Προς το περιεχόμενο

Speaker delay


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παρακάτω παραθέτω ένα υποθετικό σενάριο για να καταλάβω την σωστή χρήση και ρύθμιση του delay time μεταξύ των ηχείων σε ένα live. Τα ηχεία ας υποθέσουμε ότι είναι point source 15".

 

Έστω ότι σε έναν χώρο είτε ανοιχτό ή κλειστό η διάταξη των main ηχείων είναι όπως βλέπετε στην εικόνα. Δύο main αριστερά και δεξιά από το stage και άλλα δύο πιο ανοιχτά καθώς ο χώρος είναι πλατύς και πρέπει να γίνει σωστή κάλυψη. Τα ηχεία κοιτάνε προς την φορά των βελών.

 

Τα main 3 & main 4 πρέπει να έχουν delay σε σχέση με τα main 1 & main 2 ή όχι επειδή είναι στην ίδια ευθεία και κοιτάνε προς την ίδια φορά;

 

Επίσης υπάρχουν και δύο delay ηχεία (delay 1 & delay 2) ευθυγραμμισμένα με τα main 1 & main 2 αλλά 15 μέτρα πιο πίσω για να καλύπτονται και οι πίσω θεατές. Σε αυτή την περίπτωση αυτό που ξέρω είναι ότι μετράμε την απόσταση σε μέτρα μεταξύ main και delay speaker και εφαρμόζουμε στον processor την ανάλογη καθυστέρηση πχ. 43,73 ms. Σωστά;

 

Τϊ γίνεται όμως στην περίπτωση όπου τα delay speakers δεν είναι ακριβώς στην ευθεία με τα main. Δηλαδή το delay 4 ηχείο δεν είναι ακριβώς ευθυγραμμισμένο με το main 4 και το delay 3 ηχείο δεν είναι ευθυγραμμισμένο με το main 3. Σε αυτή την περίπτωση τι χρόνο delay εφαρμόζουμε στα ηχεία delay 3 & 4 ??? Επίσης τα ηχεία αυτά δεν κοιτάνε πρός τα πίσω αλλά προς το κέντρο όπως δείνουν τα βέλη.

 

Ευχαριστώ πολύ!

 

 

delay.thumb.jpg.78b76535e7aba2e045f6386127348862.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
Τα main 3 & main 4 πρέπει να έχουν delay σε σχέση με τα main 1 & main 2 ή όχι επειδή είναι στην ίδια ευθεία και κοιτάνε προς την ίδια φορά;

Απο την στιγμή που έχουν την ίδια κατεύθυνση και εξυπηρετούν το κοινό που βρίσκεται μπροστά τους, λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα. Παίζει βέβαια ρόλο και για τι αποστάσεις μεταξύ τους μιλάμε.

 

Τϊ γίνεται όμως στην περίπτωση όπου τα delay speakers δεν είναι ακριβώς στην ευθεία με τα main. Δηλαδή το delay 4 ηχείο δεν είναι ακριβώς ευθυγραμμισμένο με το main 4 και το delay 3 ηχείο δεν είναι ευθυγραμμισμένο με το main 3. Σε αυτή την περίπτωση τι χρόνο delay εφαρμόζουμε στα ηχεία delay 3 & 4 ??? Επίσης τα ηχεία αυτά δεν κοιτάνε πρός τα πίσω αλλά προς το κέντρο όπως δείνουν τα βέλη.

 

Οτι και με το παραπάνω. Εξυπηρετούν το κοινό που βλέπουν. Σύμφωνα με το διάγραμμα σου έχουν κοινή απόσταση απο την πηγή ήχου άρα και χρόνο delay, άσχετα αν είναι γυρισμένα προς τα μέσα. Λογικά πάλι δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα εκτός και αν η κλίση είναι 90 μοιρών και ακούγονται και στους μπροστά με ανεπιθύμητα αποτελέσματα..

 

Αν κάποιος έχει εμπειρία σε κάτι τέτοιο ας προσθέσει την γνώση του.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο την στιγμή που έχουν την ίδια κατεύθυνση και εξυπηρετούν το κοινό που βρίσκεται μπροστά τους, λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα. Παίζει βέβαια ρόλο και για τι αποστάσεις μεταξύ τους μιλάμε.

 

Οτι και με το παραπάνω. Εξυπηρετούν το κοινό που βλέπουν. Σύμφωνα με το διάγραμμα σου έχουν κοινή απόσταση απο την πηγή ήχου άρα και χρόνο delay, άσχετα αν είναι γυρισμένα προς τα μέσα. Λογικά πάλι δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα εκτός και αν η κλίση είναι 90 μοιρών και ακούγονται και στους μπροστά με ανεπιθύμητα αποτελέσματα..

 

Αν κάποιος έχει εμπειρία σε κάτι τέτοιο ας προσθέσει την γνώση του.

 

Yameth σε ευχαριστω για την απαντηση. Οι αποστασεις στην εικονα ειναι τυχαιες  γιαυτο ρωτησα τι παιζει με το delay. Δεν ξερω και απο που να βρω πηγες να διαβασω για το συγκεκριμενο θεμα. Ευχαριστω και παλι παντως!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

πιστεύω ότι αυτό το απλό και κατανοητό (αλλά επαρκώς τεκμηριωμένο για τον μέσο αναγνώστη του) αρθράκι θα σου δώσει μια (σχεδόν) πλήρη εικόνα για το θέμα ηχεία στο σύνηθες  PA στήσιμο τους...

 

https://www.sweetwater.com/insync/timing-is-everything-time-aligning-supplemental-speakers-for-your-pa/

 

από την πλευρά μου να προσθέσω ότι βασικό στοιχείο του σωστού στησίματος, είναι η αποφυγή των σειρήνων της εργονομικής ευκολίας (δίνοντας προτεραιότητα στο ηχητικό αποτέλεσμα και όχι στον κόπο που απαιτεί για να επιτευχθεί όπως ορίζει ο ελληνικός κανόνας 😉)... επίσης ναι μεν ο σεβασμός των θεωρητικών προσεγγίσεων αλλά ταυτόχρονα ΠΟΤΕ η αναγωγή τους σε πανάκεια (θέλει επιπλέον "πόδια και αυτί" ο κάθε ο χώρος)... τέλος η "δημιουργική" αντιμετώπιση των δυσκολιών που θα παρουσιαστούν την στιγμή της τοποθέτησης σε συνδυασμό με την πρόβλεψη των εξτρά συνθηκών που θα προστεθούν (σίγουρα) την ώρα της παράστασης (εδώ παίζει τεράστιο ρόλο και η εμπειρία ως αρωγός της γνώσης)...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου