Προς το περιεχόμενο

Ηχομόνωση-Ηχοαπορροφηση χαμηλών συχνοτήτων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ και πάλι το πιο σημαντικό forum περι μουσικής στην Ελλάδα(Δεν ξέρω προσωπικα και

άλλο).Ας αφήσω τα σάλια και να μπώ στο ζουμί.

Πρόσφατα αποφασίσαμε[groupάκι ηλεκτρονικής(hiphop)] οτι δεν πάει άλλο στα στούντια έξω

έχουμε ξετζερλιαστεί [=επτωχεύσαμεν(Λάρσα)] να πληρώνουμε τα ευρά και αντε λάχα λάχα(γνωστό

 

αυτο ε; ) να τελιώνουμε στην ώρα να μην πληρωσουμε πολλά(αφου δεν τα χουμε κιόλας).Ααα και να

 

μην γίνεται και καλή δουλειά απο πάνω [λογικο, πολλοι παραγοντες και ψυχολογίας μέσα(ασχετο

 

της ερώτησης μου)].Τελικά, λέμε δεν κάνουμε κάτι πρόχειρο(όσο το δυνατόν με το χαμηλότερο

 

budget) bouth και με ένα φτηνούλι μικροφώνακι και τα συναφή να κάνουμε το χαβαλέ και τη

 

δουλειά μας άνετα κι ωραία;

Χμμμ, ωραία όλα εχω ψάξει έχω αγοράσει ήδη τον τεχνικό εξοπλισμό(Rode NT1a+behringer tube

 

mic200(είχα και μια phonic κονσολίτσα)+maudio 24/96) για την ηχογράφηση και έρχεται η ώρα

 

του bouth.

Η ιδέα του χαμηλού κόστους δεν είναι και το καλύτερο και το ξέρω οτι δεν περιμένω το τέλειο

 

αλλά όσο το δυνατόν καλύτερο μπορεί να γίνει.

Οι διαστάσεις Μήκος-Πλάτος=1,5 τ.μ. και Ύψος=2,10 τ.μ.

Ξύλο για σκελετό MDF 1,5 εκ.(νομιζω) και έχει ένα διπλό τζάμι 50χ70 εκ. και μια πόρτα

 

1,80χ0,70 μ. με το ίδιο ξύλο κατασκευασμένη

Βάλαμε σε όλο το χώρο πετροβαμβακα 5 εκ. πάχους(εκτός του πατώματος)

Καλύψαμε τον πετροβάμβακα με νάυλον λόγω του οτι είναι ανθυγιεινός,σκοπεύουμε απο πάνω να

 

βαλουμε κάποιο υλικό(το ricofon 2.5 εκ. πάχους για ντύσιμο σε όλο εκτος του πατώματος πάλι

 

και βγαίνει 200 ευρώ και είναι πολλά, καποια αλλη λύση αν έχετε ευπρόσδεκτη.

Και τέλος πήραμε και μια μοκέτα για το πάτωματα και καλά στουντιακί τώρα πόσο είναι δεν ξέρω

 

αλλά μοιάζει με αυτές τών studio.

Τώρα έρχεται το πρόβλημααααααα που είναι το εξής.Οταν υπάρχει θόρυβος έξω, μέσα μπαίνουν

 

πάρα πολλά μπάσα, τα υπόλοιπα κόβονται αρκετά και στην ηχογράφηση ισχύει το ίδιο.Όταν έκανα

 

μια ηχογράφηση φωνής μέσα παρατήρησα οτι τα μπάσα είναι σχετικά μουντά και έχουν αρκετό

 

delay-reverb.(Εδώ δεν κοιτάω τον παράγοντα νάυλον στα μεσαία και τα ψηλά αν κάνει κάτι γιατί

 

θα μπεί μια επενδυση γύρω-γύρω γι'αυτό το λόγο).Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν το αυτί μου

 

έχει πιάσει σωστά το πρόβλημα ακουστικής στα χαμηλά στην περίπτωση της ηχογράφησης.Ζητάω

 

βοήθεια αν ξέρει κάποιος τι να κάνω ωστε να μειώσω και απο έξω-μέσα(με η χωρίς μικρόφωνο)

 

και απο μέσα(φωνή)-μέσα(μικρόφωνο) τα μπάσα.Γίνεται πανικός με αυτή την ακουστική και τις

 

συνθήκες ηχογράφησης έχει βουρλήσει το κεφάλι μου όλο το καλοκαίρι να σκεφτομαι και να

 

διαβάζω οτι βρώ μπροστά μου μπάς και πετύχω κάτι.Παρακάλω βοηθήστε το ράκος να

 

αναστηλωθεί.......

 

Συγχωρήστε με που δεν ξέρω να υποβάλω στο forum ώραια δεν τα ξέρω καλά αυτα τα πράματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να απομονώσεις τις χαμηλές συχνότητες που έρχονται από έξω μάλλον ξέχνα το. Μεγάλα studio και αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Σε πολύ γενικές γραμμές να ξέρεις ότι για να γίνει απόσβεση χαμηλών συχνοτήτων το πάχος της κατασκευής πρέπει να είναι "κάμποσο" (ανάλογο του μήκους κύματος της συχνότητας, το οποίο όσο χαμηλότερη είναι η συχνότητα τόσο μεγαλύτερο είναι).

 

Αυτό με το νάυλον μου ακούγεται πολύ λάθος πάντως. Σύμφωνοι, ο πετροβάμβακας είναι καρκινογόνος, κάλυψε τον όμως με κάτι άλλο που να του επιτρέπει να κάνει τη δουλειά του, όπως π.χ. γυψοσανίδα ή καραβόπανο.

 

Όσο για το πρόβλημα με τα μπάσα στην ηχογράφηση, χρησιμοποίησε στο ηχογραφημένο υλικό EQ. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος για τον οποίο υπάρχει (ή πρωτοκατασκευάστηκε τουλάχιστον), να αντισταθμίσει τη διαφορά του ήχου όπως τον "καταλαβαίνει" ένα χ μικρόφωνο σε έναν χ χώρο, από το πως θα έπρεπε να ακούγεται. Επίσης προσπάθησε να δημιουργήσεις και κάποια ανάκλαση του ήχου μέσα στο booth (π.χ. κρέμασε στον τοίχο μερικά cd) ώστε να ζωντανέψουν οι ψηλές συχνότητες.

 

Ελπίζω να βοήθησα και καλή τύχη στην προσπάθειά σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ' ευχαριστώ για την απάντηση σου vas_spir.Το κόλπο με τα cd δεν το είχα κατα νού μου.Πάνω απο το νάυλον θα μπεί άλλο υλικό που θα κάνει τη δουλειά του ricofon, ποιο θα είναι αυτό ή αν θα είναι και το ίδιο το ricofon δεν ξέρω.Θέλω και εδώ μια άποψη αν ξέρεις.

 

Τώρα με την μπάσες συμφωνώ με αυτό που έγραψες αλλά έχω ακούσει χωρίς να πειραματιστώ όμως οτι άν το take σου έχει πρόβλημα σε flat κατάσταση όλα τα εφέ και τα EQ του κόσμου να βάλεις δεν παίζει να κάνεις τπτ.Δηλ. η (ξένη)έκφραση ''we'll fix it in the mix'' δεν στέκει.Αν αυτός που το πε δεν στέκει απο μόνος του δεν ξέρω.

 

Ας αφήσουμε τα έξω-μέσα μπάσα.Για τα μέσα-μέσα τι κάνουμε.Να επισημάνω οτι κάτω απο το ξύλινο πάτωμα υπάρχει πλακάκι.Απ' οτι καταλαβαίνω τα μπάσα μεταδίδονται στο booth απο κάτω.Μετα απο συζήτηση με φίλους σκεφτήκαμε να βάλουμε πάνω απο το ξύλινο πατωμα το φελιζόλ το οικοδομικό (το μπλέ) και μετα μια στρώση ξύλου και τέλος η μοκέτα.Θα κάνει τπτ αυτό?

 

Η επόμενη ιδέα ήταν πάνω στο ήδη υπάρχον ξύλο να πάτήσουν βάσεις(δεν ξέρω το υλικό που δεν 8α απορροφησει) και να αφήσουμε κενό και μετά απο πάνώ παλι κάποιο υλικο και τέλος η μοκέτα.Κάτι σαν τις μπαλέτες που υπάρχουν συνήθως σε εργοστάσια.(το κενό μπορεί να καλυφθεί επίσης με κάποιο μονωτικό υλικό π.χ. πετροβαμβακας).Αυτή η ιδέα που ακούγεται καλύτερα απο την προηγούμενη θα κάνει τπτ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν συνάδελφοι στο noiz, πιο διαβασμένοι από μένα, που εν καιρώ θα σε βοηθήσουν περισσότερο.

 

Κατ,αρχάς δε σου λέω κάλυψε το νάυλον, αλλά βγάλ'το. Ο ήχος πρέπει να περάσει μέσα από τον πετροβάμβακα για να αποσβεστεί, το νάυλον δεν έχει πόρους και ο ήχος δεν πάει πουθενά. :(

 

Μια ιδέα για το πάτωμα:

Φτιάξε ένα πλέγμα από δοκαράκια 5x5, γέμισε τα κενά με πετροβάμβακα, και τέλος από πάνω (διπλή) γυψοσανίδα και τη μοκέτα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ξύλινο πλέγμα να ΜΗΝ ακουμπάει απ'ευθείας στο ήδη υπάρχον πάτωμα, αλλά σε κομμάτια καουτσούκ.

 

Τέλος, κι εγώ θέλω να αποφεύγω τη λογική "we'll fix it in the mix", αλλά όταν δεν γίνεται αλλιώς λόγω χώρου, μηχανημάτων και διαφόρων άλλων παραγόντων τότε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτα είναι ωραίες λύσεις.Αν θα κάνουν τπτ στο πρόβλημα των 100-200 hz που υπάρχει εκεί μέσα δεν ξέρω.Θα ψαξω κι άλλο.Σ' ευχαριστώ και πάλι.

 

Για τον πετροβάμβακα που υπάρχει γύρω γύρω θα βγάλω το νάυλον αλλά τι να βάλω για να τον καλύψω να μην καρκινιάσουμε εκεί μέσα?Να βάλω σεντόνι ή κουρτίνα η υπάρχει κανα άλλο υλικό.Αν θα βάλω και εκεί γυψοσανίδα στα 15 τ.μ. που είναι περίπου πρεπει να δώσω αρκετά ευρά.

 

Κανείς άλλος που να ξέρει κάτι περι του θέματος δεν υπάρχει?Δεν μπορεί!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φλικε trigga να σου πώ και εγώ την γνώμη μου.

 

Για να φτιάξεις booth room προσπάθησε να βρείς και να διαβάσεις

τα άρθρα του Γ. Πετρογιαννη στο περιοδικό Sound Maker.

Με κατανοητό και λιτό τρόπο δίνει στον αναγνώστη να καταλάβει όσα χρειάζεται.

 

Οι χαμηλές συχνότητες διαπερνούν πολύ εύκολα την ύλη,

γι’αυτό πρέπει να δημιουργήσεις ένα δωμάτιο με διπλό τοίχο

πχ, γυψοσανίδα – κενό με πετροβάμβακα- γυψοσανίδα,

το οποίο να στηρίζεται σε πλωτό πάτωμα (φέξε μου και γλίστρησα :lol: ) … κλπ

 

Ο πετροβάμβακας μου είπαν πως όχι μόνον δεν είναι καρκινογόνος

αλλά είναι κα βιοδιαλυτός,

δηλαδή ο οργανισμός μας είναι σε θέση να τον αποσυνθέσει και να τον αποβάλει. :?

 

Προσωπικά δεν εμπιστεύομαι αυτό που μού είπαν έστω κιαν ήσαν μηχανικοί, :wink:

και για αυτό επενδύω τον πετροβάμβακα με λεπτό φύλο βατελίνης

η οποία και ηχοπερατή είναι, και πολύ φθηνή.

 

Τον πετροβάμαβακα τον καλύπτουμε με άλλα υλικά πχ γυψοσανίδα

όταν θέλουμε ηχομόνωση,

ενώ όταν θέλουμε μείωση των ανακλάσεων,

δεν πρέπει να καλυφθεί από μη ηχοπερατό υλικό

(εκτός κιαν μιλάμε για μπασοπαγίδα…) .

 

Αν τον καλύψεις πχ με νάιλον, τότε οι συχνότητες που απωθεί το νάιλον

δεν θα φθάσουν στον πετροβάμβακα ώστε να απορροφηθούν,

με αποτέλεσμα να έχεις στάσιμα κύματα.

 

Τέλος, τις συχνότητες γύρω από τα 100 Hz

μου φαίνεται χλωμό να καταφέρεις να τις κόψεις, με ηχομόνωση.

Προτιμότερο θα ήταν να τις έκοβες από το μικρόφωνο

ή με κάποιο low cut filter από equalizer.

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο πετροβάμβακας ΔΕΝ είναι καρκινογόνος, τον προτείνει ακόμα και η Greenpeace ως πολύ καλό μονωτικό και φιλικό προς το περιβάλλον. 8)

I can actually hear difference between neck joints.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δώσε μου λίγο να καταλάβω πιο ακριβώς είναι το πρόβλημα γιατί έχω φρικάρει λίγο.

Έχεις πρόβλημα με την μόνωση με την ακουστική του δωματιου ή και με τα δυο?

 

 

Γιάννης Πετρογιάννης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν ευχαριστώ και πάλυ που ασχοληθήκατε με αυτό το θέμα.Δυστυχώς όντας φοιτητής μου είναι δύσκολο να απαντό και να βλέπω σε καθημερινή βαση το forum(δεν εχω σπίτι internet,εξετάσεις στη σχολή).

 

IxNiLaTiS το καταλαβαίνω οτι είναι δυσκολο πλέον στην πράξη, δεν ακουσα κανέναν ολοι λενε οτι δεν θα πετύχει.Θα τους δείξω εγω θα δούνε τι θα παθουνε.Η βατελίνη δεν είναι αυτο που έχει απο μόνοσ του ο πετροβάμβακας το αλουμινόχαρτο ετσί?Το νάιλον ήταν λάθος θα βγεί το παρατηρώ με το μικρόφωνο τι γίνεται εκεί μέσα.

 

Μου είπαν να κάνω το τέστ για το pink noise πέρνωντας ένα white απο ένα καλό ηχοσύστημα για να δώ σε ποιές συχνότητες έχω πρόβλημα.Στέκει αυτό να το κάνω?Θα βρώ ακριβώς το πρόβλημα της ακουστικής μου μ'αυτό?

 

PJ έχω και απ' τα δύο αλλά η ηχομόνωση έγινε για να κόψω τους θορύβους του σπιτιού, δηλ. οχι πολλά πολλά(υπολογιστή,κανα καζανάκι :P) και δεν επιμένω σ' αυτή(σύμφωνα με τα νέα δεδομένα,δηλ. πλωτό πάτωμα ταβάνι και σάντουιτσ υλικών γύρω γύρω).Η ακουστική είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα.

 

Τα τελευταία νέα μου λένε να βγάλω την ξύλινη βάση απο κάτω,να έχω και καλά βάση το πλακάκι και εκεί βάζω μοκέτες και τα συναφή, και να καλύψω το γύρω γύρω της κατασκευής με νεοπρένιο(κάτι τέτοιο),είναι αφρώδες, για να κόψω τους ιδιοσυντονισμούς και να απομονώσω την κατασκευή γενικά απο τον χώρο.(Μου φένεται περίεργο).Επίσης να καλύψω όλες τις γωνίες της κατασκευής ή τουλάχιστον αυτές που έχουν πρόβλημα(δεν εφάπτονται καλά) με συλικόνη(δεν ξέρω πόσα είδη υπάρχουν και πόσο καρκινογόνα είναι) που είναι ελαστική και μονωτική.

 

Τέλος πήρα ένα βιβλίο του Λουκά Χαδέλλη Ηχος-Μουσική και τεχνολογία 1ος Τομος και μιλάει για ακουστική,ψυχοακουστική,ηλεκτροακουστική για να δώ απο τη βάση του το πρόβλημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσεξε λίγο τις διαστάσεις του χώρου. Απ'ότι κατάλαβα το πάτωμα είναι τετράγωνο. Αυτό είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για στάσιμα κύματα που σου βγάζουν ένα χρωματισμό με μήκος κύματος την πλευρά του τετραγώνου, το διπλάσιό της και όλους τους ακέραιους διαιρέτε της(πλευρά/2, /3, /4, /5 κ.ο.κ.) Αυτή η σκέψη για τα μπάσα μέσα. Για να αυξήσεις το πάχος του τοίχου δοκίμασε να βάλεις ηχοαποροφητικό και έξω από το δωμάτιο, ή και άλλο ένα τοίχο με ας πούμε "μαξιλαροειδές" υλικό στο ενδιάμεσο.

Αυτά τα λίγα συμπληρωματικά.

Ακόμα πώς ακούς όταν ηχογραφείς; Πιστεύω θα ήταν καλύτερο με ακουστικά για να μήν πιάνει και το μικρόφωνο ήχους που δεν θέλεις να ξαναγράψεις αλλά και για να περιορίζεις την "επίδραση" του χώρου μόνο στο ηχογραφούμενο σήμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου