Προς το περιεχόμενο

Αλλαγή δασκάλου;


Phoenix2022

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Γιατί να το κάνει αυτό? ΟΚ, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να κατανοήσει την έννοια του μετρου και του ρυθμού, αλλά εάν θέλει να μάθει σύντομα να παίζει κιθάρα, δεν θα τον ωφελήσει.

 

 

 Για να μαθει συντομα κιθαρα, και μαλιστα σαντανα και ροκ διαολια, σιγουρα δε θα τον ωφελησει. Για να μαθει θεωρια, ειναι απαραιτητο.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω και γω την άποψή μου.
Καταρχάς, ΣΙΓΟΥΡΑ θα πρέπει να του πεις το ότι χάνεσαι στη θεωρία. Ας φάτε ένα μάθημα στα πολύ βασικά, κράτα σημειώσεις να μελετήσεις μόνος, και από το επόμενο μάθημα βάλτε τη μέσα σιγά σιγά, και θα έρθει κάποια στιγμή να δέσει. Δε χρειάζεται να του πεις κάτι συγκεκριμένο. Μπορείς όμως να αναφέρεις σε κάποια περίσταση, ότι - να, αυτό που μου δίχνεις εδώ θα ήθελα να το καταλάβω πιο βαθιά.

 

Νομίζω ότι επειδή ίσως επειδή σε βλέπει πιο μεγάλο, να μη θέλει να σε μπλέξει με θεωρίες, γιατί καλώς ή κακώς οι περισσότεροι θέλουν απλά να μάθουν να γρατζουνάνε. Αρκετές φορές υπάρχει και μια έχθρα προς τη θεωρία, οπότε μπορεί να έχει "μάθει" να διδάσκει έτσι.

 

Κατ' εμέ, σίγουρα δεν πρέπει να μείνεις σε tabs. Είναι πολύ περιορισμένα, και αν θες πραγματικά να κατανοήσεις - έστω και απλή - μουσική θεωρία, τότε θα πρέπει να πας στις νότες. Όχι γιατί πρέπει να βλέπεις νότες και να παίζεις prima vista, αλλά γιατί θα σε βοηθήσει στο να καταλάβεις τις σχέσεις και τη λογική μεταξύ όλων αυτών που παίζεις.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Γιατί να το κάνει αυτό?\

 

προσωπικά από τότε που άρχισα να καταλαβαίνω περισσότερο τη θεωρία και το πεντάγραμμο, ξεκλειδώθηκαν πολλά πράγματα που τα ήξερα μηχανικά (και αξιωματικά, για να αναφερθώ στα προηγούμενα) και άρχισα να καταλαβαίνω γιατί γίνονται και ότι δεν γίνονται απλώς για να γίνονται

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράθεση

Όχι γιατί πρέπει να βλέπεις νότες και να παίζεις prima vista

 

 ΑΚΡΙΒΩΣ, ακριβεστατα, δε μιλαω να μπεις σε τριπακι μεγαλο, αλλα να μπορεις να συννενοηθεις σε ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ επιπεδο, για να κατανοησεις τις λειτουργιες που κρυβονται πισω απο τις χορδες και τα ταστα.

 

 

 Οπως λεει και ο dimsonic, για αυτο σου φαινονται αξιωματικα τωρα, γιατι πας να μπεις απο την πισω πορτα. Ξεκινα απλα με το frere jaques, και μετα ολα θα σου φαινονται λογικοτατα.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, manosx είπε

 

 

 Για να μαθει συντομα κιθαρα, και μαλιστα σαντανα και ροκ διαολια, σιγουρα δε θα τον ωφελησει. Για να μαθει θεωρια, ειναι απαραιτητο.

 

Το πρώτο έχει στόχο. Βέβαια, πρέπει να μάθει κάποια βασικά θεωρητικά κομμάτια, και πως το ένα "επικοινωνεί" με το άλλο. Πρέπει να μαθει την ταστιέρα, δηλαδή τη βασική θεωρία μεταφρασμένη σε "πατήματα" πανω στην κιθάρα. Αυτά αρκούν για να ξεκινήσει και να μπορεί να γίνει ένας πολύ καλός παίχτης. Το πεντάγραμμο, μπορεί να τα πλαισιώσει όλα αυτά, μόνο και μόνο ως γραπτή αποικόνιση του τι εξηγεί με λόγια ή ήχους, ο δάσκαλος. 

 

Στην πορεία, παίζοντας και ψάχνοντας θα εχει συνεχώς νεες απορίες, και θα έχει την ευκαιρία να αναβαθμίζει τις γνώσεις του. Δεν είναι ο "ορθόδοξος" τρόπος, αλλά ο γρήγορος και αυτός που ταιριάζει στον φίλο.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, Phoenix2022 είπε

Ξέρω αξίες, παύσεις κλπ... οι ταμπλατούρες έχουν από πάνω την παρτιτούρα. Νότες στην παρτιτούρα δεν ξέρω να διαβάζω

Το κλπ… τι άλλο είναι; Σίγουρα θα καταλάβαινες τι σου έλεγε ο δάσκαλος αν ήξερες θεωρία η οποία δεν είναι πολύ δύσκολη. Αποτελείται από τρεις ενότητες: Συγχορδίες, Κλίμακες, Διαστήματα.

 

Αν μάθεις από τι νότες αποτελείται κάθε συγχορδία μιας κλίμακας και τι την κάνει μείζονα, ελάσσονα, αυξημένη ή ελαττωμένη.

Αν μάθεις τα είδη των διαστημάτων: μεγάλο, μικρό, καθαρό, ελαττωμένο, αυξημένο

Και αν μάθεις πώς σχηματίζονται οι κλίμακες. Π.χ. ΤΤΗΤΤΤΗ κάνει μία ματζόρε κλίμακα. Ποια είναι η σχετική ελάσσονα;

 

Τότε πιστεύω θα καταλαβαίνεις αρκετά που σου λέει ο δάσκαλος ΑΚΟΜΑ και αν αυτός δεν τα ξέρει πολύ καλά (παίζει κι αυτό).

 

Και ίσως λίγα εισαγωγικά αρμονίας: βαθμίδες, δεσπόζουσα, προσαγωγέας, τονική, μετατροπία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλαξε Δάσκαλο.

 

Παρόλο που έχω κάνει "καριέρα" παίζοντας covers, ποτέ δεν κατάλαβα την ανάγκη για covers στα μαθήματα ως αυτοσκοπό. Για να γίνει αρμονική ανάλυση ναι, αλλά απλά για να γίνει αναπαραγωγή δεν υπάρχει σχεδόν καμία χρησιμότητα και χάνεται κάθε είδους δημιουργικότητα.

 

Μάθε θεωρία (τα βασικά είναι πολύ απλά) ώστε να καταλαβαίνεις τι γίνεται και μετά θα μπορείς να παίξεις σχεδόν όλο το rock ρεπερτόριο. Όχι όμως μόνος σου από βιβλία (αν είναι να το κάνεις έτσι ποιο το νόημα του δασκάλου) αλλά με έναν δάσκαλο της προκοπής.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Το κακο με την προσεγγιση σε στυλ "θα μαθω θεωρια στην ταστιερα" ειναι οτι χανεις χρονο, ΠΟΛΥ χρονο., και ο τελικος στοχος ειναι χαμηλα, ΠΟΛΥ χαμηλα. Δεν ειναι η κιθαρα το καταλληλο εργαλειο για μια διεξοδικη θεωρητικη προσεγγιση ετσι και αλλιως.

 

 ΟΜΩΣ, ενας καλα μελετημενος τετοιος κιθαριστας, μπορει να εχει μια θεωρητικη επαρκεια ωστε να μπορει να λειτουργει σε ενα πλασιο μπαντας, να βρισκει τα ακκορντα του, τις κλιμακες του, να ριχνει τα σολακια του, ολα καλα. Αν αυτος ειναι ο στοχος του, και γιατι να μην ειναι δηλαδη, τοτε ας το παρει αποφαση οτι η θεωρητικη του προσεγγιση θα ειναι τυπου "αξιωματα που δουλευουν", και ολα καλα.

Επεξεργασμένο από manosx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, manosx είπε

Το κακο με την προσεγγιση σε στυλ "θα μαθω θεωρια στην ταστιερα" ειναι οτι χανεις χρονο, ΠΟΛΥ χρονο., και ο τελικος στοχος ειναι χαμηλα, ΠΟΛΥ χαμηλα. Δεν ειναι η κιθαρα το καταλληλο εργαλειο για μια διεξοδικη θεωρητικη προσεγγιση ετσι και αλλιως.

 

Μα κιθάρα θέλει να μάθει το παλικάρι, όχι πχ πιάνο. Εάν ήθελε να μάθει πιάνο θα ήταν εντελώς διαφορετική η συζήτηση, όπου θα με έβρισκες πιο συμφωνο στην προσέγγιση διδασκαλίας που θα έπρεπε να ακολουθήσει.

Στην κιθάρα είναι πιο απλά και ξεκάθαρα τα πράγματα και απαιτούνται συγκεκριμένες βασικές γνώσεις για να μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα σε επίπεδο μπάντας κλπ. Μιλάω εστιάζοντας στο τι ζητά ο op, και όχι τι είναι ιδανικό.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέραν όλων των ωραίων που αναφέρουν οι συνάδελφοι παραπάνω, προσωπικά θεωρώ ότι η ταμπλατούρα είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να κάνει ένας κιθαρίστας στον εαυτό του. Εκτός του ότι είναι η επιτομή του πασαλήματος, είναι και τρομερά δύσκολη στο διάβασμα σε σχέση με την παρτιτούρα. Δηλαδή προκειμένου να αποφύγουμε το "δύσκολο" πεντάγραμμο, πήγαμε και φτιάξαμε μια απερίγραπτη ανωμαλία που δένει τον εγκέφαλο του κιθαρίστα κόμπο και του περιορίζει τη μουσική σκέψη σε εγκληματικό βαθμό, για να μάθει να παίζει το enter sandman στο δεύτερο μήνα.

 

Όταν και αν αποφασίσει βέβαια να το πάει λίγο παραπέρα, η ζημιά έχει ήδη γίνει και προκειμένου να σταματήσει να βλέπει τη μουσική μόνιμα μέσα από έξι γραμμές με αριθμούς απάνω, θέλει γιόγκα, νίντζα και σαμουράι μαζί.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου