Προς το περιεχόμενο

Vintage synths? ξανασκεφτείτε το.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

O τεραστιος Joe Zawinul χρησιμοποιουσε το M1 ως τον θανατο του το 2007. Αν κατσουμε να ψαξουμε κι αλλο θα φτιαξουμε μια λιστα πολλων σελιδων με μουσικους που εχουν ακομα ενα Μ1. Δεν καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα οτι το Μ1 δεν χρησιμοποιειται πια απο μουσικους. Υπαρχουν χιλιαδες Μ1 εκει εξω και παιζονται σε στουντιο και live σκηνες, οπως υπαρχουν αντιστοιχα χιλιαδες DX7 και πολλα αλλα vintage οργανα που επισης παιζονται σε ενα καρο παραγωγες, στουντιο ή live. 

 

Joe-Zawinul.jpg

 

joe_zawinul-thumb-473x314.jpg

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 58
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Πλιζ, διαβαζετε το αρχικο θεμα και μην πηδατε απο το ενα στο άλλο.

 

"Όμως θα πρέπει να ομολογήσω και να παράλληλα να προειδοποιήσω όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα παλιό όργανο,  ότι  μαζί με αυτά δεν παίρνεις μόνο τον καλό ζεστό και fat ήχο, αλλά και πολλά προβλήματα!"

 

...εγραψε ο Hysplex, οπότε δε νομιζω ο μοναδικος που βρήκατε να χρησιμοποιεί (ελάχιστα) το Μ1, να είναι επιχείρημα κατα του σκεπτικισμού για τα παλιά όργανα.

 

Εξακολουθει να είναι δυσχρηστο, περιορισμένο, βαρύ και χωρις υποστήριξη απο την εταιρεία του....απλά τον παμπλουτο Βαγγελη δεν το νοιαζει προφανως...

 

ασε που αν και περασαν 20 χρονια απο τοτε που βγηκε περιπου ακουγεται αστειο να λεμε το Μ1 και το  SY77 Vintage. Ποιο πολυ μιλαγε ο Hysplex για μηχανηματα που οταν το Μ1 βγηκε ειχαν μερικα χρονακια στην καμπουρα τους...

 

αλλα ετσι ειναι... περνανε τα χρονια... και αλλαζουν οι λεξεις εννοια....  ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

"Don't panic!" - Douglas Adams

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O τεραστιος Joe Zawinul χρησιμοποιουσε το M1 ως τον θανατο του το 2007. Αν κατσουμε να ψαξουμε κι αλλο θα φτιαξουμε μια λιστα πολλων σελιδων με μουσικους που εχουν ακομα ενα Μ1. Δεν καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα οτι το Μ1 δεν χρησιμοποιειται πια απο μουσικους. Υπαρχουν χιλιαδες Μ1 εκει εξω και παιζονται σε στουντιο και live σκηνες, οπως υπαρχουν αντιστοιχα χιλιαδες DX7 και πολλα αλλα vintage οργανα που επισης παιζονται σε ενα καρο παραγωγες, στουντιο ή live. 

 

Joe-Zawinul.jpg

 

joe_zawinul-thumb-473x314.jpg

μαζι με πολλλλαααααα αλλα

http://www.zawinulonline.org/Keyboards.html

 

βεβαια εχει γινει γνωστος ηχητικα απο το παιξιμο σε μηχανηματα σαν το oberheim 8-voice

 

οπως και οι Pat Metheny & Lyle Mays πχ "As Falls Wichita So Falls Wichita Falls"

;D

 

 

"Don't panic!" - Douglas Adams

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ασε που αν και περασαν 20 χρονια απο τοτε που βγηκε περιπου ακουγεται αστειο να λεμε το Μ1 και το  SY77 Vintage.

Ποσα χρονια θες να κουβαλανε στην πλατη τους τα synths για να τα λεμε vintage? 26 χρονια για το Μ1 και 25 χρονια για το SY77 ειναι λιγα? eyeroll.gif Με τα μισα χρονια απο τα παραπανω τα περισσοτερα αναλογικα synths των 70s θεωρουνταν ηδη vintage τη δεκαετια του 80. Το 1983 δηλαδη που κυκλοφορησε το DX7, ενα Minimoog του 1970 ειχε ηδη την "vintage" ταμπελα πανω του, κι ας ηταν "μονο" 13 χρονια παλιο.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Αχταρμας εχει πλάκα που αρπαζεσαι με τις αντιθετες αποψεις, αλλα εχει επισης ενδιαφερον, οτι δε μου εφερες κανενα παράδειγμα παραγωγου ή λάιβ παιχτη που να έχει το Μ1.

 

Ή μάλλον εκανες +1000 σε κάποιον που έχει ενα σε μορφή ρακ, παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα, πράγμα που περισσότερο επιβεβαιώνει αυτα που λέω παρά τα απορρίπτει. Ενας παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80, έχει και ενα (όχι στην πολυ βαριά keyboard εκδοση του) για 1-2 ήχους, που πολυ αμφιβαλω, αν τους ξεχωρίζεις.

 

Μοσχοπουλημενο ή οχι το 1821, σήμερα δεν υπάρχει παρα στα πανηγυρια (δεν το λέω υποτιμητικά).

 

Το ότι το βγαζω "πατατα", δεν ξερω απο που προκύπτει.

 

Αρπάζομαι; Από πού και ώς πού αρπάζομαι; Νομίζω ότι κάνουμε συζήτηση και καταθέτουμε απόψεις, γιατί προσπαθείς σώνει και καλά να με παρουσιάσεις αρπαγμένο; Το ότι σου λέω τις απόψεις μου οι οποίες είναι αντίθετες από τις δικές σου, δεν σημαίνει ότι αρπάζομαι, όπως επίσης κάνεις και το άλλο λάθος, ποτέ δεν είπα ότι το βγάζεις πατάτα, πώς έβγαλες το συμπέρασμα ότι θεωρώ πώς προκύπτει πατάτα από αυτά που λές; Νομίζω ότι κάτι σου διέφυγε.

Το +1000 που έβαλα δεν το έβαλα επειδή έχει ο Παπ. ένα Μ1 ράκ στη συλλογή του αλλά για τα επιχειρήματα που έθεσε ο waterfall. Μην βιάζεσαι τόσο να βγάλεις συμπεράσματα. Και το ότι ο πάμπλουτος Βαγγέλης έχει ένα ρακ στη συλλογή του και το χρησιμοποιεί έστω για 1-2 ήχους, όχι μόνο δεν σε επιβεβαιώνει αλλά καταρρίπτει πλήρως αυτά που λές. Σκέψου το ώς εξής:

1)To M1 είναι 25 ετών όργανο και πλέον πωλείται πάμφθηνα μεταχειρισμένο.

2)Ο Βαγγέλης είναι πάμπλουτος και μπορεί να αποκτήσει όσα νέας τεχνολογίας και παντοδύναμα όργανα θέλει.

3)Παρόλα αυτά αυτός τα περισσότερα που έχει είναι βιντάζ συμπεριλαμβανομένου του Μ1.

4)Για έναν απλό μουσικό ο οποίος δεν έχει οικονομική άνεση, έστω μεγάλη, είναι πολύ λογικό να αποκτήσει το Μ1 μεταχειρισμένο αφού θα μπορεί να το πληρώσει.

5)Σε αντιδιαστολή με το 4, ο πάμπλουτος Βαγγέλης προτιμάει να συνεχίζει να χρησιμοποιεί και το Μ1 μαζί με άλλα βιντάζ.

 

Αν λοιπόν σκεφτούμε ότι οι εκατομμύρια μουσικοί-στούντιο παραγωγής κ.λ.π. στον πλανητη δεν είναι πάμπλουτοι όπως ο Βαγγέλης, και ότι μιλάμε για το δημοφιλέστερο όργανο του είδους, και ότι οι korg έβγαλε και vst για να χρησιμοποιούν τους ήχους του όσοι δεν μπορούν να το έχουν το αληθινό, τότε τα πράγματα φανερώνουν ότι το Μ1 το δουλεύουν ακόμα αρκετοί; πολλοί; λίγοι; δεν ξέρω και δεν μπορώ να πώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το δουλεύουν και ΘΑ το δουλεύουν για πάντα. Και επειδή ίσως με παρεξηγήσουν κάποιοι ότι δήθεν προσπαθώ να βγάλω το Μ1 το καλύτερο όργανο, όχι δεν κάνω αυτό, απλά το παίρνω ώς αφορμή για να υποστηρίξω τις θέσεις μου για τα βιντάζ γενικώς.

Συγκεκριμένα ονόματα παραγωγών-μουσικών κ.λ.π. που χρησιμοποιούν το Μ1 δεν μπορώ να δώσω διότι δεν κάθομαι να ασχοληθώ με το τί όργανα χρησιμοποιούν, ασχολούμαι καθαρά με τη μουσική τους, την απολαμβάνω δηλαδή. Αν ψάξουμε όμως, σίγουρα θα βρούμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποσα χρονια θες να κουβαλανε στην πλατη τους τα synths για να τα λεμε vintage? 26 χρονια για το Μ1 και 25 χρονια για το SY77 ειναι λιγα? eyeroll.gif Με τα μισα χρονια απο τα παραπανω τα περισσοτερα αναλογικα synths των 70s θεωρουνταν ηδη vintage τη δεκαετια του 80. Το 1983 δηλαδη που κυκλοφορησε το DX7, ενα Minimoog του 1970 ειχε ηδη την "vintage" ταμπελα πανω του, κι ας ηταν "μονο" 13 χρονια παλιο.

 

τιποτε ... γερασααααααα  ;D

1613938_422030387933129_345269665_n.jpg.91ee94b61875fe475cd78000b02b969a.jpg

"Don't panic!" - Douglas Adams

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είμαι πλητράς (το ξεκαθαρίζω από την αρχή αυτό), αλλά η γνώμμη μου είναι ότι ένα synth είναι καταρχήν ένα μουσικό όργανο και δευτερευόντως ένα τεχνολογικό επίτευγμα.

 

Αν λοιπόν με ένα όργανο, ο μουσικός εκφράζεται καλλίτερα (για δικούς του λόγους) από ότι με ένα άλλο όργανο, τότε γουστο του καπέλο του και τελειώνει εκεί το θέμα.

 

Οσο η τεχνολογία προχωράει τόσο αυξάνει η ευχρηστία και οι  δυνατότητες, αλλά αυτό δε σημαίνει απαράιτητα ότι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά κάνουν το πιο νέο synth και πιο "καλό".

 

Το ότι το αγαπημένο όργανο του Brian Eno εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι το DX7 μάλλον κάτι λέει. Ή για να το πάω ακόμα πιο πέρα, πόσοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ στο 100% του τις δυνατότητες ενός SY77 τόσο πολύ που είπανε, "το τερμάτισα, θέλω τώρα κάτι πιο νέο και πιο δυνατό";; Κατά τη γνωμμη μου ελάχιστοι.

 

Αρα λοιπόν όπως σε οποιοδήποτε όργανο είτε ηλεκτρονικό είτε ξύλινο είτε ηλεκτρικό, το θέμα τελικά είναι ο μουσικός που το χρησιμοποιεί ως εργαλείο του και όχι τοσο το εργαλείο το ίδιο.

 

Και ναι μπορεί το DX7 να είναι παπάκι και το ΜΟΧ να είναι fomula 1, αλλά αν ο μουσικός μένει στον Ανω Μιξοτσιμπλόκαμπο που έχει μόνο χωματόδρομους πλάτους  60 εκατοστά, τότε με το παπακι θα κάνει δουλειά (μουσική) ενώ με τη formula 1 δε θα κάνει τίποτα.

 

Για να γυρίσω λοιπόν στο αρχικό. Δεν είμαι πληκτράς. Ανήκω στο 90% του πλανήτη που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τα presets και ο λόγος να αγοράσω ένα καινούργιο synth είναι ότι μου τελείωσαν τα preset του προηγούμενου και δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε την όρεξη να μάθω να το προγραμματίζω γιατί απλά δεν είναι  η δουλειά μου αυτή.

ΕΓΩ λοιπόν με χαρά θα πάω να αγοράσω το πιο καινούγιο που μου τα δίνει εύκολα στο πιάτο. Ο πληκτράς όμως που συνειδητοποιημένα φτιάχνει τους δικούς του ήχους πιστεύω ότι πιο πολύ επενδύει στην εμβάθυνση των οργάνων που έχει παρά στο να ακολουθεί την τεχνολογία που στο κατω κατω της γραφής σιγα τις αλλαγές που έχει. Νέες τεχνολογίες ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ επαναστατικές που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αλλάζουν τα δεδομένα στον ψηφιακό κόσμο βγαίνουν μία κάθε 5-10 χρόνια (και πολύ λέω...). Νέα synths και ψηφιακά προιόντα βγαινουν 10 κάθε χρόνο. Το συμπέρασμα είναι προφανές λοιπον...

 

Και για την ιστορία, είμαι βιολιστής. Παίζω με ένα βιολί του 1784. Για κάποιο περίεργο λόγο δε νοιώθω ότι με περιορίζει στο παίξιμό μου...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να αξιοποιήσεις σαν μουσικό όργανο ένα synth είναι εντελώς διαφορετικό από το να το αξιοποιήσεις σαν εργαλείο σύνθεσης ήχου. Για παράδειγμα, αυτό που αναφέρεις με το MOX και το DX7, ότι δηλαδή το ΜΟ είναι φόρμουλα για το dx παπάκι είναι άκυρο, διότι έχουν τελείως διαφορετική μέθοδο σύνθεσης ήχου. Οπότε ιδανικά θα έπρεπε να έχουμε και τα δύο, συν κάποιο analog ή και κάποιο additive κλπ.

 

Ειδικά για το Μ1 πάντως, τα πράγματα πάνε παραπέρα διότι η τεχνολογία των rompler εξελίχθηκε πολύ από τότε, και το Μ1 έχει μείνει πολύ πίσω. Αν κάποιος θέλει να μείνει εκεί δικαίωμά του, θα είναι η εξαίρεση όμως και όχι ο κανόνας.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν λοιπόν με ένα όργανο, ο μουσικός εκφράζεται καλλίτερα (για δικούς του λόγους) από ότι με ένα άλλο όργανο, τότε γουστο του καπέλο του και τελειώνει εκεί το θέμα.

Σωστο.

 

Το ότι το αγαπημένο όργανο του Brian Eno εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι το DX7 μάλλον κάτι λέει.
Δεν θα ελεγα οτι το DX7 ειναι το "αγαπημενο" του synth, η αληθεια ειναι ομως οτι ειχε ασχοληθει πολυ με τον προγραμματισμο του, σε αντιθεση για παραδειγμα με τον J.M. Jarre που το "μισουσε".

 

...πόσοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ στο 100% του τις δυνατότητες ενός SY77 τόσο πολύ που είπανε, "το τερμάτισα, θέλω τώρα κάτι πιο νέο και πιο δυνατό";; Κατά τη γνωμμη μου ελάχιστοι.

Σαν πρωην χρηστης των DX21/DX7/DX7 IIFD/TX802 (το DX7 II σε rack) SY77 και νυν χρηστης (ξανα) του SY77, μπορω να σου πω οτι δεν νομιζω να υπαρχει μουσικος που να εχει εξαντλησει προγραμματιστικα ενα DX7, ποσο μαλλον ενα SY77 του οποιου η FM ειναι κατα πολυ πιο πολυπλοκη και ανωτερη ενος DX7. Τα FM synths ειναι φανταστικα αλλα και "δυσκολα" synths, και πιστευω οτι θα υπαρχει παντα μια θεση γι αυτα σε οποιοδηποτε synth setup.

 

Και ναι μπορεί το DX7 να είναι παπάκι και το ΜΟΧ να είναι fomula 1, αλλά αν ο μουσικός μένει στον Ανω Μιξοτσιμπλόκαμπο που έχει μόνο χωματόδρομους πλάτους  60 εκατοστά, τότε με το παπακι θα κάνει δουλειά (μουσική) ενώ με τη formula 1 δε θα κάνει τίποτα.
Ε οχι και "παπακι" ενα DX7. :P Απλα το DX7 ειναι σκετο synth ενω το ΜΟΧ ειναι synth/workstation. Σαν synths ειναι και τα δυο πολυ δυνατα αλλα και πολυ διαφορετικης "φιλοσοφιας" οργανα. Aν θες ενα μονο οργανο για ολοκληρωμενες μουσικες παραγωγες, το ΜΟΧ ειναι μονοδρομος, αν εχεις να διαλεξεις βεβαια μεταξυ ενος DX7 και ενος ΜΟΧ. Σαν σκετα synths...αγορασε τα και τα δυο, 8) ειναι εντελως διαφορετικα synths και το ενα δεν μπορει να αντικαταστησει το αλλο, οπως μπορει να αντικατασταθει για παραδειγμα ενα DX21 απο ενα DX7 ή ενα ΜΟΧ απο ενα Motif XF. 

 

Ανήκω στο 90% του πλανήτη που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τα presets...
Που να ηξερες ποσοι διασημοι μουσικοι ανηκουν σ'αυτο το 90%... ;D

 

Και για την ιστορία, είμαι βιολιστής. Παίζω με ένα βιολί του 1784. Για κάποιο περίεργο λόγο δε νοιώθω ότι με περιορίζει στο παίξιμό μου...
Ειναι καλο βιολι και γι αυτο δεν σε περιοριζει στο παιξιμο σου. Η χρονολογια κατασκευης του δεν εχει σημασια, "πατατες" και καλα ακουστικα οργανα υπηρχαν και θα υπαρχουν σε ολες τις εποχες.

Το παραδειγμα βεβαια δεν ειναι και τοσο σχετικο με τα synths, τα οποια ειναι ηλεκτρονικα οργανα και η δουλεια τους ειναι να παραγουν νεους ηχους (δεν εχουν δηλαδη μια standard χροια οπως τα ακουστικα οργανα) οποτε κρινονται κυριως συμφωνα με αυτη τους τη δυνατοτητα. Κατι που ελαχιστοι κανουν βεβαια και μας πρηζουν κατα καιρους με απιστευτες δηλωσεις/σλογκαν, αλλα αυτο ειναι μια αλλη πονεμενη ιστορια... yawn.gif

 

Για παράδειγμα, αυτό που αναφέρεις με το MOX και το DX7, ότι δηλαδή το ΜΟ είναι φόρμουλα για το dx παπάκι είναι άκυρο, διότι έχουν τελείως διαφορετική μέθοδο σύνθεσης ήχου. Οπότε ιδανικά θα έπρεπε να έχουμε και τα δύο, συν κάποιο analog ή και κάποιο additive κλπ.

Με προλαβες...

 

Ειδικά για το Μ1 πάντως, τα πράγματα πάνε παραπέρα διότι η τεχνολογία των rompler εξελίχθηκε πολύ από τότε, και το Μ1 έχει μείνει πολύ πίσω.
Ολα τα rompler δεν ειναι ιδια, και το καθενα προσφερει ηχους που καποιο αλλο rompler διαφορετικης εταιρειας δεν μπορει να προσφερει, ασχετα αν το ενα rompler ειναι παλιοτερο ή νεοτερο απο το αλλο. Η καθε εταιρεια εχει διαφορετικα δειγματα στα οργανα της, ενα Korg Μ1 δεν εχει καμια σχεση ηχητικα με καποιο rompler της Yamaha, της εποχης του Μ1 ή καποιο νεοτερο. Το Μ1 ειναι παλιο μεν αλλα με διαφορετικο σετ δειγματων, οποτε αν σου αρεσει ο ηχος/ηχοι ενος Μ1 θα παρεις ενα Μ1, οχι ενα Μ50, το οποιο ειναι της ιδιας εταιρειας και κατι ετη φωτος πιο προηγμενο αλλα δεν εχει τους ηχους του Μ1, και το αναποδο βεβαια.

 

Στα rompler καλο ειναι να υπαρχει παντως μια συνεχεια, και εννοω βεβαια στα rompler της ιδιας εταιρειας. Αρκετες φορες αυτο γινεται. Στις σειρες Motif/ΜΟ/ΜΟΧ/MOXF για παραδειγμα, υπαρχει αυτη η συνεχεια. Αν θες ενα συγκεκριμενο ηχο απο το πρωτο Motif, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα τον βρεις ή τουλαχιστον θα μπορεις να τον φτιαξεις με καποιο απο τα επομενα Motif, κι αυτο γιατι η Yamaha δεν αλλαζει το σετ των δειγματων με καποιο διαφορετικο σετ οταν κυκλοφορει ενα νεο synth στη σειρα. Απλα προσθετουν νεα δειγματα στα ηδη υπαρχοντα, ετσι καποιος σημερα που θα αγορασει ενα Motif XF ή ενα MOXF ξερει οτι θα βρει μαζι με τα νεα δειγματα και ολα τα δειγματα που υπηρχαν στα προηγουμενα μοντελα Motif classic/ES/MO/XS/MOX.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

, οποτε αν σου αρεσει ο ηχος/ηχοι ενος Μ1 θα παρεις ενα Μ1,

 

Ναι συμφωνώ, αν σου αρέσει το Μ1 θα πάρεις Μ1. Αν πάλι θέλεις να φτιάξεις δικούς σου sample based ήχους εκ του μηδενός, και δεν έχεις φάει πετριά καλά και ντε με το Μ1 ;D ;D , ένα σημερινό rompler έχει sampling δυνατότητες, αυξημένη πολυφωνία, πολύ περισσότερα εφέ, φοβερά καλύτερο interface, resonant φίλτρα ;D και δεκάδες άλλα πράγματα. Αντικειμενικά λοιπόν είναι καλύτερο- πληρέστερο sample- based εργαλείο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να εξομοιώσουμε όλα τα rompler με αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου