Προς το περιεχόμενο

Παραγωγή διαφημιστικού σποτ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

καλησπερα σε ολους!δουλευω σε αθλητικο ραδιοφωνο σαν ηχοληπτης (τραγωδια) και τυχαινει να κανω καποια σποτακια με την φωνη μου.εχουμε ενα πυκνωτικο μικροφωνο sure και την μιξη και το mastering τα κανω απο cool edit.

ολοι οι prossecors και τα effe περνανε απο το cool edit δλδ δεν υπαρχει κανενα εξωτερικο μηχανημα.

αυτο που ζηταω ειναι μια μικρη βοηθεια οσο αναφορα το mastering της φωνης ωστε να ακουγεται οσο το δυνατον καλυτερα στον αερα γιατι ως γνωστον παιζουν πολλοι παραμετροι με τα ραδιοφωνα και την ποιοτητα του ηχου που φτανει στα αυτια μας.

σιγουρα οι κομπρεσορες που διαθετει το cool edit δεν ειναι και οτι καλυτερο γιαυτο ζηταω και την βοηθεια σας στο προβλημα μου.

επισης κατι ακομα,οταν κανω την μιξη μεταξυ φωνης και μουσικου κομματιου ποση πρεπει να ειναι η διαφορα σε db μεταξυ τους ωστε να ακουγεται ενα ικανοποιητικο αποτελεσμα?

ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σου φίλε,

 

Βασικά επειδή μιλάμε για αέρα το πιο σημαντικό (γενικότερα αλλά κυρίως στην Ελλάδα) είναι να ακούγεται καθαρά τι λέει ο εκφωνητής.

 

Καταρχήν mixare πρώτα solo τη φωνή. Π.χ. βάλε να έχει μια στάθμη μεταξύ -8db με max τα δυνατά στα -4db. Αυτό το κάνεις ή με compressor ή χειροκίνητα. Πρόσεχε όμως όταν θα ακούς το τελικό solo να μην ακούγονται έντονα οι αυξομειώσεις της φωνής (να είναι smooth δηλαδή). Γενικά στον αέρα τα πράγματα ακούγονται πολύ πιο έντονα απ' ότι στο STUDIO.

 

Music. Οταν παίζει music χωρίς πρόζα απο πάνω (εκφώνηση) έχεις στάθμη -8db (στα low σου δηλαδή - εξαρτάται κι απο το track αν είναι δυνατό ή όχι). Όταν όμως έχει πρόζα κατεβάζεις τόσο ώστε να μην ξεπερνάς με τίποτα τα -4 db.

 

Με άλλα λόγια όταν παίζουν mix οδηγός σου θα είναι η στάθμη της εκφώνησης.

 

Βέβαια τώρα τελευταία τα διαφημιστηκά spot fullάρουν την μουσική με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην καταλαβαίνεις τι λέει η πρόζα. Γι αυτό το λόγο αυτό τα στέλνουν στους σταθμούς με Limiter στα 0db. Έτσι ενώ βλέπεις το πρόγραμμα και ακούς μια λογική στάθμη, μπείνει διαφημιστηκό και σε τρομάζει.

 

Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα.

 

Johnny

 

P.S. Επίσης πρέπει να ξέρεις ότι τα αυτιά σου κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα κι όχι τόσο οι κανόνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οπος ενωει και ο Johnny οι κανονες ειναι για να σπανε .... ενας αλλος τροπος που μπορεις να κανεις κατι αναλογο ειναι να βαλεις τη μουσικη σε ενα καναλι και να βαλεις εναν κομπρεσορα οπου στο side chain του κομπρεσορα θα τροφοδοτεις το καναλι της φωνης ετσι ωστε στα σημεια που μιλας να χαμηλωνει η ενταση της μουσικης αυτοματα στο σημειο που θα το ριθμισεις εσυ ...ελπιζω να βοηθησα

ww.dus.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Η σχέση φωνής - μουσικής είναι υποκειμενικό θέμα.

Ο compressor του cool edit είναι μια χαρά.

 

Όμως φροντισε η φωνή να είναι κομπρεσαρισμένη σε ένα ποσοστό 4-8:1, και τα VU μετρα να παίζουν κοντά στο -3db.

Αν έχεις peak, οι κορυφές να μη ξεπερνούν τα 0db.

 

Λάβε υπ' όψη σου ότι όλοι οι σταθμοί έχoυν limiting processor στην έξοδο πριν το link, που συνήθως είναι ρυθμισμένοι να ισοπεδώνουν τις δυναμικές.

 

Σκοπός μιας διαφήμισης είναι να ξεχωρίσει από τον οριμαγδό των σποτ στα break, γι αυτό τα στούντιο παραγωγής τα συμπιέζουν σε μεγάλα ποσοστά, που σε συνδιασμό με τους προσέσορες των FM το αποτέλεσμα είναι... πουρές.

 

Συνήθως λοιπόν αφού κομπρεσάρεις τη φωνή όπως παραπάνω και μιξάρεις τη μουσική, προσθέτεις ένα ποσοστό limiting στο stereo αποτέλεσμα ώστε τα VU μετρα να παίζουν κοντά στο -3db.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου