Προς το περιεχόμενο

Πως να κανετε transcription με το αυτι.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ενα απο τα θεματα που ηθελα εδω και καιρο να ανεβασω ειναι ενας rough οδηγος- στο πως φτιαχνουμε μια drum παρτιτουρα – trancription.

Τι θα χρειαστουμε..

1. Υπομονη.

2. Μετρια  η καλη γνωση ρυθμικου σολφεζ.

3. Μια Α4 κολλα πενταγραμμου.

Καταρχην θα ηθελα να πω ότι και εγω όταν ξεκινησα τα πρωτα μου transcriprions τα ειχα βρει σκουρα. Θυμαμαι..οτι ο δασκαλος μου αρνιοταν να με βοηθησει {και πολύ καλα εκανε..} ..και μονο εξεταζε - συζητουσε  την  τελικη παρτιτουρα.

Ημουν 16 -17 χρονων όταν ξεκινησα να παιζω με μια 20μελη ορχηστρα με πολύ διαφορετικο ρεπερτοριο κάθε φορα -  και βρεθηκα να γραφω ολο και περισσοτερες παρτιτουρες για τον ευατο μου για να μπορεσω να ειμαι οσο πιο ακριβης γινοταν...για να μπορεσω να καλυψω τις αναγκες της ορχηστρας η οποια δεν διασκευαζε τα κομματια..αλλα τα επαιζε οσο το δυνατον πιο κοντα στο αρχικο. Στο τελος μου ηταν αδιανοητο να παιξω μαζι τους  χωρις να εχω το ντοσιε με τις παρτιτουρες μου.  

Για ποιο λογο θεωρω αναγκαστικο όμως ολοι οι drummers να ξερουμε να διαβαζουμε ..και ειδικα να μπορουμε να κανουμε ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ transcriptions?

Η αποψη μου ότι ο drummer δεν χρειαζεται και δεν πρεπει να παιξει με παρτες …όταν εχει 1  χρονο μπροστα του και 2-3  προβες την εβδομαδα  να ετοιμαστει με το group.

Σε αυτήν τη περιπτωση , μπορει {και} να δουλεψει με το αυτι. Το προβλημα ξεκιναει όταν..ενας drummer..κανει αναπληρωση σε ετοιμο group..και τα κομματια είναι πολλα ενώ οι προβες λιγοστες . Ολοι ξερουμε οτι είναι αδυνατον να αποστηθισεις 40-50 κομματια σε 3-4 προβες.. Ποσες φορες μας εχει τυχει αραγε αυτό?

Ενας δευτερος λογος είναι όταν το ρεπερτοριο..δεν είναι τοσο απλο..και οι ενορχηστρωσεις εχουν σχηματα και περιεργη δομη. Σε αυτές τις περιπτωσεις αν δεν διαβαζεις..απλα δεν…κανεις.

Αυτό που εχω παρατηρησει από μαθητες..ειναι μια προτιμηση στην ευκολια. Προτιμουν να φανε 3 ωρες στο ιντερνετ ψαχνοντας να την βρουν…παρα μιση ωρα  προσπαθωντας να την γραψουν μονοι τους.

Αυτό που πρεπει να καταλαβετε είναι ότι γραφοντας μια drum παρτιτουρα δεν προσπαθειτε να αποκωδικοποιησετε τα breaks και ολες τις μικρες νοτουλες που εχει παιξει ο ντραμμερ της ηχογραφησης...αλλα τα βασικα στοιχεια – θεματα που παιζουν τα drums ,να αποκτησετε μια ιδεα της δομης του κομματιου.. και να προσπαθησετε  να χτυπησετε καποια tutti  η Hits .

Δεν υπαρχει κανενας λογος να προσπαθησετε να παιξετε τα breaks που εχει παιξει αυτος που ηχογραφησε το original{αυτό είναι μια άλλη δουλεια..και μια άλλη συζητηση.}και επισης  δεν σημαινει ότι δεν εχετε δικαιωμα να προσπαθησετε να παιξετε το κομματι.

Τα δομικα στοιχεια που απαρτιζουν μια παρτιτουρα μοντερνας μουσικης {ροκ –ποπ}κ.λ.π είναι τα εξης:

ΙΝΤRO   ονομαζεται το μουσικο μερος που αποτελει την εισαγωγη του κομματιου.

COUPLET ή CANTO ή VERSE   είναι τα πρωτα λογια του κομματιου .

REFREN ή CHORUS Είναι τα λογια της κορυφωσης του κομματιου.Εχουμε μια αισθηση ότι σε αυτό το μερος καταληγει το κομματι παντα .

BRIDGE  Έιναι ενα νέο μερος μεσα στο κομματι.  Συνηθως χρησιμοποιητε  για να προσθεσει μια νεα τροπη στο κομματι .  

SOLO είναι το Σολο ενός μουσικου οργανου…πχ κιθαρα –σαξοφωνο κλπ

OUTRO  Συνηθως είναι ένα μουσικο μερος που υποδηλωνει ότι πλησιαζει το φιναλε του κομματιου.

FINE είναι το τελος του κομματιου.

Χρησιμοποιουμε επισης αυτά τα σύμβολα για να  ¨πλοηγηθουμε ¨μεσα στη παρτιτουρα.

Ι:                      :Ι Μεγαλη επαναληψη ή επαναληψη πολλων μετρων 1Χ

% *  Επαναληψη ενός μετρου 1Χ και στην περιπτωση που εχει δυο διαγωνιες γραμμες , συμβολιζει την επαναληψη διμετρου.

D.C =DA CAPO Σημαινει πηγαινε από την αρχη

$*  Segno = σημαδι. Την πρωτη φορα που το συνανταμε δεν κανουμε τιποτα..-την δευτερη ξαναγυρναμε  στην πρωτη.

  *     Η Coda { γραφετε σαν ενας κυκλος με ένα σταυρο μεσα} χρησιμοποιείτε για αφαιρεση μετρων μετα από Da capo και Al segno. Είναι επισης παντα 2 σε μια παρτιτουρα.

 *    Yπαρχει η πρωτη και η δευτερη βολτα{1st and 2nd ending}. Βρισκεται στο τελος μεγαλων επαναληψεων . Την πρωτη φορα της επαναληψης παιξε τα μετρα της πρωτη βολτας..και την δευτερη φορα παραλειπεις τα μετρα της πρωτης και παιζεις τη δευτερη βολτα.

Πως ξεκιναμε.

Καταρχην χωριζουμε με το μολυβι μας την κολλα Α4  σε 4 ισα μερη τραβωντας τρεις καθετες γραμμες. {Pdf1}

Θα χρησιμοποιησουμε το Every breath you take των Police {Pdf 2} σαν δειγμα  το οποιο θα παραθεσω σε παρτιτουρα για να μπορεσετε να το δειτε βημα- βημα.

Προσπαθουμε να καταλαβουμε τι μετρο είναι το κομματι και αφου εχουμε σιγουρευτει στο τι μετρο είναι και ποιο είναι το βασικο beat του κομματιου..παταμε Play από την αρχη.

Κραταμε μετρο –μετρο το κομματι στο χαρτι με το δαχτυλο μας  μεχρι να ακουσουμε αλλαγη θεματος. Θυμηθειτε ότι θελουμε να μαρκαρουμε  δομη και καποια χτυπηματα που πρεπει να χτυπησουμε. Aρα προσπαθουμε να την κρατησουμε οσο το δυνατον πιο καθαρη στο ματι.

Το κομματι ξεκιναει με ένα ταμπουρο στο 4 .. και μπαινει στην εισαγωγη που είναι ένα 8μετρο {4Χ2}.

Σειρα εχει το πρωτο κουπλε που είναι ένα 16μετρο το οποιο το εκανα σαν ένα 8 μετρο με επαναληψη για να γλιτώσω χωρο.

Σειρα εχει το πρωτο Ρεφρεν το οποιο είναι 8 μετρα.{4μετρο με επαναληψη}

Το κομματι μετα μας παει στο 2ο κουπλε το οποιο δεν είναι πια 16μετρο αλλα 8 μετρα.  

Την δευτερη φορα της επαναληψης μπορουμε να βαλουμε ένα light fill για να παμε στο Bridge το οποιο είναι ένα διμετρο το οποιο επαναλαμβανετε 5 φορες { προσοχη στις διμετρες επαναληψεις} Προσοχη επισης στο 1ο μετρο του διμετρου που εχει crash στο 1.{Χ μεσα σε κυκλο = crash}

Δεν ξερω αν ειχατε προσεξει στο πρωτο κουπλε ειχα βαλει ένα SEGNO.  Μετα το Bridge λοιπον βρισκουμε το 2ο SEGNO που σημαινει ότι ξαναγυρναμε στο πρωτο..αρα και στο 1ο κουπλε.

Παιζουμε ολο το κουπλε {16 μετρα } και ολο το 1ο Ρεφρεν ξανα, και μετα μας παει στη CODA.

H δευτερη coda βρισκεται κατω από το bridge , η οποια στην ουσια είναι ένα 3ο κουπλε που εχει διαρκεια 14  {4 x2+6} μετρα πριν μας παει στο OUTRO του κομματιου.

Το Outro είναι ουσιαστικα ένα τετραμετρο που επαναλαμβανεται 8 φορες και κανει fade out.

Eλπιζω να βοηθησα {οσο μπορω από εδώ} στο να καταλάβετε πως γραφουμε μια drum παρτιτουρα..Προσπαθήστε να ξεκινήσετε  τα δικα σας transcriptions. .Οσο πιο πολύ το παλευετε  τοσο πιο ευκολο θα γίνεται.

Θα χαρω να απαντησω σε τυχον ερωτησεις και αποριες σας.

Β. Μουλακακης

* {δεν μπορεσα να βρω αυτά τα συμβολα η χρησιμοποιησα καποια που μοιαζουν}

pdf1.pdf

pdf2.pdf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μπραβο βαγγελη,ωραια δουλεια...καθαρη και προσεγμενη...εχω κι εγω εναν τροπο για quick chart,σαν να λεμε παρτιτουρα του ποδαριου.... ;D

Δεν χρειαζεται πενταγραμμο και μπορει να γινει ακομα κι αν δεν εχει κανεις την παραμικρη ιδεα απο αξιες και νοτες και γινεται ως εξης..

 

Σε ενα χαρτι Α4 γραφω πανω-πανω τον τιτλο του κομματιου

απο  κατω σημειωνω το βασικο γκρουβ-πατερν και το τεμπο(bpm)το οποιο θα εναι μια καλη ανφορα για την προβα(αν υπαρχει)...αν δεν ξερουμε αξιες μπορουμε να σημειωσουμε τον τιτλο ενος αλλου κομματιου γνωστου σε εμας,σαν αναφορα π.χ."georgy porgy feel"

 

και γραφω

 

Intro(no drums) 8 bars

intro(drums in)  8 bars

verse               16 bars

chorus              16 bars

drums out         2 bars

verse(drums in)  16 bars

chorus               16 bars

bridge                4 bars

guitar solo          8 bars

chorus                16 bars

intro to fin.          4 bars

 

διπλα απο καθε verse chorus κλπ,κανω σημειωσεις αν υπαρχει καποια πολυ δραστικη αλλαγη στο ντραμ πατερν η καποιο χαρακτηριστικο φιλ-γεμισμα που θεωρω πως πρεπει να ειναι κοντα στο οριτζιναλ η καποιο τουτι κλπ...

 

ειναι ενας πολυ μπακαλικος τροπος προφανως,αλλα ειναι πολυ γρηγορος(εχω κανει ετσι ενα σετ 20-25 κομματιων μεσα σε 2-3 ωριτσες...ολοι οι σεσσιον ντραμερ στην αμερικη χρησιμοποιουν καποιο παρομοιο τροπο...σαφως και προτρεπω οποιονδηπτε να μαθει στοιχειωδως να διαβαζει,αλλα αν δεν ξερει αυτος ειναι ενας καλος τροπος to get te job done οπως λενε οι φιλοι μας οι αμερικανοι...

         

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

tnx guys

Φιλε Kapdrums..παλι εισαι ενα βημα μπροστα.

Ευχαριστω κατ'αρχην για το μακροσκελες ποστ σου.

Θυμαμαι πριν χρονια  με εχωσε ο δασκαλος μου στο μαγαζι που δουλευε για να παει να παιξει με το Τουρνα και επρεπε να κανω και εγω το ιδιο για 180 κομματια.

Χωρις προβα! Ολο το προγραμμα μετατραπηκε με αυτο το τροπο σε παρτιτουρα απο εξωτερικη ηχογραφηση. Το μεγαλυτερο σχολειο EVER!!

Η αποψη μου ειναι οτι το αρχικο μου thread ειναι το Back to basics - ενω το δικο σου  ειναι το The next step .

Δηλαδυ αν εχεις μαθει να γραφεις τις παρτιτουρες σου με το πρωτο τροπο..καποια στιγμη {αναποφευκτα}καταληγεις στο δικο σου τροπο. Που ειναι σουπερ!! Δεν χρειαζονται πια σενια -κοντες κλπ..και σε μια κολλα χαρτι μπορεις να γραψεις 20-30 κομματια.

Ο λογος που δεν τον αναφερω ειναι γιατι θελει πειρα + level..να μετρας και να κρατας 4μετρα -8μετρα -16μετρα η κυκλους γενικοτερα στο αερα και παραλληλα να παρακολουθεις το form του κομματιου.

thanx again

Βαγγελης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι

Κοιτα..προσωπικα μ αρεσει η παρτιτουρα να υπαρχει στο παλκο η στο studio..ακομα και αν ξερω το κομματι απεξω.

Χρησιμοποιωντας διαφορα χρωματα stabilo..μαρκαρω σημεια που θελουν προσοχη .

Εννοειται οτι για να μην κοιταω πλεον την παρτιτουρα..το εχω λιωσει το κομματι και μου εχει αποτυπωθει σαν εικονα..αλλιως το κοιταω μετρο -μετρο .

Απο εκει και περα την χρησιμοποιω και λιγο σαν διχτυ ασφαλειας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Βαγγέλη για μια ακόμα φορά μας δίνεις ένα εξαιρετικό post, ανοίγοντας ( και πάλι ) ένα φοβερά χρήσιμο και σοβαρό θέμα.Μπράβο σου και ... σε ευχαριστούμε!

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φανταστικο post απ τον Βαγγελη,εξαιρετικης σημασιας!Προσωπικα πλεον,χρησιμοποιω συνηθως τον τροπο του Μιχαλη.Θεωρω οτι τον τροπο που παραθετει ο Βαγγελης ειναι πολυ σημαντικο να τον μαθουμε και να μπορουμε ανα πασα στιγμη να τον χρησιμοποιησουμε.Τουλαχιστον για μενα τα βασικα κριτηρια για το ποιον  θα χρησιμοποιησω ειναι 2:Πρωτον,το ποσες προβες διατιθενται(πολλες φορες 1 ή καμια :P) και δευτερον η δυσκολια του/ων κομματιου/ων.Οποτε νομιζω ειναι καλο να εξασκουμαστε και στους 2 τροπους!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου