Προς το περιεχόμενο

Προσπάθεια για fusion αυτοσχεδιασμό


gkourmoul1

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επέλεξα ένα backing με δύο (νομίζω) βασικά ακορντα (εκτός εκείνα της γέφυρας), για ευκολία.

 

Επίσης επέλεξα να παίζω στη βασική θέση στο 7ο.ταστο, και για να έχω περισσότερο έλεγχο του τι παίζω. Προσπάθησα να οργανώσω το παίξιμο μου και να ομαδοποιω φράσεις, χρησιμοποιώντας παράξενες νότες, είτε ως περαστικές, είτε επιμένοντας σε αυτές. Σε κάποια σημεία άλλαζα, πιο ξεκάθαρα, κλίμακα (κινούμενος κυρίως μεταξύ αρμονική μινόρε, dorian, aeolian και bebop). Βασικά, ο,τι μου καταβαίνει παίζω. Όταν παίξω τη "λάθος" νότα, προσπαθώ να επενδύσω σε αυτό και να τη χρησιμοποιήσω και σε επόμενες φράσεις, ώστε να ακουστεί "εσκεμμένη".

 

Πειράματα κάνω, προσπαθώντας να χρησιμοποιώ φαντασία, αλλά και να είμαι όσο πιο ουσιαστικός γίνεται. Δεν έχω ακούσματα πολλά από το είδος, αλλά με πιάνω και ζηλεύω τους παίχτες που παίζουν έτσι. 

 

 

 

 

  • Like 3

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

στοχεύεις ψηλά.

Δεν είναι κακό για εξάσκηση, αλλά μην περιμένεις αποτελέσματα άμεσα.

Είναι υλικό αβαντ γκαρντ αυτοσχεδιασμού και ακόμα δεν είσαι γι αυτό.

Εχεις πετύχει πολλά στους ήχους, αλλά όπως σου είπα θέλεις περισσότερα ακούσματα/παιξίματα προς την κατεύθυνση αυτή.

Ασε αναπνοές, άσε τους άλλους να ακουστούν, και να τους ακούσεις για να πάρεις πάσες.

  • Ευχαριστώ 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Ασε αναπνοές, άσε τους άλλους να ακουστούν, και να τους ακούσεις για να πάρεις πασες

 

Πολύ σωστό αυτό που λες. Πρέπει να ακούω περισσότερο, και να "δένω" αυτά που παίζω με αυτά που παίζουν οι άλλοι.

 

4 λεπτά πριν, dimsonic είπε

στοχεύεις ψηλά.

Δεν είναι κακό για εξάσκηση, αλλά μην περιμένεις αποτελέσματα άμεσα.

Είναι υλικό αβαντ γκαρντ αυτοσχεδιασμού και ακόμα δεν είσαι γι αυτό.

 

Συμφωνώ απόλυτα. Δεν ξέρω τι με έπιασε τελευταίο διήμερο. Πάντως διασκεδάζω απίστευτα με αυτό το εναλλακτικό παίξιμο. Κάποια στιγμή θα το κάνω καλύτερα.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Επισης ειναι πολυ busy. Ασε λιγο στην ακρη το συνηθες παιξιμο σου κ ειδικα σε τετοια πιο "εξωτικα" εργαλεια προσπαθησε με πιο μικρες φρασεις κ το ρυθμο να κανεις τη δουλεια. Strong rhythmic statements θελει σαν πρωτο βημα

 

Παιξε στην αρχη με καθαρο ηχο. Ξεχνα articulation κ τεχνικες εκφρασης κ κοιτα την διαρκεια των νοτων (ειδικα στην καταλληξη) κ τις παυσεις. Οταν οι φρασεις αρχιζουν να εχουν νοημα μονο με ρυθμο, επιλογη νοτων,accents τοτε ειναι η ωρα για τα υπολοιπα (κ θα μπουν αυτοματα τοτε)

 

Θελω να πω πως αυτο που εστιαζεις τωρα ειναι οι φρασεις-γραμμες σου να εχουν νοημα στο.... χαρτι. Να μαθεις πως δημιουργουνται. Η κιθαριστικη φωνη μπορει κ να σε μπερδεψει στην παρουσα φαση κ να σου βγαλει συνηθειες σου που συνηθως σωνουν την κατασταση (δεν ειναι αυτο το ζητουμενο σ'αυτο που προσπαθεις να κανεις εδω).

 

Δυστυχως οσοι ερχομαστε απο white ροκ κιθαριστικες σχολες εχουμε περιεργη σχεση με το ρυθμο κ το syncopation, ειμαστε κολλημενοι με το 1 κ δυσκολευομαστε να καταλαβουμε πως ακομα κ το πιο out there εργαλειο το περνας πανευκολα οπου θες με διαφορετικη ρυθμικη αντιληψη. Η bebop ειναι η νουμερο 1 σχολη γι'αυτο παροτι χρησιμοποιει φαινομενικα αλλα μεσα για να παιξεις πανω απο changes. Γι'αυτο ολοι εχουν περασει απο εκει

 

Τα λεω ολα αυτα ως ομοιοπαθης, που εχει τα ιδια θελω κ δεν εχει φτασει στο στοχο του.

Υπαρχουν πολυ πιο καταλληλοι απο εμενα να σου πουν την προσεγγιση τους πανω στο θεμα οποτε αν λεω μπουρδες περιμενω διορθωση κ εγω🙂

 

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Ευχαριστώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σοφά όσα λες. Τα διαβάζω με μεγαλο ενδιαφέρον διότι είναι άκρως εύστοχα.

 

7 λεπτά πριν, vrasidas27 είπε

προσπαθησε με πιο μικρες φρασεις κ το ρυθμο να κανεις τη δουλεια. Strong rhythmic statements θελει σαν πρωτο βημα

 

Παιξε στην αρχη με καθαρο ηχο. Ξεχνα articulation κ τεχνικες εκφρασης κ κοιτα την διαρκεια των νοτων (ειδικα στην καταλληξη) κ τις παυσεις.

 

Ξεκινώ με αυτά....

 

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Εγώ θέλω να ρωτήσω, ποιος είναι ο στόχος σου εδώ Γιώργο?

Μην μου πεις "να παίξω fusion", γιατί το αντικείμενο είναι πολύ ευρύ.

Fusion παίζει ο Metheny, ο Holdsworth, ο Gambale, ο Henderson, ο McLaughlin, ακόμα και ο Govan.

 

Όταν λέω "στόχος" εννοώ αν επικεντρώνεσαι σε κάτι συγκεκριμένο μουσικά και παιχτικά.

Και το λέω γιατί η προσπάθειά σου δεν έχει την απαραίτητη κατεύθυνση.

 

Πώς θέλεις να παίξεις?

Με out νότες?

Με rock φρασεολογία?

Με "συμβατικό" παίξιμο που όμως να ακούγεται λίγο "περίεργο"?

 

κλπ.

 

Για όλα αυτά οι επιλογές είναι άπειρες.

Αλλά πρέπει πρώτα να καθορίσεις/στοχεύσεις πώς θέλεις να είναι το αποτέλεσμα.

Να γίνεις πιο συγκεκριμένος δηλαδή, στον τρόπο που θέλεις να προσεγγίσεις το αντικείμενο.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έκανα μια αρχή με βαση τα όσα μου ειπαν Δημήτρης και Βρασίδας. Λιγότερο gain, πιο μικρές φράσεις, μέσα στον ρυθμό, παύσεις και ανταπόκριση στα υπόλοιπα όργανα. Προσπάθησα, τουλάχιστον. Και μου αρέσει καλύτερα το αποτέλεσμα, νομίζω.

 

 

 

11 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Πώς θέλεις να παίξεις?

Με out νότες?

Με rock φρασεολογία?

Με "συμβατικό" παίξιμο που όμως να ακούγεται λίγο "περίεργο"?

 

Καλή ερώτηση. Θελω να μπορώ να κάνω τα πάντα, στην τελική. Προφανώς δεν μπορώ να τα κάνω όλα μαζί, ούτε και το καθένα ξεχωριστά, στην παρούσα φάση. Γιαυτό ανέβασα το κλιπ, ώστε να εισπράξω την πολύτιμή βοήθεια σας, στο τι κατεύθυνση να παρω για αρχή, διότι είμαι εντελώς ασχετος από τη μουσική αυτή, αλλά και στο τι πρεπει να κάνω για να μην τα μπουρδουκλώσω....

Για αρχή θα ήθελα να μπορώ να παίζω συμβατικό παίξιμο που να ακούγεται περίεργο. Αλλά μου αρέσει να τριγυρίζω γύρω από ενα ακόρντο με διαφορετικές κλίμακες.

  • Like 2

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

@fusiongtr @gkourmoul1

Φιουζιε συμφωνώ, αλλά ότι κ να θες να παίξεις αντί να προσπαθείς να τα βάλεις όλα στην κατσαρόλα, μια μελέτη που εστιάζεις σε συγκεκριμένα (ή ακόμα κ ένα πράγμα) τη φορά μπορεί να βοηθήσει.

 

πχ κάνε κάτι σαν αυτό που έγραψα στη φωτό. Στο bar 1 απλά βάλε νότες στο Ρυθμό που έγραψα (με πεντατονικη, Ντόριαν, ο,τι θες). Στα bar 2-3 πάρε το εργαλείο που θες να μελετήσεις κ παίζε απαντήσεις που να έχουν συνέχεια, ροή κ νόημα σε σχέση με αυτό που έπαιξες στο  bar 1. (Μην αρχίζεις στο 1 του μπαρ 2 άσ'το ν'αναπνευσει). Στο bar 4 παύση

 

καν'το ξανά κ ξανά μέχρι ν'αρχιζεις να έχεις αυτοπεποίθηση στις φράσεις που δημιουργείς. 

 

Μετά καν'το κ σε άλλο ακορντο, μετά σε chord progressions κοκ (κ φυσικά με παραλλαγές ανάλογα την περίσταση)

 

(Το δεύτερο take δεν το άκουσα ακόμα)

IMG_20230526_140918.jpg

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Για αρχή θα ήθελα να μπορώ να παίζω συμβατικό παίξιμο που να ακούγεται περίεργο.

 

Θα συμφωνήσω με την επιλογή σου.

 

Points of interest ....

 

- Ποτέ πάνω από 4 νότες μιας κλίμακας στην σειρά.

 

- Χρόνοι. Επικεντρώσου στις άρσεις παρά στις θέσεις. Άφησε την κιθάρα κάτω και χτύπα τις παλάμες σου στο πόδι με τον ρυθμό, προσπαθώντας να τονίσεις τις άρσεις τραγουδώντας τες με το στόμα.

 

- Διαστήματα. Απέφευγε τα συνεχή μικρά διαστήματα (τόνοι, ημιτόνια) ειδικά προς την ίδια κατεύθυνση.

Μελέτησε τις κλίμακες (άσκηση) με 3ες, 5ες, 6ες.

Προσπάθησε μετά από κάθε δύο/τρία μικρά διαστήματα, να κάνεις άλμα 4ης ή 5ης και να συνεχίσεις από εκεί.

 

- Μικρές φράσεις/μοτίβα με τέσσερεις/πέντε νότες το πολύ (ειδικά στην αρχή).

 

- Μην σε νοιάζει καθόλου η επιλογή των νοτών (για την ώρα).

Δεν υπάρχουν "παράξενες" νότες. Ο τρόπος που τις χρησιμοποιούμε τις κάνει να ακούγονται συμβατικές ή "περίεργες".

 

 

Αυτά για αρχή.

 

 

EDIT: Άσκηση.

Παίξε τις νότες μιας κλίμακας στην σειρά.

Μετά ξανακάνε το, αλλά όταν φτάσεις στην 4η νότα, παίξτην μια οκτάβα πάνω ή κάτω και συνέχισε την κλίμακα από εκεί.

Μετά ξαναπαίξτην αλλά παίζε δύο νότες, τις επόμενες δύο σε άλλη οκτάβα, τις επόμενες δύο σε άλλη, κλπ.

Αυτό λέγεται octave displacement.

 

Μοιράζει δηλαδή τις νότες μια φράσης σε διαφορετικές οκτάβες.

Αν το κάνεις καλά, θα δεις ότι με τις πιο απλές και συμβατικές νότες, έχεις πολύυυυυ παράξενο αποτέλεσμα.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το δεύτερο take ξεκινάει σαν να'ναι άλλος κιθαρίστας από το πρώτο μόνο με τις αλλαγές που έκανες .

 

Μη μελετάς ολόκληρο κομμάτι όταν θες να βάλεις κάτι καινούργιο μέσα. Έχει κ άλλα , progressions, vamps που θέλει αλλά εργαλεία, αλλά το πιο σημαντικό το ν'αναπτυσσεις ένα σόλο είναι εντελώς άλλο ζητούμενο από το να μπορείς να γέννας διαφορετικές φράσεις (όπως το περιγράφεις σαν το αρχικό ζητούμενο).

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου