Προς το περιεχόμενο

shaman505

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    48
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Mojo
    Πλήκτρα
  • Day job
    ηχοληπτης
  • Τόπος
    θεσσαλονικη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή shaman505

0

Φήμη

  1. Συμπίεση. Mε απλά λόγια είναι η επεξεργασία του συνόλου των ψηφιακών δεδομένων ενός αρχείου με σκοπό την δημιουργία ενός μικρότερου αρχείου. Ένας από τους πλέον διαδεδομένους αλγόριθμους συμπίεσης είναι ο MPEG1-Layer3 ή εν συντομία MP3.Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Γερμανία στο ινστιτούτο ερευνών Fraunhofer.Πρόκειται για απωλεστικό αλγόριθμο συμπίεσης πράγμα που σημαίνει ότι μέρος της ηχητικής πληροφορίας κατά τη διάρκεια της συμπίεσης χάνεται για πάντα.Για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων χωρίς ουσιαστική επίπτωση στην ποιότητα του ψηφιοποιημένου ήχου ο αλγόριθμος στηρίζεται στο "ψυχοακουστικό" μοντέλο της συμπεριφοράς του ανθρώπινου αυτιού.Πιο συγκεκριμένα λαμβάνεται σοβαρά υπ'όψιν το φαινόμενο της ακουστικής σκίασης (masking effect).Το φαινόμενο αυτό έχει να κάνει με την ακουστότητα συχνοτήτων ήχου οι οποίες βρίσκονται φασματικά κοντά σε άλλες "κυρίαρχες" συχνότητες.Οι κυρίαρχες συχνότητες μασκάρουν τις υπόλοιπες με αποτέλεσμα το ανθρώπινο αυτί να συλλαμβάνει ορισμένες συχνότητες σε ένα συγκεκριμένο φάσμα.Ανάλογα δηλαδή με τους κυρίαρχους ήχους που υπάρχουν ανά πάσα στιγμή σε κάποιο μουσικό κομμάτι είναι δυνατόν κάποιοι άλλοι ήχοι, οι οποίοι επίσης υπάρχουν στο κομμάτι και πλησιάζουν οι συχνότητες τους αυτές των κυρίαρχων, να μην γίνονται αντιληπτοί από το ανθρώπινο αυτί. Βάσει αυτού του φαινομένου έχει δημιουργηθεί από τους επιστήμονες το ψυχοακουστικό μοντέλο, στο οποίο στηρίζεται ο αλγόριθμος MP3 για την συμπίεση των ψηφιακών δεδομένων ήχου.Το ηχητικό, λοιπόν, σήμα χωρίζεται σε ζώνες συχνοτήτων προκειμένου να διαπιστωθεί ποιες από τις συχνότητες που υπάρχουν σε αυτές τις ζώνες δεν είναι ακουστές και έτσι μπορούν να απορριφθούν.Στο τελικό συμπιεσμένο σήμα υπάρχουν μόνο οι κυρίαρχες συχνότητες που έτσι και αλλιώς θα ακούγονταν. Οι παράμετροι που καθορίζουν την ποιότητα του ψηφιοποιημένου ήχου (mp3) είναι: 1.Συχνότητα δειγματοληψίας (σε Hz) 2.Ανάλυση δείγματος σε bits 3.Αριθμός καναλιών στέρεο (1 ή 2) Το ποσοστό της συμπίεσης το μετράμε σε Kilobit per second, δηλαδή Kbit ανά δευτερόλεπτο.Με απλά λόγια πόσα Kbit μεταφέρονται στο χρονικό διάστημα ενός δευτερολέπτου.Η ποσότητα αυτή είναι ευρέως γνωστή με τον όρο bit rate. Όσο μεγαλύτερος είναι αυτός ο αριθμός τόσο καλύτερη είναι η ποιότητα του ήχου.Αντίστοιχα μεγάλος λόγος συμπίεσης, δηλαδή λίγα Kbps, σημαίνει μικρά σε μέγεθος αρχεία με κόστος όμως την ποιότητα ήχου.Τυπικές τιμές bit rate είναι 96 Kbps, 128 Kbps, 192 Kbps κ.α. Στην πράξη ακολουθείται μια μέση οδός.Έτσι για παράδειγμα ένας ρυθμός δεδομένων 128 Kbps δίνει μια συμπίεση της τάξης του 1:11. Μεγαλύτερος ρυθμός δεδομένων (192 Kbps) προσφέρει λόγο συμπίεσης 1:7. Προφανώς ο λόγος συμπίεσης βελτιώνεται δραματικά όσο πέφτει η ποιότητα του σήματος πλησιάζοντας αυτήν του μονοφωνικού ραδιοφώνου μεσαίων ή βραχέων. Αυτά με λίγα λόγια Ελπίζω να έγινα όσο πιο κατανοητός γινόταν!
  2. Μιας κ ενδιαφέρομαι να αγοράσω τη συγκεκριμένη κάρτα, αυτή που έχεις εσύ είναι η type c συνδεσμολογία ή με το thunderbolt? Εχω φάει σκάλωμα κ δεν ξέρω ποια απο τις 2 να αγοράσω. Η type c είναι πιο συμβατή με καινουργιες συνδεσμολογίες αλλά η thunderbolt συμβατη με το macbook που έχω και πιο γρήγορες ταχύτητες μετάδοσης σε σχέση με την type c. Επειδή παλιότερα είχα αγοράσει μια m-audio firewire κ όταν πλέον σταμάτησαν να βγαίνουν συνδεσμολογίες firewire ουσιαστικά αχρηστεύτηκε, σκέφτομαι μην ξαναπάθω το ίδιο κ με το thunderbolt γι'αυτό κ υπάρχει η σκέψη να πάω στην type c με το τίμημα της πιο αργής ταχύτητας (αν παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο στην πράξη).
  3. δλδ να πάω σε 6αρι ή 5αρι γούφερ? η χρήση τους θα είναι κυρίως για sound design. θα μπορούσες να μου προτείνεις κάποιο μοντέλο μέχρι 400 ευρώ (σετ)? ευχαριστώ!
  4. Καλησπέρα. Είμαι σε αναζήτηση αγοράς για μόνιτορ μάλλον εχω καταλήξει στα Adam T7V τα οποία έχουν το bass reflex στην πίσω πλευρά. Ετσι όπως είναι στημένο το γραφείο, υπάρχει τοίχος ακριβώς απο πίσω. Με τη κλίση που θα έχει το μόνιτορ, θα έχει περίπου μια απόσταση 10cm απο τον τοίχο. Θα επηρεάσει καθόλου στην απόδοση του μόνιτορ όσον αφορά το bass reflex?
  5. Το να μπερδέψω το left-right δεν το πιάνω. Έχει κάποια σημασία ποιο θα είναι left κ ποιο right?
  6. Καλησπέρα. Θέλω να συνδέσω ενα stage piano στο οποίο πριν την κονσόλα παρεμβάλει το stage box, όπου μέχρι στιγμής ένα καλώδιο TRS σε XLR και το έστελνα σε ένα μονοφωνικό κανάλι. Επειδή όμως έχω θόρυβο, θέλω να χρησιμοποιήσω DI μήπως κ διορθωθεί το πρόβλημα. Το σκεπτικό μου είναι να χρησιμοποιήσω 2 DI ώστε να στείλω σε 2 μονοφωνικά κανάλια κάνοντας panning left-right. Είναι σωστό αυτό η μήπως κ με ένα DI σε ένα μονοφωνικό κανάλι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο? Το ρωτάω αυτό γιατι διάβασα σε πολλά threads πως τα stage piano (λόγω στέρεο εφε κλπ) πρέπει να συνδέονται σε στέρεο κανάλια. Ευχαριστώ.
  7. Αν σου είναι εύκολο, μπορείς να μου πεις γιατί συμβαίνει αυτό? Ευχαριστώ.
  8. Αν εννοείς το καρφί, όχι είναι μόνο το οποίο καταλήγει σε ένα μονοφωνικό κανάλι στην κονσόλα.
  9. Θέλω να ηχογραφήσω ένα ηλεκτρικό πιάνο το οποίο μου δίνει σαν έξοδο phone. Συνδέω το καρφί στην έξοδο μου, το οποίο καταλήγει σε xlr στο multibox κ απο εκεί στην κονσόλα. Το πρόβλημα είναι ότι στα ηχεία δεν ακούω καθόλου μπάσο ήχο κ γενικά μου ακούγεται ο ήχος του πιάνου πολύ "στεγνός". Είναι θέμα καλωδίου το πρόβλημα?
  10. Καλησπέρα. Χρησιμοποιώ τη συγκεκριμένη κονσόλα κ έχω το εξής πρόβλημα. Δοκίμασα να αποθηκεύσω σε ένα usb συναδέλφου το show μια παράστασης κ το έσωσα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε άλλα δύο usb που το δοκίμασα μου βγάζει ότι δεν μπορεί να κάνει την αποθήκευση. Γνωρίζει κάποιος αν φταίει το format του usb ή για ποιο λόγο συμβαίνει? Ευχαριστώ.
  11. έχεις δίκιο γιώργο, από το ρούτερ είναι τελικά! ευχαριστώ!
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου