Προς το περιεχόμενο

Ξεκίνησα sweep picking, συμβουλές για βελτίωση τεχνικής αλλά και ρυθμού!!!


nbampaliaris

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αναφέρθηκε πριν οτι δεν μπορεί να έχεις διαρκεια σε αυτά που παίζει στο βιντεο, διότι σφίγγεσαι πολύ. Και 5 λεπτά που αντέχεις, είναι πολλά. Το αριστερό, όπως και το δεξί, πρέπει να είναι χαλαρά. Να πιέζουν τη χορδή, χωρίς υπερβολές. Θα έλεγα μια μέτρια προς χαλαρή πίεση. Παρατήρησε κανα βίντεο του Σπυρου Δέλτα. Το αριστερό χαϊδεύει τις χορδές, ακόμα και σε απαιτητικά παιξίματα. Χρειάζεται δουλειά για να γίνει αυτό.

 

Η κιθάρα, και συγκεκριμένα το μανίκι και η ταστιέρα, επηρρεάζει όλο αυτό, αλλά όχι στον βαθμό που νομίζεις. Θα έλεγα ένα 5%. Καλό είναι να έχουμε σχήμα μανικιού που να ταιριάζει στο χέρι μας, και τάστα που να βολεύουν τα δακτυλά μας. Θα έβαζα άλλο ένα 15% στο σετάρισμα της κιθάρας. Ιδανικό relief και action μπορουν να κάνουν μια κιθάρα των 100 ευρω να έχει τέλεια αίσθηση και να σε διευκολύνει στο μαλακό πάτημα των χορδών. Και οι πιο λεπτές χορδές, επίσης βοηθούν. Την πιο πολλη δυο δουλειά την έχει το χέρι...

  • Like 2

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες.

Πρόβλημα. Δεν ξέρω αν μελετάς στην καρέκλα του βίντεο, αλλά βλέπω γενικά ότι ο βραχίονάς σου είναι σε κάθετη θέση, για να χωράει κάπως στην εσοχή της καρέκλας. Θέλει όλο το χέρι να είναι χαλαρό από την ωμοπλάτη μέχρι κάτω. Το μπράτσο είναι χαλαρό, και απλά κατευθύνει το σύστημα κάτω από τον αγκώνα, ο καρπός επίσης χαλαρός. Ο αντίχειρας όσο καλύτερες θέσεις παίρνει, τόσο διευκολύνει τα δάχτυλα. Αλλά χέστα αυτά, έτσι παίζω εγώ, που ούτε μαθήματα μου έχουν κάνει, ούτε παίζω κιθάρα. Μη σε πάρω στο λαιμό μου με λάθος συμβουλές.

 

Μόνο συγκράτησε το εξής. ΔΕΝ είναι φυσιολογικό σε καμία περίπτωση να ΠΑΡΑΛΥΕΙΣ παίζοντας όργανο. Πρέπει να μπορείς να παίζεις όργανο 8 ώρες σερί. Με ασάφεια, με κακό ήχο, λόγω κούρασης; Σύμφωνοι. Αλλά πρέπει να μπορείς να παίζεις. Μη βασανίζεσαι. Όταν πονας και παραλύεις, κάτι κάνεις λάθος. Δεν είναι θέμα επανάληψης μέχρι να "φτιάξει", είναι θέμα προσεκτικής μελέτης της θέσης σου και του στησίματός σου στο όργανο, ώστε να μπορείς να παίζεις χωρίς κόπο, πόνο, και κούραση. 

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

 

 

Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες. Αυτό με κρατάει αρκετά πίσω αυτήν την στιγμή. Μήπως πιέζω πάρα πολύ τις χορδές από ότι πρέπει κανονικά; Μήπως φταίει και η κιθάρα μου (150-200 ευρώ κιθάρα), γιατί αν δεν τις πατάω δυνατά δεν ακούγονται καλά, σαν να τις μισό πατάς δηλαδή.

 

 

Φαντασου πως εγω ολα αυτα τα ελεγα για το δεξι (γιατι εκει κυριως σφιγγομαστε ως αντιδραση οταν ανεβαζουμε τεμπο)

 

Για το αριστερο κανε κατι που πολυ ευκολα μπορεις να καταλαβεις ποσο παραπανω πιεση βαζεις ενω δε χρειαζεται, παρε ας πουμε 4 χρωματικες νοτες οποιες να ναι. πχ 5-6-7-8 σε οποια χορδη θες.

 

Παιξ'τες πολυ αργα κ σταθερα μονο με downstroke στο δεξι (γιατι σκοπος ειναι να βγουν συμπερασματα για το αριστερο, οποτε βαζουμε οσο πιο ευκολη δουλεια γινεται στο δεξι για να βγει απο την εξισωση). 

 

Στην αρχη πατα τες οσο λιγοτερο γινεται με το αριστερο, να μην ακουγεται η νοτα, να ειναι μπουκωμενη αλλα με το αριστερο. Ακουμπας το δαχτυλο οσο λιγοτερο γινεται. Οπως κανεις σε πιεση πχ αν θες να βγαλεις αρμονικη. Παιξ'το σταθερα ετσι με τις νοτες να μην ακουγονται. Λουπαρε το κ σιγα-σιγα κ σταδιακα αυξησε την πειση στο αριστερο  . Οταν περασεις το οριο στην ταση που βαζεις, κ αρχισουν να ακουγονται, βρηκες την πιεση που πρεπει να ασκεις με το αριστερο οταν παιζεις μεμονομενες νοτες (κ οχι ακκορντα). Ο,τιδηποτε παραπανω ειναι περιτο σε πιεση. Αν το κανεις σταδιακα ομαλα κ σωστα διαπιστωνεις ποσο παραπανω πιεζουμε απ'οσο χρειαζεται. Θελει επαναληψη μπολικη στην αρχη μεχρι διορθωσουμε την κακια συνηθεια.

 

Το πιο σημαντικο ειναι πως τη στιγμη που το σφιξιμο παυει να ειναι σφιξιμο κ γινεται ενοχληση ή πονος εστω κ μικρου βαθμου, σταματαμε αμεσως. (κ στο αριστερο κ στο δεξι)

 

Για το δεξι ξεκινα με πιο βασικα πραγματα απο το σουηπ. Κανε κ καποιες ασκησεις στο καθαρο κ εστιασε στο να ερθουν οι εντασεις απο τις νοτες στο ιδιο επιπεδο. Παιξε πρωτα επαναλαμβανομενες νοτες σε μια χορδη κ κοιτα το downstroke να εχει το volume του upstroke 

 

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Like 2
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Οι περισσοτερες τεχνικες, τουλαχιστον οι βασικες και οχι περιεργες του στυλ ξερω γω pick sliding 😆, αφορουν παιξιμο τοσο με καθαρο ηχο οσο και με γκαζι. Οποτε εξασκουμαστε και με τα δυο σεναρια. Απλα στο μεν καθαρο τα ειπατε, προσεγουμε δυναμικες, ας πουμε τα λεγκατο με το σιδερωμα του γκαζιου γινονται ωραια, στα καθαρα φαινεται η δουλεια η σωστη. Αντιστοιχα, ακομα και το "Δεν περνας κυρα Μαρια δεν περνας- δεν περνας," με γκαζι ευκολα γινεται βρωμια και δυσωδια, θελει προσοχη και αναλογη τεχνικη.

 

 Εγω βρωμια και δυσωδια ημουν ετσι και αλλιως και δεν με ενοιαζε 😆 αλλα στα γρηγορα χωσιματα επεφτε χερι να μη βαζω τερμα γκαζι μονο και παμε, γιατι αν εκλεινες το πεταλακι την ωρα που εχωνες, και ακουγες ποσο μαλακισμενο ηχο εβγαζες στην πραγματικοτητα, ετρωγες την ταπεινοπιτα σου και το επαιρνες απο την αρχη.

  • Χαχα 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να και ένα βίντεο που ξεκινάω αργά και μεγαλώνω την ταχύτητα σιγά σιγά. Όπως θα δείτε χρειάζομαι δουλειά ακόμα στο "αργά και σωστά". Επίσης φαίνεται και ο καρπός μου γιατί στο προηγούμενο βίντεο δεν τον βλέπατε.

Επίσης προσπάθησα να είμαι όσο ποιο χαλαρός γίνεται, πιστεύω κατάφερα να χαλαρώσω λίγο.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί παίζεις τόσο ψηλά με το δεξί? Η πένα είναι πάνω απο τον neck μαγνήτη. Δεν έχεις τον καλύτερο έλεγχο στην περιοχή αυτή.

 

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να μελετάς κομμάτια δεν είναι καθόλου κακό, απλά - ειδικά σε αυτές τις τεχνικές, αυτά που ακούς θα είναι αρκετά απαιτητικά. Προκειμένου να πιάσεις το απαιτητικό λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσεις από το πολύ απλό, και να ανεβαίνεις σκαλοπάτι σκαλοπάτι.

 

Αυτό που ακούμε στο τελευταίο βίντεο, νομίζω δείχνει ξεκάθαρα ότι πρέπει να δουλέψεις αρκετά πραγματάκια. Και τον έλεγχο στο δεξί, και το αρίστερό, και το sweeping πάνω - κάτω, και το alternate picking - όλα. Επίσης να σημειώσω ότι το sweeping δεν είναι μόνο το να κατεβάζεις ένα arpeggio, αλλά να το ανεβάζεις κιολάς, και αυτό είναι το δύσκολο, το να είσαι δηλαδή consistent που λέμε, σε όλες τις νότες ανεξάρτητα του τι και πώς το παίζεις.

 

Να πω και για τον ήχο, είναι πολύ κοφτερός ρε συ, σαν να μην υπάρχει καμπίνα. Χρειάζεται λίγο ζεστασιά, κάτι, γιατί τώρα ως έχει πετσοκόβει αυτιά...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Το να μελετάς κομμάτια δεν είναι καθόλου κακό, απλά - ειδικά σε αυτές τις τεχνικές, αυτά που ακούς θα είναι αρκετά απαιτητικά. Προκειμένου να πιάσεις το απαιτητικό λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσεις από το πολύ απλό, και να ανεβαίνεις σκαλοπάτι σκαλοπάτι.

 

Αυτό που ακούμε στο τελευταίο βίντεο, νομίζω δείχνει ξεκάθαρα ότι πρέπει να δουλέψεις αρκετά πραγματάκια. Και τον έλεγχο στο δεξί, και το αρίστερό, και το sweeping πάνω - κάτω, και το alternate picking - όλα. Επίσης να σημειώσω ότι το sweeping δεν είναι μόνο το να κατεβάζεις ένα arpeggio, αλλά να το ανεβάζεις κιολάς, και αυτό είναι το δύσκολο, το να είσαι δηλαδή consistent που λέμε, σε όλες τις νότες ανεξάρτητα του τι και πώς το παίζεις.

 

Να πω και για τον ήχο, είναι πολύ κοφτερός ρε συ, σαν να μην υπάρχει καμπίνα. Χρειάζεται λίγο ζεστασιά, κάτι, γιατί τώρα ως έχει πετσοκόβει αυτιά...

 

Τουλαχιστόν μέχρι να δω για δάσκαλο, μπορείτε να μου δώσετε τίποτα πηγές στο internet πχ βιντεάκια που να στα μαθαίνουν και να σου δείχνουν και ασκήσεις;

 

Επίσης για τον ήχο, και εμένα μου σπάει τα αυτιά. Το πρόβλημα που είναι στο παιξιμό μου ή στον εξοπλισμό μου; Η ίσως στο κινητό που έκανε την ηχογράφηση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια μικρη ασχετη ερωτηση. Πως γραφεις. Αν γραφεις στο πισι που ειναι πολυ πιθανο γιατι οπως ανεφερε ο Αλεξ πιο πανω ακουγεται σαν να λειπει η καμπινα, βγαλε κ την παραμορφωση κ πες μας ποσες απο τις νοτες που επαιξες ακουγοντα κανονικα. Αν γραψεις απο το out του ενισχυτη (πολυ πιθανο κι αυτο) δοκιμασε να παιξεις ακριβως το ιδιο στο καθαρο κ πες μας. Πρεπει ν'αφησεις προς το παρον παραμορφωσεις (κ οποιαδηποτε τεχνικη αρθρωσης-εκφρασης πχ. slide , βιμπρατα κλπ) κ εστιασε για μια βδομαδα να παιζεις μελωδιες κ ασκησεις απλες alternate picking, με μονο στοχο να βελτιωσεις την ενταση τους, τον ηχο τους κ το ποσο κρατανε (μην κοβεις τη νοτα αν δε χρειαζεται πριν την επομενη). Χαμηλες ταχυτητες ωστε να δωσεις χωρο στο αυτι να ακουει τις κακες συνηθειες. Μετα προσπαθησε να φερεις τα συμπερασματα σου κ να τα εφαρμοσεις κ στο βρωμικο.

 

Τουλαχιστον το σφιξιμο φευγει σε καποιο βαθμο σε αυτο που ανεβασες. Θα ηταν ακομα μεγαλυτερο προβλημα να ησουν το ιδιο σφιγμενος κ στα πιο αργα σου

Επεξεργασμένο από billaraskats27

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου θυμίζεις τον εαυτό μου στα 16-17 όταν προσπαθούσα να μάθω αυτές τις τεχνικές .Βασικη αρχή είναι να μάθεις να παίζεις καθαρά άρα θα παίζεις πιο αργά διότι η συγκεκριμένη τεχνική για να ακούγεται ωραία πρέπει να ακούγεται καθαρά αλλιώς είναι ηχορύπανση.

Και  βέβαια θα πρέπει να καταλάβεις ότι αυτά που παίζεις είναι ασκήσεις και όχι μουσική και κάποια στιγμή θα πρέπει να ενσωματώσεις τις ασκήσεις στην μουσική.

Καλη συνέχεια είσαι σε καλό δρόμο. 

GOD Bless YJM

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου