Προς το περιεχόμενο

Jazz Bass lines I VI II V


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια σας

Μια απο τις σημαντικότερες αρμονικές σειρές στην jazz ειναι το

I VI II V .

Το συναντάμε στα Rhythm changes και σε πάρα πολλά standards.

 

Σας παρουσιάζω ένα  πίνακα με ολες τις πιθανές αντικαταστάσεις του I VI II V.

Έχοντας  ως βασική αρχή τις τριτονες αντικαταστάσεις βλεπουμε

ότι τη βαθμίδα Ι μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με την ΙΙΙ και την bVII.

Τη βαθμίδα VI  με την bIII

Τη βαθμίδα  II  με την bVI

Τη βαθμίδα  V  με την bII

 

Και προκύπτει αυτός ο πίνακας

 

 

 

 

 

Βαθμίδες του μικρού κύκλου

 

 

 

 

I VI II V

III VI II V

bVII VI II V

I bIII II V

III bIII II V

bVII bIII II V

I VI bVI V

III VI bVI V

bVII VI bVI V

I bIII bVI V

III bIII bVI V

bVII bIII bVI V

I VI II bII

III VI II bII

bVII VI II bII

I bIII II bII

III bIII II bII

bVII bIII II bII

I VI bVI bII

III VI bVI bII

bVII VI bVI bII

I bIII bVI bII

III bIII bVI bII

bVII bIII bVI bII

 

 

Ηχογράφησα

ένα δείγμα με το μετρονόμο στο 2 4 σε bb

 

 

 

 

 

i_vi_ii_v.mp3

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο 2 4 του μετρονόμου

μπορούν να μπουν η χρωματικές προσεγγίσεις του επόμενου ακόρντου ( ένα ημιτόνιο πριν η ένα ημιτόνιο μετά) και η 3η,5η του πρώτου ακόρντου για αρχη

Έτσι έχουμε ένα ολοκληρωμένο bass line  :D

 

Αυτές τις αντικαταστάσεις χρησιμοποιούσε πάρα πολύ ο charles mingus στο

παίξιμο του  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω ενδιαφερομαι παρα πολυ αλλα παιζω κιθαρα :P

 

και κει μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις αν στις αντικαταστάσεις βάλεις dominant ακόρντα ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή,τώρα,ξεκινάω με το μπάσο(παίζω,κυρίως,κιθάρα)θέλω να ρωτήσω κάτι που,ίσως,φανεί ανόητο:

στο I VI II V,η θέση I είναι όποια νότα θέσουμε εμείς ως αρχική στο ρυθμό μας και η VI είναι έξι ημιτόνια ή τόνους μετά?

Υπάρχουν συγκεκριμένες πρώτες θέσεις (Ι) ή από όπου ξεκινήσουμε είναι και μια συγκεκριμένη κλίμακα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραία και σωστά αυτά που γράφεις και παίζεις :)

 

Το μόνο σχόλιο που έχω είναι ότι όπως τα παρουσιάζεις φαίνονται πολύπλοκα και κάπως αποκαρδιωτικά αν κάποιος δεν ξέρει τη λογική πίσω από αυτά. Οπότε αν μου επιτρέπεται να πω ότι οι παραλλαγές που παρουσιάζεις στηρίζονται σε 2 κανόνες:

α. υποκατάσταση του Ι με iii

β. υποκατάσταση τριτόνου (= χρωματική προσέγγιση από πάνω αφού έχουμε στην αρχική σειρά τέταρτες)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή,τώρα,ξεκινάω με το μπάσο(παίζω,κυρίως,κιθάρα)θέλω να ρωτήσω κάτι που,ίσως,φανεί ανόητο:

στο I VI II V,η θέση I είναι όποια νότα θέσουμε εμείς ως αρχική στο ρυθμό μας και η VI είναι έξι ημιτόνια ή τόνους μετά?

Υπάρχουν συγκεκριμένες πρώτες θέσεις (Ι) ή από όπου ξεκινήσουμε είναι και μια συγκεκριμένη κλίμακα?

 

Φίλε hadgi, θεωρούμε ότι είμαστε σε μια ματζόρε κλίμακα. Για ευκολία πάρε την ντο. Οπότε I=C (Cmaj7), VI=A (Am7), II=D (Dm7), V=G (G7)

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τι βλέπω δεν ενδιαφέρονται και πόλοι για jazz..........γνώση

 

υπομονή, διαβάζουν πολύ περισσότεροι από όσους γράφουν.

 

Βρίσκω το ποστ πολύ χρήσιμο, αλλά θα προτιμούσα να είναι πιο αναλυτικό και επεξηγηματικό, ώστε να γίνεται αντιληπτό από αυτούς που δεν τα ξέρουν αυτά.

 

Για παράδειγμα, αναρωτιέται κανείς :

γιατί έχουμε σαν αρχή τις τρίτονες αντικαταστάσεις?

Έστω οτι έχουμε αυτή την αρχή. Πώς προκύπτει οτι η αντικατάσταση για τη βαθμίδα I είναι η ΙΙΙ και η bVII ? (εγώ πχ έχω μάθει να αντικαθιστώ την I με την ΙΙΙ ή την VI...δεν διαφωνώ επ ουδενί μαζί σου σε αυτά που λες, αλλά προσπαθώ να καταλάβω υπό ποιές προϋποθέσεις ισχύουν τα παραπάνω).

 

Πολύ καλή αρχή πάντως για να συζητάμε και κανένα μουσικό θέμα, θα χαρώ αν συνεχιστεί δημιουργικά, ώστε να βοηθηθούμε όλοι :)

 

Ίσως το θέμα χωράει πολύ περισσότερη ανάλυση από μια παρουσίαση τόσο γρήγορη και περιεκτική (που δεν συνυπολογίζει το επίπεδο του δέκτη, που ενδιαφέρεται) και αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το γιατί να είναι έτσι και όχι κάπως αλλιώς.

 

Πολύ φιλικά :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

υπομονή, διαβάζουν πολύ περισσότεροι από όσους γράφουν.

 

Βρίσκω το ποστ πολύ χρήσιμο, αλλά θα προτιμούσα να είναι πιο αναλυτικό και επεξηγηματικό, ώστε να γίνεται αντιληπτό από αυτούς που δεν τα ξέρουν αυτά.

 

Για παράδειγμα, αναρωτιέται κανείς :

γιατί έχουμε σαν αρχή τις τρίτονες αντικαταστάσεις?

Έστω οτι έχουμε αυτή την αρχή. Πώς προκύπτει οτι η αντικατάσταση για τη βαθμίδα I είναι η ΙΙΙ και η bVII ? (εγώ πχ έχω μάθει να αντικαθιστώ την I με την ΙΙΙ ή την VI...δεν διαφωνώ επ ουδενί μαζί σου σε αυτά που λες, αλλά προσπαθώ να καταλάβω υπό ποιές προϋποθέσεις ισχύουν τα παραπάνω).

 

Πολύ καλή αρχή πάντως για να συζητάμε και κανένα μουσικό θέμα, θα χαρώ αν συνεχιστεί δημιουργικά, ώστε να βοηθηθούμε όλοι :)

 

Ίσως το θέμα χωράει πολύ περισσότερη ανάλυση από μια παρουσίαση τόσο γρήγορη και περιεκτική (που δεν συνυπολογίζει το επίπεδο του δέκτη, που ενδιαφέρεται) και αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το γιατί να είναι έτσι και όχι κάπως αλλιώς.

 

Πολύ φιλικά :)

 

γεια σου φιλε μου blue

Oi τριτονες αντικαταστάσεις λειτουργούν σαν νόμος στην jazz αρμονια

Αν εχουμε τονικη

την c παμε c-d e και f# -g# -A#(III λειτουργει στο  I ως βασική νοτα του ακόρντου και bVII xρωματικη προσεγγιση του vi)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου