- Μηνύματα
- 5,556
- Πόντοι
- 798
Για κάποιον αδιάφορο λόγο ασχολήθηκα λίγο τον τελευταίο καιρό με τους τεχνολογικούς περιορισμούς που συνάντησαν οι προγραμματιστές στις πρώτες 8-bit παιχνιδομηχανές σε σχέση με τη μουσική/ήχο των παιχνιδιών.
Για να καταλάβω ακριβέστερα ποιοί ακριβώς ήταν αυτοί οι περιορισμοί κατέβασα και έπαιξα με το Famitracker :
. (Μετά συνειδητοποίησα οτι θα έπρεπε να έχω κάνει cover το τσικουλάτα)
Το εγχείρημα απαιτεί πολύ διάβασμα ακόμα, αλλά η διαδρομή είναι πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να βρω κάποτε το χρόνο (και τη διάθεση) να υλοποιήσω αυτές τις λειτουργίες σε επίπεδο κυκλωμάτων (και όχι σε προσομοίωση), αλλά ήδη ξέφυγα από το θέμα.
Το "κομμάτι" που ακούτε εξαντλεί -χωρίς να υπερβαίνει- (σε χρόνο και σε αριθμό καναλιών) τις δυνατότητες της τότε εποχής. Στις 256 "θέσεις" (τέταρτα?) που πρέπει να χωρέσει μια σύνθεση επιτρέπεται να μπουν νότες φτιαγμένες από πρώτη ύλη τετράγωνους ή τριγωνικούς παλμούς. Στην πραγματικότητα χρειαζόμουν άλλα 4 μέτρα για να κλείσω τον κύκλο, αλλά το σύστημα δεν χωράει και θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο τρόπο (με λούπες) για να εκμεταλλευτώ τις λιγοστές θέσεις μνήμης.
Όποιος ενδιαφέρεται για την τεχνολογία και τους περιορισμούς της εποχής μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει από εδώ
cracked_8-bit_test2.wav
Για να καταλάβω ακριβέστερα ποιοί ακριβώς ήταν αυτοί οι περιορισμοί κατέβασα και έπαιξα με το Famitracker :
Μόλις ψιλοκατάλαβα πώς λειτουργεί αποφάσισα να δοκιμάσω να προγραμματίσω μια (προϋπάρχουσα) δική μου μουσική για να δω πώς θα ακουστεί, αλλά και να περιοριστώ από τους περιορισμούς που έψαχνα ;D. Περιέργως, τα κατάφερα (σε ένα βαθμό) και τα 2FamiTracker is a free windows tracker for producing music for the NES/Famicom-systems. The interface is based on MadTracker and should be easy to use if you've been using trackers before.
One of the features is NSF-file exporting. That allows music created in this tracker to be played on the real hardware, or even for for use in your own NES-applications.

Το εγχείρημα απαιτεί πολύ διάβασμα ακόμα, αλλά η διαδρομή είναι πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να βρω κάποτε το χρόνο (και τη διάθεση) να υλοποιήσω αυτές τις λειτουργίες σε επίπεδο κυκλωμάτων (και όχι σε προσομοίωση), αλλά ήδη ξέφυγα από το θέμα.
Το "κομμάτι" που ακούτε εξαντλεί -χωρίς να υπερβαίνει- (σε χρόνο και σε αριθμό καναλιών) τις δυνατότητες της τότε εποχής. Στις 256 "θέσεις" (τέταρτα?) που πρέπει να χωρέσει μια σύνθεση επιτρέπεται να μπουν νότες φτιαγμένες από πρώτη ύλη τετράγωνους ή τριγωνικούς παλμούς. Στην πραγματικότητα χρειαζόμουν άλλα 4 μέτρα για να κλείσω τον κύκλο, αλλά το σύστημα δεν χωράει και θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο τρόπο (με λούπες) για να εκμεταλλευτώ τις λιγοστές θέσεις μνήμης.
Όποιος ενδιαφέρεται για την τεχνολογία και τους περιορισμούς της εποχής μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει από εδώ
cracked_8-bit_test2.wav