Προς το περιεχόμενο

CopperWings

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    38
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Συμμετοχή CopperWings

0

Φήμη

  1. Μπράβο κι από εμένα! πολύ ωραία δουλειά. Είμαι σίγουρος ότι θα ακούγεται καταπληκτικός... ;D Μερικές πληροφορίες που μπορεί να φανούν χρήσιμες. Το center tap του μετασχηματιστή για τα filaments (αν υπάρχει) καλό είναι να μην χρησιμοποιηθεί. Αντ'αυτού είναι προτιμότερο ένα virtual center tap με δύο 100άρες 1% (μετρημένες και διαλεγμένες). Ο λόγος είναι απλός: είναι αδύνατον λόγο κατασκευής σε έναν EI μετασχηματιστή το center tap να είναι ακριβώς στη μέση μιας και οι περιελίξεις που προστείθενται θα έχουν μεγαλύτερο μήκος άρα μεγαλύτερη αντίσταση για των ίδιο αριθμό περιελίξεων (αυξάνεται η απόσταση από τον πυρήνα). Αυτό αν δεν θες να πας σε dc regulated filament supply με ξεχωριστό μετασχηματιστή (γιαμ γιαμ...). 18 awg για τα filaments! Μιλάμε για overkill. Πέραν του ότι θεωρώ το solid core ακατάλληλο για τέτοιες εφαρμογές, το stranded 22 awg στα 6.3 v είναι rated στα 7 Amp! Αν θες πολύ overhead για κάποιο λόγο πας στο 20 awg που για την ίδια δουλειά είναι rated στα 11 Amp... Το μόνο σημείο σε έναν ενισχυτή όπου έχει νόημα να χρησιμοποιήσει κανείς carbon composition resistors είναι οι plate load resistors. Οι cc αντιστάσεις έχουν high voltage coefficient of resistance. Για να μειώσουμε το θόρυβο (κυρίως contact noise) χρησιμοποιούμε αντιστάσεις μεγαλύτερου wattage όπως 1 watt metal film ή metal oxide. Το star grounding scheme... είναι ότι καλύτερο αφού δεν επιτρέπει τη δημιουργεία ground loop αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Θα έπρεπε να αλλάξει όλο το layout. Βασίζεται όμως σε απλές ιδέες όπως ένα σαφή διαχωρισμό μεταξύ: signal ground, chassis ground και earth (mains ground). Αν αυτά μείνουν απομονωμένα και συναντηθούν μόνο σε ένα σημείο τότε έχουμε το βέλτιστο. Να σημειώσω ότι το signal ground είναι από μόνο του ένα δίκτυο star ground όπου και εκεί το κάθε stage πλέον έχει το δικό του star ground point (συνήθως στο ground point του filter cap στον οποίο συνδέεται) και συναντά τα υπόλοιπα με συγκεκριμένη σειρά... Όσον αφορά το που τελικά είναι το σημείο αυτό υπάρχουν δύο επιλογές (η γη είναι πάντα σχετικά κοντά στο mains inlet socket). Μία δημοφιλής επιλογή είναι στο input jack και μία άλλη (η προσωπική μου επιλογή) είναι κοντά στο mains inlet (από το power supply/HV center tap). Και μιά τελευταία υπενθύμιση: grid stoppers! (εκτός αν θες να ακούς και ραδιόφωνο, παράσιτα παντώς είδους, neon lights κ.τ.λ.) Συγνώμη αν κούρασα ή αν δεν έγινα πλήρως κατανοητός, ευχαρίστως να αποσαφηνίσω οτιδήποτε! Καλά παιξίματα!!! :)
  2. Ακόμα και την εκτίμηση των 250 ευρό τη βρίσκω πολύ αισιόδοξη... Εγώ υπολογίζω το λιγότερο 300. Εκτός από αυτά που φαίνονται στο schematic είναι κι αυτά που είτε δεν φαίνονται είτε παραλείπονται. Π.χ. βάσεις για τις λυχνίες, pcb ή turret/eyelet board, spacers κτλ. Επίσης : on/off switch? indicator lamp(δεν είναι απολύτως απαραίτητο), ac inlet, fuse recepticle/fuse? (παρεπιπτόντως δεν βλέπω τη γείωση στην πρίζα. Κακώς... Ας μπεί ground lift switch (αν και δεν το προτείνω) ώστε να μένει το κύκλωμα floating σε περίπτωση που χρειαστεί, το σασί πρέπει να παραμένει γειωμένο). Επίσης βρίσκω κακή την ιδέα να βγαίνει το σήμα εκτός συσκευής (remote control), καλύτερα το pot να μπεί κι αυτο στο σασί. Αν είναι επιθυμητό ένα foot switch τότε μονο με relay (μπορεί να πάρει ρεύμα είτε απ'το filament winding είτε από δικό του μικρό μετασχηματιστή (είναι ευκολο να βρεις τέτοιον και είναι φτηνός). Οι μετασχηματιστές ισχύος με υψηλή τάση για ένα τέτοιο project είναι λίγο δύσκολο να βρεθούν μιάς και η ανάγκες σε ρεύμα είναι μειωμένες. Για το filament winding θες περίπου 1 Ampere ενώ για την υψηλή τάση περίπου 40 με 50 mA ΄ςστε να έχεις και κάποιο overhead. Πολύ σωστά η επιλογή μετασχηματιστή και tank είναι κρίσιμη. Ακόμα και τα parts που φαίνονται δεν είναι αμελητέου κόστους... Οι πυκνωτές του power supply για παράδειγμα είναι πόλυ πιο ακριβοί συγκριτικά με άλλα passive components του κυκλώματος. Οι accutronics συνεχίζουν να κατασκευάζονται σε εργοστασιο στην Κορέα (μάλλον εξαγοράστηκαν από την Belton) : http://www.accutronicsreverb.com/
  3. Τότε δεν είναι οι πυκνωτές. Θα έπρεπε να έχει μείνει σε αχρηστία τουλάχιστον 6 μήνες... Κάτι άλλο συμβαίνει. Δοκίμασε να οδηγήσεις άλλο μεγάφωνο, όπως προείπε συνφορουμίτης. Πρέπει να απομονωθεί το πρόβλημα εξαλείφοντας πιθανότητες.
  4. Θα μπορούσε να είναι λυχνία που έγινε μικροφωνική αν και λίγο δύσκολο. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να είναι οι ηλεκτρολυτικοί πυκνωτές του power supply, αλλά μόνο αν ο ενισχυτής έχει να λειτουργήσει πολύ καιρό. Αναψέ τον και άστον κάνα δύωρο με το standby on και απλως κλείσε τα volume. Αν ούτε αυτό έχει αποτέλεσμα και είναι όντως οι πυκνωτές τότε χρειάζονται reforming. Δεν αποκλείεται βέβαια κανένα άλλο σενάριο (όπως το μεγάφωνο) αλλά για να απομονωθεί το πρόβλημα πρέπει να γίνουν δοκιμές και μετρήσεις. Πότε χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά πριν διαπιστώσεις το πρόβλημα;
  5. Η καμπίνα κανονικά φοράει 12" Legends όχι Vintage 30 συν το 15" επίσης Legend. Απ'ότι διαβάζω δίνει μία είσοδο των 8 ώμ. Δεν βρίσκω το manual αλλά υποθέτω ότι τα 12" είναι 8 ώμ το καθένα συνδεδεμένα σε σειρά (16 ώμ) και το 15" είναι 16 ώμ συνδεδεμένο παράλληλα με τα δύο 12". Επίσης η καμπίνα είναι ported... Αν είναι σωστά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη τότε είναι φτιαγμένη ουσιαστικά για τα συγκεκριμένα μεγάφωνα... Δέν ξέρω αν είναι χωρισμένη σε compartments και αν ναί σε ποιό ή ποιά βρίσκονται το ή τα ports. Όλα αυτά είναι σημαντικά. Μπορείς φυσικά να πειραματιστείς αλλά για να κάνεις μια σωστή και ενημερωμένη επιλογή πρέπει να τα λάβεις όλα αυτά υπόψη σου. Αλλιώς απλά ελπίζεις να σταθείς τυχερός. Τα ports, για παράδειγμα, σχεδιάζονται για συγκεκριμένα μεγάφωνα με τα συγκεκριμένα λίτρα αέρα κατα νού για συγκεκριμένες συχνότητες (γι'αυτό κι 'εχουν συγκεκριμένο εμβαδό ανοίγματος και συγκεκριμένο μήκος (βάθος)). Αυτά τα λίγα και "συγκεκριμένα" είχα να προσθέσω... ;)
  6. Στο τετράχορδο μπάσο η ανοιχτή Μι ειναι 41Hz (fundamental), στο 20ό τάστο η Σολ (Ρε#) είναι 311Hz (fundamental). Αυτό σου δίνει μια καλή ιδέα αλλά μιλάμε για fundamental frequencies... Το bandwidth το επιλέγεις εσύ ανάλογα με το τι έχεις αποφασίσει ότι θέλεις, θα έλεγα όμως πως το minimum είναι από 40Hz έως 10KHz (προσωπικά θα πήγαινα για σχεδόν όλο το audio bandwidth, 20Hz-17KHz). Για input impedance το σύνηθες είναι το 1ΜΩ, όχι πιο λίγο μιάς και stomp boxes που μπορεί να οδηγούν το input μπορεί να έχουν output impedance ακόμα και μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ώμ. Όσον αφορά το gain απλά θα έλεγα: όσο χρειάζεται για να οδηγηθεί το τελικό στάδιο ενίσχυσης για να αποδώσει την πλήρη ισχύ... Το τι γίνεται στην προενίσχυση το αποφασίζεις εσύ. Τέλος τα μεγάφωνα είναι και αυτά δική σου επιλογή και υπάρχουν πολλές επιλογές με πολύ διαφορετική συχνοτική απόκριση αλλά και διάφοροι συνδιασμοί (woofers + tweeter). Να σημειώσω πως χρησιμοποιούνται και μεγάφωνα που βρίσκουμε και σε ηχεία PA. Γενικά δεν υπάρχουν περιορισμοί αρκεί να ξέρεις τι θέλεις να επιτύχεις.
  7. Ωραία μόντα! Ναι οι magnetic Components ακούγονται πολύ καλλοί... Την μεγαλύτεροι διαφορά πιστεύω την έκανε η αποσύνδεση των Ultra linear taps. Φαίνεται πως οι σχεδιαστές της fender τότε το παράκαναν: και Ultra linear και NFB loop... rated στα 135 watt αυτό δεν είναι ενισχυτής κιθάρας αυτό είναι ένα μίνι PA... Σίγουρα και το choke παίζει ρόλο αλλά όλα τα λεφτά είναι η τροποποίηση από UL σε Pentode mode. ;)
  8. Εγώ πάλι είμαι άλλης γενιάς και γι'αυτό προτείνω fender champ... Κι αν τον φτιάξεις σε σασί που έχει χώρο είναι σχετικά εύκολο να τροποποιήσεις την προενίσχυση σε κάτι σαν τον Hi octane κρατώντας την τελική ως έχει. Βέβαια ο champ έχει και NFB loop αλλά κι αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα (μπορείς είτε να το καταργήσεις είτε να το συνδέσεις π.χ. στην κάθοδο του gain stage πριν τον cathode follower στην προενίσχυση του hi octane). Θα χρειαστεί βέβαια να επεκτείνεις το power supply και να έχεις επιλέξει power transformer που μπορεί να αντέξει τις αυξημένες απαιτήσεις (κυρίως το filament winding). Φυσικά θα πρότεινα διόδους για την ανόρθωση κι όχι λυχνία ανόρθωσης που έχουν τα period correct schematics... Άντε και καλά μαστορέματα!
  9. Μπράβο κι απο μένα! Το μεράκι είναι το παν σ'αυτά τα πράματα... Εγώ θα σου πρότεινα να φτιάξεις μια καμπίνα. Μια open back με ένα 12" θα είναι ότι πρέπει και αν επιλέξεις μεγάφωνο με υψηλό power rating θα μπορείς να την χρησιμοποιήσεις και με άλλους ενισχυτές (προτείνω 8Ω). Και αν αποφασίσεις να κάνεις καμιά μόντα στον Hi-Octane πες τι θες για να σου προτείνουμε αλλαγές. Καλόπαιχτος!
  10. Η μόνωση των cavities έχει κάποια αποτελέσματα αλλά αν δέν διορθωθεί η καλωδίωση θα υπάρχει πάλι πρόβλημα. Πριν μονωθούν τα cavities πρέπει να γίνει σωστά η καλωδίωση. Πρέπει να εξαληφθούν όλα τα ground loops που το κλασσικό strat wiring έχει. Κάτι ποδαράκια ποτ κολημένα στο σώμα του, καλώδια γείωσης από σώμα σε σώμα ποτ (ενώ αυτά ήδη συνδέονται μέσω του αλουμινίου του pickguard), πυκνωτές που γειώνονται στο σώμα ποτ κ.τ.λ.. Πρέπει να γίνει ένας όσο το δυνατόν πιο σαφής διαχωρισμός του "signal ground" από "chassis ground". Οι δύο γειώσεις ενωποιούνται όσο γίνεται πιο κοντά στην έξοδο με ένα μόνο αγωγό. Με στέρεο τζακ είναι δυνατό να συνδέονται μέσω του sleeve του μονοφωνικού καρφιού... Αφού γίνουν όλα αυτά τότε αν υπάρχει ακόμα μεγάλο πρόβλημα γίνεται το shielding των cavities. Κι ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι οι μαγνήτες πρέπει να είναι potted αν θέλουμε ο θόρυβος να μειωθεί στο ελάχηστο.
  11. Δύσκολα βλέπουμε τέτοιο gear εδώ... Το σύστημα είναι όντως φτιαγμένο για stereo setup. Επίσης οι συγκεκριμένοι SLO εκτός του ότι είναι φτιαγμένοι για τον Clapton είναι τροποποιημένοι μετά από παράκληση του Cornish από τον Soldano γι'αυτό κι έχουν μία παραπάνω λυχνία για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του fx loop... Για όσους ενδιαφέρονται: http://www.petecornish.co.uk/ectt.html
  12. Συμφωνώ απόλυτα με την παράθεση του myster_maze για cathode stripping και cathode poisoning. ;) Είναι αλήθεια πως οι πιθανότητες τέτοιων φαινομένων σε ενισχυτές κιθάρας είναι απειροελάχιστες. Το γεγονός ωστόσο παραμένει για το πως προέκειψε το stand by. Ο κύριος Blencowe, πρώτον, αναφέρεται στο συγκεκριμένο stand by switch που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα(HT on/off). Δεύτερον, κάνει αναφορά σε συγκεκριμένο ενισχυτή. Παραθέτω λοιπον ένα νομίζω γνώριμο schematic (η θέση των πυκνωτών είναι προφανής). Όσων αφορά τα ratings των πυκνωτών να θυμήσω ότι μιλάμε για peak Voltages όχι working Voltages που σε συνδιασμό με tolerances της τάξης του +-20% και την ποιότητα των passive components της εποχής συνθέτουν ένα λίγο προβληματικό σκηνικό. Ο κύριος Blencowe μιλάει αφοριστικά για το συγκεκριμένο stand by switch(HT on/off). Δεν προτείνει το καψιμο στην πυρά για το stand by σαν ιδέα, που όπως πολύ σωστά ειπώθηκε έχει και κάποια καλά. Είναι πολλές οι βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν στο stand by switch πρίν ακόμα φτάσουμε να μιλάμε για κυκλώματα auto stand by ή όπως αλλιώς τα ονομάζουμε. Ένας λόγος που αυτά τα κυκλώματα δεν χρησιμοποιούνται είναι επειδή δεν λειτουργούν σαν mute, κάτι που πολλοί χρήστες έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν. Η θέση του διακόπτη είναι επείσης πολύ σημαντική. Αναφέρω ενδεικτικά ότι η τοποθέτηση του διακόπτη πρίν την ανόρθωση (δηλαδή στο AC circuit) έχει κάποια πλεονεκτήματα. Μιά απλή βελτίωση είναι μια αντίσταση παράλληλα συνδεδεμένη με τον διακόπτη. Όταν ο διακόπτης είναι ανοιχτός (open) η αντίσταση αυτή είναι σε σειρά με την υψηλή τάση... Αυτό συνεπάγεται πως κατά την εκκινηση (power on) η τάση στα άκρα των πυκνωτών είναι κατα πολύ μικρότερη και ο χρόνος φόρτισής τους επιμηκύνεται. Αυτό δείνει αρκετό χρόνο στις λυχνίες να "ζεσταθούν" ώστε όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση των πυκνωτών οι λυχνίες να είναι έτοιμες να δεχθούν τάση στην άνοδό τους. Αυτό σημαίνει ότι σε κατάσταση stand by περνάει κάποιο ελάχιστο ρεύμα απ'της λυχνίες. Όταν ο διακόπτης κλείσει η αντίσταση παρακάμπτεται... Αυτό το κύκλωμα μπορεί χωρίς αρνητικές επιπτώσεις να χρησιμοποιηθεί σε ένα διάλειμμα. Το μόνο αρνητικό του είναι ότι ο ενισχυτής ΔΕΝ είναι fully muted. Για να ακούσεις βέβαια κάτι αμυδρά θα πρέπει η ένταση να είναι "στο τέρμα". Σε ένα τέτοιου είδους κύκλωμα θα πρότεινα ο ενισχυτής να μπένει πρώτα σε stand by και μετά power off, αλλά δέν ειναι "critical". Επείσης το κύκλωμα αυτό επιμηκύνει σημαντικά και την ζωή της ανορθώτριας λυχνίας (αν είναι παρούσα μιά τέτοια!). Για να υπολογήσουμε την αντίσταση αποφασίζουμε πόση ενέργεια θα μετατρέπει σε θερμότητα μιάς και το πόσο ρεύμα θα επιτρέπει να περάσει δεν θα πρέπει να μας απασχολεί ιδιαίτερα. Αν βρίσκεται μετά την ανόρθωση θα "δεί" όλη την υψηλή τάση. Οπότε : Power = (Voltage^2)/Resistance -> Resistance = (Voltage^2)/Power Εάν για παράδειγμα HT=400V και θέλουμε 1watt power dissipation απ'την αντίσταση (ώστε να χρησιμοποιήσουμε αντίσταση των 2watt που βρίσκει κανείς πιο εύκολα και έχει χαμηλό κόστος) τότε : (400^2)/1=160k Επειδή όμως ολόκληρη την υψηλή τάση θα την "δεί" μόνο για ελάχιστο χρονικό διάστημα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την μισή : 80k ~ 86k θα είναι μιά χαρά... Προσωπικά χρησιμοποιώ wirewound 5watt ;D Τέλος, με την ίδια λογική που όταν κάνω μία παύση 20 λεπτών δεν αφαιρώ το καλώδιο της κιθάρας για να το "μαζέψω" , δεν κλείνω ούτε τον ενισχυτή αλλά τον βάζω στο stand by επιμηκύνοντας έστω ελάχιστα τη ζωή των λυχνιών και λοιπών components... bassman_5f6a_schem.pdf
  13. Συγνώμη, έπρεπε να είμαι πιο συγκεκριμένος... Συμπληρώνω: για να προστατέψει τους πυκνωτές του power supply στην εκκίνηση του ενισχυτή (power on). "If you're wondering why all those old amps use a standby switch, its because Fender was designing complicated amps on the cheap. In the bigger versions of the Bassman, money was saved by using power supply caps that were rated only for the working voltage, not the peak voltage which occurred before the valves start drawing current. As everyone knows, Marshall simply copied the Bassman without a second thought, complete with standby switch, so now we have the two biggest names in the industry using standby switches, and the rest is history. The other big players, Vox and Gibson, never used standby switches since they didn't need them. Only very recently have they started adding them, purely because too many guitarists want their amp to look just like a Fender/Marshall, even though nowadays no designer (who values his reputation) uses underrated capacitors." Mr Blencowe "Most standby switches simply turn the HT on and off, allowing the amp to be muted while the valves are still idling hot. When the standby is switched to "on" all the power supply capacitor will instantly draw inrush current;- this 'hard switch on' and inevitably shortens the working life of the rectifier and capacitors." Mr Blencowe, again... "In a properly designed amp, a standby switch is nothing more than an expensive, oversized mute switch." and again Mr Blencowe Συγνώμη για τα αγγλικά αλλά προτιμώ "να κάνω quote" απευθείας...
  14. Εξαρτάται από το κύκλωμα του stand-by... Δεν είναι όλα τα ίδια. Ο κάθε κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να αναφέρει στο manual την ορθή χρήση του stand-by switch. Να θυμήσω μόνο ότι το original stand-by switch αρχικά τοποθετήθηκε για να προστατέψει τους πυκνωτές του power supply.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου