Απορια για ηχογραφηση κιθαρας

jimskeet2002

Νέο μέλος
Μηνύματα
556
Πόντοι
16
Καλημερα. Λοιπον εχω γραψει κιθαρα πανω σ ενα backtrack. Εχω επισυναψει το αρχειο. Εχω γραψει απλα την κιθαρα και ρυθμισα την ενταση σε σχεση με το backtrack και μετα export. Τιποτα αλλο. Γ αυτο ακουγεται η κιθαρα πιο καθαρα στα σολο (το backtrack ειναι χωρις την lead κιθαρα). Αυτο π θελω να ρωτησω ειναι το εξης. Στα σολο ο ηχος μου φαινεται λεπτος κ οτι "βγαινει" απο το "κεντρο" κ δεν "απλωνεται" στο "χωρο". Ετσι μου βγαινει να το περιγραψω, δεν ξερω αν ειναι σωστη περιγραφη. Αυτο ειναι κατι που διαμορφωνεται με το mastering? η ειναι κατι που επρεπε να ειχε ρυθμιστει αλλιως κατα την ηχογραφηση?

Metallica_-_Fade_To_Black_Rec1.mp3

 

Attachments

Καλως. Οποτε με τι ρυθμισεις μπορω να το πετυχω αυτο? Προσθετωντας λιγο reverb ας πουμε η με αλλο τροπο?

 
Γρήγορο/ πρόχειρο tip. Έγραψες το solo σου. Δεξί κλικ πάνω στο solo track/ duplicate track (το ξέρουμε αυτό από άλλο tip στο cubase) . Δημιουργείται έτσι ένα ακριβώς ίδιο .wav από κάτω. Στο πρώτο .wav ρύθμισε το pan αριστερά, στο δεύτερο δεξιά (και τέρμα αν θες το κάθε ένα – Hard panning). Ξανάκανε (ρύθμισε τις) εντάσεις στο mix σου (τώρα η κιθάρα που έγραψες θα ακούγεται πιο δυνατά, γιατί είναι δύο κανάλια). Έτσι η κιθάρα σου θα απλώσει πιο πολύ μέσα στο συνολικό Mix.   

 
LK είπε:
Γρήγορο/ πρόχειρο tip. Έγραψες το solo σου. Δεξί κλικ πάνω στο solo track/ duplicate track (το ξέρουμε αυτό από άλλο tip στο cubase) . Δημιουργείται έτσι ένα ακριβώς ίδιο .wav από κάτω. Στο πρώτο .wav ρύθμισε το pan αριστερά, στο δεύτερο δεξιά (και τέρμα αν θες το κάθε ένα – Hard panning). Ξανάκανε (ρύθμισε τις) εντάσεις στο mix σου (τώρα η κιθάρα που έγραψες θα ακούγεται πιο δυνατά, γιατί είναι δύο κανάλια). Έτσι η κιθάρα σου θα απλώσει πιο πολύ μέσα στο συνολικό Mix.     
Ωραιο αυτο. Να μου δινεται τετοια τιπ  :).

Στο τρακ αυτο μου φαινεται οτι δεν χρειαζεται παραπανω ενταση η κιθαρα. Στα σολο κυριως λεω καθως στα ρυθμικα κ στα καθαρα λογω του οτι παιζουν απο πισω τα ιδια μερη του backtrack δεν ακουγεται τοσο δυνατα. Αλλα αν οπως λες απλωνει κ η κιθαρα με αυτη τη τεχνικη τοτε λαμπρα  ;D.

 
@LK

Αυτό που προτείνεις είναι ακριβώς το ίδιο με το να δώσει +6dB στο mono κανάλι (βλέπε panning law).

Και φυσικά δεν θα "άπλωνε" ο ήχος με αυτό τον τρόπο γιατί θα είχαμε την ίδια πληροφορία και στο left και στο right.

Η πρότασή σου θα είχε νόημα αν επεξεργαζόταν το ένα από τα δύο κανάλια με οποιοδήποτε τρόπο (eq, chorus, phaser, delay κλπ).

Τότε θα δινόταν η αίσθηση ότι κάτι διαφορετικό γίνεται στο ένα από τα 2 κανάλια.

Επίσης θα μπορούσες να δημιουργήσεις ένα stereo reverb και να στείλεις λίγο περισσότερο send από το ένα κανάλι ή να πειράξεις με eq πχ το ένα κανάλι του βάθους.

Επίσης μπορείς στο ένα από τα 2 κανάλια να αντιστρέψεις τη φάση.

Μπλα μπλα μπλα μπλα.........

Φυσικά υπάρχουν πάρα πολλές "τεχνικές" που μπορείς να χρησιμοποιήσεις.

Βάλε τη φαντασία να δουλέψει.

Γενικά φίλε jimskeet2002 το "άπλωμα" του ήχου στο χώρο έχει απόλυτη σχέση με τη διαφορά φάσης του ήχου που ακούει το ένα αυτί σε σχέση με το άλλο.

 
jimskeet2002 είπε:
Καλως. Οποτε με τι ρυθμισεις μπορω να το πετυχω αυτο? Προσθετωντας λιγο reverb ας πουμε η με αλλο τροπο?
πρεπει να μαθεις τα ΒΑΣΙΚΑ για την ηχογραφηση,μιξη και χρηση eq,comp και αλλων εφε,αυτο γινεται μονο με ΔΙΑΒΑΣΜΑ και οχι με ..ευκολα tips.

Ξεκινα απο τα ωραιοτατα ΑΡΘΡΑ που υπαρχουν στο ΝΟΙΖ (πανω-πανω αριστερα)

 
Superfunk είπε:
πρεπει να μαθεις τα ΒΑΣΙΚΑ για την ηχογραφηση,μιξη και χρηση eq,comp και αλλων εφε,αυτο γινεται μονο με ΔΙΑΒΑΣΜΑ και οχι με ..ευκολα tips.

Ξεκινα απο τα ωραιοτατα ΑΡΘΡΑ που υπαρχουν στο ΝΟΙΖ (πανω-πανω αριστερα)
Πραγματικά έχει απόλυτο δίκιο ο sf.

Πρέπει πρώτα να κατανοήσεις και μετά να πράξεις.

Τα άρθρα του nikodemos κατά κύριο λόγο, είναι ότι πρέπει για να μπεις στο κλίμα.

Επίσης δες και τον παρακάτω οδηγό.

http://www.tweakheadz.com/guide.htm

Επίσης τεράστια πηγή πληροφοριών είναι το www.gearslutz.com, το forum του sound on sound κλπ

Google is your friend.

 
pkole είπε:
@LK

Αυτό που προτείνεις είναι ακριβώς το ίδιο με το να δώσει +6dB στο mono κανάλι (βλέπε panning law).

Και φυσικά δεν θα "άπλωνε" ο ήχος με αυτό τον τρόπο.
Εγώ το πρότεινα ως πρόχειρη / γρήγορη λύση, η οποία θα βελτίωνε κυρίως τον όγκο του  (έγραψε: "ο ηχος μου φαινεται λεπτος" )και θα ενίσχυε κάπως το stereo image του (με παίξιμο στο panning) , και θα ήταν και μετρίσιμο ως μέγεθος π.χ. σε ένα phasescope π.χ. θα έπαιρνε καλλίτερο «άπλωμα» . Στη θέση του θα έγραφα ξανά την κιθάρα, το ίδιο παίξιμο με το πρώτο κανάλι από επάνω overdub (ίσως και με άλλου τύπου κιθάρα), αλλά αυτό είναι πιο επίπονο (άλλωστε του πρότεινα να ξανά παίξει και με τις εντάσεις του στα νέα (ίδια) δύο κανάλια). Εγώ τέλος την έννοια «απλώνω» την αντιλαμβάνομαι και ως εξής: δεν ακούω κάτι «από το κέντρο» της μίξης μου, αλλά (ακούω) κάτι λίγο περισσότερο από το left ή το right channel (π.χ. μία γραμμή φωνητικών, ένα guitar lick) etc. , και δεν  τη θεωρώ απόλυτη σε ταύτιση (ως έννοια) με τον ορισμό της στερεοφωνίας. Εν πάσει περιπτώσει, ο ίδιος ξέρει τι ήχο ψάχνει, ας πειραματιστεί με διάφορες τεχνικές ….και θα βρει σίγουρα αυτό που αναζητά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες. Το οτι θελω διαβασμα ειναι το μονο σιγουρο. Απλα δεν ξερω απο που να αρχισω και που να κατευθυνθω. Τα αρθρα τα εχω ψιλοδιαβασει κατα καιρους αλλα σιγουρα θα τα διαβασω ξανα με μεγαλυτερη προσοχη.

Πολυ χρησιμα και τα λινκ τα οποια θα διαβασω επισης.

LK είπε:
Εγώ το πρότεινα ως πρόχειρη / γρήγορη λύση, η οποία θα βελτίωνε κυρίως τον όγκο του  (έγραψε: "ο ηχος μου φαινεται λεπτος" )και θα ενίσχυε κάπως το stereo image του (με παίξιμο στο panning) , και θα ήταν και μετρίσιμο ως μέγεθος π.χ. σε ένα phasescope π.χ. θα έπαιρνε καλλίτερο «άπλωμα» . Στη θέση του θα έγραφα ξανά την κιθάρα, το ίδιο παίξιμο με το πρώτο κανάλι από επάνω overdub (ίσως και με άλλου τύπου κιθάρα), αλλά αυτό είναι πιο επίπονο (άλλωστε του πρότεινα να ξανά παίξει και με τις εντάσεις του στα νέα (ίδια) δύο κανάλια). Εγώ τέλος την έννοια «απλώνω» την αντιλαμβάνομαι και ως εξής: δεν ακούω κάτι «από το κέντρο» της μίξης μου, αλλά (ακούω) κάτι λίγο περισσότερο από το left ή το right channel (π.χ. μία γραμμή φωνητικών, ένα guitar lick) etc. , και δεν  τη θεωρώ απόλυτη σε ταύτιση (ως έννοια) με τον ορισμό της στερεοφωνίας. Εν πάσει περιπτώσει, ο ίδιος ξέρει τι ήχο ψάχνει, ας πειραματιστεί με διάφορες τεχνικές ….και θα βρει σίγουρα αυτό που αναζητά.
Αυτο που εννοω οταν λεω οτι το ακουω απο το κεντρο δεν εννοω σε σχεση με το panning. Εννοω οτι ο ηχος μου φαινεται συμπαγης κ λεπτος. Μπορει να ειναι κ θεμα EQ? Πχ με λιγα μπασα ακομα να γινοταν πιο παχυς κ να φαινοταν πιο απλωμενος στον χωρο?

 
jimskeet2002 είπε:
Αυτο που εννοω οταν λεω οτι το ακουω απο το κεντρο δεν εννοω σε σχεση με το panning. Εννοω οτι ο ηχος μου φαινεται συμπαγης κ λεπτος. Μπορει να ειναι κ θεμα EQ? Πχ με λιγα μπασα ακομα να γινοταν πιο παχυς κ να φαινοταν πιο απλωμενος στον χωρο?
Υπάρχει ένα πρόβλημα στο πως αντιλαμβάνεται ο καθένας κάποιες λέξεις στην διάλεκτο της ηχοληψίας. Δεδομένου ότι, από όσο γνωρίζω, δεν πρέπει να υπάρχει κάποιο λεξικό ορισμών, ο καθένας μας λίγο ή πολύ προσπαθεί να καταλάβει τί εννοεί ο άλλος.

Π.χ. Τι σημαίνει «λεπτός» ήχος = το αντίθετο του χωρίς όγκο;

«Συμπαγής»; (ο συμπιεσμένος;) ο έχων μικρό εύρος συχνοτήτων; Ή ο «σφιχτός»;

"Απλώνω" (τραχανά; ;D ) = ακούω διαφορετικά πράγματα από κάθε κανάλι, ή έχω καλλίτερη μέτρηση (οπτική) σε ένα phasescope etc . etc.  

edit: το "λασπώνω". "λασπωμένος ήχος" έχει απαντηθεί σε άλλο thread  ;D

 
LK είπε:
Υπάρχει ένα πρόβλημα στο πως αντιλαμβάνεται ο καθένας κάποιες λέξεις στην διάλεκτο της ηχοληψίας. Δεδομένου ότι, από όσο γνωρίζω, δεν πρέπει να υπάρχει κάποιο λεξικό ορισμών, ο καθένας μας λίγο ή πολύ προσπαθεί να καταλάβει τί εννοεί ο άλλος.

Π.χ. Τι σημαίνει «λεπτός» ήχος = το αντίθετο του χωρίς όγκο;

«Συμπαγής»; (ο συμπιεσμένος;) ο έχων μικρό εύρος συχνοτήτων; Ή ο «σφιχτός»;

"Απλώνω" (τραχανά; ;D ) = ακούω διαφορετικά πράγματα από κάθε κανάλι, ή έχω καλλίτερη μέτρηση (οπτική) σε ένα phasescope etc . etc.  

edit: το "λασπώνω". "λασπωμένος ήχος" έχει απαντηθεί σε άλλο thread  ;D
Μαλλον το συμπαγης εκφραζει οποτε αυτο π ηθελα να σας μεταφερω. Πχ εδω στο βιντεο ειναι το original. Αν δεις στο intro solo ο ηχος ειναι πολυ πιο "απλωμενος" (δεν ειναι τοσο σφιχτος δηλαδη) και πιο παχυς ενω στο δικο μου πιο συμπαγης κ λιγοτερο "απλωμενος" (μαλλον αυτο π θελω να πω ειναι απλωμενος στο συχνοτικο φασμα αλλα δν ξερω πως να το πω  ;D ;D)


Εννοειται οτι δεν ελπιζω να πετυχω ακριβως το ιδιο αποτελεσμα με το original (Παταω στη γη, δεν πεταω στα συνεφα  ;D ;D ) απλα ηθελα να μαθω με πιο τροπο μπορω να απλωσω τον ηχο στο Συχνωτικο φασμα κ να μην ειναι τοσο σφιχτος.

 
pkole είπε:
http://www.soundonsound.com/information/Glossary.php

Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα (πιο επίσημα τύπου AES και πιο ανεπίσημα τύπου wikirecording, wikipedia κλπ)
Ναι, οκ, στους αγγλικούς ορισμούς καμία αντίρρηση! Απλά ξέρεις τι γίνεται; Επειδή εδώ οι απόρροιες διατυπώνονται (κυρίως) εις την Ελληνικήν και επειδή έχω μεγάλη μεταφραστική εμπειρία  σε εξειδικευμένη ορολογία (νομική ως επί το πλείστον) , πιστεύω ότι θα χαθούμε στην μετάφραση…και ως γνωστόν πολλοί πόλεμοι ξεκίνησαν από λάθος μετάφραση ;D!

 
jimskeet2002 είπε:
Μαλλον το συμπαγης εκφραζει οποτε αυτο π ηθελα να σας μεταφερω. Πχ εδω στο βιντεο ειναι το original. Αν δεις στο intro solo ο ηχος ειναι πολυ πιο "απλωμενος" (δεν ειναι τοσο σφιχτος δηλαδη) και πιο παχυς ενω στο δικο μου πιο συμπαγης κ λιγοτερο "απλωμενος" (μαλλον αυτο π θελω να πω ειναι απλωμενος στο συχνοτικο φασμα αλλα δν ξερω πως να το πω  ;D ;D)


Στο σημείο αυτό, δεν μπορώ να κάνω άλλο τι, παρά να συμφωνήσω. Το διάβασμα, και τον πειραματισμό να προσθέσω.  ;D

 
LK είπε:
…και ως γνωστόν πολλοί πόλεμοι ξεκίνησαν από λάθος μετάφραση ;D!
Πόσο δίκιο έχεις.

Παρ' όλα αυτά, επειδή η ορολογία είναι εις την βαρβαρικήν (αγγλικά) καλό είναι πρώτα να μάθουμε την original σημασία και ορολογία και μετά να βρούμε τον αντίστοιχο ελληνικό όρο.

 
Superfunk είπε:
Ξεκινα το διαβασμα και ασε τις πολλες ερωτησεις..... ;D
Καλα το διαβασμα το εχω αρχισει ηδη. Το χουι απο μικρος το ειχα, πολλες ερωτησεις!!! Αλλα ρωτωντας πας στην πολη  ;D ;D

Το αντίθετο του σφιχτός όμως εν προκειμένω δεν είναι το απλωμένος. Το σφιχτός (ως λέξη περιγράφουσα ήχο, μάλλον θετική χροιά έχει), ενώ εδώ εσύ θέλεις να παρουσιάσεις κάτι αρνητικό  (έστω για τα προσωπικά σου γούστα) . Το αντίθετο του δικού σου «απλωμένος» είναι το «συρρικνωμένος», και πάει λέγοντας…αυτό προσπαθώ να πω  ;D ;D

Στο σημείο αυτό, δεν μπορώ να κάνω άλλο τι, παρά να συμφωνήσω. Το διάβασμα, και τον πειραματισμό να προσθέσω.  ;D
Οποτε μαλλον αστοχησα με την περιγραφη μου ;D

Δεν ξερω πως αλλιως να το περιγραψω...

Επισης συμφωνω κ εγω με το παραπανω οπως ειπα, κ επισης θα πεσει κ πολυ πειραματισμος... Απλα ηθελα τα φωτα σας στο προς τα που να κινηθω με τον πειραματισμο, να με κατευθυνεται δλδ καπου. Οποτε θα δοκιμασω με eq και με διαφορα εφφε (reverb, κλπ...)

 
νομίζω ότι πριν κάνεις οτιδήποτε σχετικά με mix, θα πρέπει πρώτα να φροντίζεις να είναι κουρδισμένη η κιθάρα όταν γράφεις ( γιατι εμένα μου φαίνεσαι χεκούρδιστος...αν κάνω λάθος ζητώ συγνώμη)

δύο ίδια κανάλια παναρισμένα δεξιά αριστερά, ισοδυναμούν με ένα κανάλι στο κέντρο... δεν θα υπάρξει καμία εμφανής διαφορά στο πόσο "απλωμένος" θα είναι ο ήχος...

Αν γράφεις με guitar rig, pod farm, ή οποιοδήποτε άλλο προιον που έχει τη δυνατότητα stero rig, μπορείς να βάλεις δύο διαφορετκούς ήχους δεξιά αριστερά και να σου δώσει και όγκο και άπλωμα. Οι κοινές συχνότητες των δύο ήχων θα ακούγονται στο κέντρο, και οι διαφορετικές θα ακούγονται στα άκρα ( εγώ γενικά αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιώ )

Αν δεν γράφεις με κάποιο απο τα παραπάνω τότε η μία λύση είναι το dublaρισμένο και παναρισμένο κανάλι, αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις (eq comp κτλ κτλ ).

Η άλλη λύση είναι κάποι στέρεο reverb ή stereo delay (εγώ πχ, στις φωνές χρησιμοποιώ το stereo delay του nuendo 4, στα δεξιά να κάνει επαναλήψεις σε όγδοα και στα αριστερα σε τέταρτα ). Για να δουλέψουν τα στερεο εφέ πρέπει να είναι σε στέρεο κανάλι (τουλάχιστον έτσι είναι στο nuendo, σε άλλα προγράμματα δεν ξέρω )

γενικά πάντως πριν οποιδήποτε επεξεργασία, θα πρέπει να είναι καλή η πηγή... αν δεν έχεις καλό ήχο απο την αρχή δύσκολα θα στον κάνει καλό η όποια επεξεργασία.

 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top