- Μηνύματα
- 4,420
- Πόντοι
- 198
Είχα την ιδέα (έμπνευση
από το θρεντ περί απλότητας, αλλά μόλις τώρα βρήκα το χρόνο να κάτσω να γράψω δυο λόγια.
Πήρα μέρος σε ένα διαγωνισμό, στην Αγγλία, και κέρδισα. Το βραβείο δεν ήταν χρηματικό, αλλά μία δημόσια εκτέλεση του έργου. (καλή φάση γενικά για τότε... ;D).
Δύο λινκς:
www.nikolas-sideris.com/stuff/exeliksis.mp3 (μουσική και μεγάλο αρχείο 13 ΜΒ, για αυτό και δεν το ανεβάζω στο νοιζ. Αν γίνεται, παρακαλώ μου το λέτε, και το ανεβάζω... Αλλά το αρχείο έχει παραμείνει στη σελίδα μου για 3 χρόνια τώρα και δεν έχω σκοπό να το βγάλω... Με ενημερώνεται)
www.nikolas-sideris.com/stuff/exeliksis.pdf (η παρτιτούρα με ένα μεγάλο μπλε REVIEW σε κάθε σελίδα, γιατί είχα θέματα clopiright! >
)
Το έργο είναι μεγάλο, κοντά στα 9 λεπτά. (και 17 σελ).
Υπάρχουν 2-3 διαφορετικές αρχές που "διέπουν" το κομμάτι που έχουν να κάνουν με τις νότες (την επιλογή ή την απουσία τους), τη φόρμα (αρχιτεκτονική) και τη γενικότερη ιδέα του κομματιού.
i) Το κομμάτι ονομάζεται "exeliksis" γιατί οι Ελληνικοί τίτλοι έχουν πέραση στην Αγγλία! ;D Επίσης εξηγεί με μεγάλη ακρίβεια τι παίζει με το κομμάτι. Ξεκινάει σχετικά "όμορφα" με σύμφωνα (εύηχα δηλ) διαστήματα, και σιγά σιγά ασχημαίνει. Στη μέση περίπου χωρίζεται η ορχήστρα σε μονάδες (όπου κάθε όργανο παίζει άλλο πράγμα), αλλά αρκετά κοντά, και διάφωνο. Φτάνει σε παχειά clusters (ντο, ντο#, ρε, ρε#, μι, φα, κλπ... μαζί παιγμένα) και καταλήγει στο... χάος...
Υπάρχει λίγη ανεξαρτησία των φωνών, μέχρι το τελευταίο μέρος (σελ 15) όπου γίνεται τόσο μεγάλη η ανεξαρτησία (όλοι παίζουν "άσχετα" πράγματα) που είναι και πάλι αδύνατον να ξεχωρίσει κανείς τι συμβαίνει, και να βγάλει ακριβώς μια μελωδία. (ή μήπως γίνεται;
)
ii) Η νότα ΡΕ, λείπει πρακτικά απο όλο το κομμάτι. Λίγο για πλάκα, λίγο για δοκιμή, λίγο από κάποια βαθιά εμμονή, επέλεξα να μην έχω ΡΕ στο κομμάτι μέσα. Υπάρχει σε κάποια σημεία προς το τέλος αλλα είναι ΤΟΣΟ βαθιά χωμένο, και τοσο παχύ αυτό που ακούγεται που είναι αδύνατον να το ακούσει και να το ξεχωρίσει κανείς. Το κομμάτι, φυσικά, τελειώνει σε ΡΕ!
iii) Η φόρμα. Η φόρμα έχει μέσα τη σειρα Fibonacci, όπου σε κάθε δευτερολεπτο που αντιστοιχεί στη σειρά, μπαίνει κάτι διάφωνο, στο πρώτο μέρος, και κάτι σύμφωνό στο δεύτερο. (τρέχα γύρευε... ούτε κουράγιο δεν έχω να το εξηγήσω πιο πολύ, σόρρυ).
Γράφτηκε σε λιγότερο απο μία εβδομάδα.
Η μελωδία είναι γραμμένη (το 1ο, και μοναδικό θέμα ας πούμε) έτσι ώστε να μην παίζεται με samples (τότε, γιατί τώρα κάτι μπορεί να γίνει). Γεμάτο port(amento) (δηλ γλύστριμα), legato και άλλα τέτοια. Η επιλογή των νοτών, δεν είναι τυχαία, καθώς προσπάθησα να δώσω κάτι το σχετικά "ευηχό" στο θέμα, και να χρησιμοποιήσω μάλλον σύμφωνα διαστήματα, παρά διάφωνα.
Ηχογράφηση: 21 Φεβρουαρίου 2007, Windsor Hall, Egham, Surrey
Ορχήστρα: Royal Holloway Chamber Strings Orchestra
Διευθυντής ορχήστρας: Neil Ferris (φανταστικός μουσικός και φανταστικός τύπος!)
Κάπου εκεί μέσα υπάρχει και λίγο Barber.

Πήρα μέρος σε ένα διαγωνισμό, στην Αγγλία, και κέρδισα. Το βραβείο δεν ήταν χρηματικό, αλλά μία δημόσια εκτέλεση του έργου. (καλή φάση γενικά για τότε... ;D).
Δύο λινκς:
www.nikolas-sideris.com/stuff/exeliksis.mp3 (μουσική και μεγάλο αρχείο 13 ΜΒ, για αυτό και δεν το ανεβάζω στο νοιζ. Αν γίνεται, παρακαλώ μου το λέτε, και το ανεβάζω... Αλλά το αρχείο έχει παραμείνει στη σελίδα μου για 3 χρόνια τώρα και δεν έχω σκοπό να το βγάλω... Με ενημερώνεται)
www.nikolas-sideris.com/stuff/exeliksis.pdf (η παρτιτούρα με ένα μεγάλο μπλε REVIEW σε κάθε σελίδα, γιατί είχα θέματα clopiright! >

Το έργο είναι μεγάλο, κοντά στα 9 λεπτά. (και 17 σελ).
Υπάρχουν 2-3 διαφορετικές αρχές που "διέπουν" το κομμάτι που έχουν να κάνουν με τις νότες (την επιλογή ή την απουσία τους), τη φόρμα (αρχιτεκτονική) και τη γενικότερη ιδέα του κομματιού.
i) Το κομμάτι ονομάζεται "exeliksis" γιατί οι Ελληνικοί τίτλοι έχουν πέραση στην Αγγλία! ;D Επίσης εξηγεί με μεγάλη ακρίβεια τι παίζει με το κομμάτι. Ξεκινάει σχετικά "όμορφα" με σύμφωνα (εύηχα δηλ) διαστήματα, και σιγά σιγά ασχημαίνει. Στη μέση περίπου χωρίζεται η ορχήστρα σε μονάδες (όπου κάθε όργανο παίζει άλλο πράγμα), αλλά αρκετά κοντά, και διάφωνο. Φτάνει σε παχειά clusters (ντο, ντο#, ρε, ρε#, μι, φα, κλπ... μαζί παιγμένα) και καταλήγει στο... χάος...
Υπάρχει λίγη ανεξαρτησία των φωνών, μέχρι το τελευταίο μέρος (σελ 15) όπου γίνεται τόσο μεγάλη η ανεξαρτησία (όλοι παίζουν "άσχετα" πράγματα) που είναι και πάλι αδύνατον να ξεχωρίσει κανείς τι συμβαίνει, και να βγάλει ακριβώς μια μελωδία. (ή μήπως γίνεται;

ii) Η νότα ΡΕ, λείπει πρακτικά απο όλο το κομμάτι. Λίγο για πλάκα, λίγο για δοκιμή, λίγο από κάποια βαθιά εμμονή, επέλεξα να μην έχω ΡΕ στο κομμάτι μέσα. Υπάρχει σε κάποια σημεία προς το τέλος αλλα είναι ΤΟΣΟ βαθιά χωμένο, και τοσο παχύ αυτό που ακούγεται που είναι αδύνατον να το ακούσει και να το ξεχωρίσει κανείς. Το κομμάτι, φυσικά, τελειώνει σε ΡΕ!
iii) Η φόρμα. Η φόρμα έχει μέσα τη σειρα Fibonacci, όπου σε κάθε δευτερολεπτο που αντιστοιχεί στη σειρά, μπαίνει κάτι διάφωνο, στο πρώτο μέρος, και κάτι σύμφωνό στο δεύτερο. (τρέχα γύρευε... ούτε κουράγιο δεν έχω να το εξηγήσω πιο πολύ, σόρρυ).
Γράφτηκε σε λιγότερο απο μία εβδομάδα.
Η μελωδία είναι γραμμένη (το 1ο, και μοναδικό θέμα ας πούμε) έτσι ώστε να μην παίζεται με samples (τότε, γιατί τώρα κάτι μπορεί να γίνει). Γεμάτο port(amento) (δηλ γλύστριμα), legato και άλλα τέτοια. Η επιλογή των νοτών, δεν είναι τυχαία, καθώς προσπάθησα να δώσω κάτι το σχετικά "ευηχό" στο θέμα, και να χρησιμοποιήσω μάλλον σύμφωνα διαστήματα, παρά διάφωνα.
Ηχογράφηση: 21 Φεβρουαρίου 2007, Windsor Hall, Egham, Surrey
Ορχήστρα: Royal Holloway Chamber Strings Orchestra
Διευθυντής ορχήστρας: Neil Ferris (φανταστικός μουσικός και φανταστικός τύπος!)
Κάπου εκεί μέσα υπάρχει και λίγο Barber.