Προς το περιεχόμενο

Ξεκινώντας το πιάνο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 ώρες πριν, Delahunts είπε

Εδώ και έξι μήνες σκέφτομαι σοβαρά να ξεκινήσω πιάνο. Το μόνο που έχω κάνει από μουσική, είναι ένα χρόνο κλασσικής κιθάρας με δάσκαλο, μαθήματα τα οποία δεν μου άρεσαν. Ωστόσο ήμουν καλός μέχρι το σημείο που έφτασα, τα παίρνω εύκολα. Δεν ξέρω από νότες τίποτα (κιθάρα παίζαμε με συγχωρδίες και υποτίθεται θα μάθαινα νότες αργότερα).

 

Δεν ξέρω πότε και πως θα ανοίξουν οι μουσικές σχολές, αλλά σκέφτομαι σοβαρά να αγοράσω ένα πιάνο και να αρχίσω μόνος μου. Στο οικονομικό δεν υπάρχει πρόβλημα, όρεξη υπάρχει μεγάλη. Και δεν θέλω απλά να παίζω τραγουδάκια, έχω ψηλά τον πήχη, θέλω και Chopin, σε δέκα χρόνια, ίσως...

 

Εσείς θα ξέρετε. Πόσο μπορείς να μάθεις μόνο σου πιάνο και νότες; 

 

Κομμάτια του Σοπέν υπάρχουν από πολύ εύκολα μέχρι υπερβολικά δύσκολα. Don't worry (για Σατί σε βλέπω στα αρχικά στάδια 🙂).

 

Τα άσχημα όταν μαθαίνεις μόνος σου πιάνο είναι:

- Θα κάνεις διάφορα μικρά λάθη - ακόμη και εάν προσπαθείς να εφαρμόσεις 100% αυτά που θα διαβάζεις.

- Τα λάθη αυτά δεν θα τα ξέρεις και δεν θα τα καταλαβαίνεις εσύ, άρα θα είναι δύσκολο να τα "ξεμάθεις" κάποτε..

- Κλασικά τέτοια σημεία: στάση σώματος/χεριών, δακτυλισμοί, "μετάφραση" σημείων παρτιτούρας, τρόπος μελέτης κλπ.

- Διαβάζοντας ένα βιβλίο θα υπάρχουν πάντα πολλά μικρά σημεία που δεν θα αποσαφηνιστούν ποτέ.

- Κάποια στιγμή θα φτάσεις ένα σημείο που δεν θα ξέρεις ποια κατεύθυνση του ρεπερτορίου θα πρέπει να ακολουθήσεις..

- Κάποια στιγμή θα φτάσεις ένα σημείο που η πρόοδος θα είναι πολύ δύσκολη γιατί χρειάζεται μεγάλη εξατομίκευση στη διδασκαλία (αυτό χρειάζεται δάσκαλο).

- Ένα άλλο δύσκολο σημείο είναι ότι τα διάφορα κομμάτια θα πρέπει γενικά να τα μάθεις με κάποια σειρά η οποία θα υπακούει σε κάποιες λογικές - μόνος σου είναι δύσκολο να το εφαρμόσεις αυτό.. (η σειρά αυτή είναι λίγο-πολύ στυλιζαρισμένη μόνον όταν κάποιος ξεκινά να παίζει σε μικρή ηλικία).

- Συν το ότι είναι δύσκολο να ξέρεις πόση πρόοδο κάνεις επειδή δεν έχεις κάποιον να σε ελέγχει..

- Συν το ότι όταν παίζεις μόνος σου μερικές φορές δεν θα έχεις κίνητρο και θα μένεις πίσω στην προσπάθεια..

 

- Βέβαια, για να διορθώσεις τα παραπάνω θα πρέπει να βρεις το δάσκαλο που σου ταιριάζει.. Σπάνια έχω δει να μένει κάποιος με ένα δάσκαλο από την αρχή μέχρι το τέλος..

 

- Υπάρχει και μια "μεσοβέζικη" λύση: κάνεις μαθήματα αλλά σε αρκετά αραιά χρονικά διαστήματα.. (π.χ. 1 δίωρο το μήνα). Έτσι θα αποφύγεις κάποια λάθη που θα βλέπει και θα διορθώνει ο δάσκαλος, αλλά θα έχεις και ένα μέρος της ελευθερίας που θέλεις..

 

- Τώρα, πώς θα μάθεις εύκολα και γρήγορα να διαβάζεις νότες.. και μάλιστα σε 2 πεντάγραμμα.. χμ.. Αυτό είναι κάτι που μπορείς να μάθεις μόνος σου μέχρι ενός σημείου αλλά θέλει αρκετή υπομονή στην αρχή..

 

Επεξεργασμένο από John Tzinieris
  • Like 2

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Sami Amiris είπε

Θεωρείς το πιάνο ως εύκολο όργανο που δεν απαιτεί ιδιαίτερη επιδεξιότητα ούτε για να συνεχίσεις; Τι εννοείς με αυτό; Να συνεχίσεις τι, μέχρι που; Φαντάζομαι κάτι έχεις στο μυαλό σου για να το λες, διότι δεν μπορώ να φανταστώ να θεωρείς πχ το Opus Clambicembalisticum, το 3ο Ραχμάνινοφ, το Mists ή τα κομμάτια του Ferneyhough ή του Finissy για πιάνο εύκολα κομμάτια που δεν χρειάζονται επιδεξιότητα. Κάτι εννοείς αλλά δεν επικοινωνείται εδώ.

Λέω Sami ότι κάθεσαι μπροστά στο πιάνο χωρίς να έχεις ξανά ασχοληθεί με μουσική ποτέ και πατάς το πλήκτρο και παίζει, σταδιακά χρησιμοποιείς και άλλα δάκτυλα και το άλλο χέρι, ύστερα ανεξαρτητοποιείς τα χέρια και πάει, ενώ συνεχίζεις να παράγεις ποιοτικό ήχο σε όλη την πορεία, και φτάνεις. Είναι σαν μια σκάλα το πιάνο αν το συγκρίνεις πχ με το βιολί που είναι σαν τοίχος. Δεν αμφιβάλω για την επιδεξιότητα που απαιτεί το υψηλό επίπεδο, λέω μόνο ότι το πιάνο είναι το όργανο που δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείς να ξεκινήσεις μόνος σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
9 minutes ago, Άγιος said:

Λέω Sami ότι κάθεσαι μπροστά στο πιάνο χωρίς να έχεις ξανά ασχοληθεί με μουσική ποτέ και πατάς το πλήκτρο και παίζει, σταδιακά χρησιμοποιείς και άλλα δάκτυλα και το άλλο χέρι, ύστερα ανεξαρτητοποιείς τα χέρια και πάει, ενώ συνεχίζεις να παράγεις ποιοτικό ήχο σε όλη την πορεία, και φτάνεις. Είναι σαν μια σκάλα το πιάνο αν το συγκρίνεις πχ με το βιολί που είναι σαν τοίχος. Δεν αμφιβάλω για την επιδεξιότητα που απαιτεί το υψηλό επίπεδο, λέω μόνο ότι το πιάνο είναι το όργανο που δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείς να ξεκινήσεις μόνος σου.

Koίτα, το να βγάλεις ποιοτικό ήχο από την αρχή, σπάνια παίζει. Τις περισσότερες φορές κοπανάνε σε τρελό βαθμό σχεδόν στάνταρ μέχρι επίπεδο μέσης τάξης. Παίρνει κάποια χρόνια μέχρι να μην ακούγεται κανείς ότι κοπανάει το πιάνο ανελέητα. Από την άλλη, σίγουρα είναι πιο γρήγορη διαδικασία από το μηδέν μέχρι το να μην ακούγεσαι άθλια, σε σχέση με την αντίστοιχη ακριβώς πορεία π.χ. στο βιολί ή στα πνευστά, στα οποία είναι πραγματικό βασανιστήριο η όλη φάση, και παίρνει καιρό μόνο και μόνο για να στρώσεις ΥΠΟΦΕΡΤΟ ήχο, όχι ποιοτικό. Άρα, νομίζω ότι μπορώ να καταλάβω τι λες εδώ.

Αυτό που δεν παλεύεται με τίποτε είναι το θέμα της ανεξαρτησίας των χεριών από τη μία, ότι είναι στην πραγματικότητα δύο ανεξάρτητοι πιανίστες από τον ίδιο εγκέφαλο, και η ανεξαρτησία ήχου και μικρορυθμικής από το κάθε δάκτυλο από την άλλη, κάτι που φτάνει σε εντελώς τρελά επίπεδα στα υψηλότερα κλιμάκια. Όλα αυτά πέρα από την αντικειμενική δυσκολία της παρτιτούρας, που καταλήγει εντελώς ανελέητη. Φαντάζομαι έχεις εικόνα του τι εννοώ, βλ. διασκευή Petrushka του Στραβίνσκυ για ένα πιάνο, πραγματικός εφιάλτης. Όλη η ορχήστρα  με ελάχιστα μέρη που δεν παίζονται. Πραγματική τρέλα. 

Με άλλα λόγια: είναι μεν πιο γραμμική η ανάπτυξη του πιάνου μέχρι το επίπεδο ανωτέρας. Από επίπεδο ανωτέρας και πάνω δεν υπάρχει πλέον γραμμικότητα. Είναι εντελώς νορμάλ ένα έργο να κάνεις μήνες να παίξεις τις νότες σωστά στο χρόνο, χωρίς πραγματική εκφραστική, εκτός από ειδικές καταστάσεις με φωτογραφικές μνήμες κτλ., ειδικές περιπτώσεις μυαλών. Οπότε, η γραμμικότητα είναι μέχρι ένα σημείο.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω στο ότι είναι το όργανο που δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείς να ξεκινήσεις μόνος σου. Αν είναι κάτι, είναι το όργανο που, αν έχεις ξεκινήσει σωστά, μπορείς να συνεχίσεις για λίγο μόνος σου, εφόσον φυσικά έχεις καλά τις βάσεις για να σε πάνε λίγο παρακάτω. Μόνος σου μπορείς πραγματικά να μείνεις μόνο στο υπερυψηλό επίπεδο, και εκεί δεν είναι σίγουρο, καθώς πολλοί από τους μεγάλους σολίστ κάνουν μαθήματα σε ακαδημίες ειδικές για τα ρεπερτόρια που κάνουν σε επίπεδο διδακτορικού και πάνω, όντας ήδη φουλ professional level κονσερτίστες.

Ο καλός δάσκαλος με μεγάλη γκάμα ρεπερτορίου και πολύ καλή εμπειρία από συναυλίες σε πολλά έργα είναι εντελώς επιβεβλημένη, εφόσον μιλάμε για κλασσική μουσική, αν θέλει κανείς να μην πηγαίνει νοσοκομείο με τενοντίτιδες συχνά. Αρκεί μία σπουδή του Σοπέν να σε στείλει οff για μήνες αν η τεχνική σου δεν είναι η τέλεια για το χέρι σου, και ακόμη και τότε πάλι μπορεί να κινδυνεύεις.

Είπαμε, ύπουλο όργανο το πιάνο...

  • Like 3

Αυτή η πρόταση είναι ψευδής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Sami Amiris said:

 

Δεν μπορείς να παίξεις με ευκολία ότι συγχορδία υπάρχει. Μπορείς σίγουρα περισσότερες από την κιθάρα, αλλά οι ανοικτές στην κιθάρα δεν είναι απλές για το πιάνο. Εξαρτάται από το χέρι και το spacing στο voicing. Συχνά, αν και όχι πάντα,  η κιθάρα μεταφράζεται σε «αντιπιανιστικά» πιασίματα.

 

+1

 

το έχω προσπαθήσει και πράγματα που ακούγονται στην κιθάρα ονειρικά με ανοιχτές ακόμα και σε στάνταρ κούρδισμα στο παιάνο μεταφράζονται

απλώς....πεζά

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, bouzoukleri said:

Εμένα πάντως , με αποθαρρύνατε ήδη να αρχίσω πιάνο.

 

 

Δηλαδή αν σου δείξω φωτό με τα ακκόρντα που έπιανε ο Holdsworth, θα παρατήσεις και την κιθάρα?

  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
28 minutes ago, Delahunts said:

Άρα Ωδείο, όποτε ανοίξουν.

 

Ή ιδιαίτερα (με τους κατάλληλους καθηγητές).

 

15 hours ago, dimsonic said:

 

+1

 

το έχω προσπαθήσει και πράγματα που ακούγονται στην κιθάρα ονειρικά με ανοιχτές ακόμα και σε στάνταρ κούρδισμα στο παιάνο μεταφράζονται

απλώς....πεζά


Μου έχει συμβεί και εμένα αυτό. Αλλά έχω παίξει κάποιες σπουδές κιθάρας στο πιάνο σαν το Danza Characteristica του Browser και ακούστηκαν σούπερ, πιο επιθετικό από την κιθάρα. Έχω παίξει και Holdsworth στο πιάνο, και προτιμώ τον ήχο της κιθάρας του παρά το πιάνο σε κάποια, σε άλλα θα μπορούσε να είναι άλλη εκδοχή. Γενικά στο πιάνο χάνονται οι ανοικτές, χρειάζεται λίγο πιο κλειστή λογική στις μεσαίες περιοχές για να βγει αντίστοιχα ωραίο, χωρίς να είναι φυσικά πάντα έτσι...

 

4 hours ago, bouzoukleri said:

Εμένα πάντως , με αποθαρρύνατε ήδη να αρχίσω πιάνο.

 

🙂🙂    🙂    🙂

 

Και το αγαπώ ως ακροατής  το όργανο.

 

Aπλώς όχι μόνος στα πρώτα τουλάχιστον βήματα. Με καλό δάσκαλο, πολλή υπομονή και άπειρες ώρες.

 

Διόρθωση:

 

15 hours ago, Sami Amiris said:

Ο καλός δάσκαλος με μεγάλη γκάμα ρεπερτορίου και πολύ καλή εμπειρία από συναυλίες σε πολλά έργα είναι εντελώς επιβεβλημένη,

 

Εννοείται, η παρουσία καλού δασκάλου κτλ.  Σόρρυ για τη χαζομάρα.

Επεξεργασμένο από Sami Amiris

Αυτή η πρόταση είναι ψευδής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου