Προς το περιεχόμενο

Stereo ή mono καναλι για ηχογραφηση με πεταλιερα?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημερα φιλοι, μικροι και μεγαλοι. (τωρα ξυπνησα  ;D).

Ενα θεματακι για recording απευθειας απο πεταλιερα για οποιον εχει ορεξη για λιγο μπιρι μπιρι Κυριακατικα.  >:D

 

Παντα, οταν ηχογραφουσα μονος μου προχειρα στο σπιτι με την πεταλιερα, ανοιγα στο cubase ενα stereo καναλι απο συνηθεια, γιατι απο παλιοτερα που ηχογραφουσα ακομα προχειροτερα με το cool edit και που εγραφα ετοιμο τον ηχο με το βαθος του και τα εφφε κλπ, ηθελα να να ακουγεται η στερεοφωνια του delay.

Τωρα με τις πολυτελειες (ποιοτικα plugins), ηχογραφω  σκετο σημα και βαζω μετα reverb και delay στη μιξη.

 

Με λιγα λογια απο την πεταλιερα δεν δινω καποιο στερεο εφφε.

Ενα dry ηχο δινω. δλδ η στερεοφωνια δεν μου χρειαζεται κατα την ηχογραφηση του σηματος

Απο την πεταλιερα βεβαια, δινω στη καρτα παντα απο τα δυο left right outputs, γιατι ακουγεται πιο πλουσιο σημα.

Στην καρτα εχω πατημενο το mono για να μιξαρει τα δυο καναλια σε ενα.

Ολο το θεμα ειναι αν ανοιξω stereo channel ή μονο channel για την ηχογραφηση των δυο outputs της πεταλιερας.

 

Η σκεψη ηταν οτι αφου οταν γραφω φωνη (φυσικα ανοιγωντας mono channel στο cubase), εχω πολυ καλυτερη ας πουμε  "εστιαση" της φωνης στη μιξη απο οτι εστιαση της lead κιθαρας, θελωντας να δοκιμασω να συμπεριφερθω και στην lead κιθαρα  με τον ιδιο τροπο (πχ σε ενα intrumental που εχει την κιθαρα στο lead ρολο, οπως στα τραγουδια εχει η φωνη),  ανοιξα mono channel στο cubase για ηχογραφηση και των δυο lef right outputs παντα.

Δεν ξερω αν ειναι η ιδεα μου αλλα νομιζω γινεται πιο ευκολα focus το οργανο στη μιξη.

Τι λετε επ'αυτου?

Η ιδεα μου ειναι? ή εκανα κατι αλλο κατα λαθος?

 

ΥΓ Διευκρινιζω,  αν σας φανουν τιποτα περιεργα απο αυτα που κανω,  οτι ειμαι "πρακτικος" στο recording και οτι εμαθα εγινε με trial @ error και μερικα tips απο φιλους. Δεν ειναι η δουλεια μου η ηχοληπτικη. Κιθαριστας ειμαι και ηχογραφω σε επαγγελματικα στουντιο με επαγγελματιες ηχοληπτες.

Στο σπιτι ηχογραφω ερασιτεχνικα μονο για memo καποιων ιδεων και για διασκεδαση κανενα κοβερακι κλπ.  :angel:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω αν ειναι η ιδεα μου αλλα νομιζω γινεται πιο ευκολα focus το οργανο ση μιξη.

 

φυσικα και εχεις ΔΙΚΙΟ.

 

προσωπικα εχω καταργησει τις stereo κιθαρες εδω και χρονια.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με λιγα λογια απο την πεταλιερα δεν δινω καποιο στερεο εφφε.

Ενα dry ηχο δινω. δλδ η στερεοφωνια δεν μου χρειαζεται κατα την ηχογραφηση του σηματος.

Απο την πεταλιερα βεβαια, δινω στη καρτα παντα απο τα δυο left right outputs, γιατι ακουγεται πιο πλουσιο σημα.

Στην καρτα εχω πατημενο το mono για να μιξαρει τα δυο καναλια σε ενα.

Ολο το θεμα ειναι αν ανοιξω stereo channel ή μονο channel για την ηχογραφηση των δυο outputs της πεταλιερας.

Η μπακάλικη γνώμη μου.

Δεν υπάρχει λόγος για left right outputs από την πεταλιέρα.

Θα χρησιμοποιούσα mono output (έτσι κάνω έτσι κι αλλιώς), ή αν χρησιμοποιούσα left right outputs, δεν θα τα μίξαρα σε ένα mono από την κάρτα.

Θα είχα έτσι δύο πανομοιότυπα σήματα, για διαφορετική επεξεργασία στο cubase.

Αλλά κι αυτό άχρηστο είναι, από την στιγμή που μπορείς να κάνεις duplicate track.

 

Πάντα όμως mono track στο cubase.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολλες φορες επειδή εχω καταλήξει σε ηχο στερεο με το εφε πριν την ηχογράφηση ανοιγω στερεο τρακ διοτι εχρι συνηθίσει το αυτι μου στον ηχο του εφε. Αν μετανοιωσω παντα μπορώ να τα περασω σε μονο μετά.

Πάντως σίγουρα το μονο είναι πιο εστιασμένο.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα.

 

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να στείλεις stereo out μια μονοφωνική πηγή εκτός και αν παρεμβάλεις stereo fx πριν την ηχογράφηση. Αν η πεταλιέρα σου έχει ένδειξη L/mono χρησιμοποίησε αυτή. Αν θελήσεις stereo κιθάρα γράφεις ενα δευτερο take χωρίς ανησυχίες για ακυρώσεις φάσης κλπ.

The art of being a child

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αν προσθετεις τα εφφε μετα, ειναι λογικο να ηχογραφησεις μονοφωνικα. Προσπαθωντας τωρα να δωσεις ογκο σε ενα τρακ, αξιζει ο πειραματισμος, ειτε με στερεο (που μπορει να γινει ειτε ηχογραφοντας στερεο εξ αρχης, ειτε κοπιαροντας το μονο καναλι στο daw), ειτε γραφοντας ξανα το ιδιο τρακ σε αλλο μονοφωνικο παλι καναλι. Πρακτικη πολυ συνηθισμενη που προσωπικα μου εδωσε καλα αποτελεσματα. Παιζεις δηλαδη το ιδιο τρακ δυο φορες, και οι ανεπαισθητες διαφορες στο τι επαιξες δινουν εναν ογκο πολυ καλυτερο απο στερεο κτλ.

 

Σπιτι γραφω παντως στερεο μονο οταν ειναι κατι απλο με μια δυο κιθαρες μονο, η αν εχει κανενα στερεο delay reverb που ειναι πολυ χαρακτηριστικο στο κομματι και θελω να υπαρχει οταν παιζω απ την αρχη. Ειδικα αν ΔΕΝ εισαι επαγγελματιας στην ηχογραφηση, ειναι πολυ ευκολο να χασεις τη μπαλα με τα περιπλοκα και τελικα το αποτελεσμα να ειναι χειροτερο. Οποτε εγω κανω παντα το πιο απλο..  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ εμε, ρυθμιζεις τον ηχο της πεταλιερας σου/ κιθαρας σου οπως σου αρεσει. Δηλ, να περαστει η κιθαρα σου dry mono σαν να ειχες καταληξει/ρυθμισει:

 

1. Καταλληλο ενισχυτη

2. Καταλληλη καμπινα

3. Καταλληλο μικροφωνο

4. Καταλληλο miking

κτλ.

 

Οποτε, να περασεις στο daw τον ηχο που θες.

 

Τοτε, μετα, αρχιζεις και πειραματιζεσαι/πειραζεις, ρυθμισεις/effect κλτ, και βλεπεις πως "they sit in the mix"

 

Τοτε ετσι θα εχεις πληρη ελευθερια παραμετροποιησης και mix

 

 

Σχεδον ποτε δεν περναω μεσα stereo tracks τις κιθαρες.

 

 

Συνηθως, αν θελω την ιδια κιθαρα αρκετα στερεο πληροφορια τοτε;

1. Κανω duplicate το καναλι της κιθαρας.

2. Hard L-R τα καναλια (αν οχι, τοτε παρακολουθω με αναλογο analyzer πιθανη ακυρωση φασης να αποφυγω.

3. Μερικα ms delay ενα απο τα δυο (περιπου 20ms)

4. Στο ενα καναλι περναω σαν insert, ενα chorus effect οχι τελειως wet (ή το ιδιο effect ως send effect με ενταση -20db) ετσι ωστε να "σπασει λιγο το ακριβες αντιγραφο της κυμματομορφης του track και να αποφυγω ακομα περισσοτερο πιθανα προβληματα φασης, ή ακομα να φαινεται ακριβως οτι ειναι κοπια"

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν έχω στο μυαλό μου μια ιδέα δεν θέλω να χάνω χρόνο ψάχνοντας τον ήχο μου, Γράφω ένα track τον ήχο που έχω και ένα DI track για την περίπτωση που θέλω να κάνω reamp μετά.

Δεν κοστίζει και είναι απλό :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να σταθω σε δυο θεματα που γραψατε.

1. Εννοειται οτι οταν θελω στερεοφωνια, ντουμπλαρω παιζωντας και σε 2ο track, οπως κανω και στα session recordings.

Το hard ή soft balance στη μιξη, παιζει αναλογα την περιπτωση.

2. Για το θεμα των εξοδων της πεταλιερας, Εχω την εντυπωση οτι οταν δινω και απο τα δυο outputs της πεταλιερας (ακομα και οταν γραφω σε mono καναλι πατωντας το mono της καρτας ηχου ) ειναι πιο "παστο" το σημα. Πρεπει να ειναι καποιο θεμα routing του ηχου μεσα στην πεταλιερα. Θα το ξανατσεκαρω ομως απο αυριο (γιατι εχω κουρκουτιασει στο programming σημερα)  O0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου