Προς το περιεχόμενο

ippex

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    634
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή ippex

Musician

Musician (2/4)

0

Φήμη

  1. ippex

    Επιλογή πεταλιού

    Ημ/νία: 14:16 - 09/12/11 Η επιλογή πεταλιού είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όλο και περισσότερους ντράμερ. Η αλήθεια είναι ότι με την πρόοδο που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στον εξοπλισμό, οι επιλογές είναι πολλές. Το σίγουρο όμως είναι ότι ένα καλό πετάλι δεν θα σε κάνει καλύτερο μουσικό, ούτε θα αναπτύξει την τεχνική σου. Απλά θα διευκολύνει λίγο το έργο. Ας μην ξεχνάμε ότι πριν 20 χρόνια τα προσφερόμενα πετάλια στη σημερινή εποχή θα φαίνονταν γελοία, και παρ όλα αυτά έπαιξαν πράγματα που μέχρι και σήμερα είναι απλησίαστα. Στο παρών άρθρο θα γίνει μια προσπάθεια ανάλυσης των διάφορων επιλογών που προσφέρονται προκειμένου ο υποψήφιος αγοραστής να μπορέσει να οριοθετήσει της επιλογές του. Μονό ή διπλό? Ένα ερώτημα που κυρίως έχει να κάνει κυρίως με το είδος της μουσικής που παίζουμε. Τα διπλά είναι ευρέως διαδεδομένα στις μέρες μας, ασχέτως μουσικού είδους. Προσφέρουν περισσότερες επιλογές αρκεί αυτές να γίνονται συνετά και καλαίσθητα. Πρέπει όμως όλοι να μελετήσουν σε μονό πετάλι και hihat στην αρχή και όταν αισθανθούν άνετα μετά να προχωρήσουν στη μελέτη διπέταλου. Είναι ένα λάθος που κάνουν πολλοί νέοι στο χώρο που από τον ενθουσιασμό τους για το διπέταλο, παραμελούν εντελώς τη χρήση του hihat και το σωστό μέτρημα. Έχουν όμως 3 ‘’μειονεκτήματα’’ για κάποιους: Πρώτον εκτοπίζουν τη βάση του hihat λίγο αριστερότερα, πράγμα που χρειάζεται συνήθεια, δεύτερον, λόγω της ύπαρξης 2 κοπάνων δεν χτυπάνε ακριβώς το κέντρο του δέρματος, αλλά λίγο δεξιότερα και λίγο αριστερότερα. Αυτό έχει μια πολύ μικρή διαφορά στον ήχο που για ορισμένους είναι ενοχλητική. Τρίτον λόγω του βάρους του άξονα, πάντοτε το αριστερό πετάλι έχει ελάχιστα διαφορετική αίσθηση. Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν είναι αποτρεπτικοί παράγοντες, απλά αναφέρονται σαν διαφορές. Τρόπος μετάδοσης Υπάρχουν οι εξής επιλογές: Direct, μονή ή διπλή αλυσίδα και ιμάντας. Ορισμένα προσφέρουν δυνατότητα αλλαγής μεταξύ ιμάντα και αλυσίδας. Direct: Απλά ένας μεταλλικός σύνδεσμος μεταξύ footboard και beater holder. Έχει τις λιγότερες απώλειες σε δύναμη, είναι το πιο άμεσο και κατά συνέπεια βοηθάει στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Παρόλα αυτά, σε light παιξίματα, η αμεσότητα και η ανελαστικότητα του είναι ενοχλητικά για ορισμένους και χρειάζονται χρόνο για να συνηθιστούν. Αλυσίδα: Μονή ή διπλή σε ακριβότερα πετάλια. Λιγότερο άμεση, πιο ελαστική και εξίσου ανθεκτική με το direct. Είναι ουσιαστικά η μέση τομή μεταξύ direct και ιμάντα, και η πιο διαδεδομένη στις μέρες μας. Κατάλληλη για ‘’βαριά πόδια’’. Το μειονέκτημα είναι ότι κατά καιρούς χρειάζεται καθάρισμα και ελάχιστη λίπανση, για την καλύτερη συντήρηση της και για να αποφεύγονται ενοχλητικά τριξίματα. Ιμάντας: Ο ιμάντας είναι η πιο ‘’σοφιστικέ’’ επιλογή. Ιδιαίτερα ελαστικός, σχετικά λιγότερο ανθεκτικός και ελαφρύς, ο ιμάντας είναι η επιλογή για αυτούς που έχουν ελαφρύ πόδι, παίζουν κυρίως heel down και light μουσικές όπως jazz Latin κτλ, χωρίς βέβαια να απαγορεύεται η χρήση του σε rock-metal. Σχήμα footboard Ένα πολύ παραμελημένο ζήτημα. Το σχήμα και το μέγεθος του footboard πρέπει να επιλέγονται βάση του σημείου στο οποίο τοποθετούμε το πόδι μας όταν παίζουμε. Για παράδειγμα ας πάρουμε το Pearl Eliminator και το Tama Iron Cobra: Το elim ''φαρδαίνει'' στο πάνω μέρος ενώ το cobra στη μέση. Έχει λοιπόν σημασία που τοποθετείς το πόδι σου όταν παίζεις έτσι ώστε το πετάλι να ''παραλαμβάνει'' όλη τη δύναμη που του ασκείς. Επίσης για αυτούς που παίζουν τέρμα χαμηλά, υπάρχουν και τα longboard (βλ Axis). Οπότε το footboard πρέπει να το επιλέγουμε όπως επιλέγουμε παπούτσι: κατάλληλο για το πόδι και για την χρήση μας. Τακούνι ή ομαλό τελείωμα? Για παράδειγμα πάλι το Pearl Eliminator και το Tama Iron Cobra: Το eliminator κλείνει ομαλά προς το έδαφος ενώ το cobra έχει ένα ''στήριγμα'' για τη φτέρνα (Όπως και τα πετάλια της DW και Sonor) . Πρέπει λοιπόν να αποφασίσεις ποιός σχεδιασμός σου ταιριάζει καλύτερα. Γι αυτούς που δεν θέλουν καθόλου τελείωμα υπάρχουν τα longboard. Σχέση μετάδοσης (Cam) Το cam είναι η σχέση που έχει η κίνηση του πεταλιού με την κίνηση του κόπανου. Είναι ουσιαστικά το κομμάτι που στο οποίο πιάνεται ο ιμάντας ή αλυσίδα. Η πιο διαδεδομένη είναι η ομαλή (στρογγυλό cam) , δηλαδή όση δύναμη ασκείς στο πετάλι, τόση μεταδίδεται στον κόπανο. Μία άλλη είναι το offset cam δηλαδή ο κόπανος μέχρι τη μέση της κίνησης του κινείται ομαλά, μετά όμως επιταχύνεται έτσι ώστε να δώσει μεγαλύτερη δύναμη στο δέρμα. (βλ. Iron cobra power glide cam – eliminator red cam). Τα περισσότερα πετάλια έχουν ένα μοναδικό ανάλογα με την έκδοση τους, εκτός από το Pearl eliminator το οποίο σου δίνει 4 τα οποία μπορούν να αλλαχθούν ανάλογα με τη διάθεση. Γενικές παρατηρήσεις Η διαφορά μεταξύ φτηνών και ακριβών σειρών βρίσκεται συνήθως στις ρυθμίσεις. Τα πιο ακριβά συνήθως προσφέρουν πληθώρα επιλογών. Γενικά όλα τα πετάλια των γνωστών εταιριών είναι εξαιρετικής ποιότητας, γι αυτό λοιπόν αν μας καλύπτει ένα πετάλι και μας φανεί καλής ποιότητας δεν έχει νόημα να πηγαίνουμε στα ακριβότερα μοντέλα μόνο και μόνο επειδή διαφημίζονται περισσότερο. Τέλος πρέπει να τονίσω ότι δεν υπάρχει γρήγορο και αργό πετάλι, υπάρχει γυμνασμένο και αγύμναστο πόδι. ippex
  2. Συμφωνώ με τον master Χάρη τόσο για τα Breakbeats όσο και γι αυτά που πρότεινε. Θεωρώ οτι σ αυτά τα λεφτά με κάτι μεταχειρισμένο, αν το προσέξεις κ λίγο (δέρματα, κούρδισμα κτλ) θα είσαι οκ. Αν βρείς κάποια άλλη αγγελία μπορείς να την φέρεις για συζήτηση/γνώμες. Απο κεί κ πέρα: Βάσεις: Αν το studio σου είναι προβάδικο, σίγουρα θα χρειαστείς ενα καλό σετ βάσεις, μιας και ο καθένας που μπαίνει θα τις ρυθμίζει στα μέτρα του. Αυτό απο μόνο του + το κοπάνημα, είναι μεγάλη ταλαιπωρία για το hardware το οποίο στα περισσότερα studio είναι σε κακή κατάσταση. Hardware κακής ποιότητας θα τα φτύσει πολύ γρήγορα. Πιατίνια: Σε αντίθεση με τα drums, δυστυχώς δεν υπάρχει αυτό που λέμε value for money, όσον αφορά τον ήχο. Παρ όλα αυτά, αν μιλάμε για προβάδικο, η λογική λέει οτι πρέπει να υπάρχει ενα σετ (φτηνά συνήθως) πιάτα κ όποιος θέλει κάτι καλύτερο, φέρνει τα δικά του. Επίσης, ειδικά τα crash άσχετα με την ποιότητα τους, τρώνε πολύ ξύλο και σπάνε συχνά. Στο μέσο ελληνικό προβάδικο, συνήθως συναντάμε paiste pst3/pst5 crash κ ride με κάνα πιο καλό hihat.
  3. Εγώ τα έχω αφήσει κάμποσο καιρό ήδη στις θήκες τους (μαλακές) με κανονικό κούρδισμα. Λέτε να πρέπει να τα ξεκουρδίσω?
  4. Νομίζω ο ROSPI κάλυψε το θέμα απόλυτα. Μερικές παρατηρήσεις κ από μένα: 1. Πετάλι: Οπωσδήποτε να "ξεσκουριάσεις" το πετάλι σου με τη χρήση του ανάλογου spray. Επίσης πρέπει να το ρυθμίσεις προσεκτικά έτσι ώστε να μην έχεις πρόβλημα να παίξεις οποιαδήποτε αξία. Συμβουλέψου το παρακάτω λίνκ: http://web.archive.org/web/20080130165651/www.pearldrum.com/2002_techspeak/bassdrum_pedals.asp Αν μετά και πάλι νιώθεις οτι η κίνηση δεν είναι φυσιολογική και σε περιορίζει ότι ρυθμίσεις και αν κάνεις, τότε σκέψου το ενδεχόμενο να το αλλάξεις με ένα καινούριο/μεταχειρισμένο. Μπορείς να συμβουλευτείς το σχετικό άρθρο: http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=557 2. Σκαμπώ: Εδω δυστυχώς τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Όλα τα "φτηνά" σκαμνάκια αργά ή γρήγορα θα εμφανίσουν αυτό το πρόβλημα που περιγράφεις. Δεν πρέπει να θυσιάσεις για κανένα λόγο τη σωστή στάση του σώματος σου, γιατί εκτός από λάθος τεχνική μπορεί να προκαλέσεις και προβλήματα σε γόνατα/μέση κτλ. Πρέπει λοιπόν για αρχή να βρεις κάποια πατέντα να στερεώσεις το σκαμπό σου στη σωστή θέση και μελλοντικά να προχωρήσεις σε αγορά κάποιου καινούριου.
  5. Γι αυτό σου είπα πάρε ενα τηλ πρώτα, το site δεν αντιπροσωπευτικό. Γενικά για την αγένεια και την έλλειψη stock δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα, όμως για το οτι δεν σε άφησαν χωρίς κάποιο λόγο (πχ ο προηγούμενος να το είχε κλείσει για αγορά) να δοκιμάσεις κάτι που είναι στην έκθεση, θα πρεπε να παραπονεθείς. Εννοώ δηλαδή να εξηγήσεις αυτά που προανέφερες, πάντα με καλό τρόπο. Εγώ προσωπικά εχω κάνει αγορές και απο μαγαζιά και απο το internet και η άποψη μου βρίσκεται κάπου στη μέση. Η συμβουλή μου είναι βλέπεις συγκρίνεις συζητάς με τους μαγαζάτορες και αποφασίζεις.
  6. Αυτά που βλέπετε στο internet με κάτι μαγαζιά σε μέγεθος ΙΚΕΑ που έχουν μέσα τα πάντα και σε stock και για δοκιμή είναι εξαιρετικά σπάνια σε παγκόσμιο επίπεδο.. Εκτός λοιπόν και αν αποφασίσεις να επισκευτείς κάτι τέτοιο σε περιμένουν δυσκολίες... Εγώ έχω επισκεφτεί και κανα δυο τοπικά drumstores της Αγγλίας και γενικά η κατάσταση είναι περίπου ίδια με τη διαφορά οτι φέρνουν περισσότερες μάρκες και έχουν λίγο μεγαλύτερο stock σε πιο ακριβές σειρές. Μη φανταστείς όμως οτι είδα κάτι που να με κάνει να νοιώσω οτι στην Ελλάδα είμαστε 200 χρόνια πίσω κτλ.. Επι της ουσίας και για τα ελληνικά δεδομένα τώρα: Ο Νάκας στη Ναυαρίνου ΕΧΕΙ stock ακριβών σειρών Zildjian - Sabian, τα οποία μπορείς να δοκιμάσεις. Ιδανικά παιρνεις και ενα τηλέφωνο πρίν πας και ρωτάς για κάτι συγκεκριμένο ή παραπλήσιο αν υπάρχει εκείνη τη στιγμή. Αν πας με ανοιχτό μυαλό και αφτιά, πιστεύω οτι με λίγη τύχη θα κάνεις τη δουλειά σου μια χαρά. Επίσης αν κάνεις λογαριασμό σίγορα θα πετύχεις και κάποια έκπτωση. Αντίστοιχα και το Drumstore στη Σουλτάνη κατα καιρούς φέρνει ακριβές σειρές Paiste Meinl και κάποια τούρκικα. Μετά υπάρχει και το ίντερνετ το οποίο εξυπηρετεί σε περίπτωση πχ να βρείς το ίδιο crash που δοκίμασες και σου άρεσε σε άλλη διάσταση. Επίσης (μεταξύ σοβαρού κ αστείου) αν θες ντε και καλά να παίζεις με το ride που παίζει ο ΤΑΔΕ για ψυχολογικούς λόγους (το οποίο είναι μια χαρά λόγος btw) τότε το δοκιμάσεις δεν το δοκιμάσεις θα το πάρεις εν τέλει...
  7. Αυτός έχει γράψει ολόκληρο δίσκο με τους Corrosion of Conformity, σε ενα Ace of Spades θα κόλλαγε?
  8. Είχα μια εμπειρία παλιότερα με φτηνό διπέταλο DW και δεν ήταν ιδιαίτερα καλή. Το "available exlusively at Thomann" με βάζει σε υποψίες... Βέβαια η τιμή είναι πολύ δελεαστική. Θα πρότεινα αν υπάρχει η δυνατότητα να πας προς τα 200ε που υπάρχουν αρκετές αξιόλογες προτάσεις σε καινούρια ή μεταχειρισμένα ακόμα καλύτερα.
  9. Όσο θυμάμαι να ψάχνω για πιάτα, πάντα κάποιο πρόβλημα είχα με τα τούρκικα. Είτε δεν υπήρχε αντιπροσωπεία είτε περιορισμένο stock κτλ. Δεν χάνεις και τίποτα να στείλεις ένα mail στην ίδια την εταιρία να δείς τι γίνεται κ αν μπορείς να κάνεις απευθείας παραγγελία αν ξέρεις τι ψάχνεις.
  10. Αφού είσαι σε αρχάριο επίπεδο, προτείνω να χρησιμοποιήσεις όλο το διαθέσιμο χρόνο σου στην βέλτιστη μελέτη της ύλης σου. Αυτό σημαίνει ότι αν ας πούμε βγάλεις τις ασκήσεις που σου βάζει ο δάσκαλός σου (στο 60 bpm πχ), αν σου περισσεύει χρόνος μπορείς να τον εκμεταλλευθείς ανεβάζοντας το μετρονόμο. Από κει κ πέρα, όσο τα πράγματα γίνονται πιο απαιτητικά σε δυσκολία και ταχύτητες ίσως να χρειαστεί, κατά περίπτωση, να αφιερώνεις κάποιο χρόνο πριν απο την μελέτη της καινούριας ύλης, για να επαναλαμβάνεις κάποια συγκεκριμένα κομμάτια (του stick control για παράδειγμα) σαν "ζέσταμα".
  11. Συνήθως οι ιμάντες είναι απο πολύ ανθεκτικά υλικά πχ kevlar τα οποία έχουν αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής. Παρ όλα αυτά, η αλυσίδα είναι αλυσίδα.. Χρειάζεται βέβαια κάποια μικροσυντήρηση μια στο τόσο (λίπανση - καθαρισμό) για να παίζει για πάντα. Αν έχεις βαρύ πόδι και παίζεις metal ξέρω γω, η πιο ασφαλής επιλογή θα ήταν η αλυσίδα. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, είναι να πάρεις κανα high end όπως pearl eliminator - tama iron cobra, ή οτιδήποτε σου επιτρέπει το budget σου, μεταχειρισμένο και να τό χεις για μια ζωή.
  12. "Κακό" δεν θα είναι σε καμία περίπτωση. Το θέμα είναι αν καλύπτει τις ανάγκες σου. Εννοώ απο απλά πράγματα όπως το μέγεθος του footboard σε σχέση με το πόδι σου, μέχρι πιο πολύπλοκα, όπως την ανεξάρτητη ρύθμιση της απόστασης του κοπάνου απο το δέρμα, με την γωνία του footboard, που συνήθως προσφέρεται στις πιο ακριβές σειρές. Ο μόνος τρόπος να το διαπιστώσεις αυτό είναι να το δοκιμάσεις μεταξύ άλλων τόσο της ίδιας κατηγορίας όσο και ακριβότερων. Αν σε καλύπτει το παίρνεις. Αν θεωρείς οτι έχει κάποια έλλειψη η οποία θα σε επηρεάσει σε επόμενο στάδιο, είναι κρίμα να μην πάρεις κάτι ανώτερο. Μπορείς να ρίξεις μια ματιά και στο αντίστοιχο άρθρο: http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=557
  13. Η γνώμη μου είναι να ακούσεις όσα περισσότερα μπορείς και σε 14 κ σε 15 και να πάρεις αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα. Νομίζω πως και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός πιάτου παίζουν σημαντικό ρόλο. Πχ ενα 14άρι light, flat και dark πιάτο ταιριάζει καλύτερα σε σχέση με ενα billiant, με μεγάλη κούρβα και βαρύ 15άρι. Αυτό κοίταξε το, πείραξε λίγο την γωνία του διπέταλου απο δώ απο κεί, το μήκος του άξονα κτλ, γιατί αν είναι και πολύ μακριά επηρεάζει και το πόδι.
  14. Sonor κ Pearl φέρνει ο Στόλλας που σημαίνει οτι ακόμα και τυχαίο συνοικιακό μαγαζί μπορεί να έχει. Το Drumstore στα Εξάρχεια πάντως έχει συνήθως Pearl, Sonor κ DrumCraft οπότε μπορείς να ξεκινήσεις απο κει. Ο Τρίμης φέρνει Tama, ο Νάκας Yamaha. Όσο για Mapex βρήκα στη σελίδα τους οτι αντιπρόσωπος είναι η TeleSound στο Αιγαλεω και έχει διάφορυς συνεργάτες απο δώ κ απο κεί οπότε μπορείς να πάρεις μερικά τηλέφωνα να δείς ποιός έχει στη βιτρίνα αυτό που θές: http://www.telesound.gr/a_menu_dealersII.html
  15. Στην κατηγορία αυτή μόνο σε birch υπάρχουν τουλάχιστον μερικά ακόμα σετάκια που θα ήταν άδικο να μήν ακούσεις: Sonor Essential Force, Pearl VBL, Mapex Meridian Birch, DrumCraft Series 7. Αντίστοιχα σε maple είναι λίγο πιο ακριβά. Το καλό της υπόθεσης είναι οτι τα περισσότερα απο αυτά θα τα βρείς στα μαγαζιά για δοκιμή οπότε μια βόλτα στο κέντρο θα σας πείσει.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου