisions of the string into perfect intervals (octave = 1/2, P5 = 2/3, P4 = 3/4). 0-5 and 7-12 are the classic "tetrachords" dating back to Greek modal theory.

Frets 3 and 9 then make symmetrical markers between 0-12 (either side of the fret 6 mid-point). (9 actually indicates another string division, 2/5; and 3rd fret is roughly 1/6 - but IMO this is not significant.)

 

(While I disagree with skinnytommy about the guitar being originally drop D, that isn't necessary to support the idea of the dots representing dorian mode, or a dorian pentatonic: 0-3-5-7-9-12 = m3, P4, P5, M6, 8. Dorian was mode I in the middle ages. Of course, that was well before the guitar existed! IMO, the matching symmetry of both dorian mode and the guitar fretboard markers is a coincidence. Is symmetry is an ideal, then it would lead to both choices independently.)

 

However, I have seen some instruments with a marker at 10 instead of 9, and others with a marker at 1. Obviously the latter is not to aid navigation ("duh, where's fret 1 then... phew thank god for that marker!..." :rolleyes: ) - it's merely decorative.

 

Of course the purpose of the markers in general is to aid navigation, but those specific frets are chosen for the above reasons: a mix of musical (string division, perfect intervals) and decorative (symmetry).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να υποθεσω οτι ουτε εσυ  ??? σαν βιβλιο του παγιατη μοιαζει κατι για τετραχορδα και πενταχορδα λεει  ;D

μπλουζάκι και άγιος ο θεος!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα καταλαβαινω ολα αλλα η προσωπικη μου αποψη, οπως βλεπω τωρα την κιθαρα απεναντι μου, νομιζω οτι ειναι για αισθητικους λογους...ειναι απολυτα συμμετρικα τοποθετημενα τα dots... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου