Το μέτρημα του hi-hat στη drums

dionisissab

Νέο μέλος
Μηνύματα
415
Πόντοι
16
Το hi-hat χρησιμοποιείται στη drums για πάρα πολλές χρήσεις και μία απ' αυτές (αν όχι η πιο σημαντική σίγουρα μια απ' τις πιο σημαντικές) είναι το μέτρημα του κομματιού.

Εσείς πώς το χρησιμοποιείται το hi-hat; Για μέτρημα, για χτύπημα μόνο ή και τα δύο;

Ήθελα να ρωτήσω όταν μετράτε με το hi-hat σε τι επιλέγετε να μετράτε; Δηλ. σε όγδοα (σ' ένα αργό κομμάτι) και σε 16α σε ένα γρήγορο; Δηλ. επιλέγετε να μετράτε "γρήγορα"; Αυτό βοηθάει πιστεύετε στο πιο μετρημένο παίξιμο του εκάστοτε κομματιού;

Επίσης... Προσωπικά επιλέγω συνήθως τα πιο γρήγορα μετρήματα και είναι κάτι που (απ' ότι έχω παρατηρήσει) βοηθάει και τους άλλους μουσικούς της μπάντας στο να είναι πιο συγκεντρωμένοι και μετρημένοι και να μην ξεφεύγουν. Επίσης, πολλές φορές επιλέγω να μετράω off-beat ή να μετράω (αν είναι σε 3ηχα) στο πρώτο και στο τρίτο.. Παρατηρώ όμως ότι στις εγγραφές δίσκων σπάνια ακούγεται το μέτρημα του hi-hat. Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί το επιλέγουν αυτό οι παραγωγοί; Δεν είναι μέρος της μουσικής και αυτό το "φύσημα";;

Υ.Γ. Πολλα είπα... Οκ. Πάρτε τα με τη σειρά  ;D (σόρρυ για την ανακατωμένη σκέψη)

 
dionisissab είπε:
Ήθελα να ρωτήσω όταν μετράτε με το hi-hat σε τι επιλέγετε να μετράτε; Δηλ. σε όγδοα (σ' ένα αργό κομμάτι) και σε 16α σε ένα γρήγορο; Δηλ. επιλέγετε να μετράτε "γρήγορα"; Αυτό βοηθάει πιστεύετε στο πιο μετρημένο παίξιμο του εκάστοτε κομματιού;
Δε μπορώ να πω για όλα παρα μόνο γι αυτό.

Το μέτρημα σε 8α ή 16α δίνει εντελώς άλλο feel στο κομμάτι. Οπότε καλό είναι να τηρείται αυτό, εκτός και αν υπάρχει η πρόθεση να αλλαχτεί το κομμάτι πλήρως.

Οπότε δεν είναι ακριβώς θέμα επιλογής για διευκόλυνση, αλλά επιλογής για απόδοση.

 
Παρατηρώ όμως ότι στις εγγραφές δίσκων σπάνια ακούγεται το μέτρημα του hi-hat.
μπορεις να μου εξηγησεις ΤΙ εννοεις ακριβως?Γιατι εγω ΜΙΑ ΧΑΡΑ το ακουω το hi hat στους περισσοτερους δισκους (πραγμα φυσικο αλλωστε μια και ειναι ΤΟ σημαντικοτερο κομματι του κιτ,με αλλα λογια ο ντραμμερ απο το ΠΩΣ παιζει το hi hat φαινεται..)

Ήθελα να ρωτήσω όταν μετράτε με το hi-hat σε τι επιλέγετε να μετράτε; Δηλ. σε όγδοα (σ' ένα αργό κομμάτι) και σε 16α σε ένα γρήγορο; Δηλ. επιλέγετε να μετράτε "γρήγορα"; Αυτό βοηθάει πιστεύετε στο πιο μετρημένο παίξιμο του εκάστοτε κομματιού;
οχι βεβαια,καθε τραγουδι "απαιτει" συγκεκριμενο τυπο μετρηματος & εκει φαινεται και ο "μαγκας" ντραμμερ.

 
Superfunk είπε:
μπορεις να μου εξηγησεις ΤΙ εννοεις ακριβως?Γιατι εγω ΜΙΑ ΧΑΡΑ το ακουω το hi hat στους περισσοτερους δισκους (πραγμα φυσικο αλλωστε μια και ειναι ΤΟ σημαντικοτερο κομματι του κιτ,με αλλα λογια ο ντραμμερ απο το ΠΩΣ παιζει το hi hat φαινεται..)
Δεν αναφέρομαι στο hi-hat σαν όργανο αλλά στο μετρημά του με το πόδι. Όσοι drummer το κάνουν, δεν ακούγεται (καθαρά) στην τελικά μίξη. Δηλ. έβλεπα το documentary από την ηχογράφηση Deliverance - Damnation Και εκεί που ο Lopez μέτραγε με το hi-hat δεν ακουγόταν σχεδόν τίποτα. Γιατί κάνουν αυτή την επιλογή οι παραγωγοί;;

 
Μερικες φορες απλα δεν το "πιανουν" τα μικροφωνα (αν εννοεις τον... ανεπαισθητο ηχο ηχο που παραγει το hi hat οταν απλα ανεβοκατεβαζεις το ποδι σου στο πεταλι χωρις να το ανοιγοκλεινεις),αλλες φορες απλα "χαλαει" καποιο ατμοσφαιρικο Intro οποτε πρεπει να φυγει.

Παντως σε πολλες παραγωγες ακουγεται (RHCP ας πουμε).

 
fleamail είπε:
Μάλλον ο dionisissab εννοεί το μέτρημα με το hi hat στα σημεία που δεν παίζουν τα τύμπανα!
Όχι δεν αναφέρομαι σ' αυτό. Ρε παιδί μου όταν παίζει ένας ένα κομμάτι μετράει με το hi-hat ενώ παίζει. Αυτό γιατί δεν ακούγεται στην τελική μίξη;;

π.χ.



Εδώ ο Portnoy όταν ξεκινάει το σόλο του Petrucci στο 1.45 ακούγεται καθαρά το μέτρημα του hi-hat σε 16α. (ισως να μην το ακούτε και εσείς καθαρά λόγω κακής ποιότητας του βίντεο αλλά στο δίσκο ακούγεται πεντακάθαρα)

http://www.youtube.com/watch?v=LzDODSHcUa0&feature=PlayList&p=D77BB8F864FC884C&playnext=1&playnext_from=PL&index=25

Παρατηρείστε το Lopez εδώ στο 7.11 που μετράει με το hi-hat (πάλι σε 16α) αλλά δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου όπως και στο δίσκο. Και πιστεύω ότι δεν είναι επιλογή του μουσικού αλλά του παραγωγού με τα λεγόμενα dead organs....

ΤΙ λέτε;; (ελπίζω να καταλάβατε την απορία μου);)

 
Πιστεύω οτι εννοείς το μέτρημα που κάνουμε με τι φτέρνα μας την ώρα που παίζουμε το οποίο καθορίζεται απο το μέτρο του κομματιού που παίζουμε [4/4, 3/4, 6/8 κτλ κτλ] και απο το μετρονόμο έτσι ώστε να ''σκάνε'' οι κινήσεις πάνω στα μέτρα. Αν τώρα εννοείς το τί παιζουμε στο hihat εκεί ο καθένας ότι γουστάρει, άλλος μπορεί να παίζει 8α αλλος 16α άλλος shuffle και άλλος κάθε λογής variations ανάλογα με το κομμάτι. Πες μας τί ακριβώς έχεις κατα νού να σε βοηθήσουμε...

Αυτό που μας αναφέρεις είναι ένας τρόπος παιξίματος του hh με το πόδι...

 
Ρε παιδί μου όταν παίζει ένας ένα κομμάτι μετράει με το hi-hat ενώ παίζει.
καταρχην δεν μετρανε ετσι ολοι οι ντραμμερ οταν παιζουν (τρανο παραδειγμα ο Elvin Jones,o Steve Gadd & o Steve Jordan) κατα δευτερον   ετσι μετρας οταν ΔΕΝ παιζεις hi-hat δηλ.στο.... 0,1%  ;Dενος κομματιου οπου ισως κανεις αλλαγη η οταν παιζεις ride,οπου συνηθως αυτος ο ηχος υπερκαλυπτεται απο τον ηχο τον τυμπανων και των πιατινιων και αν σκεφτεις οτι στα ειδη μουσικης που ακους πεφτει το gate της αρκουδας... ;D καταλαβαινεις γιατι δεν ακουγεται κιχ...

παντως σε πιο...πολιτισμενα ειδη μουσικης  ;D (jazz,funk,pop etc) τις περισσοτερες φορες ακουγεται.

 
ενος κομματιου οπου ισως κανεις αλλαγη η οταν παιζεις ride,οπου συνηθως αυτος ο ηχος υπερκαλυπτεται απο τον ηχο τον τυμπανων και των πιατινιων
Ακριβώς! Ακόμα και αν υπάρχει μικρόφωνο στο hi hat (που στην τελική και να υπάρχει πολύ λίγοι το χρησιμοποιούν) απλά εκείνη την στιγμή δεν ξεχωρίζει στην μίξη. Ειδικά ο ήχος του hi hat όταν το πατάς με το πόδι δεν έχει την ίδια χροιά με το αντίστοιχο τσικ της μπακέτας που έχει spil σε όλα τα μικρόφωνα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
καταρχην δεν μετρανε ετσι ολοι οι ντραμμερ οταν παιζουν (τρανο παραδειγμα ο Elvin Jones,o Steve Gadd & o Steve Jordan)

παντως σε πιο...πολιτισμενα ειδη μουσικης  ;D (jazz,funk,pop etc) τις περισσοτερες φορες ακουγεται.
Στο πρώτο διαφωνώ και στο δεύτερο συμφωνώ. Οι drummer που αναφέρεις όπως και άλλοι (Art Blackey, Phili jo Jones, Steve Smith, Tony Williams κ.λ.π.) χρησιμοποιούσαν με "διαφορετικό" τρόπο το hi-hat αλλά ακουγόταν και μάλιστα πολλές φορές ήταν σημείο κατατεθέν ενός κομματιού. Στο δεύτερο θα συμφωνήσω...

 
απλα παιξε φιλε να γουσταρεις μη σκεφτεσαι την ωρα που παιζεις live ή όταν κανεις προβα το hihat, σκεψου το μέτρο φιλε μου και ασε το timing να συμπτηχθεί με το feeling και θα σου βγει μόνο του στο hihat ή στη φτερνα . εγω οταν παιζω ροκακια μετραω αλλα είναι τραγουδια που δε μου βγαινει ή δεν κολλαει να μετραω στο hihat μην κολλας εκει απλά ασε το feeling να κοιλαει μεσα σου και να γουσταρεις...και να βγεις λιγακι απο το μετρο δεν εγινε και τιποτα (ενταξει μη το κανεις και συνεχεια ;D)

Ο Dave Lombardo εχει δωσει μια συνεντευξη στο modern drummer festival πριν to performance βρες το και ακου προσεκτικα τι λέει για τα λαθη που κανουμε στο παιξιμο.

πολυ σοφες κουβεντες

 
Από όλη την κουβέντα 2 πράγματα αξίζει να κρατήσουμε ως σημαντικά και τα είπε ο SF : α) ο καλός ο ντράμερ στο hi-hat φαίνεται (επιτέλους ειπώθηκε η ΜΟΝΗ αλήθεια για τους ντράμερ) και β) βάζουμε close mic στο hi-hat?  (Χα, χα, χα, συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ, ποτέ δεν κατάλαβα αυτήν την ηχοληπτική υπερβολή και το ντε και καλά  μικρόφωνο στο Hi-hat, τι πατάτα φάση θεέ μου...)

 
α) ο καλός ο ντράμερ στο hi-hat φαίνεται (επιτέλους ειπώθηκε η ΜΟΝΗ αλήθεια για τους ντράμερ)

?Με συγχωρειτε αλλα δεν το πιασα? δηλαδη ενας drummer που παιζει παπαδες ή παιζει σωστα ρε παιδι μου groovαρει και τον βλεπεις να γουσταρει ρε παιδι μου και δεν μετραει στο hihat δεν ειναι καλός ντράμμερ? η ΜΟΝΗ αλήθεια..? δηλαδη τι ειναι τα αλλα που λεγονται και δεν ειναι αληθειες?
 
Δεν μιλάω για μέτρημα στο Hi-hat, αλλά για παίξιμο, το πως δηλαδή χρησιμοποπιεί το Hi-hat μέσα στο groove, η μαγκιά του ντράμερ εκεί φαίνεται (πως ΚΕΝΤΑΕΙ στο hi-hat), ένας καλός ντράμερ στο hi-hat επάνω χτίζει ρυθμό. Το παίξιμο "παπάδες" είναι για άσχετους πιτσιρικάδες, που το μόνο που καταφέρνουν είναι να γ****ε το κομμάτι, και να σου ζαλίζουν τα ούμπαλα...

 
οκ κατανοητο...και ο buddy rich παπαδες επαιζε αλλα δε σου ζαλιζε τα ουμπαλα... :P

 
Γιατί αυτός ήταν ο σολίστας και όχι ο κιθαρίστας του, αυτόν άκουγες και οι "παπάδες" του ήτανε "δεσποτάδες" και όχι "παπαδάκια", κι όταν λέω σου ζαλίζουνε τα ούμπαλα, εννοώ πως παίζουν ακατάσχετες "μαγκιές" όλη την ώρα χωρίς νόημα και ουσία για το ίδιο το κομμάτι, προσπαθώντας να τα χωρέσουν όλα μέσα σε ένα κομμάτι και να σου αποδείξουν πόσο σπουδαίοι είναι. Αν το κομμάτι πηγαίνει ντουπ-μπαμ-ντουπ-ντουπ-μπαμ, ένας καλός ντράμερ θα παίξει μόνο αυτό επί 5 λεπτά και δεν θα ντραπεί γιατί παίζει κάτι πολύ-πολύ απλό.

 
Φιλε διονυσησαμπ...το χαιχατ ειναι οργανο ειτε παιζεται με το χερι ειτε με το ποδι! ;)

Να ξεκαθαρισουμε μερικα πραγματα...στην τζαζ μουσικη η βαση του γκρουβ ειναι το σουινγκ πατερν στο ραιντ,το 2-4 στο χαιχατ(με το ποδι) και τα-παιγμενα παρα,παρα,παρα πολυ χαμηλα-τεταρτα στην κασα...σε μουσικες οπως ποπ,ροκ,φανκ, κλπ.κλπ.,μπακμπητ μουσικες οπως λενε οι αμερικανοι αντιστοιχα ειναι το χαι χατ(αντι για το ραιντ)το 2-4 στο σνερ και η κασα...μπουπ-μπαπ μπουπ μπουπ-μπαπ,χοντρικα,ε?

οταν ενας ροκ ντραμερ λοιπον ανοιγει στο ραιντ μπορει αν θελει να συνοδεψει και με το χαιχατ στο ποδι...τεταρτα,ογδοα,2-4,αρσεις ογδοου κλπ... προσθετει χρωμα αλλα και αλλαγη της αισθησης του εκαστοτε γκρουβ!δοκιμαστε να παιξετε εναν ρυθμο με κασα-σνερ-ραιντ...κρατηστε τον ιδιο ρυθμο συνεχεια και δοκιμαστε τις παραπανω παραλλαγες με το αριστερο σας ποδι....παρατηρηστε τις αλλαγες η ακομα καλυτερα ηχογραφηστε τον εαυτο σας και ακουστε...

το προβλημα ειναι οτι οι εντασεις στην ροκ(και χαρντροκ,μεταλ κλπ.)ειναι τοσο μεγαλες καμμια φορα που ειδικα λαιβ ακομα κι αν το χαιχατ ειναι close miked θαβεται κατω απο τον ηχο κιθαρων,μπασων αλλα και των υπολοιπων τυμπανων...

για αρκετους ντραμερ βεβαια,που δεν εχουν ασχοληθει(εστω ελαχιστα)με four way co-ordination,το αριστερο ποδι στο χαιχατ γινεται λιγο κατι σαν νευρικο τικ παιζοντας συνεχεια σε ογδοα(συνηθως)...ο εν λογω ντραμερ δεν εχει κανεναν ελεγχο του αριστερου του ποδιου με αποτελεσμα αυτο να λειτουργει απο μονο του κι ο ντραμερ να εχει την ψευδαισθηση οτι αυτο που κανει το ποδι τον βοηθαει να γκρουβαρει καλυτερα η κατι τετοιο,ενω στην πραγματικοτητα συμβαινει το αντιθετο(ο ρυθμος υποφερει)!!!...ακομα κι αν ομως το ποδι σταματησει το αποτελεσμα παλι ειναι χαλια καθως ο ντραμερ εχει συνηθησει να εξαρταται απο αυτο!(απο την ψευδαισθηση).τοιχος!οπισθεν και αναζητηση νεας διαδρομης... :)

δεν συμφωνω βεβαια βεβαια σε αφορισμους του στυλ,ο ντραμερ φαινεται απο το χαιχατ κλπ...ο καλος ντραμερ για μενα εχει εκτος διαφορων αλλων ενα χαρακτηριστικο...το ντραμσετ ακουγεται σαν ΕΝΑ οργανο,οπως πρεπει...σαν μια εξαχορδη κιθαρα!η ισσοροπια των συχνοτητων και των εντασεων και των χρωματων του καθε τυμπανου-πιατινιου,αυτο ειναι!!!υπαρχουν βεβαια καποιοι ντραμερς που οταν αναφερεται το ονομα τους σου ερχεται κατευθειαν το χαιχατ στον νου..τρανο παραδειγμα ο stewart copeland η αντιστοιχα στην τζαζ ο roy haynes...αλλα και τους δυο αυτο που τους κανει να ξεχωριζουν ειναι το συνολο του ηχου τους και η αισθηση τους και το γκρουβ και η ενεργεια τους κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ...

ενιγουει προσωπικα,ειτε με το ποδι ειτε με το χερι ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΟ ΧΑΙΧΑΤ!! ;D

 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top