FM Synthesis tutorial

kilon

Μέλος
Μηνύματα
1,178
Πόντοι
36
H FM είναι εκ μακράν η αγαπημένη μου μορφή ηχοσύνθεσης.  Σεβόμενος πάντα την προσωπικότητα τον αναλογικών  συνθεσαίζερ , η FM άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως analogue -killer γιατί πολύ απλά οι ηχοι της είναι ριζοσπαστικοί σε ύφος και χαρακτήρα. Όμως όπως συμβαίνει πάντα το καλύτερο έχει το τίμημα του , η FM είναι σίγουρα δύσκολη μορφή ηχοσύνθεσης με αποτελέσματα δύσκολα να προβλεφθούν.

Βρήκα όμως ένα video tutorial το οποίο θα βοηθήσει πολύ αυτούς που ξεκινάνε με FM.

Απολάυστε

http://www.sonicstate.com/video/?manid=211

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mα... ποια analogue killer; Αφού υπήρχε και σε αναλογικά συνθ. O μόνος λόγος που ξεκίνησε από ψηφιακά ήταν το ότι οι ψηφιακοί oscillators ήταν πιο σταθεροί και ξεκουρδίζονταν πιο δύσκολα από τους αναλογικούς. Συνιστώ προς διάβασμα:

http://www.soundonsound.com/sos/apr00/articles/synthsecrets.htm

As a direct consequence of Yamaha's amazing success throughout the '80s -- the company sold millions of FM synthesizers, organs and home keyboards -- we now think of FM as an exclusively digital process. But that is not the case. It is more practical to implement it in digital form, but the theory of FM is just as applicable to analogue oscillators, as we shall see...

Although the proof of these statements and the calculation of the side bands' amplitude spectrum is a nightmare, the basics are easily understood. And, whether we perform FM using an analogue synth or a digital one, these principles remain the same. So here's this month's Synth Secret (which, as usual, is no secret at all):
Frequency Modulation is a powerful method of synthesis that is as relevant to analogue synthesizers as it is to digital ones, and which is capable of generating sounds unobtainable by any other method.

Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.
So don't ignore FM -- it's a powerful part of analogue synthesis. What's more, it produces sounds that conventional forms of subtractive synthesis cannot, filling holes in your sonic armoury that you never knew you had.
 
bloody_sunday είπε:
Mα... ποια analogue killer; Αφού υπήρχε και σε αναλογικά συνθ. O μόνος λόγος που ξεκίνησε από ψηφιακά ήταν το ότι οι ψηφιακοί oscillators ήταν πιο σταθεροί και ξεκουρδίζονταν πιο δύσκολα από τους αναλογικούς. Συνιστώ προς διάβασμα:

http://www.soundonsound.com/sos/apr00/articles/synthsecrets.htm

As a direct consequence of Yamaha's amazing success throughout the '80s -- the company sold millions of FM synthesizers, organs and home keyboards -- we now think of FM as an exclusively digital process. But that is not the case. It is more practical to implement it in digital form, but the theory of FM is just as applicable to analogue oscillators, as we shall see...

Although the proof of these statements and the calculation of the side bands' amplitude spectrum is a nightmare, the basics are easily understood. And, whether we perform FM using an analogue synth or a digital one, these principles remain the same. So here's this month's Synth Secret (which, as usual, is no secret at all):
Frequency Modulation is a powerful method of synthesis that is as relevant to analogue synthesizers as it is to digital ones, and which is capable of generating sounds unobtainable by any other method.

Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.
So don't ignore FM -- it's a powerful part of analogue synthesis. What's more, it produces sounds that conventional forms of subtractive synthesis cannot, filling holes in your sonic armoury that you never knew you had.
Δεν είπα ότι σώνει και καλά δεν μπορεί να γίνει FM σε αναλογικό σήμα. Εξάλου το frequency modulation δεν έχει να κάνει με το αν το σήμα είναι αναλογικό ψηφιακό. Παρόλα αυτά όμως η FM  τουλάχιστον στην μορφή που την καθιέρωσε του DX7 συναντιέται κατά κόρον σε ψηφιακά σύνθ.

Η FM σε αναλογικά σύν είναι αρκετά περιορισμένη  (και απλώ αποτελεί έξτρα χαρακτηριστικό και όχι προταγωνιστή όπως και θα έπρεπε) και εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7 , που ακόμα και αυτό πλέον αποτελεί μια περιορισμένη και ξεπερασμένη μορφή FM ειδικά όταν συγκρίνετια με αντίστοιχο software όπως FM8 και OCTOPUS.

 
kilon είπε:
εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7
Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

 
OurDarkness είπε:
εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7
Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.

 
kilon είπε:
εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7
Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.
Το γνωρίζω.

 
OurDarkness είπε:
εξάλλου θα ήταν πανάκριβο και άσκοπο να εξομιωθεί η αρχιτεκτονική του DX7
Η αρχιτεκτονική του DX7 έχει εξομοιωθεί εδώ και αρκετό καιρό στο Nord Modular G2 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία. Όλοι οι αλγόριθμοι είναι παρόντες και φυσικά πάντα υπάρχει το πλεονέκτημα της *οπτικοποίησης* του ήχου, αφού μιλάμε για visual περιβάλλον.

To G2 είναι ψηφιακό όχι αναλογικό.
Το γνωρίζω.

To γνωρίζω οτι το γνωρίζεις.

Άλλοι όμως μπορεί να μην το γνωρίζουν.

Ο λόγος που εμαφινίσθηκε πρώτα σε ψηφιακά σύνθ είναι όχι κυρίως λόγω σταθερότητας ταλαντοτών αλλά κυρίως γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχω μια αποροία , ξέρετε κάποιο αναλογικό σύνθ που κάνει εκτενή χρήση FM, που να πλησιάζει το DX7?

 
kilon είπε:
.. ξέρετε κάποιο αναλογικό σύνθ που κάνει εκτενή χρήση FM, που να πλησιάζει το DX7?
Ειναι περιεργο που το ρωτας αυτο , εφοσον εχεις δωσει την απαντηση μονος σου:

γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του
Το μονο αναλογικο FM synth που ξερω ειναι το GS1 και GS2 της Yamaha , τα οποια αν θυμαμαι καλα ειχαν 2 ή 3 operators.

Ειχε ενα ο Κορκολης αν ενδιαφερεσαι :)

 
jack2 είπε:
.. ξέρετε κάποιο αναλογικό σύνθ που κάνει εκτενή χρήση FM, που να πλησιάζει το DX7?
Ειναι περιεργο που το ρωτας αυτο , εφοσον εχεις δωσει την απαντηση μονος σου:

γιατί θα ήταν πολύ πιο ακριβό να εισαχθούν 6 αναλογικοι ταλαντωτές και θα εκτόξευε την τίμη του
Το μονο αναλογικο FM synth που ξερω ειναι το GS1 και GS2 της Yamaha , τα οποια αν θυμαμαι καλα ειχαν 2 ή 3 operators.

Ειχε ενα ο Κορκολης αν ενδιαφερεσαι :)
Αν είχα δώσει απάντηση μόνος μου, δεν θα ρωτούσα. Δεν γνωρίζω αν είναι λίγα ή καθόλου. Για αυτό και ρωτάω.

ΤΟ GS1 και GS2 σύμφωνα με το sonicstate (http://www.sonicstate.com/synth/_inc/specs_only.cfm?synthid=1339) είναι ψηφιακά και όχι αναλογικά. 

 
Διάβασε λίγο βρε kilon αυτά που παρέθεσα προηγουμένως... δεν βλάπτει - λύνονται και οι απορίες που έχεις.  ;)

Some analogue polysynths such as the Oberheim Matrix 6 are capable of simple, 2-oscillator FM. This is because their digitally controlled oscillators (DCOs) are stable enough to maintain the precise frequency ratios required for the technique (see last month's instalment of Synth Secrets for more on this).
However, FM is only truly versatile when you have access to a large number of oscillators, VCAs and contour generators. Furthermore, however many modules you need for a sound, you will need twice as many for duophony, three times as many for 3-note polyphony... This soon becomes a very large number of modules, and is undoubtedly the reason why FM never caught on in the analogue realm. Just consider the size of the modular synth that you would need to emulate a DX7: 96 oscillators, 96 VCAs and 96 multi-stage EGs for the oscillator levels, plus pitch envelope generators and their associated VCAs, innumerable mixers, and heaven-knows-what-else. The total system would incorporate hundreds of modules and would weigh many tons.

bloody_sunday είπε:
Kαι από εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/synth.htm

(γενικά τα πάντα από κει που λέει "FM Synthesis On Analogue Synthesizers" και κάτω - και στο YouTube έχει μερικά βίντεο σχετικά με το θέμα)

For some people, the last two months of this series may have looked like a DX7 tutorial, and it's true that everything I have written (except for the last example above) is applicable to this instrument, plus the dozens of other digital FM synthesizers produced by Yamaha, Korg and Elka. But that's to miss the point... everything I have written is applicable to any synthesizer that lets you direct the output of one oscillator to the pitch CV input of another. That includes the ARP 2600, the Minimoog (switch VCO3 to modulate VCO1 at audio frequencies), and the EMS VCS3, not to mention many other monosynths, DCO-based polysynths with 'cross modulation' or FM capabilities and, of course, all freely patchable modular synths.
Κι ένα παράδειγμα από το YouTube...

4 operator FM patch using the Doepfer modular analog synthesizer:





 
Γεια σας παίδες.

Δεν ξέρω τι γνώμη έχετε για την FM σύνθεση, αλλά εγώ έχω 8 FM synths και σκοπεύω να πάρω κι άλλα, μιας και μπροστά στα όποια ROMpler (ονόματα να μην λέμε), μου ακούγονται πιο power και πιο εκφραστικά. Eπίσης δουλεύω πολύ και τα VSTi FM TOXIC III, Octopus και Blue, τα οποία γ......νε!!! με το συμπάθειο.

frhodes88

 
Bloody_Sunday--->

Eννοείται ότι διάβασα τις παραθέσεις Bloody. Eξάλλου ότι αφορά FM , με ενδιαφέρει πολύ.  Εξάλλου δεν αμφέβαλλα ούτε στιγμή ότι η FM σε επίπεδο σοβαρό δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε αναλογικά σύνθ , εξού και την κατενόμασα ως analogue killer. Απλώς θα ήθελα να διασταυρώσω ως σε πιο βαθμό ισχύει αυτό. Ίσως να υπάρχουν κάποια αναλογικά που παίζουν την FM στα δάχτυλά τους.  Βέβαια το ίδιο θα μπορούσε να επιωθεί και για την additive. Γενικώς τα αναλογικά σύνθ περιορίζονταi κατά ένα πολυ μεγάλο ποσοστό σε βασικές μορφές αφαιρετικής σύνθεσης.

Ευχαριστώ πάρα πολύ για το βιντεάκι bloody

Jack2--->

Δεν βάζω το χέρι μου στην φωτία , αλλά όταν στο soundonsound άρχισε να λέει οτι είναι ο προδρομος του DX7 , υποψιάστηκα.

frhodes 88

και τα τρία που αναφέρεις τα έχω δουλέψει. Το toxic 2 ήταν που με έμπασε στην FM , αρκετά νωρίς. To blue είναι υπέροχο αλλά λίγο βαρύ. Το Octopus απλά έχει τους καλύτερους ambient ήχουσ στην αγορά σύν ότι συνδιάζει additive , resynthesis , sampling και fm  με  εξαιρετικό τρόπο. Εγώ ακόμα είμαι διχασμένος μεταξύ Octopus και FM8 , δεν ξέρω τι να διαλέξω. An και τίνω προς FM8 μιας και η καταναλωσή CPU δεν ξεπερνάει το 1% (φοβερό!!!) Συν ότι to blofeld Μου γουστάρει πολύ την FM και προσφέρει σχεδόν παντού FM (oscs, filters, lfo, modulation matrix). Το μόνο που με εκνεβρίζει με το BLO είναι ότι κάνει FM-FM και όχι FM-PM όπως έχω συνηθίσει στα soft. Αλλά που θα πάει θα το συνηθίσω. 

 
Τι να σου ρε φίλε kilon εγώ όταν είμαι διχασμένος για να μην μπαίνω στον κόπο και  τρώω τον χρόνο μου με το πιο θα μου κάτσει καλύτερα τα χρησιμοποιώ όλα. Και αν παίζεις σε επίπεδο VSTi τότε δεν το κουβεντιάζω. ΟΛΑ μέσα!!!

Το hardware είναι που θα μας γονατίσει οικονομικώς αλλά όπως και να έχει είναι αλλιώς. Όλα καλά είναι όταν χρησιμοποιούνται σωστά.

frhodes 88

 
frhodes 88 είπε:
Τι να σου ρε φίλε kilon εγώ όταν είμαι διχασμένος για να μην μπαίνω στον κόπο και  τρώω τον χρόνο μου με το πιο θα μου κάτσει καλύτερα τα χρησιμοποιώ όλα. Και αν παίζεις σε επίπεδο VSTi τότε δεν το κουβεντιάζω. ΟΛΑ μέσα!!!

Το hardware είναι που θα μας γονατίσει οικονομικώς αλλά όπως και να έχει είναι αλλιώς. Όλα καλά είναι όταν χρησιμοποιούνται σωστά.

frhodes 88
Έτσι ήμουν και εγώ κάποτε. Τώρα πια χρησιμοποιώ μόνο Ableton (soft)+fm8(soft)+motif es6(hard)+waldorf blofeld(hard). Λίγα και καλά.  Και ίσως τα αλλάξω κάποτε αλλά να τα αυξήσω το αποκλείω , σπατάλησα αρκετό χρόνο με πειραματισμούς.

 
To  συγκεκριμένο λινκ αν και μιλάει κυρίως για το SY77 λέει πάρα πολλα για την FM που είναι εκ μακράν το καλύτερο FM tutorial Που έχω βρέι ως τώρα. Απολαύστε.

http://www.xs4all.nl/~galink/sy-prog.pdf

 
ξερει κανεις αν υπαρχει κανενα ψηφιακο συνθ με οπτιον για FM synthesis χωρις anti-aliasing filters?

ευχαριστω

 


Γράψε απάντηση...

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top