Λαμπατος σε καθαρο καναλι + παραμορφωση απο πεταλι

psycho969

Νέο μέλος
Μηνύματα
174
Πόντοι
18
Αγαπητοι συμφορουμιτες,αναρωτιεμαι γιατι να αγορασει καποιος εναν λαμπατο ενισχυτη απο τον οποιο δεν θα χρησιμοποιει την παραμορφωση του.Εκει δεν ειναι ολη η γοητεια της λαμπας ? Για το ωραιο γρεζι που βγαζει η παραμορφωση σε σχεση με εναν solidstate ενισχυτη δεν πληρωνουμε μεχρι και 4000 για εναν mesa boogie ? Αν βαλω το podxt μου σε εναν λαμπατο ενισχυτη θα κανει τοσο μεγαλη διαφορα ? Θεωρουσα οτι το να παρεις λαμπατο ενισχυτη και να χρησιμοποιεις ψευτικη παραμορφωση ειναι σαν να βλεπεις εγχρωμο προγραμμα σε ασπρομαυρη τηλεοραση.Απο την αλλη μπορει να κανω και λαθος....

 
Έχω έναν λόγο πρόχειρο, υπάρχουν κι' άλλοι που θα σου τους καλύψουν παρακάτω φαντάζομαι:

Υπάρχουν non master volume ενισχυτές (π.χ vox ac30) που για να τους κάνεις να δώσουν παραμόρφωση θα πρέπει να σηκώσεις την πολυκατοικία στο πόδι.

:)

 
έχοντας ακούσει κιθαρίστες(μπάσο παίζω!) μου φαίνεται οτι πρώτο λόγο παίζει ο ενισχυτής ,αρκεί να έχεις μια αξιοπρεπή κιθάρα(~400Ε) και μετά ότι πετάλι και να βάζεις η λάμπα το "γλυκαίνει"..

 
Εκει δεν ειναι ολη η γοητεια της λαμπας ?
οχι βεβαια,δεν ειναι εκει αλλα στον ΥΠΕΡΟΧΟ καθαρο ηχο που ΜΟΝΟ ενας ωραιος λαμπατος ενισχυτης βγαζει.

προσωπικα ποτε μου δεν μου αρεσε ο παραμορφωμενος ηχος ενος τσιτωμενου ενισχυτη λυχνιας.

για να καταλαβεις για τι μιλαω παρε το pod σου βαλτο σε καθαρο ηχο και μετα συγκρινε αυτον τον ηχο με εναν ωραιο Fender twin reverb σε ΛΟΓΙΚΗ ενταση..ειμαι σιγουρος οτι θα καταλαβεις αμεσως τη διαφορα.

 
Νομίζω ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν ισχύει ότι κάθε λαμπάτος έχει καλό καθαρό ή καλό drive, ή το αντίστοιχο για έναν τρανζιστοράτο... Νομίζω ότι σε κάθε περίπτωση είναι καλό να μιλάμε για συγκεκριμένους ενισχυτές, και όχι να κάνουμε γενικεύσεις του τύπου, "είναι λαμπάτος, άρα κάνει καλά τα εξής πράγματα, ενώ ο άλλος, δεν τα κάνει"... Επομένως έχει νόημα ένας Fender Twin Reverb να παιχτεί με μια παραμόρφωση από πετάλι, όπως μπορεί να έχει και νόημα το ίδιο με ένα Roland Jazz Chorus.

 
όπως μπορεί να έχει και νόημα το ίδιο με ένα Roland Jazz Chorus.
ναι αν εχεις παραφαει και θελεις να ξερασεις αυτος ο συνδιασμος (πεταλι distortion & roland jazz chorus) ειναι οντως εγγυηση..... ;D

αν και εγω σε ΑΛΛΟ πραγμα απαντησα δηλ. οτι ΔΕΝ αγοραζει ολος ο κοσμος ενισχυτες λυχνιας επειδη εχουν....καλο γκαζοκαναλο...,ουτε περιμενει να..αρπαξουν οι...λυχνιες (αλλη μπουρδα αυτη που κυκλοφορει πολυ και μπερδευει τον κοσμο) για να εχει καλο ηχο μια και σε ΧΑΜΗΛΕΣ εντασεις ενας καλος ενισχυτης λυχνιας βγαζει υπεροχο ηχο,με αλλα λογια δεν παιζει ολος ο κοσμος βρωμικα all the time,αλλα υπαρχουν χιλιαδες κιθαριστες που το μονο που ζηταν απο εναν ενισχυτη λυχνιας ειναι ενα εξαιρετικο καθαρο καναλι σε λογικες εντασεις ,προσωπικα παντως δεν εχω ακουσει ενισχυτη λυχνιας της προκοπης με...κακο καθαρο καναλι παντως.... :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
φιλε, ειναι πιστευω αναλογα τα γουστα του καθενος.. απο εκει και περα, επειδη παιζω και δοκιμαζω συνεχεια διαφορα πεταλια, το ιδιο πεταλι distortion μπορει να ακουστει πολυ ωραια σε εναν ενισχυτη (πχ jcm 900) και πολυ ασχημα σε αλλον( rolland jazz chorus...).. Επισης,καποια πεταλια γενικα 'καπελωνουν' τον ηχο του ενισχυτη και της κιθαρας εχωντας τον ηχο τους ο,τι κ αν γινει ,ενω αλλα αφηνουν να βγει πιο φυσικα ο ηχος του ενισχυτη..

Μερικα παραδειγματα, ενα metal zone  η metal core θα τα ισοπεδωσει ολα και θα εχει τον συγκεκριμενο ηχο του (λιγο πλαστικουρα κατα τη γνωμη μου..) οπου κ αν παιξεις ενω πχ το vox satchurator  θα ακουστει τελειως διαφορετικα αναλογα με τον ενισχυτη σου..

Γενικα  παντως,απο οσο εχω δει τουλαχιστον,και συμφωνα με το γουστο μου, το ιδιο πεταλι θα ακουστει καλυτερα (ο,τι κ αν σημαινει αυτο..)  σε εναν λαμπατο ενισχυτη..

 
συμφωνω φιλε superfunk σ αυτο που απαντησες, οτι δεν ειναι παντα το ζητουμενο το od  καναλι ενος λαμπατου ενισχυτη και οτι πολλοι τους αγοραζουν για το καθαρο.. εγω απλα απαντησα στον psycho969 , οτι (κατα τη γνωμη μου) εχει νοημα η αγορα λαμπατου για χρησιμοποιηση καθαρου μονο καναλιου σε συνδυασμο με πεταλι για επιτευξη καλου distortion...

 
Φιλε μου psycho969,

Yπαρχει μια σημαντικη διαφορα αναμεσα σ εναν λαμπατο κι εναν τρανζιστορ ενισχυτη.

Οι συχνοτητες.

Τα πριμα,τα μπασα και τα ΜΕΣΑΙΑ...

Ενας καλος λαμπατος ενισχυτης....(τυχαινει να χω εναν twin reverb)

θα το πω απλα...κανει την κιθαρα να ακουγεται τι παιζει...ακομα και 500 μετρα μακρια.

Δεν ειμαι ηλεκτρονικος ουτε φυσικος αλλα εχω παιξει με αρκετα μηχανηματα ολων των ειδων και δοξα το θεο εφαγα το λαιβ ροκ με το κουταλι...

Ενας ενισχυτης λυχνιας τοποθετει την κιθαρα σωστα στο ηχητικο φασμα μιας μπαντας ενω το τρανζιστορ απλα προσθετει...ομιχλη...

(η οποια παρεπιπτοντως ειναι το κρυσφηγετο των μετριων οργανοπαιχτων)

Η αξια της λυχνιας δεν αναιρειται απο τη χρηση πεταλιων σαν προενισχυση(καλων πεταλιων βεβαια)γιατι η αναπαραγωγη των τελικων συχνοτητων του σηματος διεπεται απο το κυκλωμα της.Βεβαια θεωρω οτι η χρηση πεταλιων(οχι λαμπατες προενισχυσεις) σε λαμπατο ενισχυτη,υποβιβαζει το σημα κατα 30%-40%,ωστοσο και παλι υπερεχει του τρανζιστορ.Παντως οι ACDC στο back in black επαιζαν καρφι σε μαρσαλ...και το γκαζι ηταν εκπληκτικο...

η λαμπα καταφερνει να αναπαραγει το θυμο,την ενταση,το αγχος,το συναισθημα του ροκ.Επειδη εχει γινει παλι της μοδας...θα κλεισω λεγοντας οτι οι περισσοτεροι παιρνουν λαμπατους ενισχυτες(καλα κανουν)μη γνωριζοντας το τι τους προσφερουν γιατι απλα αυτο που θελουν να ακουσουν απο τα χερια τους και να βγαλουν απ τη ψυχη τους δεν ανταποκρινεται σ αυτα που απαιτει ενας twin reverb...

Υπαρχουν θαυμασιοι solid state ενισχυτες(να τρεχει το δαχτυλο νερο,να ακουγονται ολοι metallica..)επομενως μη βασανιζεσαι με το γιατι να χω λαμπατο αν δεν συντρεχουν λογοι που δεν εχεις κατανοησει..ολα θελουν τον καιρο τους...σημασια εχει ν απολαμβανουμε τη μουσικη και ολα θα βρουν το δρομο τους..

Για μενα που υπηρξα χρονια τρανζιστορακιας γιατι ηθελα να παιζω...vinie moore...(τον λατρευω στα πεντατονικα του...)το τρανζιστορ πια ειναι ποδολουτρο με καλτσες..

Βρες τον ηχο που γουσταρεις και παιζε,παιζε,παιζε...

(πολυ μ αρεσει κι ο line6 μου για shredding...αλλα ο ηχος ειναι μια λεκανη νερο μπροστα στον ωκεανο του marshall 6100...)

 
Εγώ έχω μισό τραντζιστορικό ενισχυτή (KMD με 2 X 6L6 στην έξοδο) και ούτε τον βόμβο των μονοπήνιων δεν μπορώ να ανεχτώ κι ας παίζει κ α τ α π λ η κ τ ι κ ά.....

Έχω άλλους 8 λαμπάτους που ο καθένας του έχει και κάτι το ξεχωριστό, κάτι το ιδιαίτερο.

Αν και οι προσομειωτές είναι πολύ τις μόδας το Real thing είναι πάντα διαφορετικό.

 
studio54GR είπε:
Αν και οι προσομειωτές είναι πολύ τις μόδας το Real thing είναι πάντα διαφορετικό.
Ετσι είναι,μπορεί να καταφέρανε με τους αλγόριθμους να βγάζουν ωραίους High-Gain ήχους,καλά εφέ καμπίνες μικρόφωνα,προενισχυτές κλπ.

Για να πλησιάσουν τον καθαρό vintage fender ήχο θα χρειαστούν αρκετούς αλγόριθμους,

και ποιό ισχυρά μηχανάκια.

 
Εγω παντως θα πω την δικη μου εμπειρια.......την tonelab σε οποιον λαμπατο και να την βαλω.......μιλαμε ομως να ειναι σε αξιοπρεπη κατασταση το ηχειο κλπ...θα βγαλει ηχο...αντιθετα σε οτι solid state και να την εχω βαλει ......ο ηχος ειναι μαπα........αυτο και μονο κατι λεει........ασε που το καθαρο καναλι...ενος λαμπτου απλα δεν συγκρινεται με τιποτα.......τωρα οσων αφορα την παραμορφωση του λαμπατου εκει δυσκολευει το πραγμα αφου θελει καποιες προυποθεσεις για να ακουστει αυτο που πρεπει.....και οφειλω να ομολογησω οτι δεν εχω ακουσει κανεναν πανακριβο λαμπατο ενισχυτη που μετα να ειπα εδω ειμαστε....ισως γιατι η ενταση ηταν τετοια που δεν το επετρεπε........ή δεν ασχοληθηκα πολυ μαζι του (μαλλον αυτο εφταιγε)

 
Κατά τη γνώμη μου το βασικό πρόβλημα των τρανζιστοράτων ενισχυτών είναι ότι είναι φτηνοί :) Οι ακριβοί τρανζιστοράτοι ενισχυτές έχουν και αυτοί υπέροχα καθαρά και σε ορισμένα είδη (jazz) είναι τρομερά διαδεδομένοι.

Τώρα όσον αφορά τα βρωμικα: μερικοί ενισχυτές με τρομερά καθαρά υστερούν πολύ στη βρώμα. Τα βρώμικα του Koch studiotone είναι άλλη κλάση, σε σχέση με τα εκπληκτικά καθαρά του...

Δεν ξέρω αν φαίει το ηχείο όπως λένε, ή το στραβό μου το κεφάλι (μάλλον αυτό θα πείτε οι λυχνιόφιλοι  :-\), αλλά ο μόνος λόγος που δεν αγόρασα από αγγελία εναν deluxe reverb στα μισά λεφτά ήταν ότι με 3 ακριβά overdrive (όχι ταυτόχρονα  :)) δεν έβγαλα ήχο της προκοπής, δε μαζευότανε με τίποτα...

Άσε που όταν βάζω μπροστά από τις λάμπες μερικά τρανζίστορ που κλιπάρουν (= πετάλι) δεν έχω ακριβώς λαμπάτο ήχο, έτσι δεν είναι;  ;)

 
skantzos είπε:
Άσε που όταν βάζω μπροστά από τις λάμπες μερικά τρανζίστορ που κλιπάρουν (= πετάλι) δεν έχω ακριβώς λαμπάτο ήχο, έτσι δεν είναι;   ;)
Mια χαρά λαμπάτο ήχο έχεις... με αυτή τη λογική εδώ και τουλάχιστον σαρανταπέντε χρόνια οι κιθαρίστες "τρανζιστοράρουν" ανελέητα τον ήχο τους με κάθε λογής πετάλια! Ακούς εσύ κανένα πρόβλημα?  ;)  Σημασία έχει το πού οδηγείται αυτός ο ήχος, και πώς ενισχύεται.

 
bloody_sunday είπε:
Mια χαρά λαμπάτο ήχο έχεις... με αυτή τη λογική εδώ και τουλάχιστον σαρανταπέντε χρόνια οι κιθαρίστες "τρανζιστοράρουν" ανελέητα τον ήχο τους με κάθε λογής πετάλια!
αν λαμπάτος ήχος σημαίνει πως όλα τα ενεργά στοιχεία του κυκλώματος από κιθάρα ως ηχείο είναι λυχνίες, τότε ναι, αυτό ακριβώς κάνουν

διαφορετικά και ο δικός μου ο valvetronix που έχει στο τελικό στάδιο μια λυχνία, δεν είναι υβριδικός  αλλά λαμπάτος

 
Φιλε psycho969 υπαρχουν καποιοι λογοι για τους οποιους μπορει καποιος να επιλεξει να χρησιμοποιει παραμορφωση απο πεταλι και οχι απο ενισχυτη.

Πρωτα απ'ολα δεν ισχυει οτι ολοι οι λαμπατοι ενισχυτες εχουν καλο drive. Ειναι δυσκολο(η πολυ ακριβο) να βρεις τον ενισχυτη που σε ικανοποιει πληρως ως προς τα καθαρα και τα βρωμικα συγχρονως. Ετσι, αναλογα τι ενδιαφερει καποιον περισσοτερο, αλλοι επιλεγουν τον ενισχυτη που τους δινει τα καθαρα που θελουν(και αναγκαστικα βρισκουν το καταλληλο overdrive-distortion pedal για τα βρωμικα τους) και αλλοι επιλεγουν τον ενισχυτη που τους δινει τα βρωμικα που θελουν(αυτοι δεν εχουν πολλες επιλογες σημαντικης βελτιωσης των καθαρων).

Επισης υπαρχει θεμα με τα live. Ακομα και να εχεις βρει τον παραπανω ενισχυτη, ειναι λιγο δυσκολο να τον κουβαλας για πολυ καιρο στα διαφορα live που πιθανον να εχεις κλεισει. Θα το κανεις τις πρωτες φορες αλλα μετα το πιο πιθανο ειναι να κουραστεις(ειδικα αν ειναι βαρυς ο ενισχυτης). Ετσι, κουβαλας απλα το πεταλι σου, για να εισαι σιγουρος οτι τουλαχιστον θα εχεις το δικο σου gain, αφου δεν ξερεις τι ενισχυτη θα σου εχουν εκει, τι gain θα εχει και αν θα εχει gain. Συνηθως τα μεγαλα κεντρα εχουν εναν ενισχυτη με καλα καθαρα(twin reverb, hot rod κ.α.) και ετσι βολευεσαι μια χαρα.

Τελος, υπαρχουν τοσα διαφορετικα ειδη παραμορφωσης που αν θελει καποιος μεγαλη ποικιλια, ειναι αδυνατον να του την προσφερει ο ενισχυτης. Ετσι τα πεταλια και παλι ειναι αναγκαια.

 
Και βέβαια, όπως προσπάθησα να σημειώσω παραπάνω και δεν έγινε αντιληπτό, ορισμένοι ήχοι (και πολύ διάσημοι και διαχρονικοί, βέβαια) ΔΕΝ βγαίνουν σε καμία περίπτωση χωρίς τα απαραίτητα... σολιντστεϊτάτα πετάλια (ή έστω τις μοντέρνες και συχνά άριστες ψηφιακές υλοποιήσεις τους). Παραδείγματα? Άφθονα, και όχι μόνο για τις πιο καρατρανταχτές περιπτώσεις (tubescreamers, fuzzes κλπ) αλλά και για άλλες όπως τα univibes, chorus, phasers, analog delays...  

 
bloody_sunday είπε:
Mια χαρά λαμπάτο ήχο έχεις... με αυτή τη λογική εδώ και τουλάχιστον σαρανταπέντε χρόνια οι κιθαρίστες "τρανζιστοράρουν" ανελέητα τον ήχο τους με κάθε λογής πετάλια! Ακούς εσύ κανένα πρόβλημα?  ;)  Σημασία έχει το πού οδηγείται αυτός ο ήχος, και πώς ενισχύεται.
άλλο το ένα άλλο το άλλο. μια χαρά ήχο έχω, αλλά όχι ακριβώς λαμπάτο :)

 


Γράψε απάντηση...

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top