Προς το περιεχόμενο

Αλλαγή δασκάλου;


Phoenix2022

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τι ωραια οταν ημασταν πιτσιρικαδες κ ακουγαμε ροκ κ μεταλ κ ο,τι ηταν να βγαλουμε κατι μπροστα πισω με τη κασσετα μεχρι να λιωσει κ οτι σκαμπαζε το αυτι. Παρτιτουρες ουτε το 10% απ'οσα ξεραμε. Οποιος ειχε κατι βεβαια το εδινε σε ολους για φωτοτυπια μας αρεσε δε μας αρεσε! Κ οποιος εβγαζε κατι πιο σωστα απο αλλους, συρμα σε ολο το ασκερι να παει να ξεστραβωθει. Οπως κ οταν γνωριζαμε εναν πιτσιρικα πιο προχωρημενο τον βαφτιζαμε δασκαλο κ τον βαζαμε με τις ωρες να μας εξηγησει τι κ πως. Ετσι πασαλειβαμε τεχνικη, θεωρια τα παντα ολα. Αν δε καποιος ειχε φραγκα να παει κανα διμηνο ιδιαιτερα πηγαινε με τοσες ερωτησεις που εκανε τη δουλεια του καθε δασκαλου κολαση😁. Ωσπου καποια στιγμη μεγαλωσαμε κ καταλαβαμε πως η θεωρια ειναι 5-10 πραγματα, αξιωματα που λεει κ ο Μανος πιο πριν κ καλυτερα να τα μαθεις με το σωστο τροπο στο 5γραμμο, ακομα κι αν συλλαβιζεις. Θα ζοριστεις στην αρχη αλλα θα τα τελειωσεις μια για παντα πολυ γρηγοροτερα απ'οτι νομιζεις. Κ μετα αλλος μπελας αρμονια... Αλλα εκει αλλαζει το πραμα. Στη θεωρια ομως πιστευω πως αν ολοι ειχαν εικονα του ποσο απλη ειναι κ δε τη φοβοσαντε, θα τη μαθαιναν σωστα κ θα ξεμπερδευαν μια κ καλη

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Like 3

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι αλλο πραγμα να παιξεις μια διασκευη, αλλο πραγμα να δεις θεωρητικα τις νοτες που την αποτελουν σε επιπεδο ποιο ακκορντο ειναι αυτο και ποια κλιμακα ετουτη, και εντελως αλλο πραγμα να αναλυσεις μια μουσικη σε βαθος. Δεν ειναι λιγα τα ροκ κομματια, που χρειαζονται δυνατα εργαλεια για την αναλυση τους, διοτι οι δημιουργοι τους ειτε απο υπερταλαντουχο μελωδικο ενστικτο, ειτε απο τις γνωσεις που κατειχαν, ειτε επειδη οι παραγωγοι τους ηταν γκουρου, βαδισαν στα χναρια της περουκας, και το "πιανουμε αυτα τα δυο ακκορντακια" δεν αγγιζει ουτε την επιφανεια του τι συμβαινει.

 

 Τα δυο πρωτα λοιπον τα κανεις και με ταμπλατουρα. Το τριτο οχι. Οποτε ειναι θεμα επιλογης, σε ποιο βαθμο θελεις να εμβαθυνεις στη λειτουργια της μουσικης. Μοιαζει με την επιστημη, αλλο πραγμα να παιρνω τυφλοσουρτη τα χαπια που μου δινει ο γιατρος ( παιζω διασκευες ), αλλο το να διαβαζω και τις οδηγιες του φαρμακου ( ξερω και τα ακκορντα και την κλιμακα ) και  εντελως αλλο να μελετησω οργανικη χημεια για να καταλαβω τη δομη του μοριου της δραστικης ουσιας. Οποτε λοιπον

 

 

 

 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, manosx είπε

Ειναι αλλο πραγμα να παιξεις μια διασκευη, αλλο πραγμα να δεις θεωρητικα τις νοτες που την αποτελουν σε επιπεδο ποιο ακκορντο ειναι αυτο και ποια κλιμακα ετουτη, και εντελως αλλο πραγμα να αναλυσεις μια μουσικη σε βαθος. Δεν ειναι λιγα τα ροκ κομματια, που χρειαζονται δυνατα εργαλεια για την αναλυση τους, διοτι οι δημιουργοι τους ειτε απο υπερταλαντουχο μελωδικο ενστικτο, ειτε απο τις γνωσεις που κατειχαν, ειτε επειδη οι παραγωγοι τους ηταν γκουρου, βαδισαν στα χναρια της περουκας, και το "πιανουμε αυτα τα δυο ακκορντακια" δεν αγγιζει ουτε την επιφανεια του τι συμβαινει.

 

 Τα δυο πρωτα λοιπον τα κανεις και με ταμπλατουρα. Το τριτο οχι. Οποτε ειναι θεμα επιλογης, σε ποιο βαθμο θελεις να εμβαθυνεις στη λειτουργια της μουσικης. Μοιαζει με την επιστημη, αλλο πραγμα να παιρνω τυφλοσουρτη τα χαπια που μου δινει ο γιατρος ( παιζω διασκευες ), αλλο το να διαβαζω και τις οδηγιες του φαρμακου ( ξερω και τα ακκορντα και την κλιμακα ) και  εντελως αλλο να μελετησω οργανικη χημεια για να καταλαβω τη δομη του μοριου της δραστικης ουσιας. Οποτε λοιπον

 

 

 

 

Τιναφτορε? Αφτο ειναι ελληνικο ή ελληνοφωνο ροκ? Κ γιατι το βανς εσυ? Μανο δε μας τα λες καλα! Για την ακριβεια τα λες πολυ καλα απο πανω😁

  • Χαχα 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Θα διαφωνήσω εδώ.

Να το εξηγήσω.

Κάθε μέρος μιας μουσικής φράσης ενός πενταγράμμου, μπορεί να έχει (και συνήθως έχει) πολλές διαφορετικές δακτυλοθεσίες στην κιθάρα.

Η επιλογή της καταλληλότερης για τον καθένα μας μπορεί να είναι διαφορετική.

Η ταμπλατούρα δείχνει μόνο μια, αυτήν που προτιμάει αυτός που την γράφει.

Αν δεν σε βολεύει εσένα, πρέπει να κάτσεις να ψάξεις από την αρχή την δακτυλοθεσία, με βάση το τι νότες περιέχει και σε ποια σειρά.

Θεωρώ πιο πρακτικό το να βλέπεις τις νότες σε πεντάγραμμο, γιατί βλέποντας και μόνο την σειρά τους, καταλαβαίνεις ποια δακτυλοθεσία σε βολεύει καλύτερα.

 

Διαφωνώ.

 

Η ταμπλαρουρα 99 στις 100 φορές  δείχνει την θέση στην ταστιέρα που χρησιμοποιείται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, όχι πως βολεύει τον δημιουργό της ταμπλαρουρας. Επίσης καταλαβαίνεις ακριβώς αν ο ορίτζιναλ καλλιτέχνης έκανε bending ή αν έκανε slide ή αν εκανε hammer on κτλ κτλ

 

Εννοείται ότι ο καθένας μετά μπορεί να προσαρμοσει όπως βολεύεται, αλλά η ταμπλαρουρα οφείλει να σου δείξει πως παίχτηκε το ορίτζιναλ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Lord_Goumis είπε

1. Διαφωνώ

 

2. Η ταμπλαρουρα 99 στις 100 φορές  δείχνει την θέση στην ταστιέρα που χρησιμοποιείται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, όχι πως βολεύει τον δημιουργό της ταμπλαρουρας.

 

3. Επίσης καταλαβαίνεις ακριβώς αν ο ορίτζιναλ καλλιτέχνης έκανε bending ή αν έκανε slide ή αν εκανε hammer on κτλ κτλ

 

 

 

1. Με γεια σου με χαρά σου, γι' αυτό είναι τα φόρα, για να συζητάμε και τις όποιες διαφωνίες μας. :classic_smile:

 

2. Μπορώ να σου πω ότι για τις περισσότερες με τις οποίες έχω έρθει σε επαφή, δεν ισχύει αυτό.

Τρανό παράδειγμα το City nights του Holdsworth, που αν δεις την ταμπλατούρα, νομίζεις ότι πέφτει το sweep της αρκούδας (γιατί προφανώς ο δημιουργός της, δεν μπορούσε να παίξει με τέτοια ανοίγματα δακτύλων στην ίδια χορδή).

Αλλά ακόμα και η δακτυλοθεσία του καλλιτέχνη να είναι, δεν έχει σημασία, αν δεν σε βολεύει να την  χρησιμοποιήσεις.

 

3. Αυτό φαίνεται φυσικά και στην παρτιτούρα με τα αντίστοιχα σύμβολα.

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, Lord_Goumis είπε

 

Διαφωνώ.

 

Η ταμπλαρουρα 99 στις 100 φορές  δείχνει την θέση στην ταστιέρα που χρησιμοποιείται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, όχι πως βολεύει τον δημιουργό της ταμπλαρουρας. Επίσης καταλαβαίνεις ακριβώς αν ο ορίτζιναλ καλλιτέχνης έκανε bending ή αν έκανε slide ή αν εκανε hammer on κτλ κτλ

 

Εννοείται ότι ο καθένας μετά μπορεί να προσαρμοσει όπως βολεύεται, αλλά η ταμπλαρουρα οφείλει να σου δείξει πως παίχτηκε το ορίτζιναλ. 

Αν στη κλασσικη κιθαρα, που ο αλλος εχει φαει τη ζωη του να μελεταει εναν συνθετη κ ξερει οοολες τις ιδιοσυγκρασιες του, υπαρχει χωρος για διαφορετικες δαχτυλοθεσιες κ ερμηνειες εργων, δεν υπαρχει στα καβερς?

Που μπορεις ν'αλλαξεις ολο το σολο αν γουσταρεις κ αν το εχεις εμπεδωσει το στυλ κ το νοημα, αντι για να σε κοψουν απο το πτυχιο παιρνεις κ ενα χειροκροτημα αμα λαχει.

 

Διασκευες νοουτ φορ νοουτ κανουμε για να λουστουμε τα καλα του τρανκριψιον οχι για να το παρουσιασουμε νοουτ φορ νοουτ (τις περισσοτερες περιπτωσεις). Οχι μονο μπορουμε να αλλαξουμε δαχτυλοθεσια αλλα επιβαλλεται κι ολας να δοκιμαζουμε ''λαθος'' δαχτυλοθεσιες ακομα κι αν ξερουμε πια ειναι η σωστη να δουμε που θα παει. Για πολλους λογους που δε θα αναφερω. Τα περισσοτερα αλανια παιχταραδες που ακουμε (κ μιλαω κ για ροκ κ για σρεντ) με λαθος δαχτυλοθεσιες, λαθος νοτες στο τρανκριψιον τους αλλα παιρνοντας το ατιτιουντ αυτου που ακουγαν φτιαξαν προσωπικο υφος.

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Παντως παιδια χρειαζονται και οι ταμπλατουρες. Χρειαζονται. True story για να γελασουμε: Εχει βγει slayer season in the abyss, μας εχουν πεσει τα σαγονια, εχουμε βαρεσει επιληψια.

 

 Επομενο πλανο, οι καφροι στο μουσικο οικο, αγοραζουν την παρτιτουρα.

 

 Πρωτο κομματι war ensemble. Τα ριφ οκ, κατανοητα. Το beat 220, παω να δω το σολο, τι να δω, δε φτανει που ηταν 16α στα 220, ειχε μια θαλασσα απο αλλοιωσεις, σενμπεργκ να διαβαζα πιο διατονικος θα ηταν, αμαν, ειπαμε οχι και ετσι, τι μουσικαρες ειναι αυτοι, δεν την παλευω, κατσε να δω τι λεει η ταμπλατουρα.

 

 Ταμπλατουρα: 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15, επομενη χορδη 12-13-15 😆

 

 Και μια που μιλαμε θεωρητικα, η αποθεωση: Παμε την παρτιτουρα στο δασκαλο, μπετοβεν τωρα στον τοιχο, πιανο και τετοια, τη βλεπει, την ανοιγει, "γρηγορο ειναι εεε;", γελακια εμεις, και ξεκιναει ενα war ensemble στο πιανο πριμα βιστα, τυφλα να εχει ο kerry king, να ναι καλα εκει που ειναι.

  • Like 1
  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και φυσικά δεν είναι όλα τα transcriptions κιθάρας, από κιθάρα, μπορεί να είναι άλλο όργανο.

Θέλεις πχ να παίξεις ένα standard, στο οποίο παίζει σαξοφωνίστας (πχ Charlie Parker, ή Coltrane).

Τι θα χρησιμοποιήσεις, tab ή πεντάγραμμο?

Μπορεί να βρεις tab (σίγουρα θα βρεις κάπου), αλλά αυτό το έχει φτιάξει κάποιος με βάση το δικό του παικτικό στυλ.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

Και φυσικά δεν είναι όλα τα transcriptions κιθάρας, από κιθάρα, μπορεί να είναι άλλο όργανο.

Θέλεις πχ να παίξεις ένα standard, στο οποίο παίζει σαξοφωνίστας (πχ Charlie Parker, ή Coltrane).

Τι θα χρησιμοποιήσεις, tab ή πεντάγραμμο?

Μπορεί να βρεις tab (σίγουρα θα βρεις κάπου), αλλά αυτό το έχει φτιάξει κάποιος με βάση το δικό του παικτικό στυλ.

Τι λες κι εσυ τωρα ρε φιουζιε? Θες να κανεις τρανσκριψιον μπημποπ παρε σαξοφωνο ξερωγω. Εδω δε συμφωνουμε στα δικα μας! 

 

 

 

11 λεπτά πριν, manosx είπε

 

 Και μια που μιλαμε θεωρητικα, η αποθεωση: Παμε την παρτιτουρα στο δασκαλο, μπετοβεν τωρα στον τοιχο, πιανο και τετοια, τη βλεπει, την ανοιγει, "γρηγορο ειναι εεε;", γελακια εμεις, και ξεκιναει ενα war ensemble στο πιανο πριμα βιστα, τυφλα να εχει ο kerry king, να ναι καλα εκει που ειναι.

Λογικα ο δασκαλος πρεπει να ηταν αυτος που εφηυρε το πιανο με φλουντ ροουζ μετα απο λιγο καιρο

 

Μεγαλη ζημια ειχε γινει οταν εγινε της μοδας το παουερ ταμπ (πολυ πριν το γκιταρ προ). Μιλαμε για πρωτο ιντερνετ κ πρωτο ιντερνετ καφε εποχες. Που βρισκοταν ξαφνικα ο καθενας με εφτακοσιες ταμπλατουρες απο τις οποιες αν καποια ηταν εστω κ 50% ακριβης μαλλον καποιος νομος πρεπει να υπηρχε να κατεβαινει κατευθειαν απο το ιντερνετ😄 . Κ που καθοταν ο αλλος κ τις εβγαζε οπως τα δειχνανε ενω το αποτελεσμα  κατεριπτε καθε ειδους λογικης. Μουσικης ή μη. Κ αυτος εκει... Αρκει να μη χρησιμοποιησει τα αυτια του ενα πραγμα. 

  • Χαχα 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@fusiongtr και @billaraskats27ναι βρε, συμφωνούμε ότι διαφωνούμε, δεν λέω ότι είναι κακό 😛

 

Αυτό που μου λες με την ταμπλατουρα είναι ότι ο δημιουργός της ταμπλατουρας έκανε λάθος. Όφειλε να δείξει την σωστή θέση. Και από εκεί και πέρα όπως βολεύει ο καθένας. 

 

Σημειώνω και πάλι, για να μην παρεξηγηθω, ότι είμαι υπέρ της ταμπλατουρας, αρκεί να υπάρχει και η παρτιτούρα από πανω, με τις νότες, τις παύσεις, τα τρίηχα τα δέκατα έκτα κτλ κτλ. Όχι απλά έξι γραμμές με αριθμούς λες και είναι σήματα Μορς. Εννοείται ότι ξέρω όλες τις νότες στην ταστιέρα μου. 

 

Ναι και εγώ αν πάω να κάνω σήκωμα να χτυπήσω μια τσιριχτή μι άλλα αν έχω μια Τελε 😛 με 21 τάστα στην από κάτω χορδή θα το κάνω γιατί βαριέμαι να "σκάβω" και να σηκώνω ενάμιση τόνο τις δεκάρες χορδές μου, αλλά Gary Moore δεν θα ακουστω και ας παίξω την σωστή νότα. Αλλά και ίδια οκτάβα να είναι μια νότα, στην κιθάρα αλλιώς θα ακουστει στην μεν χορδή και αλλιώς στην δε 😉

 

Δεν είμαι υπέρ του να κοπιαρεις 100% κάτι, άλλωστε η θεωρία σε βοηθάει να βάλεις και τον δικό σου χαρακτήρα,αλλά προτιμώ να το κάνω έχοντας πρώτα πλήρη εικόνα του τι έπαιξε και πως ο καλλιτέχνης και μετά να κάνω τα δικά μου και σε αυτό η ταμπλατουρα είναι αναγκαία 

 

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου