Προς το περιεχόμενο

Μετατροπή κλασσικής σε λαϊκή (νάιλον -> σύρμα)


skantzos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή κάνω πού και πού ρεμπετο-μεροκάματα και επειδή δε με ικανοποιούν οι ομολογουμένως φτηνες ακουστικές μου και επειδή οι οργανοποιοί ζητάνε (και καλά κάνουν) 1 με 2 χιλιάρικα για λαϊκή κιθάρα, σκέφτομαι να βάλω συρμάτινες χορδές σε μια φτηνή κλάσσική που έχω ή σε κάποια που θα πάρω (φτηνα) για αυτό το σκοπό. Ξέρω ότι και οι λαϊκές κιθάρες ήταν συχνά μεταποιημένες κλασικές, και ξέρω ότι ο καβαλάρης και το καπάκι δε θα σηκώσουν όπως είναι το συρμα. (Σκέφτηκα και να παίζω με την κλάσσική όπως είναι αλλά δε μου αρέσει η πένα στο ναιλον)

Σκέφτομαι λοιπόν αν υπάρχει κάποια απλή μετατροπή να κάνω ή αν π.χ. βάλω 3 καντίνια από σετ 10 και τρεις μπάσες κλασσικής.

Έχει κανείς εμπειρία - ιδέες πάνω σε αυτό;

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Δεν ξερω τι εχουν οι λαϊκες κιθαρες μεσα στο μπρατσο....

Αλλα πολυ φοβαμαι οτι αν βαλεις συρματινες εστω και δεκαρες και μαλιστα βγαλεις την κιθαρα στο ρεμπετομεροκαματο,μεσα σε εξι μηνες θα πατας τη ΜΙ στο 12ο και θα ακούγεται ΦΑ διεση....

  Δε φοβαμαι τοσο το καπακι και τον καβαλλαρη οσο το μπρατσο! ::)

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το επιχείρησα πριν πολλά πολλά χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να σαλτάρει ο δάσκαλος της κλασικής όταν του έδειξα περήφανος το κατόρθωμα και ν' αποκτήσει το καπάκι ένα μόνιμο βαθούλωμα, ανάμεσα στον καβαλάρη και στην τρύπα του σκάφους. Δεν ξέρω αν ήταν τυχαίο ή αν οι κιθάρες αυτές είναι φτιαγμένες για μικρότερη τάση από αυτήν που έχουν οι συρμάτινες. Πάντως ο δάσκαλος τότε μου είχε πει ότι κατέστρεψα το όργανο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλες οι κιθάρες που υπήρχαν στην Αθήνα μέχρι το 1938 είχαν συρμάτινες χορδές. Αργότερα άρχισαν να εμφανίζονται και μερικές με εντέρινες. Ο αείμνηστος πια Γ.Μηλιαρέσης έλεγε πως αφού είχε φρικάρει με τις εντέρινες, ειδικά στην E καντίνι (ήταν πανάκριβες και χαλάγανε πολύ γρήγορα), έβαζε B και G εντέρινες, και ένα συρμάτινο E καντίνι. Το Σεπτέμβρη του 1950 έφερε στην Ελλάδα το πρώτο σετάκι ναυλον και απο τότε ξεκίνησε να ενθαρρύνει την αγορά ναυλον χορδών.

 

Προσωπικά το είχα κάνει για τους ίδιους λόγους σε μια παλιά Παναγή χωρίς να πάθει κάτι. Όμως παρά το γεγονός ότι το playability ήταν πολύ μαλακό, ο ήχος δεν είχε τον όγκο που ήθελα ούτε αυτός που είχε με τις naylon χορδές.

 

Ίσως να δοκίμαζες αυτές που έβαλε ο blue.

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ενα ρεμπετοκιθαρο που εχω, το μανικι ΔΕΝ εχει βεργα. Εχει παρει μια καποια κλιση, αλλα φανταζαομαι περισσοτερο ευθυνονται τα 25 χρονια φυλαξης χωρις θηκη σε παταρι με υγρασια παρα η ταση των χορδων.

 

Εγω θα φοβομουν περισσοτερο το καπακι παρα το μανικι...και παλι αυτο εξαρταται απο την κατασκευη/ποιοτητα της κιθαρας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

   Δεν ξερω τι εχουν οι λαϊκες κιθαρες μεσα στο μπρατσο....

Αλλα πολυ φοβαμαι οτι αν βαλεις συρματινες εστω και δεκαρες και μαλιστα βγαλεις την κιθαρα στο ρεμπετομεροκαματο,μεσα σε εξι μηνες θα πατας τη ΜΙ στο 12ο και θα ακούγεται ΦΑ διεση....

   Δε φοβαμαι τοσο το καπακι και τον καβαλλαρη οσο το μπρατσο! ::)

Σιγουρα οι συρματινες χορδες θα δημιουργησουν καποιο προβλημα ,το που εχει να κανει με το που "ποναει"το οργανο.Δεν γνωριζω την ταση των συρματινων χορδων,(ναυλον περιπου 40-48 Κg)προβλημα επισης θα δημιουργηθει και με τα ρολερ των μηχ.κουρδισματος.Γενικα μην κανεις παρεμβαση χωρις τη συμβουλη ειδικου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή κάνω πού και πού ρεμπετο-μεροκάματα και επειδή δε με ικανοποιούν οι ομολογουμένως φτηνες ακουστικές μου και επειδή οι οργανοποιοί ζητάνε (και καλά κάνουν) 1 με 2 χιλιάρικα για λαϊκή κιθάρα, σκέφτομαι να βάλω συρμάτινες χορδές σε μια φτηνή κλάσσική που έχω ή σε κάποια που θα πάρω (φτηνα) για αυτό το σκοπό. Ξέρω ότι και οι λαϊκές κιθάρες ήταν συχνά μεταποιημένες κλασικές, και ξέρω ότι ο καβαλάρης και το καπάκι δε θα σηκώσουν όπως είναι το συρμα. (Σκέφτηκα και να παίζω με την κλάσσική όπως είναι αλλά δε μου αρέσει η πένα στο ναιλον)

Σκέφτομαι λοιπόν αν υπάρχει κάποια απλή μετατροπή να κάνω ή αν π.χ. βάλω 3 καντίνια από σετ 10 και τρεις μπάσες κλασσικής.

Έχει κανείς εμπειρία - ιδέες πάνω σε αυτό;

 

Δεν εχω επαφη με κλασικη αλλα τοσο μεγαλη διαφορα βρισκεις στη σχεση ποιοτητας-τιμης σε σχεση με τις ακουστικες?

 

Δηλαδη προτιμας να παρεις μια φτηνη κλασικη και να τη μονταρεις, με το ρισκο να τη χαλασεις, απο το να παρεις μια φτηνη ακουστικη?

Μoυ φαινεται περιεργο.

 

Ποιες ειναι ακριβως οι διαφορες με την λαικη κιθαρα κ τις αλλες? Τα μονα που θυμαμαι ειναι οτι εχουν μικρο σωμα, σαν τις κλασικης, συρματινες χορδες, διακοσμο με φιλντισι, headstock στυλ κλασικης και δεν εχουν cutaway

Για βεργες, κλισεις και καβαλαρη δεν εχω ιδεα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ποιες ειναι ακριβως οι διαφορες με την λαικη κιθαρα κ τις αλλες? Τα μονα που θυμαμαι ειναι οτι εχουν μικρο σωμα, σαν τις κλασικης, συρματινες χορδες, διακοσμο με φιλντισι, headstock στυλ κλασικης και δεν εχουν cutaway

Για βεργες, κλισεις και καβαλαρη δεν εχω ιδεα

 

 

Καλα θυμασαι. Ο καβαλαρης συνηθως ειναι τυπου μπουζουκιου, οποτε ο κλασσικος κλασσικος καβαλαρης ισως να μην αντεξει...

Βεργες συνηθως δεν ειχαν απο οσο ξερω.

Οσο για τα "σαμαρια" στο καπακι και στην πλατη της κιθαρας δεν εχω βρει αρκετες πληροφοριες και δυσκολα μπορω να διακρινω τι εχει η δικη μου.

 

Να και μια παρουσιαση

http://www.noiz.gr/index.php?topic=170018.0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Τώρα είδα τις τελευταίες απαντήσεις και σας ευχαριστώ όλους

 

Δεν εχω επαφη με κλασικη αλλα τοσο μεγαλη διαφορα βρισκεις στη σχεση ποιοτητας-τιμης σε σχεση με τις ακουστικες?

 

Δηλαδη προτιμας να παρεις μια φτηνη κλασικη και να τη μονταρεις, με το ρισκο να τη χαλασεις, απο το να παρεις μια φτηνη ακουστικη?

Μoυ φαινεται περιεργο.

 

Ποιες ειναι ακριβως οι διαφορες με την λαικη κιθαρα κ τις αλλες? Τα μονα που θυμαμαι ειναι οτι εχουν μικρο σωμα, σαν τις κλασικης, συρματινες χορδες, διακοσμο με φιλντισι, headstock στυλ κλασικης και δεν εχουν cutaway

Για βεργες, κλισεις και καβαλαρη δεν εχω ιδεα

 

 

η βασική διαφορά είναι στον ήχο, που οφείλεται στα παραλλήλα καμάρια vs του x-bracing των ακουστικών.

 

Σιγουρα οι συρματινες χορδες θα δημιουργησουν καποιο προβλημα ,το που εχει να κανει με το που "ποναει"το οργανο.Δεν γνωριζω την ταση των συρματινων χορδων,(ναυλον περιπου 40-48 Κg)προβλημα επισης θα δημιουργηθει και με τα ρολερ των μηχ.κουρδισματος.Γενικα μην κανεις παρεμβαση χωρις τη συμβουλη ειδικου.

 

νομίζω οι 10ρες έχουν γύρω στα 6-7 κιλά ανα χορδή, οπότε δε μιλάμε για μεγάλη διαφορά. Με τα κλειδιά ομολογώ δεν το είχα σκεφτεί

 

Καλα θυμασαι. Ο καβαλαρης συνηθως ειναι τυπου μπουζουκιου, οποτε ο κλασσικος κλασσικος καβαλαρης ισως να μην αντεξει...

Βεργες συνηθως δεν ειχαν απο οσο ξερω.

Οσο για τα "σαμαρια" στο καπακι και στην πλατη της κιθαρας δεν εχω βρει αρκετες πληροφοριες και δυσκολα μπορω να διακρινω τι εχει η δικη μου.

 

Να και μια παρουσιαση

http://www.noiz.gr/index.php?topic=170018.0

 

συνήθως ο καβαλάρης είναι σαν της κλασσικής, αλλά υπάρχουν και με πίεσης ("μπουζουκιού")

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου