Προς το περιεχόμενο

Guitar Midi: ένας μικρός οδηγός


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όλοι μας ξέρουμε τα "guitar synths" (sic!) δηλαδή τις κιθάρες και τα ανάλογα interfaces που μας δίνουν τη δυνατότητα να... μιμηθούμε τους πληκτράδες στις επιλογές των ήχων. Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα?

 

Ας προσπαθήσουμε να τα κάνουμε ξεκάθαρα, και στην πορεία να διαλύσουμε και διάφορες συχνές παρεξηγήσεις σχετικά με το Midi και την κιθάρα.

 

Τι είναι;

 

Καταρχάς, θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις έννοιες "midi" και "synth".

 

Το MIDI (με κεφαλαία, όπως θα έπρεπε να γράφεται, μιας και είναι ακρωνύμιο) δεν είναι τίποτε άλλο από ένα πρωτόκολλο που επιτρέπει συσκευές που το αναγνωρίζουν να επικοινωνούν μεταξύ τους: Musical Instrument Digital Interface λοιπόν. Μιας και εδώ δεν μας απασχολεί αυτό καθαυτό, και είναι ένα τεράστιο θέμα από μόνο του, μπορεί εύκολα να βρει κάποιος λεπτομερείς πληροφορίες στο internet αν ενδιαφέρεται. Για τις ανάγκες του παρόντος, αρκεί να θυμόμαστε ότι με το MIDI μπορούμε να μεταφέρουμε ψηφιακά μηνύματα  από μια συσκευή σε άλλη, που να αφορά τις νότες και τα χαρακτηριστικά τους (διάρκεια/ένταση/pitch) , καθώς και MIDI εντολές.

 

Για να παίξουμε με MIDI σε πραγματικό χρόνο, χρειαζόμαστε έναν τρόπο να "διαβάσουμε" τις χορδές που παίζουμε, μια συσκευή ελέγχου, που ονομάζουμε controller ΣΥΝ μια συσκευή που να "καταλαβαίνει" τα μηνύματα και να τα "μεταφράζει" σε ήχους, τους οποίους διατηρεί ενσωματωμένους ή δημιουργεί συνήθως μέσω μιας μηχανής σύνθεσης (synthesis engine). Τα γνωστά μας synthesizer και samplers δηλαδή. Οι φίλοι πληκτράδες κάνουν το ίδιο πατώντας πλήκτρα ή χρησιμοποιώντας expression pedals, wheels, κλπ.

 

Στην κιθάρα το ζητούμενο είναι μια διάταξη που να "διαβάζει" τον ήχο των χορδών και, μέσω ενός controller,  να επικοινωνεί με ένα synth module. Τον πρώτο ρόλο τον καλύπτουν ειδικοί μαγνήτες που μπορούν να τοποθετηθούν μόνιμα ή ημιμόνιμα πάνω στην κιθάρα, ηλεκτρική, ακουστική ή με nylon χορδές.

 

Στις κιθάρες με συρμάτινες χορδές, οι μαγνήτες είναι κατά κανόνα magnetic pickups, ενώ σε όλες τις περιπτώσεις μπορεί να είναι και πιεζοηλεκτρικοί κρύσταλλοι. Πάντοτε όμως διατηρούν ένα κοινό χαρακτηριστικό: πρέπει να υπάρχει ένας ξεχωριστός μαγνήτης για κάθε χορδή. Είναι οι λεγόμενοι εξαφωνικοί μαγνήτες (αν και, για μπάσσο, είναι προφανώς τετραφωνικοί...  ;D) που μετατρέπουν το αναλογικό σήμα των χορδών σε ηλεκτρικό.

 

Η διάταξη με έναν μαγνήτη ανά χορδή είναι κάτι πολύ σημαντικό, καθό,τι, σε αντίθεση με τους τυπικούς μαγνήτες για κιθάρα, εδώ πρέπει κάθε χορδή να "διαβάζεται" ξεχωριστά ενώ την απαιτούμενη πολυφωνία την εγγυάται ο controller με τον οποίο επικοινωνούν οι μαγνήτες και το synth module.

 

Τι υπάρχει στην πιάτσα;

 

Το συνηθέστερο (υπάρχει τουλάχιστον μία εξαίρεση στην αγορά), είναι να εγκαθίσταται μόνο το σύστημα του μαγνήτη στην κιθάρα, ενώ ο controller είναι ξεχωριστή συσκευή. Μαγνήτες τέτοιους διαθέτει η Roland, η Axon (σε συνεργασία με τον Seymour Duncan), ενώ για μόνιμη εγκατάσταση υπάρχουν τα συστήματα της Graphtec (Ghost) και της RMC. Το σύστημα επικοινωνεί με τον controller μέσω ενός 13-pin καλωδίου.Πάντοτε υπάρχει η επιλογή να αναμιχθεί το σήμα με το σήμα από τους μαγνήτες της κιθάρας, καθώς και κάποια pass-through συνδεσμολογία για το δεύτερο. To καλώδιο μεταφέρει σήμα από τους μαγνήτες του συστήματος και το volume τους, από τους μαγνήτες της κιθάρας, από άλλα switches και controls (π.χ. preset switches στον GK), κλπ  ενώ βέβαια δίνει και τροφοδοσία ρεύματος στο σύστημα [ευχαριστώ εδώ τον Μανώλη Χναράκη για τις κρίσιμες λεπτομέρειες και επισημάνσεις!]

 

Μία εταιρεία, η Shadow, διαθέτει ένα σύστημα όπου και ο controller τοποθετείται πάνω στην κιθάρα, που αυξάνει το βάρος βέβαια (και δείχνει λίγο γκουμούτσα) αλλά από την άλλη βάζει όλα τα controls στη διάθεση του κιθαρίστα.

 

Για τους controllers τώρα, υπάρχουν συσκευές που κάνουν μόνο αυτό, και άρα χρειάζονται και ένα εξωτερικό synth, όπως και συσκευές που έχουν ενσωματωμένο synth module με αρκετούς και ενδιαφέροντες ήχους (συνήθως, αντιγραμμένους από άλλα synths των εταιρειών). Τόσο η Roland όσο και η Axon διαθέτουν και τους δύο τύπους συστημάτων. Ωστόσο, και τα all in one συστήματα μπορούν να επικοινωνήσουν (μέσω... MIDI βέβαια!) με εξωτερικά modules, για επιπλέον επιλογές ήχων.

 

Οι διατάξεις MIDI για κιθάρες έχουν βελτιωθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια. Έτσι, κάποιες χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές για να «διαβάσουν» πιο γρήγορα τη νότα, ή για άλλες ευκολίες (όπως, π.χ. για να χωρίσουν την ταστιέρα σε κομμάτια που αντιστοιχούν σε διαφορετικά MIDI όργανα!). Έτσι για παράδειγμα το Shadow μετράει μόνο το ένα κομμάτι της κυμματομορφής (επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ταχύτητα) ενώ το Axon διαθέτει το πατενταρισμένο transient recognition system, που αναγνωρίζει μια νότα από το pick attack ακόμα (πριν αρχίσει ουσιαστικά να πάλλεται η χορδή).

 

Εννοείται ότι παντού έχει γίνει φοβερή δουλειά στο φιλτράρισμα των ανεπιθύμητων συχνοτήτων, με αποτέλεσμα τα σημερινά guitar synths να αποτελούν ουσιαστικά μουσικά εργαλεία, σε αντίθεση με τα πειραματικά του παρελθόντος. Ασφαλώς μπορούμε και εμείς να κάνουμε πολλά, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

 

Να συμπληρώσουμε εδώ ότι, τα περισσότερα συστήματα της αγοράς παρέχουν ή συνεργάζονται με expression pedals διαφόρων τύπων, που επιτρέπουν επιπλέον έλεγχο, π.χ. volume control, hold, εναλλαγές patches κλπ. Πρακτικά οποιοσδήποτε MIDI controller με τη μορφή πεταλιέρας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

 

Δεν θα μπω στη διαδικασία σύγκρισης μεταξύ των προσφερόμενων λύσεων στο παρόν. Αν και είχα/έχω στην κατοχή μου τόσο το Roland GR-20 όσο και το Axon AX-100 Mk2, και μπορώ να εκφράσω την (υποκειμενική) γνώμη μου γι’αυτά, θεωρώ ότι όποιος ενδιαφέρεται πρέπει να ερευνήσει μόνος τις επιλογές του. Στο τέλος έχω επισυνάψει μερικά χρήσιμα links από ανάλογα προϊόντα.

 

Καλά όλα αυτά, όμως τι πρέπει να ξέρω πρακτικά;

 


  •  
  • Η τοποθέτηση των μαγνητών παίζει καθοριστικότατο ρόλο στην απόδοση. Εδώ έχουν σίγουρα πλεονέκτημα τα συστήματα μόνιμης εγκατάστασης, που βασίζονται (σε όλες τις περιπτώσεις που ξέρω) σε πιεζοηλεκτρικούς κρυστάλλους. Υπάρχουν δε και αρκετές κιθάρες στην αγορά με έτοιμα εγκατεστημένα τέτοια συστήματα, για παράδειγμα, από την Godin. H Fender διαθέτει επίσης μια Stratocaster με εγκατεστημένο τον μαγνήτη της Roland (δυστυχώς, το προηγούμενο μονοπήνιο μοντέλο GK-2).
     

  • Αν τοποθετήσουμε μαγνήτη εκ’των υστέρων, φροντίζουμε αυτός να τοποθετηθεί όσο πιο κοντά στη γέφυρα γίνεται. Επίσης μεριμνούμε ώστε η απόσταση των επιμέρους μαγνητών από τις χορδές να είναι πολύ μικρή (1mm προτείνουν οι περισσότεροι). Αυτό γίνεται για να αυξήσουμε τις ευαισθησία τους και να βελτιώσουμε τόσο την ακρίβεια του tracking όσο και το latency.
     
  • Η κιθάρα που θα χρησιμοποίησουμε παίζει σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Γενικότερα προτείνεται να χρησιμοποιούνται κιθάρες που έχουν καθαρή και δυνατή fundamental νότα. Δεν είναι τυχαίο που οι κατασκευαστές προτιμούν, ας πούμε, εβένινη ταστιέρα για τέτοιες κιθάρες, μιας και μια από τις ιδιότητες του έβενου στην ταστιέρα είναι αυτή ακριβώς. Στο σετάρισμα είναι θεμελιώδες να φροντίσουμε για το τελειότερο intonation που μπορούμε να έχουμε, διαφορετικά μας περιμένουν δυσάρεστες εκπλήξεις καθώς κινούμαστε στην ταστιέρα...
     
  • Το σημαντικότερο απ’όλα είναι βέβαια το παίξιμο. Παίζοντας με MIDI, και έχοντας, ας πούμε, έναν ήχο sax ή pads, θα πρέπει να προσπαθούμε να σκεφτόμαστε όχι σαν κιθαρίστες, αλλά σαν να παίζαμε το ανάλογο όργανο... Αυτό από μόνο του είναι μια ωραία πρόκληση, αλλά προϋποθέτει ότι θα ξεχάσουμε όλες τις "κακές συνήθειες" που συγχωρεί η τυπική ηλεκτρική κιθάρα. Εδώ δεν συγχωρείται ΤΙΠΟΤΑ. Παίζουμε όσο πιο καθαρά και με ακρίβεια μπορούμε. Το MIDI θα μεταφέρει με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια ό,τι παίξετε. Επομένως "κούφιες" νότες, pitch harmonics (και καλά, "επίτηδες"  ;D) και άλλες... κουλαμάρες, απλά ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. Α, εννοείται ότι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ξεχνάμε το strumming, το muting και διάφορα άλλα κιθαριστικά. Με λίγα λόγια είναι απλό να το συλλάβουμε: ΔΕΝ παίζουμε κιθάρα. Η κιθάρα είναι απλά ο CONTROLLER μας!
     
     

 

Ποιο είναι το νόημα λοιπόν;

 

Σωστά! Αυτό θα έπρεπε να είναι το πρώτο ερώτημα, για όσους σκέφτονται να προχωρήσουν σε τέτοιες λύσεις, μιας και ούτε φτηνές είναι ούτε έχουν instant gratification.

 

Το νόημα είναι ότι, σαν κιθαρίστες, προτιμούμε να χρησιμοποιούμε την κιθάρα και όχι κάποιο πληκτρολόγιο ή κλαβιέ για να παράγουμε ήχους. Πηγαίνοντάς το παραπέρα, μέσω MIDI Commands μπορούμε να ελέγξουμε συσκευές, να γράψουμε παρτιτούρες σε κάποιο πρόγραμμα στον υπολογιστή και γενικά να κάνουμε ό,τι και με οποιονδήποτε άλλον controller.

 

Πρακτικά, κάποιος θα χρησιμοποιήσει ένα guitar synth σύστημα για να ηχογραφεί μουσική με πιο οικείο τρόπο, αλλά και σε live, στις περιπτώσεις που η ύπαρξη ενός μόνιμου πληκτρά στο σχήμα δεν "δικαιολογείται" επαρκώς (ας με συχγωρήσουν οι φίλοι πληκτράδες, αλλά αρκετές φορές έτσι είναι...). Επιπροσθέτως, διάφορα modules δίνουν επιπλέον "κιθαριστικές" δυνατότητες, όπως alternate tunings, εξομοιώσεις ήχου διαφόρων κιθαρών, κλπ.

 

Όλα αυτά τα γράφω γιατί πολύ συχνά βλέπω guitar synths στις Αγγελίες, που πωλούνται από ανθρώπους που τελικά δεν τα χρειαζόταν... Είναι ένας θαυμάσιος, μαγικός κόσμος αλλά δεν είναι για όλους και πρέπει να ξέρεις γιατί θέλεις να μπεις σ’αυτόν.

 

Ελπίζω τα παραπάνω να αποτελέσουν μια χρήσιμη εισαγωγή για όποιον ενδιαφέρεται.

 

 

Τα απαραίτητα links:

 

 

 

http://www.axon-technologies.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1&menu=101

 

http://www.axon-technologies.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=36&menu=102

 

http://www.roland.com/products/en/GR-20/

 

http://www.roland.com/products/en/GI-20/index.html

 

http://www.graphtech.com/products.html?SubCategoryID=15

 

http://www.rmcpickup.com/

 

http://www.shadow-electronics.com/viewpro.html?lang_id=&id=165

 

http://www.shadow-electronics.com/viewpro.html?lang_id=&id=165

 

 

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 79
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Μια-δυο μικρές προσθήκες στα παραπάνω, για την οποία την έμπνευση έδωσε συζήτηση με το Μανώλη Χναράκη:

 

Λόγω του layout της κιθάρας, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που μουσικά υπερτερεί στον έλεγχο synths σε σχέση με ένα κλαβιέ. Για παράδειγμα, στις περιπτώσεις "bends" (όπως σε πνευστά) τα οποία είναι (νομίζω) πιο φυσικά, καθώς υφίστανται ήδη στο τεχνικό ρεπερτόριο ενός κιθαρίστα. Το ίδιο για τα glissando. Επίσης ας μην ξεχνάμε περιπτώσεις όπου συγχορδίες με έλεγχο από την κιθάρα μπορούν να ακούγονται πραγματικά "τεράστιες", λόγω της έκτασης και της "τοπολογίας" του οργάνου, όπου ένας πληκτράς θα έπρεπε να είναι... η θεά Κάλι για να μπορεί να τις παίξει (tip: δοκιμάστε με ενδιάμεσες ανοιχτές χορδές, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες αναστροφές).

 

Τέλος, αν και αναφέρεται στο κείμενο, να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν πλέον μαγνήτες και για μπάσσο, ώστε οι πιο... περιπετειώδεις μπασσίστες να εξερευνήσουν και αυτοί τις ανάλογες δυνατότητες που δίνει στο όργανο ένα τέτοιο σύστημα.  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο άρθρο TGL που όντως θα διαφωτίσει αρκετούς που ίσως είχαν παρερμηνεύσει το θέμα Guitar MIDI.

 

Σαν κάτοχος κι εγώ αρκετών ετών τέτοιου συστήματος (Roland GR-30/GK-2A) θα συμφωνήσω με την περιγραφή της παικτικής προσέγγισης ενός τέτοιου οργάνου. Το καλό βεβαια είναι ότι ο ίδιος ο ήχος του οργάνου που προσπαθείς να προσομοιώσεις σε καθοδηγεί στο πώς θα παίξεις σε γενικές γραμμές, οπότε η εξοικείωση έρχεται αρκετά γρήγορα (ειδικά με φυσικά όργανα - αγαπημένο μου το κλαρινέτο, που το GR-30 έχει εκπληκτική ποιότητα στη σύνθεσή του. Εκεί να δεις βουκολικά άσματα...! ;D )

 

Απλά να προσθέσω στα παραπάνω λινκς κάποια entry level συστήματα που είναι αρκετά ενδιαφέροντα. Πρόκειται για τα Sonuus της Peterson τα οποία είναι μετατροπείς χωρίς hex μαγνήτη, συνδέεις απευθείας την έξοδο της κιθάρας/μπάσου και κάνει μετατροπή σε MIDI. Αρκετά προσιτό σε τιμή (κάτι λιγότερο από 100€), έχει το μειονέκτημα ότι είναι μονοφωνικό, οπότε οι συγχορδιες αποκλείονται. Επίσης, δεν έχει την ακρίβεια και ποιότητα ενός dedicated συστήματος με hex μαγνήτη και επίσης δε διαθέτει και μηχανή παραγωγής ήχου, δίνει απλά μια έξοδο MIDI για να οδηγήσεις κάποιο synth (software ή hardware). Παρόλα αυτά είναι αρκετά καλό για μια εισαγωγή στον κόσμο του MIDI Guitar.

 

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=35&sub=417

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=164

 

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο άρθρο TGL που όντως θα διαφωτίσει αρκετούς που ίσως είχαν παρερμηνεύσει το θέμα Guitar MIDI.

 

Σαν κάτοχος κι εγώ αρκετών ετών τέτοιου συστήματος (Roland GR-30/GK-2A) θα συμφωνήσω με την περιγραφή της παικτικής προσέγγισης ενός τέτοιου οργάνου. Το καλό βεβαια είναι ότι ο ίδιος ο ήχος του οργάνου που προσπαθείς να προσομοιώσεις σε καθοδηγεί στο πώς θα παίξεις σε γενικές γραμμές, οπότε η εξοικείωση έρχεται αρκετά γρήγορα (ειδικά με φυσικά όργανα - αγαπημένο μου το κλαρινέτο, που το GR-30 έχει εκπληκτική ποιότητα στη σύνθεσή του. Εκεί να δεις βουκολικά άσματα...! ;D )

 

Απλά να προσθέσω στα παραπάνω λινκς κάποια entry level συστήματα που είναι αρκετά ενδιαφέροντα. Πρόκειται για τα Sonuus της Peterson τα οποία είναι μετατροπείς χωρίς hex μαγνήτη, συνδέεις απευθείας την έξοδο της κιθάρας/μπάσου και κάνει μετατροπή σε MIDI. Αρκετά προσιτό σε τιμή (κάτι λιγότερο από 100€), έχει το μειονέκτημα ότι είναι μονοφωνικό, οπότε οι συγχορδιες αποκλείονται. Επίσης, δεν έχει την ακρίβεια και ποιότητα ενός dedicated συστήματος με hex μαγνήτη και επίσης δε διαθέτει και μηχανή παραγωγής ήχου, δίνει απλά μια έξοδο MIDI για να οδηγήσεις κάποιο synth (software ή hardware). Παρόλα αυτά είναι αρκετά καλό για μια εισαγωγή στον κόσμο του MIDI Guitar.

 

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=35&sub=417

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=164

 

 

Καταρχάς ευχαριστώ!

 

Κατά δεύτερον, για το Sonuus, το έχουμε ξανασυζητήσει νομίζω. Αν και εκτιμώ αφάνταστα την Peterson, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω για την χρησιμότητα αυτού του μαραφετιού, το οποίο θεωρώ μάλλον toy.  :-\

 

Σίγουρα, μπορεί να είναι χρήσιμο αν δεν θέλεις να μεταποιήσεις μια κιθάρα για MIDI access, και για κάποιες δουλειές όπως notation, κλπ. Αλλά ως εκεί. Το πρόβλημα με το MIDI είναι πως είναι πρότυπο σειραϊκής επικοινωνίας, γι'αυτό και τα έξι κανάλια/μαγνήτες.

 

Θεωρώ δηλαδή ότι, με λίγα περισσότερα χρήματα θα μπορούσε κάποιος να βρει ένα μεταχειρισμένο GR-20 ή παλιότερο GR-33 μαζί με μαγνήτη και να κάνει πραγματική δουλειά. Για την ακρίβεια, αυτό ακριβώς θα πρότεινα σε όποιον θέλει να ξεκινήσει αλλά δεν είναι σίγουρος για τη συνέχεια: να βρει ένα μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση και, αν και εφόσον το "εξαντλήσει", να δει για παραπέρα.  ;)

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πικρή (ή μάλλον γλυκιά  ::)) αλήθεια είναι ότι όποιος ενδιαφέρεται, πρέπει να το δοκιμάσει μόνος του και να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Αρχικά, σκεφτόμουν το νέο αυτό κοσμό με περισσότερο ενθουσιασμό απόσο τελικά μου χάρισε όταν πρωτοξεκίνησα. Όμως μετά από πολύ ψάξιμο και μερικές συναυλίες με αυτά τα μαραφέτια κατάλαβα ότι άξιζε τον κόπο!

 

Παρεμπιπτόντως, υπάρχει ένα συγγενεύον θέμα που άνοιξε

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=166939.0

 

και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να βρει

κάτι και εκεί.

 

Απλή συμβουλή, θα συμφωνούσα με το να δοκιμάζεις με κάτι βασικό και μεταχειρισμένο! Δίνονται πολλά ανά περιόδους στο noiz και λίγη υπομονή αξίζει τον κόπο, μιλάω εκ πείρας...

 

Άντε, κιάλλη συμβουλή τυχεράκια νεόκοπε στο χώρο του guitar MIDI! Ξεκίνα με μονάδες που συνδέονται στον υπολογιστή με USB, τα εργαλεία σαρώνουν και, ειδικά αν έχεις λάπτοπ, έχεις όπου θες ότι ήχο θες.

 

Συγχαρητήρια για το εκτενές post, αν το είχες κάνει 5 χρόνια πριν θα είχα γλιτώσει πολλάααα λεφτά!!!  8)

 

Ά και κάτι τελευταίο... Αξίζει σαν εμπειρία να αναφέρω ότι στην προσπάθειά μου να βγάζω καθαρό ήχο με τα συστήματα αυτά έμαθα να είμαι καθαρός κιθαρίστας, χωρίς πολλές δήθεν επίτηδες "αλητείες"  ;)!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ά και κάτι τελευταίο... Αξίζει σαν εμπειρία να αναφέρω ότι στην προσπάθειά μου να βγάζω καθαρό ήχο με τα συστήματα αυτά έμαθα να είμαι καθαρός κιθαρίστας, χωρίς πολλές δήθεν επίτηδες "αλητείες"  ;)!

 

Έτσι μπράβο.  ;D

 

Σαν διδακτική εμπειρία, το να προσπαθείς να παίξεις με "άλλα" όργανα, είναι ανεκτίμητο.

 

Κάποια στιγμή χρησιμοποιώντας ήχους sax, έπιασα τον εαυτό μου να παίρνει... ανάσες παράλληλα με το παίξιμο.  :D Χρειάζεται βέβαια να το δεις σαν "καινούργιο όργανο" και να είσαι έτοιμος για μεγάλες... ήττες, στην αρχή τουλάχιστον.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παααρα πολυ καλό post!Συγχαρητήρια!Έχω την εξης απορία:

Το σύστημα επικοινωνεί με τον controller μέσω ενός 13-pin καλωδίου
Για ποιό λόγο ακριβώς?Τα 5 pins που έχει το συνηθισμένο καλώδιο δεν επαρκούν?Έτσι και αλλιώς απόσο γνωρίζω τα 2 απο τα 5 δεν χρησιμοποιούνται καν!

Παίζει να μου το εξηγήσεις!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετικό αρθρο!

Ειναι πράγματι μεγαλη βοηθεια για εναν νεο στο χωρο της μουσικης να ανακαλύπτει μια αναβλύζων πυγη γνώσεων σε ενα site!

Μιλαμε εχω μουρλαθει στο διαβασμα ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παααρα πολυ καλό post!Συγχαρητήρια!Έχω την εξης απορία:Για ποιό λόγο ακριβώς?Τα 5 pins που έχει το συνηθισμένο καλώδιο δεν επαρκούν?Έτσι και αλλιώς απόσο γνωρίζω τα 2 απο τα 5 δεν χρησιμοποιούνται καν!

Παίζει να μου το εξηγήσεις!

 

Ευχαριστώ!

 

Πρόσεξε, από την διατύπωσή σου φαίνεται ότι κάνεις το ίδιο σφάλμα που έκανα και εγώ στο αρχικό post (σφάλμα σαχλαμάρα βασικά, όπως θα καταλάβεις), το οποίο έσπευσε να διορθώσει ο Μανώλης:

 

Το 13-pin καλώδιο ΔΕΝ είναι MIDI.

 

Είναι απλά ένα πολύκλωνο καλώδιο. Αν ήταν MIDI δεν θα χρειαζόμαστε controller. Θα στέλναμε κατευθείαν σήμα στο synth μας.  ;)

 

Τα 13 pins δεν χρησιμοποιούνται παντού. Αν πάρουμε έναν τυπικό GK-3 (ή τον αντίστοιχο Axon), τα 6 φυσικά μεταφέρουν σήμα από τις χορδές, ένα χρησιμοποιείται για το volume, ένα μεταφέρει το σήμα από τους κανονικούς μαγνήτες της κιθάρας (αν είναι συνδεμένο ένα καλώδιο από το jack στο guitar input του GK), 2 μεταφέρουν σήμα από τα Up/Down κουμπάκια, ένα (ή περισσότερα, δεν είμαι σίγουρος) μεταφέρει σήμα από τον τριθέσιο επιλογέα και βέβαια από κάπου πρέπει να πάρει ρεύμα και το GK.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου