Προς το περιεχόμενο

Τι φταίει με τις ελληνικές μπάντες?


Dark

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα στην ομάδα,

 

Την πρωτοβουλία να ανοίξω το συγκεκριμένο thread πυροδότησε μια αγγελία που ανέσυρα από το section των μουσικών. Σε καμία περίπτωση δεν λογοκρίνω τον συνάδελφο μουσικό για την αμεσότητα των προθέσεων του , κάθε άλλο που εκτίμησα την ειλικρίνεια του σε αντίθεση με άλλους που η αναζήτησή τους δεν εμπεριέχει τέτοιες λεπτομέρειες για να μην αποθαρρυνθεί ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος.

Όντας απογοητευμένος με την ελληνική πραγματικότητα διερωτώμαι τι είναι αυτό που περιορίζει τους μουσικούς να κάνουν συνεργασίες. Που ξεκινάει η χαρά της δημιουργικότητας, η πρόκληση των συνεργασιών και πειραματισμού, η ανάγκη να γίνεις καλύτερος μέσα από την μουσική και που τελειώνει ο εθελοντισμός, οι δωρεάν παροχές υπηρεσιών και η κατασπατάληση του προσωπικού χρόνου και χρήματος για το έργο ενός ατόμου-founder;

Άποψη μου είναι ότι  όταν κάποιος αναζητά συνεργάτες- μετόχους μουσικούς για να διατηρηθεί το κεφάλαιο της μπάντας του τότε ο founder θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ δύο εναλλακτικών:

1. Είτε θα επενδύσει οικονομικά βρίσκοντας κάποιον session μουσικό.

2. Είτε θα αναγκαστεί να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι η ''επιχείρηση'' του χρεοκόπησε και το μετοχικό κεφάλαιο πλέον θα το διαχειρίζονται όλα τα μέλη που επενδύουν στην επιβίωση της μπάντας. Είτε το μέλος είναι νέο είτε παλιό. 

Η λογική θα βρω εφήμερα μέλη για να καρπωθώ τα οφέλη από τον εθελοντισμό τους, μέχρι να βρω νέα εφήμερα μέλη για να προωθήσω την νέα μου δουλειά, είναι ένα ελληνικό φαινόμενο στην κοινωνία της μάταιης αναγνωρισιμότητας, που αν και επικρατεί εδώ και χρόνια πρέπει κάποτε να σταματήσει και αναφέρομαι σε όλους τους founders συγκροτημάτων που στερούν δικαιώματα από μέλη της μπάντας τους. 

Θέλω να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας και να κάνουμε έναν διάλογο για το πως οι επαγγελματίες ή οι ερασιτέχνες μουσικοί μπορούν να προστατευτούν από αυτήν την τάση. 

 

Υ.Γ.: Ανέβασα την αγγελία όχι για να θίξω αλλά για να προβληματίσω.

 

 

59973956_375871803027512_3289797648537616384_n.jpg

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν νομιζω οτι υπαρχει καποιος προβληματισμος απο τη συγκεκριμενη αγγελια.
Η μπαντα ψαχνει μπασιστα για να καλύψει τη θεση για συγκεκριμενα λαιβ.

 

Ειναι θεμιτο να ζηταει να παιχτουν τα κομματια οπως ακριβως παιζονταν μεχρι τωρα.

Μετα απο αυτα τα λαιβ δεν διευκρινιζει τι εχει σκοπο να κανει. (αν θα κρατησει τον μπασιστα και αν θα δωσει
"ελευθερια" στην συνθεση των νεων κομματιων - ειναι κατι που θα γινει συζητηση νομιζω, πριν γινει η συμφωνια)

 

Οσο για τα απαιτουμενα (εξοπλισμος, διαθεσιμος χρονος κλπ) νομιζω πως δεν μπορει να μην ειναι απαραιτητα.

Το να υπαρχει band leader και να κατευθυνει, να δινει οδηγιες ακομα και "διαταγες" και να παιρνει αποφασεις, ειναι μια "αρχαια" συνηθεια και συνηθως χωρις αυτη δεν υπαρχει επιτυχια. Ωραια η δημοκρατια αλλα στις επαγγελματικες μπαντες δεν βγαινει σε καλο.

 

Απο την αλλη ο μπασιστας που θα δεχθει να κανει τη δουλεια θα ζητησει κι αυτος τα δικα του απαιτουμενα (χρηματα) για να διαθεσει εαυτον, εξοπλισμο  και χρονο.
Δεν πιστευω να παρεξηγηθει ο band leader οταν ακουσει το ποσον. Το πολυ πολυ να μη συμφωνησει.
Ο καθενας ζηταει αυτο που θελει/χρειαζεται και οποιος μπορει το δινει.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άνοιξες μεγάλο θέμα και είναι αργά αλλά δε βαριέσαι, είμαι σε διακοπές.

Λοιπόν όσο περίεργη και αν φαίνεται η αγγελία κρύβει κάποιες αλήθειες πίσω από τον κυνισμό της.

-1ον. Ο καθένας δικαιούται να ζητάει ότι θέλει.

-2ον. Πολλές φορές σε μια ομάδα ανθρώπων χρειάζεται να υπάρχει κάποιος που κάνει κουμάντο, θα τον πεις "αρχηγό"; "ενορχηστρωτή"; δεν έχει σημασία.

Είναι σπάνιο να μοιράζονται όλοι μια αισθητική και ένα κοινό όραμα, κάποιος το κάνει συγκεκριμένο στο μυαλό του και προσκαλεί τους υπόλοιπους. Εάν θέλουν ακολουθούν.

-3ον. Το να είσαι καλός μουσικός δεν σημαίνει αυτόματα και επιτυχία, υπάρχουν πολλές παράμετροι που μπορεί απλά να μην είναι το δυνατό σου σημείο.

 

Εάν μιλάμε για φίλους που θέλουν απλά να περνάνε καλά παίζοντας μουσική τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, σκέψου όμως την άλλη περίπτωση.

Έχεις φάει χρόνια φτιάχνοντας ένα υλικό, σύνθεση, στίχους, ενορχήστρωση. Έχεις κάνει κάποιες ηχογραφήσεις, γνωριμίες, κάποια αναγνώριση, καμιά 500αριά φάνς. Έχεις κάνει χάρες, έχεις παρακαλέσει, έχεις χαλάσει χρήματα, κυνηγώντας το όνειρο. 

Ο μπασίστας που παίζατε μαζί φεύγει στο Ντουμπάι γιατί δεν τον παίρνει άλλο, ή γιατί παντρεύεται την πριγκίπισσα Jasmine.

Έχεις κλεισμένες ημερομηνίες για εμφανίσεις. Έχεις ακούσει 2-3 μπασίστες. Ο ένας ήθελε να κάνει τα κομμάτια περισσότερο φάνκ, ο άλλος περισσότερο Reggae.

Γράφεις μια αγγελία.

Άμεση, χωρίς φτιασίδια.

 

Δεν γνωρίζω τον συντάκτη και μπορεί να πέφτω πολύ έξω αλλά με αυτό το σενάριο δεν του δίνεις κάποιο δίκιο;

 

Κάτι ακόμα,

Ψάχνω χρόνια να βρω κάποια μπάντα με συγκεκριμένο σκοπό και αισθητική που να μου ταιριάζει, με έτοιμο το υλικό που δεν κατάφερα ποτέ να φτιάξω.

Να πω "αυτό είναι" και να γίνω το δουλάκι τους. Δεν με νοιάζει να βγάλω λεφτά ούτε να γίνω διάσημος, θέλω απλά να παίζω μουσική που μου αρέσει, σε ένα σύνολο που εκτιμώ, με μια ιδέα. Μέχρι στιγμής τζίφος.

Και θα μου πεις, γιατί δεν φτιάχνεις αυτό που θέλεις εσύ;

Γιατί δεν είμαι ικανός; Εργατικός; Αφοσιωμένος; Επίμονος;

Κατάλαβες που το πάω;  

 

Επεξεργασμένο από panorios
  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο που θα επρεπε να προβληματιζει σε τετοιες αγγελιες απο επαγγελματικες μπαντες ειναι η "ασφαλεια".

Δηλαδη με προσλαμβανεις ως μουσικο στην "επιχείρηση" σου (αφου φυσικα με δοκιμασεις), εγω διαθετω χρονο να προετοιμαστω μονος μου και μετα και με τη μπαντα.

Συμβολαιο θα μου κανεις?
Με θελεις πχ για 10 συναυλιες, απο 1 εως 30 Οκτωβριου και 20 προβες μεσα στο Σεπτεμβριο.

Καθομαι εγω περναω τα κομματια και ειμαι ετοιμος για την πρωτη προβα, ή κανουμε και καποιες προβες και μια μερα με παιρνεις τηλεφωνο να μην ξαναερθω.
Με το συμβολαιο σου κανω μια ωραια μήνυση και με πληρωνεις μεχρι τελευταιο σεντ.

Χωρις συμβολαιο μην τον ειδατε.
Αυτος ειναι ο προβληματισμος στη συγκεκριμενη αγγελια.

 

Αν προκειται για (ταλαντουχο) ερασιτεχνη μπασιστα και μονο που θα βρεθει σε μια (πραγματικα και εξακριβωμενα) επαγγελματικη μπαντα, ειναι αναβαθμιση.
Να παει και "τσαμπα" (με ελαχιστα) στην αρχη, γιατι οχι ... και να φτιαχνει και τους καφεδες 🙂 .

Αν ειναι αρκετα καλος για να ρισκαρουν να τον παρουν φυσικα.

Μονο καλο θα του κανει η ολη φαση. Ακομα κι αν τον "χρησιμοποιησουν" για δυο μηνες και μετα τον "πεταξουν".

Αν ειναι καλος, δεν θα παει χαμενος.
Προσωπικα στους μαθητες μου συνιστω, στην αρχη να παιζουν σε μπαντες, οπου οι ιδιοι θα ειναι οι πιο "αδυναμοι" μουσικοι. Θα ακουνε και δεν θα μιλανε. Μεχρι να ερθει η στιγμη που θα μιλανε αυτοι και θα ακουνε οι αλλοι.

Αυτο θα το κερδισουν. Δεν χαριζεται. Μονο αν πληρωνουν γινεται.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 7
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ενδιαφέρον διάβασα τις απόψεις των συναδέλφων από πάνω και παραθέτω και τη δική μου οπτική:

 

Κατ' αρχήν δεν συμφωνώ με τον τίτλο του thread και την ερώτηση. Αυτή η αγγελία δεν έχει κάτι το "ελληνικό", αν υπάρχει δηλαδή κάποιο τέτοιο ποιοτικό χαρακτηριστικό ας πούμε στον κόσμο της αναζήτησης μουσικών. Με άλλα λόγια θεωρώ ότι θα μπορούσε αυτούσια να υπάρχει σε οποιοδήποτε site μουσικών ή μη αγγελιών οποιασδήποτε χώρας του κόσμου.

 

Στην ουσία ο συντάκτης αναζητά session μπασίστα τον οποίο όμως δεν θα πληρώσει με κάποια εξαρχής συμφωνία (εκτός κι αν κατ' ιδίαν υπάρχει άλλη πρόταση). Θεωρώ ότι εννοείται ότι από τα κέρδη των όποιων δραστηριοτήτων της μπάντας, το νέο μέλος θα πάρει το ποσό που του αντιστοιχεί.

 

Συνχεχίζοντας:

 

4 hours ago, Dark said:

Όντας απογοητευμένος με την ελληνική πραγματικότητα διερωτώμαι τι είναι αυτό που περιορίζει τους μουσικούς να κάνουν συνεργασίες

 

Νομίζω ότι το "όντας απογοητευμένος" εξηγεί το υπόλοιπο, αν μου επιτρέπεις, αυθαίρετο συμπέρασμα. Δηλαδή εσύ απογοητεύτηκες για τους λόγους σου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι μουσικοί εν γένει δεν θέλουν τις συνεργασίες. Μπάντες δημιουργούνται και αλλάζουν μέλη συνέχεια και ειδικά στην μικρή Ελλάδα είμαστε λίγο σαν συγκοινωνούντα δοχεία, τουλάχιστον μέσα στο ίδιο μουσικό είδος. Τα μέλη πάνε κι έρχονται και μετά από κάποια χρόνια στην "πιάτσα" καταλήγεις να έχεις παίξει κατά καιρούς με πάρα πολλούς μουσικούς του χώρου σου.

 

4 hours ago, Dark said:

Η λογική θα βρω εφήμερα μέλη για να καρπωθώ τα οφέλη από τον εθελοντισμό τους, μέχρι να βρω νέα εφήμερα μέλη για να προωθήσω την νέα μου δουλειά, είναι ένα ελληνικό φαινόμενο στην κοινωνία της μάταιης αναγνωρισιμότητας

 

Δεν είναι καθόλου ελληνικό φαινόμενο χωρίς να έχω καμιά καούρα να υπερασπιστώ την ελληνική πραγματικότητα, μουσική ή μη. Ο αρχηγός/συνθέτης/ιδρυτής έχει την πρωτοβουλία να συγκεντρώσει τα μέλη της μπάντας. Το τι ζητά είναι αποκλειστικά δικό του θέμα και καλά θα κάνει να το δηλώσει εξαρχής (όπως κι ο συντάκτης της αγγελίας). Από εκεί και πέρα η "αγορά" θα δείξει κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του με προτάσεις. Π.χ. σε έναν μικρό πληθυσμό όπως ο δικός μας, μια εξαιρετικά απαιτητική αναζήτηση, μπορεί να μην αποφέρει καθόλου καρπούς. Όσο αυξάνεται το δείγμα στο οποίο κανείς απευθύνεται όμως, αυξάνονται και οι πιθανότητες να βρει ακριβώς αυτό που ζητά.

 

Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, το μόνο που αναγνωρίζω ως ελληνικό χαρακτηριστικό στον χώρο, είναι μια εξαιρετικά διαδεδομένη ασυνέπεια. Και το λέω γιατί αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ κοινό σε όλους τους επαγγελματικούς και μη χώρους στην Ελλάδα. Η ασυνέπεια που προσωπικά συναντώ πάρα πολύ συχνά, ξεκινά από το να αγνοεί (ή ακόμα και να μην διαβάζει) κανείς τους όποιους όρους μιας αγγελίας μέχρι να μην είναι ποτέ διαβασμένος ή στην ώρα του. Το τελευταίο ειδικά, κυρίως στο χώρο των μη αμοιβόμενων/ερασιτεχνών μουσικών είναι κάτι σαν παράδοση. Δηλαδή αν πας στην ώρα σου μπορεί και να κινήσεις υποψίες.

 

Όποτε χρειάστηκε να βάλουμε αγγελία με την μπάντα μου για να βρούμε νέο μέλος, έπεσα σε αυτή την ιδιαιτέρως κοινή συμπεριφορά κι εξηγούμαι: Επειδή κατ' αρχήν το θέμα της μουσικής είναι για μένα κάτι παραπάνω από χόμπι και δευτερευόντως επειδή είμαι ψυχαναγκαστικός, οι αγγελίες που κατά καιρούς έχω συντάξει είναι "σεντόνια" και αναφέρουν συγκεκριμένες απαιτήσεις. Όχι κάτι εξεζητημένο φυσικά αλλά π.χ. όταν γράφω "απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη αρκετού ελεύθερου χρόνου για μελέτη και πρόβες" το εννοώ και δεν το βάζω επειδή είναι της μόδας ξέρω γω. Από τα αποτελέσματα της εκάστοτε αναζήτησης είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι ένα ποσοστό τουλάχιστον 50% αυτών που ανταποκρίνονται, δεν διαβάζουν καν τι γράφει το κείμενο. 

 

Ούτε που θυμάμαι πόσες φορές και με πόσα μέλη έχω ανατρέξει στην αρχική μου απαίτηση κι έχω εισπράξει βλέμα απόλυτης άγνοιας ή απλά αδιαφορίας. Το "έλα μωρέ τώρα" είναι το θέμα μας πριν από οτιδήποτε άλλο πιστεύω.

 

 

Επεξεργασμένο από Jazzjoker
  • Like 9

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο OP ήθελε να εστιάσουμε στην πρόταση περί " οικονομικής δυνατότητας να υποστηρίξει το εγχείρημα" το οποίο δεν ξέρω πόσα περιθώρια δίνει στους πιθανούς ενδιαφερόμενους να πιστέψουν ότι θα έχουν κάποια απολαβή για τον κόπο και χρόνο τους

 

Εγώ που διάβασα την αγγελία αμέσως σκέφτηκα ότι η μπάντα θέλει έναν μπασίστα να βάλει λεφτά απ' την τσέπη του για τα ταξίδια που έχουν προγραμματιστεί για συναυλίες......Άρα θέλει έναν εθελοντή 

 

Άρα είτε κορόιδο ρομαντικό είτε κάποιον που θέλει να ζήσει την εμπειρία 

  • Like 6

"There’s no mystery in my gear. And if any, then it’s hidden between hands, heart and soul. It simply must be the way I play" ~ Criss Oliva

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εμενα η αγγελία μου θυμίζει αυτο που λεμε κερατας και δαρμενος

  • Like 4
  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Rebel_Of_South είπε

Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο OP ήθελε να εστιάσουμε στην πρόταση περί " οικονομικής δυνατότητας να υποστηρίξει το εγχείρημα"

Κι εμένα αυτό με ξένισε. Αν δεν υπάρχει λάθος στη διατύπωση, θέλουν ουσιαστικά έναν σεσιονά που όχι μόνο να μην πληρωθεί αλλά να βάλει κι απ' την τσέπη του. Δεν πάει έτσι. Αν έχεις κλεισμένα gigs και καίγεσαι να τα καλύψεις, η ασφαλής λύση είναι να πληρώσεις κάποιον που πληροί τις προϋποθέσεις, και μετά βλέπεις.

  • Like 6

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Haris είπε

 Αν έχεις κλεισμένα gigs και καίγεσαι να τα καλύψεις, η ασφαλής λύση είναι να πληρώσεις κάποιον που πληροί τις προϋποθέσεις, και μετά βλέπεις.

Συμφωνώ, αλλά γιατι να μην κανουμε μια ψαχτικη πρώτα μπας και βρούμε κανενα θύμα στο τσαμπέ??
Κλασικό Ελληνικό δαιμόνιο....

Επεξεργασμένο από Satanas
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Rebel_Of_South said:

Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο OP ήθελε να εστιάσουμε στην πρόταση περί " οικονομικής δυνατότητας να υποστηρίξει το εγχείρημα" το οποίο δεν ξέρω πόσα περιθώρια δίνει στους πιθανούς ενδιαφερόμενους να πιστέψουν ότι θα έχουν κάποια απολαβή για τον κόπο και χρόνο τους

 

Εγώ που διάβασα την αγγελία αμέσως σκέφτηκα ότι η μπάντα θέλει έναν μπασίστα να βάλει λεφτά απ' την τσέπη του για τα ταξίδια που έχουν προγραμματιστεί για συναυλίες......Άρα θέλει έναν εθελοντή 

 

Άρα είτε κορόιδο ρομαντικό είτε κάποιον που θέλει να ζήσει την εμπειρία 

 

ακριβως τι θεόκουφος όρος ήταν αυτός, και να έχει οικονομική άνεση, (να χώνει χρήμα) και να υπακούει εντολές, και να μην βάζει δικές του πινελιές, για μαζόχα ψάχνουν μου φαίνεται.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου