Προς το περιεχόμενο

MariaMardeca

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    5
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Mojo
    Πλήκτρα
  • Day job
    Διαφορα
  • Τόπος
    θεσσσαλονικη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή MariaMardeca

0

Φήμη

  1. Καλημέρα, σαν νέα που είμαι στον χώρο έχω συνεχώς καινούργιες απορίες, κάποιες μπορώ να τις λύσω ψάχνοντας στο διαδικτυο κάποιες είναι λίγο μπερδεμένες στο μυαλό μου, όπως τα pan laws και κυρίως πως επηρεάζεται το τελικό αποτέλεσμα μιας μίξης ή ενός mastering από αυτά. Στο cakewalk χρησιμοποιώ το -3 dB center. Όταν μέσα στο daw το μετατρέπω σε mono για να ακουσω μια μίξη τότε παρατηρώ μια μικρή μείωση της έντασης. Όταν κάνω export όμως και ακούγοντάς το έξω από το daw και στην apollo βάλω να ακούγεται mono τότε βλέπω ότι η ένταση αυξάνεται και κλιπάρει. Αυτό ισχύει και για μαστερινγκ που έχω κάνει παρόλο που έχω βάλει limiter. Οπότε αναρωτιέμαι τί γίνεται αν ένα κομμάτι μου που το κάνω export όπως είναι λογικό σε stereo ακουστεί σε mono συσκευές όπως πχ ένα κινητο, mono συστηματα κτλ. Πως η κάθε συσκευή "μεταφράζει" το stereo input σε mono output; Έχουν όλες οι συσκευές κάποιο compensation στα levels ή απλά ανεβάζει την ένταση κάτι που μπορεί να σημαίνει και audio clipping; Επίσης έχω παρατηρήσει πως όταν στο cakewalk πατήσω το κουμπι στο master bus που κάνει Mono την έξοδο τότε το κάθε ξεχωριστό κανάλι που είναι στερεο κοκκινίζει στις εντάσεις, χωρίς όμως να έχω ακούσει κάποιο clipping στα ηχεία. Πραγματικά sorry για τις τόσο "ανόητες" ερωτήσεις απλά δεν έχω βρει ακόμα άκρη με αυτό.
  2. Έχω αγοράσει ένα φτηνό αλλά πάλι καποια μπ είναι πολύ έντονα
  3. Έχω παρατηρήσει οταν τραγουδάω σημεία που περιέχουν μπ ότι ακούγεται ένας περίεργος ήχος χωρίς όμως να ξεπερνάει το 0. Συνήθως δε μου αρέσει εκτός από ένα συγκεκριμένο. ΑΥτό είναι ικανό να καταστρέψει τα ηχεία μου; Sorry για τις συνεχόμενες ερωτήσεις αλλά όσο και να έχω ψάξει δεν έχω βρει την απάντηση . Πάλι χίλια θενκς
  4. Θενκς για την άμεση απάντηση και τον χρόνο σου. Δηλαδή αρκεί να μην ξεπερνω το 0,0 dBFS στο post metering του Sonar. Οτιδήποτε ήχους έχει κάτω από αυτο το σημείο αναφοράς (πχ popping η κλικς ήχου) δεν δημιουργεί πρόβλημα.
  5. Καταρχας να καλημερίσω το forum, έχω πάρει πολλές πληροφορίες από εδώ για πολλά θέματα. Δεν έχω σπουδάσει ηχολήπτρια ή κάτι αντίστοιχο αλλά ασχολούμαι αρκετά με την σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής (η οποία πολλές φορές περιλαμβάνει και ηχογράφηση φωνητικών μου σε όχι ιδανικές συνθήκες ηχογραφησης). Θα ήθελα να ξεκινήσω μια συζήτηση σχετικά με το audio clipping διότι πραγματικά έχω διαβάσει πολλά άρθρα τα οποία όμως με έχουν μπερδέψει παρά με έχουν βοηθήσει. Σε αυτό φυσικά φταίει ότι δεν γνωρίζω επίσης τίποτα που έχει σχεση με τον ηλεκτρισμό και τις ιδιότητές του. Από όσα έχω καταλάβει πρέπει το master του DAW να μην πάει πάνω από 0.0 dBFS ενώ το κάθε ξεχωριστό track δεν υπάρχει ιδιαίτερο θέμα εκτός αν δεν είναι ωραίο ακουστικά. Έχω όμως διαβάσει και αρθρα που λένε ότι πολλές φορές μπορεί κάποιος να περάσει το όριο των 0.0 dBFS στο master bus και πολλές φορές αυτο δημιουργεί παραμόρφωση η οποία είναι στόχος του ηχολήπτη ή του παραγωγού. Απλά σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει θέμα με τα ηχεία αυτών που θα ακουσουν το κομμάτι σε youtube, soundcloud ή ακόμα και σε φίλους που θα δώσω το wav; Υπάρχει κάποιος κανόνας; Σε μια ηχογράφηση που έχω κάνει φωνητικών σε 2-3 σημεία ακούγεται να κανει ο ήχος σαν κλικ δεν ξέρω πως να το περιγράψω (σαν τον ήχο που κάνει στο τέλος του ένα audio clip όταν το κόβεις και δεν έχει κάνει fade out , από ότι κατάλαβα αυτό ονομάζεται popping). Πραγματικά το ένα μου αρέσει καλλιτεχνικά και θα ήθελα να το κρατήσω. Σε αυτή τη περίπτωση από όσο καταλαβαίνω αν δεν ξεπεράσει τα 0.0 dBFS τότε όλα οκ αλλά σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καταστρέψει τα ηχεία μου αλλά και τα ηχεία αυτών που θα το ακουσουν. Έχω δίκαιο σε αυτό; Τέλος έχω ρίξει εκτενές διάβασμα στα αγγλικά για το standard peak που περιεχουν τα DAW και τη διαφορά του με το true peak αλλά και το loudness metering και πολλές φορές νομίζω ότι όντως έχουν όλα πραγματικά μεγάλη σημασία πλέον. Διαβάζω ότι διαφορετική προσέγγιση πρέπει να έχω όταν κάνω mastering για το itunes, διαφορετική για το soundcloud, διαφορετική για cd κτλ Αξίζει να βάλω κάποια λεφτά για να αγοράσω το Insight της izotope ή το WLM Plus της Waves ή κάποιο αντίστοιχο plugin ή να βασιστώ στο metering του DAW (χρησιμοποιώ το Sonar) ; Δεν θέλω να καταστρέψω το ηχείο κανενός ανθρώπου συν του ότι από τη στιγμή που δεν έχω εμπειρία ή γνώση ακόμα ίσως θα μπορούσα να μάθω παραπάνω πράγματα με την αγορά ενός τετοιου plugin. Επίσης έχω διαβάσει ότι όταν μετατρέπεται ένα wav σε mp3 τότε θέλεις 1,0-1,5 dB headroom αλλά δεν το έχω παρατηρήσει σε κανένα δικό μου κομμάτι αυτό.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου