Προς το περιεχόμενο

Behringer Xenyx 1204 - Μπορεί 24b/48Khz?


oldetoteros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ηχογραφούσα μέχρι τώρα στα 16b/ 44,1 Khz, και είπα να δοκιμάσω στα 24b/ 48 Khz. Γύρισα λοιπόν το software-DAW στα 24b/ 48 Khz και δοκίμασα. Ούτε είδα ούτε άκουσα διαφορά, τι μου διαφεύγει?  Μήπως το BEHRINGER XENYX 1204 δεν μπορεί?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδη τι διαφορα περιμενες να ακουσεις? Αν εγραφες στα...8bit και πηγαινες στα 24bit/48Khz τοτε θα ακουγες διαφορα. :P

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γνωρίζω αυτά τα θέματα, αλλά από 16 στα 24 με απλή αριθμητική έχουμε αύξηση 33,3%

 

Δεν είναι απλή αριθμητική. Το αν μία κάρτα ήχου δουλεύει σε 8bit, 16bit ή 24bit, παίζει ρόλο στην ποιότητα του σήματος που λαμβάνει. Ως γνωστόν, το σήμα που λαμβάνει ένας ψηφιακός καταγραφέας (κάρτα ήχου, recorder κλπ) ψηφιοποιείται και μετατρέπεται σε δυαδικούς αριθμούς (0 ή 1), τα bits (συντομογραφία από τις λέξεις binary digits). Όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός που περιγράφει το ψηφιοποιημένο σήμα, τόσο καλύτερη η απόδοσή του στο ψηφιακό περιβάλλον. Όταν πρόκειται να ακούσουμε το ηχητικό αρχείο (από ακουστικά, ηχεία κλπ), θα πρέπει από ψηφιακή μορφή να ξαναμετατραπεί σε αναλογική. Όσο καλύτερη είναι η ποιότητα του ήχου όταν ψηφιοποιήθηκε και αποθηκεύτηκε, τόσο καλύτερη θα είναι και απόδοσή του, όσες φορές κι αν παιχτεί η ηχογράφηση.

 

Έτσι έχουμε:

 

8bits: 2^8 = 256

16bits: 2^16 = 65536

24bits: 2^24 = 16777216

 

 

Είναι κάτι αντίστοιχο με την ανάλυση εικόνας. Αν τo ίδιο θέμα (π.χ. τοπίο, πορτρέτο κλπ) το φωτογραφήσεις με ανάλυση vga (640x480 pixels), θα πάρεις φτωχότερη αναπαράσταση (απόδοση) σε σχέση με το αν το φωτογραφήσεις σε ανάλυση Full HD (1920x1080 pixels), ή ακόμα μεγαλύτερη.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τo ίδιο θέμα (π.χ. τοπίο, πορτρέτο κλπ) το φωτογραφήσεις με ανάλυση vga (640x480 pixels), θα πάρεις φτωχότερη αναπαράσταση (απόδοση) σε σχέση με το αν το φωτογραφήσεις σε ανάλυση Full HD (1920x1080 pixels), ή ακόμα μεγαλύτερη.

Η αναλυση της εικονας δεν εχει να κανει τοσο με την "φτωχότερη αναπαράσταση (απόδοση)" της οσο με το μεγεθος της. Μια 12MP φωτο δεν σημαινει οτι ειναι καλυτερη απο μια 5MP φωτο, ουτε οτι μια Full HD φωτο τραβηγμενη απο μια επαγγελματικη καμερα ειναι ιδια σε ποιοτητα απο μια Full HD φωτο τραβηγμενη απο το κινητο μας.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αναλυση της εικονας δεν εχει να κανει τοσο με την "φτωχότερη αναπαράσταση (απόδοση)" της οσο με το μεγεθος της. Μια 12MP φωτο δεν σημαινει οτι ειναι καλυτερη απο μια 5MP φωτο, ουτε οτι μια Full HD φωτο τραβηγμενη απο μια επαγγελματικη καμερα ειναι ιδια σε ποιοτητα απο μια Full HD φωτο τραβηγμενη απο το κινητο μας.

 

Εννοείται ότι η απάντησή μου ήταν χονδροειδής, προκειμένου να καταλάβει ο φίλος τη διαφορά σχετικά με αυτό που ρώτησε. Φυσικά και υπεισέρχονται κι άλλοι παράγοντες πέρα απ' την ανάλυση των δειγμάτων που παίρνουμε, όπως φυσικά η ποιότητα του μηχανήματος που καταγράφει (ο μετατροπέας AD για τον ήχο ή ο αισθητήρας της κάμερας για τη φωτογραφία). Ας μην μπερδεύουμε το φίλο με περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα μας εδώ είναι diminishing returns. Οσο μεγαλώνει η ανάλυση δειγματοληψίας - τόσο στον ήχο όσο και στην εικόνα - τόσο μικρότερη διαφορά έχει η περαιτέρω αύξηση στο αντιληπτό αποτέλεσμα. Και για να μην ψάχνω κυματομορφές, ορίστε το φαινόμενο σε 3D μοντέλα:

 

aFKEttJ.png

 

Στο παράδειγμα αυτο φαίνεται ότι η διαφορά από τα 600 στα 6000 είναι πολύ μεγαλύτερη από τη διαφορά από τα 6000 στα 60000. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τον ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...ναι, αρκεί να μην έχεις ξεπεράσει το threshold που η ανώτερη δειγματοληψία γίνεται αντιληπτή στο ανθρώπινο αυτί ως "καλύτερη ποιότητα". Το ανωτέρω παράδειγμα με την προτομή θα μπορούσε να στέκει σε περίπτωση ενός mp3 αντιστοίχως πχ. στα 64, 128, 160 και 256 ή 320 kbit/sec, όχι όμως στα 16/44.1 αντί του 24/48 ή και παραπάνω των wav. Εκεί υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες που καθιστούν την καλύτερη δειγματοληψία και bit rate απαραίτητη υπό ορισμένες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Συζητημένο διεξοδικά σε παλιότερα θρεντ, καρφιτσωμένα στο Recording που βρίσκεται και το παρόν.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ίδιο λέμε. Τα 16/44.1 ήδη ξεπερνάνε το threshold (άσε δε και το από τι εξοπλισμό αναπαράγεται το ηχογραφημένο σήμα). Και επειδή εκεί αναφέρεσαι, ας πουμε και ξεκάθαρα για τον oldetotero ότι άλλο η αναπαραγωγή άλλο η επεξεργασία (δε διευκρίνησε το σκοπό).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις - συμβουλές σας.Για άλλη μια φορά διαπιστώνω ότι το επίπεδο γνώσεων εδώ είναι πολύ υψηλό. Συνοπτικά αυτό που κατάλαβα είναι ότι οφείλω να βελτιώσω το σήμα που στέλνω για ηχογράφηση, με ότι αυτό συνεπάγεται, ( χώρος - καλωδιώσεις - μικρόφωνα κ.λ.π. και τότε θα έχω καλύτερο αποτέλεσμα ακόμα και στα 16b/44,1Khz.  Διάβασα το manual της Behringer Xenyx 1204 και είδα ότι λειτουργει στα 16b/48Khz οπότε φαντάζομαι πως δεν έχει νόημα να ηχογραφώ στα 24b/48Khz παρά μόνο αν αντικαταστήσω την  Behringer Xenyx 1204 με μια καρτα που να λειτουργεί στα 24b/48Khz.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου