Προς το περιεχόμενο

απορια για κλιμακες


stolzer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

καλησπερα ειμαι στη φαση που μαθαινω κλιμακες τωρα και μου εχει δημιουργηθει η εξης απορια.καταρχην ξεκινησα με τη λα μινορε και το πατερν της που αρχηζει απο το πεμπτο ταστο.την εχω μαθει αρκετα καλα και ξερω και διαφορα αλλα πατερνς μεσα σε αυτη την κλιμακα στο πεμπτο ταστο.μπορω να βαλω μπακινγκ τρακς σε λα μινορε και να αυτοσχεδιασω και κανω διαφορα κυριως με τα πατερνς που εμαθα που ξεκινανε κυριως απο το πεμπτο ταστο αλλα κανω και αλλα δικα μου πχ ταπινγκ και γενικα οτι μου βγει.τα τραγουδια τα οποια ειναι γραμενα σε λα μινορε τι ακριβως σημαινει αυτο?αποτι καταλαβα παιζουν και αλλες συγχορδιες στα τρακς που παιζω την κλιμακα δεν θα επρεπε κανονικα να παιζει μονο μια λαμινορε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα σου αρεσε να ακους ενα τραγουδι το οποιο εχει μονο μια συγχορδια?

ζητας να σου αναλυσουμε ολη τη θεωρια μουσικης σε ενα ποστ?ξεκινα το διαβασμα ή βρες ενα καλο δασκαλο

Slow must go on....!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το ξερω οτι δεν εχει λογικη να ακους μονο μια συγχορδια γιαυτο λεω ''κανονικα δεν θα επρεπε''? μου φανηκε παραξενο. για δασκαλο δεν παιζει μια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν ήταν τόσο απλό να το αναλύσουμε σε ένα ποστ σιγουρα κάποιος θα το έκανε

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Στα γρήγορα πριν το μπάνιο... ;)

 

1. Ένα τεράστιο μέρος της κλασσικής, αλλά και της ποπ/ροκ/κλπ μουσικής στηρίζεται στον "κύκλο των 5ων". Αυτό, με λίγα λόγια λέει ότι το διάστημα ΚΑΘΑΡΗΣ 5ης (Ντο-Σολ, πχ) είναι το πλέον σημαντικό και πολλά πράγματα μέσα στη θεωρία στηρίζονται σε αυτήν την ιδέα. Πχ. η σειρά των διέσεων, και υφέσεων, κοκ.

 

2. Σε οποιαδήποτε κλίμακα (ελάσσονα, μείζονα, τρόπου, κλπ) μπορείς να "κατασκευάσεις" συγχορδίες από ΟΛΕΣ τις νότες της κλίμακας. Άρα στην Λά μινόρε, που λες, έχεις την Λα Ελλάσονα (Λα-Ντο-Μι), την Σι Ελλατωμένη (Σι-Ρε-Φα), την Ντο (μείζονα ή αυξημένη), κοκ...

 

3. Οι συγχορδίες σχηματίζονται με 3 (ή παραπάνω) νότες που απέχουν μία 3η η μία από την άλλη: Ντο-Μι-Σολ-(Σιb), κλπ.

 

4. Από τις 7 συγχορδίες που έχει η Λά Ελλάσονα, η Ι (Λα), IV (Ρε) και η V (Μι) είναι οι πιο "σημαντικές" (ειδικά στην κλασσική μουσική) και αυτές που χρησιμοποιούνται, συνήθως περισσότερο. Σημείωσε ότι οι 3 νότες πάνε άνα 5η: Ρε-Λα-Μι.

 

Βοηθάει κάτι τέτοιο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρά τις καλές προθέσεις, αυτά δεν μαθαίνονται σε ένα φόρουμ.

Ψάξε και διάβασε.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα backing track γραμμένο σε Λα μινόρε όπως λες, σημαίνει μεταξύ άλλων ότι δεν έχεις καμία δίεση και καμία ύφεση στην αρμονία. 

 

Το να παίξεις πάνω από αυτό το backing track τα patterns που έμαθες σε Λα μινόρε, είναι συνταγή που θα δουλέψει. Αυτή είναι modal προσέγγιση. Δεν θα ακουστείς λάθος.

 

Βέβαια θα χάσεις πολλές άλλες ενδιαφέρουσες νότες. Αλλά για αρχή είναι οκ, κάνε το. Θα φτιάξεις μια μακαρονάδα που θα τρώγεται αλλά κανένας λόγος για μπαχάρια, σάλτσες κλπ κλπ που θα την έκαναν :: πιο έυγευστη...  ::)

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αποτι καταλαβα παιζουν και αλλες συγχορδιες στα τρακς που παιζω την κλιμακα δεν θα επρεπε κανονικα να παιζει μονο μια λαμινορε?

Όχι.

Οποιαδήποτε κλίμακα (στην περίπτωση αυτή η Λα μινόρε) μπορεί να παράγει πολλές συγχορδίες, που οι νότες τους αποτελούνται από συνδυασμούς από τις νότες της κλίμακας.

Δεν μπαίνω σε θεωρητικά γιατί θα σε μπερδέψω περισσότερο.

 

Θα πω μόνο ότι μια κλίμακα, μπορεί να παιχτεί πάνω από διάφορες συγχορδίες που παράγονται από νότες που η κλίμακα αυτή περιέχει.

Η συγχορδία Λα μινόρε έχει τρεις νότες.

Η κλίμακα Λα μινόρε έχει επτά, άρα τέσσερεις περισσότερες, που μπορούν να συνδυαστούν με πολλούς τρόπους για να παράγουν και άλλες συγχορδίες που να αποτελούνται μόνο από νότες της ίδιας κλίμακας.

 

Όσο πιο απλά μπορούσα. :)

 

@Γεια σου ρε dvat, πού χάθηκες? :-*

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου