Προς το περιεχόμενο

Τι ειναι πληκτρα με ευαισθησία στο velocity και aftertouch?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

τα πληκτρα ???Οταν ενα synth γραφει οτι εχει πληκτρα με ευαισθησία στο velocity και aftertouch τι σημαινει?

Εχουν καμια σχεση με βαρυκεντρισμενα???Η τουλαχιστον πλησιαζουν??

Οταν γραφει οτι εχει δυναμικα επεισης τι εννοει???

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα πληκτρα ???Οταν ενα synth γραφει οτι εχει πληκτρα με ευαισθησία στο velocity και aftertouch τι σημαινει?

Εχουν καμια σχεση με βαρυκεντρισμενα???Η τουλαχιστον πλησιαζουν??

Οταν γραφει οτι εχει δυναμικα επεισης τι εννοει???

 

 

 

 

 

Λοιπόν, να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα:

Velocity: όταν ένα πληκτρολόγιο έχει ευαισθησία στο velocity σημαίνει ότι έχει ευαισθησία στη δύναμη (ή ταχύτητα) με την οποία πατάς τα πλήκτρα, ώστε ο ήχος να ακούγεται δυνατά όταν παίζεις πιο σκληρά και να ακούγεται πιο απαλός αν παίζεις πιο ήρεμα.

Aftertouch: όπως λέει και η λέξη (after touch: μετά το πάτημα), ένα πληκτρολόγιο ευαίσθητο στο aftertouch σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται την επιπλέον πίεση των πλήκτρων προς τα μέσα ενώ τα έχεις ήδη πατημένα.

Βαρυκεντρισμένο πληκτρολόγιο για να καταλάβεις είναι είναι το πληκτρολόγιο που έχει ένα πιάνο. Παρουσιάζει αντίσταση στο πάτημα και προσομειώνει την αίσθηση του πληκτρολογίου ενός πιάνου.

 

Πιο συχνά τα synths διαθέτουν τις δύο πρώτες δυνατότητες (velocity+aftertouch), κάτι που συνήθως χαρακτηρίζει τα πληκτρολόγια αυτά ως synth-action, ενώ βαρυκεντρισμένα πλήκτρα έχουν τα όργανα με 88 πλήκτρα, που τα κάνει ιδανικά για παίξιμο ήχων πιάνου και ηλεκτρικού πιάνου.

Επίσης υπάρχουν κάποια όργανα που διαθέτουν ημι-βαρυκεντρισμένο πληκτρολόγιο. Αυτό είναι μία ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ ενός synth-action και ενός βαρυκεντρισμένου αισθητήρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Aftertouch: όπως λέει και η λέξη (after touch: μετά το πάτημα), ένα πληκτρολόγιο ευαίσθητο στο aftertouch σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται την επιπλέον πίεση των πλήκτρων προς τα μέσα ενώ τα έχεις ήδη πατημένα.

 

Πιο συχνά τα synths διαθέτουν τις δύο πρώτες δυνατότητες (velocity+aftertouch)

 

Πληρέστατη απάντηση. Να διαφωνήσω μόνο με το ότι τα συνθ συνήθως έχουν και velocity, και aftertouch. Υπάρχουν πολλά που διαθέτουν μόνο το βασικό που είναι η velocity. To aftertouch είναι εξαιρετικά χρήσιμο (ειδικά όταν προγραμματίζεται να αλλάζει κρίσιμες παραμέτρους σύμφωνα με το τραγούδι), αλλά δεν θα λείψει σε πολλούς αν δεν γνωρίζουν τι είναι εκ των προτέρων, σε αντίθεση με την velocity.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πληρέστατη απάντηση. Να διαφωνήσω μόνο με το ότι τα συνθ συνήθως έχουν και velocity, και aftertouch. Υπάρχουν πολλά που διαθέτουν μόνο το βασικό που είναι η velocity. To aftertouch είναι εξαιρετικά χρήσιμο (ειδικά όταν προγραμματίζεται να αλλάζει κρίσιμες παραμέτρους σύμφωνα με το τραγούδι), αλλά δεν θα λείψει σε πολλούς αν δεν γνωρίζουν τι είναι εκ των προτέρων, σε αντίθεση με την velocity.

 

Έχεις απόλυτο δίκιο. Έχουμε πλέον πολλά παραδείγματα midrange (και όχι μόνο) οργάνων χωρίς την παρουσία aftertouch, όπως τα πιο πρόσφατα Roland Stage, Korg M50 για να αναφέρω 1-2 χτυπητά παραδείγματα. Για όποιον το χρειάζεται, σαφώς είναι απολύτως απαραίτητο. Για όποιον δεν το χρειάζεται, η απουσία του είναι καθαρά για οικονομικούς λόγους.

Όπως και να 'χει, είναι ένα πολυτιμότατο εργαλείο διαμόρφωσης και εκφραστικότητας, ιδίως όταν παίζεις ζωντανά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Velocity: όταν ένα πληκτρολόγιο έχει ευαισθησία στο velocity σημαίνει ότι έχει ευαισθησία στη δύναμη (ή ταχύτητα) με την οποία πατάς τα πλήκτρα, ώστε ο ήχος να ακούγεται δυνατά όταν παίζεις πιο σκληρά και να ακούγεται πιο απαλός αν παίζεις πιο ήρεμα.

 

Mια μικρή παρέμβαση Στην ουσία το velocity όπως έχει επικρατήσει να λέγεται δεν έχει να κάνει με τη δύναμη που ασκείς στα πλήκτρα. Πρόκειται για έναν διαφορικό αισθητήρα ο οποίος μετράει το λόγο μετατόπισης-βύθισης του πλήκτρου προς τον χρόνο στον οποίο συμβαίνει αυτή η μετατόπιση. Πολλές φορές γίνεται σύγχυση με τη δύναμη διότι το δυνατό παίξιμο έχει άμεσο επακόλουθο τη γρήγορη αυτή μετατόπιση του πλήκτρου.

 

Επίσης το velocity είναι ένας controller ο οποίος δεν είναι απαραίτητο να ελέγχει το volume. Αυτό σημαίνει οτι δεν θα πρέπει να ταυτίζεται απαραίτητα ο όρος velocity με την ένταση του παιξίματος. To velocity μπορεί να προγραμματιστεί ωστέ να ελέγχει και άλλες παραμέτρους αλλά επειδή τα περισσότερα synth το έχουν ανηγμένο by default στην ένταση (επειδή είναι άλλωστε και αρκετά βολικό για αυτή τη χρήση) οι περισσότεροι το θεωρούν ταυτόσημο όρο.

 

Όσο για το aftertouch κατά την προσωπική μου άποψη είναι ένας controller του οποίου η παρουσία είναι απαραίτητη σε ένα synth. O λόγος είναι επειδή είναι απο εκείνους τους controllers οι οποίοι σου επιτρέπουν να ελέγχεις μία ή παραπάνω παραμέτρους χωρίς να παίρνεις το αριστερό σου χέρι από το κλαβιέ για να χρησιμοποιήσεις knobs joysticks wheels κτλ. Μπορεί σε κάποιον ο οποίος παίζει πιανιστικά θέματα να μην είναι απαραίτητος αλλά είναι must για solo/lead

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mια μικρή παρέμβαση Στην ουσία το velocity όπως έχει επικρατήσει να λέγεται δεν έχει να κάνει με τη δύναμη που ασκείς στα πλήκτρα. Πρόκειται για έναν διαφορικό αισθητήρα ο οποίος μετράει το λόγο μετατόπισης-βύθισης του πλήκτρου προς τον χρόνο στον οποίο συμβαίνει αυτή η μετατόπιση. Πολλές φορές γίνεται σύγχυση με τη δύναμη διότι το δυνατό παίξιμο έχει άμεσο επακόλουθο τη γρήγορη αυτή μετατόπιση του πλήκτρου.

 

Επίσης το velocity είναι ένας controller ο οποίος δεν είναι απαραίτητο να ελέγχει το volume. Αυτό σημαίνει οτι δεν θα πρέπει να ταυτίζεται απαραίτητα ο όρος velocity με την ένταση του παιξίματος. To velocity μπορεί να προγραμματιστεί ωστέ να ελέγχει και άλλες παραμέτρους αλλά επειδή τα περισσότερα synth το έχουν ανηγμένο by default στην ένταση (επειδή είναι άλλωστε και αρκετά βολικό για αυτή τη χρήση) οι περισσότεροι το θεωρούν ταυτόσημο όρο.

 

Όσο για το aftertouch κατά την προσωπική μου άποψη είναι ένας controller του οποίου η παρουσία είναι απαραίτητη σε ένα synth. O λόγος είναι επειδή είναι απο εκείνους τους controllers οι οποίοι σου επιτρέπουν να ελέγχεις μία ή παραπάνω παραμέτρους χωρίς να παίρνεις το αριστερό σου χέρι από το κλαβιέ για να χρησιμοποιήσεις knobs joysticks wheels κτλ. Μπορεί σε κάποιον ο οποίος παίζει πιανιστικά θέματα να μην είναι απαραίτητος αλλά είναι must για solo/lead

 

Συμφωνώ όσον αφορά προς τον όρο velocity, ο αισθητήρας μετράει ταχύτητα και όχι δύναμη. Εξάλλου η ακριβής μετάφρασή του είναι ταχύτητα και όχι δύναμη. Αλλά αν ανατρέξει κάποιος στις στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής από το γυμνάσιο, η δύναμη προκαλεί μετατόπιση, επομένως το πόσο δυνατά χτυπάς ένα πλήκτρο έχει ως αποτέλεσμα να μεταφράζεται από τον αισθητήρα ως μεγαλύτερη ή μικρότερη ταχύτητα.

 

Εννοείται ότι η ευαισθησία σε velocity έχει πλείστες όσες χρήσεις, όπως διαμόρφωση, velocity switching, crossfading κλπ.

 

(μάλλον το παρα-αναλύουμε το θέμα, ο φίλος ρώτησε απλά τι είναι ο κάθε όρος, και όχι ποιες είναι όλες οι χρήσεις του)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα το ανέφερα ξεκάθαρα παραπάνω...

Πολλές φορές γίνεται σύγχυση με τη δύναμη διότι το δυνατό παίξιμο έχει άμεσο επακόλουθο τη γρήγορη αυτή μετατόπιση του πλήκτρου.

 

Δεν λέμε κάτι διαφορετικό απλά άλλο το ένα μέγεθος και άλλο το άλλο.

Μην το αναλύσουμε παραπάνω έχεις απόλυτο δίκιο στο οτι θα κουράσει. Όσο για τις παραπάνω χρήσεις το έγραψα διότι καλό είναι σε ένα post (πάντα κατά την άποψή μου) να αναφέρονται και κάποια πραγματάκια παραπάνω (όχι υπερβολές) σε περίπτωση που και κάποιοι άλλοι έχουν κάποιες απορίες γύρω από το θέμα γενικά. Βοηθά και στην αναζήτηση παλιών threads αλλά και στο να μην ανοίγονται πολλά και επιβαρύνουν το noiz.

 

Προς θεού με την απάντησή μου δεν υπονόησα οτι έκανες κάποιο λάθος σε αυτά που έλεγες πριν. Αν έτσι το εξέλαβες ζητώ συγγνώμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προς θεού με την απάντησή μου δεν υπονόησα οτι έκανες κάποιο λάθος σε αυτά που έλεγες πριν. Αν έτσι το εξέλαβες ζητώ συγγνώμη.

 

Όχι, καμία σχέση, δεν υπάρχει κανένα θέμα. Απλά είπα να δώσω στο φίλο τις διευκρινίσεις που ζήτησε, χωρίς να τον μπερδέψω επιπλέον με όλες τις λεπτομέρειες.

 

Πάντως, μένοντας στο θέμα μας, δεν μπορώ να καταλάβω πώς οι μεγάλες εταιρίες όπως η Roland και η Korg δεν ενσωματώνουν ένα τέτοιο χαρακτηριστικό όπως το aftertouch σε synths και workstations όπως το Juno Stage και το M50. Αδικαιολόγητη κατ' εμέ η έλλειψή του σε όργανα αυτής της κατηγορίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nα προσθέσουμε και το Νord Lead 2x, το Roland Juno G, το Korg X50, τα Yamaha MM6-8-MO6-8, το Korg Radias...  ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω παρα πολυ ρε παιδια!να ειστε καλα πολυ χρησιμα ολα αυτα που διαβασα ;)

Σκεφτομαι για το Korg Tr 61 .Καλη επιλογη??

Ποπ ροκ κ ηλεκτρο σκηνικο σε καλη τιμη.Απλα στο korg le 88 που πιστευω περιπου ιδιες ρυθμησεις θα εχει με το TR οταν θες να αλλαξεις ηχο πχ παιζεις strings κ θες να το γυρισεις σε πιανο κοβετε ο ηχος των strings.Υπαρχει τροπος να μη γινεται αυτο?Και γενικα μπορεις να βρισκεις ηχους γρηγορα οπως στο yamaha mm6 που μπορεις να αντιστοιχησεις εναν ηχο στο κουμπι Α πχ αλλον στο Β αλλον στο C???

 

Και κατι αλλο......Τα stage pianos εχουν μονο ηχους πιανου,οργανου κλπ...Δεν εχουν strings κ γενικα τιποτα ηλεκτρονικο??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου