Προς το περιεχόμενο

Πιστεύετε ότι αξίζει να δωθεί περαιτέρω προσοχή στα Ηλεκτρικά και στα Δεκαχορδα μπουζούκια?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν αφήσουμε στην άκρη τα θέματα περί παράδοσης, πιστεύετε ότι θα η χρήση του δεκαχορδου και του ηλεκτρικού μπουζουκιού έχει να προσφέρει στη μουσική? Και αν ναι, πως πιστεύετε πως αυτά τα δύο όργανα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην σύγχρονη μουσική πραγματικότητα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Swter είπε

ότι θα η χρήση του δεκαχορδου και του ηλεκτρικού μπουζουκιού έχει να προσφέρει στη μουσική?

Όχι. Θα προτιμούσα να φτιάχνονταν "άλτο" και "τενόρο" και να τα χειριζόμασταν σαν όργανα μεταφοράς.

 

Όλα τα μπουζούκια σχεδόν που ακούμε ζωντανά είναι ηλεκτρικά. Μπουζούκι καλό όμως σε ένα μικρόφωνο, έχει κατιτις παραπάνω. Όμως, η δέσμευση όμως σε καθαρά ηλεκτρικό όργανο, κατασκευαστικά, ας πούμε σάιλεντ μπουζόυκι,  το περιορίζει πάρα πολύ πρακτικά για τη φύση του.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από την εμπειρία μου, οι μαγνήτες του μπουζουκιού δεν γίνεται να δώσουν αυτό που δίνει ένα καλό ηχείο, ειδικά αν το μπουζούκι είναι ακριβό. Εκτός αν έχει αλλάξει τόσο δα η σκηνή και δε το ξέρω, έχω καιρό να ασχοληθώ.

 

Τώρα για το 10χορδο, πρώτη φορά το ακούω, αλλά έχει λόγο ύπαρξης άραγε? Η σύγχρονη ελληνική δισκογραφία για μπουζούκια, όχι μόνο περιοορίζεται σε lead παίξιμο,, αλλά έχει και αρκετά συγκεκριμένο χαρακτήρα που ίσως να χρειάζεται μόνο τις 2 πρώτες χορδές. Άντε να βάλεις και 3η σε κανένα σόλο. Αλλά δεν έχω ακούσει κάτι όπως τα σόλο τύπου Χιώτη ή Λεμονόπουλου, δε βγαίνουν πλέον. Δε νομίζω να αρέσουν και στον κόσμο δηλαδή, μιας και απλά γράφονται τυπικά λαικο-ποπ ζεϊμπέκικα, χασάπικα και τσιφτετέλια για να κουνιούνται οι νεαρές, και αυτό όσο δεν παίζει τραπ.

 

Από την άλλη, αυτά λέγαμε όταν ο Χιώτης έφερε το 4χορδο στο χώρο, όλοι το σνόμπαραν - ακόμα και σήμερα δηλαδή, υπάρχουν οι hardcore τρίχορδοι. Ο Χιώτης όμως έδωσε άλλη έκταση στο όργανο, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ενας εκ των αδελφων Κατσαμπα δεν επαιζε 10χορδο μπουζουκι ή θυμαμαι λαθος? Kαταλαβαινω την λογικη σε ενα duo οπου θα θελεις να εχεις και μια καποια παραπανω δυνατοτητα ακομπανιαμεντου, σχεδον κιθαριστικου τυπου. Αλλα στα τυπικα σεναρια οπου απανταται το μπουζουκι υπαρχει καποιο νοημα? Δεν ειναι ρητορικη η ερωτηση, ειμαι παντελως ασχετος με το οργανο. Και αυτο με τον Κατσαμπα και το 10χορδο μου εμεινε καθαρα επειδη ετυχε να ειμαι με καποιον πιο σχετικο οταν το ειδα και θυμαμαι να ρωταω, "ρε συ δεν ειναι λιγο αεροπλανοφορο το μπουζουκι αυτου, τι φαση?".

Επισης, πως κουρδιζετε αυτο το ρημαδι? Υποθετω οτι απλα επεκτεινεται η εκταση του οργανου στα μπασα? 

ΕDIT να'το θηριο. Eπισης τα εχουν παιξει τα ματια μου ή εχει ισια πλαινα/πλατη σαν κιθαρα?

 

Επεξεργασμένο από odis13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με στειλατε σε rabbit hole τωρα, βρηκα την παρακατω συζητηση

http://www.luthier.gr/index.php?topic=676.0

οπου υπαρχει η παρακατω φωτογραφια που περιγραφει το δεκαχορδο μπουζουκι ως ενα τυπικο 4χορδο ΣΥΝ αλλο ενα 5ο course ΑΤΑΣΤΟ (σαν τα Ibanez Akula τα μπασα) ωστε να μπορει να παιζει μοριακα. Υπαρχει αυτο το εξαλλο πραγμα εκει εξω ή οταν λεμε 10χορδο εννοουμε κατι σαν αυτο του Κατσαμπα?

 

 

10Χορδο Μπουζούκι00011.jpg

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω σκεφτει πολλες φορες πως θα ειχε ενδιαφερον καποιος να παρει μια δωδεκαχορδη κιθαρα, να πεταξει τις 2 χορδες, να φτιαξει μια 10χορδη κ να εξερευνησει τον ηχο τελη 40'ς μεχρι μεσα 50'ς (Χιωτη κ Τσιτσανη) τη μεταβαση δηλαδη στο λαικο (καλα οχι οτι δε μπορεις να το κανεις με αλλη εποχη, απλα αυτη ειχε ενδιαφερον για μενα κ το σκεφτηκα)

 

Το προβλημα στη δωδεκαχορδη ειναι πως το spacing των χορδων ειναι τετοιο που δε βολευει για σολιστικο παιξιμο. Το προβλημα με μια τετοια μετατροπη θα ηταν πως ενω τα κλειδια δεν τα βγαζεις καν αν βαριεσαι κ το nut το φτιαχνεις ευκολα, θες ειδικη γεφυρα για 5 διπλες χορδες (αν θες να αλλαξει το spacing) οποτε ακριβαινει πολυ το εγχειρημα

Επεξεργασμένο από billaraskats27

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά αυτό που παίζει ο Κατσάμπας στο βίντεο, από τον τρόπο που πιάνει τα ακόρντα, φαίνεται να είναι κουρδισμένο σε κλασικό κούρδισμα κιθάρας (υποθέτω ότι λείπει η μπάσα μι). Αυτό με κάνει να σκέφτομαι (παρότι άσχετος όσον αφορά τα μπουζούκια) ότι αυτό που βλέπουμε είναι μάλλον κάποια καστομιά που έφτιαξε ώστε να κάνει τα ντουέτα με τον αδερφό του και όχι "ορθόδοξο" δεκάχορδο μπουζούκι. 

  • Like 1
  • Συμφωνώ 2

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κ στο τετράχορδο μπουζούκι τα πιασίματα είναι ίδια με της κιθάρας αν έλειπαν λα κ μι μπασες νομίζω . Στο τρίχορδο είναι άλλες οι σχέσεις στο κούρδισμα 

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, billaraskats27 είπε

Κ στο τετράχορδο μπουζούκι τα πιασίματα είναι ίδια με της κιθάρας αν έλειπαν λα κ μι μπασες νομίζω

Ναι έτσι είναι. Στο τετράχορδο το κούρδισμα είναι ντο, φα, λα, ρε οπότε οι σχέσεις είναι σα να πάρεις τις 4 κάτω χορδές της κιθάρας. Στο βίντεο όμως ο Κατσάμπας πιάνει μπαρέ μινόρε και ματζόρε ακριβώς όπως στην κιθάρα (στις μπάσες π.χ. φαίνεται να πιάνει τονική, πέμπτη, οκτάβα, τρίτη), αν το είδα σωστά. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει κιθαριστικό κούρδισμα, χωρίς τη μι καντίνι.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, billaraskats27 είπε

Εχω σκεφτει πολλες φορες πως θα ειχε ενδιαφερον καποιος να παρει μια δωδεκαχορδη κιθαρα, να πεταξει τις 2 χορδες, να φτιαξει μια 10χορδη κ να εξερευνησει τον ηχο τελη 40'ς μεχρι μεσα 50'ς (Χιωτη κ Τσιτσανη) τη μεταβαση δηλαδη στο λαικο (καλα οχι οτι δε μπορεις να το κανεις με αλλη εποχη, απλα αυτη ειχε ενδιαφερον για μενα κ το σκεφτηκα)

 

Το προβλημα στη δωδεκαχορδη ειναι πως το spacing των χορδων ειναι τετοιο που δε βολευει για σολιστικο παιξιμο. Το προβλημα με μια τετοια μετατροπη θα ηταν πως ενω τα κλειδια δεν τα βγαζεις καν αν βαριεσαι κ το nut το φτιαχνεις ευκολα, θες ειδικη γεφυρα για 5 διπλες χορδες (αν θες να αλλαξει το spacing) οποτε ακριβαινει πολυ το εγχειρημα

1. Δεν υπήρξε ποτέ μετάβαση σε λαϊκό. Όλα λαϊκά λέγονταν.

2. Χονδρικά, στα 40s υπήρχε τρίχορδο μπουζούκι, άντε και άλλοι τύποι μπουζουκιού, όπως το τετράχορδο με άλλο κούρδισμα (D-A-D-A). Στα 50s δειλά ακόμη, αλλά όντως συναντάται δισκογραφικά το 4χ με standard tuning.

3. Ο Χιώτης έχει Ήδη όγκο αμιγώς κιθαριστικης δισκογραφίας προ και παράλληλα του μπουζουκιού που χρήζει μελέτης. Δεν χρειάζονται μετατροπές. Transcription φτάνει.

Επεξεργασμένο από Reborn
Ορθογραφικά
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου