Line 6 HELIX και η επιμονή της λάμπας!

Μηνύματα
3
Πόντοι
1
Καλησπέρα στην ομάδα.

Χαίρομαι που είμαι πλέον μέλος . Παρακάτω περιγράφω την  εμπειρία μου με την ελπίδα να ανταλλάξουμε απόψεις. 

Έχω περάσει από διάφορα στάδια στον ήχο μου, απο πιτσιρικάς με Zoom πεταλιέρα μεχρι πετάλια με λάμπες, πεταλάκια, τιμόνια, γκάζια, συμπλέκτες  και όλα αυτά που για άλλους είναι πεταμένα φράγκα αλλά για εμάς είναι τουλάχιστον sex toys! Είχε βρει πάντως η μάνα μου έναν τρόπο να προσπαθεί να με πείσει να βγάζω καλό βαθμό με αντάλλαγμα  να σπονσοράρει συνεχώς τα μουσικά μου καπρίτσια, όποτε το επέτρεπε το κομπόδεμα. Είχε φτάσει να είναι ο μουσικός εξοπλισμός μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού  (χαχα). Τα χρόνια πέρασαν και ακόμα και τώρα στα 40 μου, δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα παρά μόνο ότι τα αγοράζω μόνος (πάλι καλά) . Το ιερό δισκοπότηρο του απόλυτου ήχου θα το ψάχνω μέχρι να κουφαθώ ή να αποφασίσω ότι δεν φταίει μόνο ο ήχος αλλά και το ανεπαρκές παίξιμο μου (;;; φακ... δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι τέτοιο). 

Στο θέμα μας. Ο τελευταίος εξοπλισμός ήταν:  κιθάρα PRS 513, μια προενίσχυση rack mount της μαμάς Mesa η  V-TWIN, ένα G-Major, μια λαμπάτη κεφαλή CRATE (BV120) που χρησιμοποιούσα μόνο το τελικό στάδιο στο return, μια καμπίνα 4x12 της Laney ή μία 4x10 της Hartke και τέλος κάποια πεταλάκια (VOX, tube screamer, plexi tone, Dunlop Wah κ.α.). Αποφάσισα λοιπόν ότι κουράστηκα να κουβαλάω ένα φορτηγό πράγματα και να γελάει ακόμα και ο ντράμερ της μπάντας ενώ οι τένοντες μου έκλαιγαν όταν κυρίως παίζαμε σε μαγαζί με σκάλα για τον πρώτο. Με μια μικρή έρευνα και χωρίς να δοκιμάσω τίποτα(μένω Χίο που να τρέχεις Αθήνα), βγάζω πιστωτική και με 12 άτοκες  αγοράζω το HELIX (1400 ευράκια) και το frfr Headrush 1x12 (350 ευράκια). Χαρές και πανηγύρια μέχρι να έρθει λες και αγόρασα κάνα Jumbo 737. Τελικά και μετά από αναμονή με τα μπερδέματα της πιστωτικής ήρθε η ώρα να κουμπώσω αδερφέ στο όνειρο. Αμ δε. Πέρασαν 2, 4 , 6 μήνες ψάχνοντας, διαβάζοντας στο ίντερνετ, σπαταλώντας αμέτρητες ώρες παίζοντας (ξέρετε αυτό το σπαστικό που παίζεις 5 νότες και με την πένα στο χέρι πειράζεις κουμπιά και ξανά μανά, δίχως αύριο) και σπάζοντας τα νεύρα του γείτονα και της κοπέλας μου που δεν μπορούσε ασφαλώς να καταλάβει για ποιό λόγο δεν με έβλεπε. Μα έχω live και δεν έχω φτιάξει έναν έστω έναν ήχο ακόμα, τι δεν καταλαβαίνεις;;; Το αποτέλεσμα ήταν να παίξω στο live με κατεβασμένα τα μούτρα γιατί άκουγα μια λάσπη και την επόμενη να χάσω και το γκομενάκι (άσχετο με τον ήχο μου αυτό πιστεύω ).

Μετά από αρκετά λεφτά σε αγορες irs (προσομοίωση καμπινών) από Ownhammer, ML sound Lab, Choptones (οι πιο τίμιοι κατά την άποψη μου) αλλά και από άλλους που πουλούσαν μεμονωμένα presets (ότι του φανεί του λωλοσταφανή ), δεν μπόρεσα να πάρω έναν πραγματικά καλό ήχο κυρίως στα γκάζια. Τόσο στο ρυθμικό κομμάτι όσο και στο σόλο.  Στα καθαρά είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα. Τα εφέ του θεωρώ ότι είναι πολύ καλά, καλύτερα από το G-major. Για να είμαι δίκαιος, είναι αρκετά εύχρηστο στο live. Μπορείς να αποθηκεύεις για παράδειγμα 4 ήχους σε κάθε preset και να μπορείς να ανοιγοκλείνεις ότι stomp θέλεις. Μπορείς να κάνεις τα πάντα…εκτός από το να έχεις έναν ωραίο ήχο που να καθαρίζει και να μην μπλέκει τονικά με τους υπόλοιπους. Να έχει αρμονικές και να μην είναι σαν κομπρεσαρισμένος ενώ δεν έχει πουθενά κομπρέσορα. Και να μην έχει το φαζάρισμα του ψηφιακού. Που βάζεις φίλτρα υψηπερατά και βαθυπερατά και εξαφανίζεται από τη μια το τζιτζίκι και από την άλλη γίνεται μουντό.  Άσε σου λέω μεγάλος αγώνας.

Τέλος να σημειώσω ένα άλλο περίεργο με τα ηχεία frfr. Αλλάζει δραστικά ο ήχος με την απόσταση του από το αυτί σου. Επίσης ανεβάζοντας την ένταση είναι λες και έφτιαξε άλλος τους ήχους που μέχρι πρότινος ορκιζόσουν ότι εσύ αποθήκευσες, Αυτό όμως σε αναγκάζει να πρέπει να φτιάχνεις ήχο κοντά σε εντάσεις live. Πολύ κουραστικό. Επίσης αυτό που φτιάχνεις στο σπίτι με αυτό που θα δώσεις στον ηχολήπτη με xlr, δεν έχει καμία επαφή. Τελικά δίνω στην κονσόλα  με την έξοδο xlr που έχει το ηχείο και βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση.

Μετά από όλα αυτά έχω ήδη αρχίσει να σκέφτομαι να ξεκινήσω ξανά γυμναστήριο. Δεν το γλιτώνω το κουβάλημα. Σκέφτομαι να γυρίσω ξανά στο αναλογικό μου κρησφύγετο και να κρατήσω το Helix μόνο για προσέσσορα και midi controller. Δεκτές όλες οι γνώμες.

Υ.Γ.: Παίζω Ελληνικό και ξένο rock από ΄80 μέχρι και σήμερα. 

Αν κάποιος από εσάς έχει να προτείνει κάποιο τρόπο να βελτιώσω τον ήχο από το HELIX, θα χαρώ πολύ να ακούσω την άποψη του. Ίσως δεν κάνω εγώ κάτι σωστά και αξίζει να του δώσω άλλη μία ευκαιρία. Εξάλλου κάθε αυτί είναι διαφορετικό και με άλλες απαιτήσεις . Όλα τα παραπάνω περιγράφουν την δική μου εμπειρία και το δικό μου γούστο.

Ευχαριστώ και συγνώμη για το μακρόσυρτο της δημοσίευσης.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενώ μου αρέσει πάρα πολύ το Helix για το σπίτι ή ηχογράφηση, δεν θα το έπαιρνα σε live ποτέ λόγω πρότερης αρνητικής εμπειρίας (αρκετών live) με ψηφιακά (AxeFx Ultra & 2). Δεν λέω ότι φταίνε τα μηχανήματα, εγώ προφανώς δεν μπορούσα να τα σετάρω, οπότε για live ένα combo και μερικά πετάλια και τέλος. 

Εξαιρετικό το Helix για το σπίτι -προσωπικά.

 
 Έχω πάει σε live γνωστού ονόματος metal κάφρων. Βγαίνουν στην αρχή για support κάτι Ελληνάρες με τα Marshallάκια τους, και ο ήχος κομπλέ, ωραίος, γαμάτος, μπράβο στα παιδιά.

 Βγαίνει μετά το main event, με κάτι line6, και ο ήχος ήταν σα σκατά αναμιγμένα με κοπριά και βρεγμένο χιόνι σε χωμάτινο γήπεδο της Δ Εθνικής, που πάνω παίζουν ποδόσφαιρο για 3μιση ώρες φονιάδες βαρυποινίτες κατά τον προαυλισμό τους. Τα γουρούνια μόνο έλειπαν να κυλιούνται ευτυχισμένα, για τέτοια λάσπη μιλάμε, μόνο το μπάσο καταλάβαινες που και που, και μιλάμε το μαγαζί και ο ήχος ήταν πολύ καλό γενικά, άλλωστε οι Ελληνάρες το είχαν αποδείξει.

 Για μένα δε θα βρεις άκρη χωρίς λαμπάτο. Το μόνο που θα έβαζα μια πιθανότητα είναι το Kemper, γιατί 1ον) μου έχουν ζαλίσει τα @ρχίδια με αυτό γνωστοί καφροειδικοί και 2ον) αυτός που το έφτιαξε έχει φτιάξει και το access virus, το οποίο ΟΚ synth είναι και καμία σχέση, αλλά ο τύπος είναι ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΙΔΙΟΦΥΙΑ με τα ψηφιακά, κάτι μπορεί να πέτυχε. Αν μπορούσες να το δοκιμάσεις θα ήταν καλά, να δεις μπας και σου κάνει δηλαδή.

 Βέβαια η λάμπα είναι λάμπα, οπότε τι να πω, καλό κουράγιο. ?

 
Για μένα η λάμπα δεν είναι πια η μόνη λύση, στην εποχής μας έχουμε πάρα πολλές επιλογές. Η πρόταση μου:

Amp1 ενισχυτής με πετάλια ή G major ή Helix ή οτιδήποτε compact. Amp1 και ότι διαλέξεις στη πεταλιέρα για να τα κουβαλάς με το ένα χέρι. Μία καμπίνα, όγκος και βάρος θα καθοριστεί από την αντοχή σου, σίγουρα όχι 4x12, να μπορείς να τη κουβαλήσεις με το άλλο χέρι. Οι 4x12 είναι οι αγαπημένες μου καμπίνες αλλά είναι είτε για το σπίτι/studio είτε αν έχεις roadies. 

Για να είμαι αντικειμενικός, έχω ακούσει πολύ καλούς ήχους online από το Helix όπως και από το Fractal  και το Kemper. Έχουν μεγάλη παραμετροποίηση, θέμα όρεξης και δυνατοτήτων του καθενός είναι να βγάλει ήχο που τον ικανοποιεί. Εγώ μιας και είπα για όρεξη, τα προτείνω αλλά δε τα αγγίζω, μόλις βλέπω μενού τρελαίνομαι. 

 
Σπίτι Helix καρφί σε monitors, live το κουμπώνεις σε τελικό-καμπίνα. Παίζω μόνο με digital από το 2015 και δε νομίζω να γυρίσω ποτέ σε καθαρή λύση λαμπάτου σε καμπίνα. Θα προσπαθήσω άλλη μία φορά λαμπάτο σε reactive loadbox, αλλά έως τώρα είμαι ευχαριστημένος που παράτησα τις καμπίνες.

 
Εγω το εχει λυσει το θεμα με την 4 cable method κι ενα μικρο λαμπατο ενισχυτη.
Ευχαριστώ για την απάντηση Σπύρο. Οπότε χρησιμοποιείς τα overdrive του ενισχυτή σου ; irs χρησιμοποιείς;

 Έχω πάει σε live γνωστού ονόματος metal κάφρων. Βγαίνουν στην αρχή για support κάτι Ελληνάρες με τα Marshallάκια τους, και ο ήχος κομπλέ, ωραίος, γαμάτος, μπράβο στα παιδιά.

 Βγαίνει μετά το main event, με κάτι line6, και ο ήχος ήταν σα σκατά αναμιγμένα με κοπριά και βρεγμένο χιόνι σε χωμάτινο γήπεδο της Δ Εθνικής, που πάνω παίζουν ποδόσφαιρο για 3μιση ώρες φονιάδες βαρυποινίτες κατά τον προαυλισμό τους. Τα γουρούνια μόνο έλειπαν να κυλιούνται ευτυχισμένα, για τέτοια λάσπη μιλάμε, μόνο το μπάσο καταλάβαινες που και που, και μιλάμε το μαγαζί και ο ήχος ήταν πολύ καλό γενικά, άλλωστε οι Ελληνάρες το είχαν αποδείξει.

 Για μένα δε θα βρεις άκρη χωρίς λαμπάτο. Το μόνο που θα έβαζα μια πιθανότητα είναι το Kemper, γιατί 1ον) μου έχουν ζαλίσει τα @ρχίδια με αυτό γνωστοί καφροειδικοί και 2ον) αυτός που το έφτιαξε έχει φτιάξει και το access virus, το οποίο ΟΚ synth είναι και καμία σχέση, αλλά ο τύπος είναι ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΙΔΙΟΦΥΙΑ με τα ψηφιακά, κάτι μπορεί να πέτυχε. Αν μπορούσες να το δοκιμάσεις θα ήταν καλά, να δεις μπας και σου κάνει δηλαδή.

 Βέβαια η λάμπα είναι λάμπα, οπότε τι να πω, καλό κουράγιο. ?
Χαχαχ να είσαι καλά γέλασα με τα γουρούνια και τις λάσπες. 

Για μένα η λάμπα δεν είναι πια η μόνη λύση, στην εποχής μας έχουμε πάρα πολλές επιλογές. Η πρόταση μου:

Amp1 ενισχυτής με πετάλια ή G major ή Helix ή οτιδήποτε compact. Amp1 και ότι διαλέξεις στη πεταλιέρα για να τα κουβαλάς με το ένα χέρι. Μία καμπίνα, όγκος και βάρος θα καθοριστεί από την αντοχή σου, σίγουρα όχι 4x12, να μπορείς να τη κουβαλήσεις με το άλλο χέρι. Οι 4x12 είναι οι αγαπημένες μου καμπίνες αλλά είναι είτε για το σπίτι/studio είτε αν έχεις roadies. 

Για να είμαι αντικειμενικός, έχω ακούσει πολύ καλούς ήχους online από το Helix όπως και από το Fractal  και το Kemper. Έχουν μεγάλη παραμετροποίηση, θέμα όρεξης και δυνατοτήτων του καθενός είναι να βγάλει ήχο που τον ικανοποιεί. Εγώ μιας και είπα για όρεξη, τα προτείνω αλλά δε τα αγγίζω, μόλις βλέπω μενού τρελαίνομαι. 
Ευχαριστώ για την απάντηση. Θα το ψάξω αυτό το amp 1. Όσο για τους on line ήχους δεν έχουν καμία σχέση με το να τους ακούς από το μόνιτορ σου .Πίστεψε με 

 
Ευχαριστώ για την απάντηση Σπύρο. Οπότε χρησιμοποιείς τα overdrive του ενισχυτή σου ; irs χρησιμοποιείς;
Εγω ναι, αλλα δεν ειναι απαραιτητο. Μπορεις να χρησιμοποισεις real overdrive πεταλι.

Οχι irs.

Η φιλοσοφια ειναι, παιζω κανονικα με ενισχυτη και χρησιμοποιω τα (mod/del/rev) εφφε του Line6 που ειναι και πολυ καλα και προγραμματιζομενα. (αν και για μενα ισως ειναι too much το helix για αυτη τη δουλεια. Και το pod500 κανει την ιδια δουλεια και πιο οικονομικα, απλα του λειπουν οι εξτρα λουπες, οταν θελεις να βαλεις και real πεταλια)

Εχω εφαρμοσει και μια βαση στο ενισχυτακι και βαζω το sm57 μου και ο ηχολήπτης κουμπωνει απλα το xlr του και τελος. Ουτε κρεμαστα μικροφωνα αμφιβολου προελευσεως ουτε τιποτα. (οποτε το βλεπω αυτο βγαζω καντιλες)

kantiles.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω παντως εχω εναν peavy bandit ss απο το 80 και δεν τον αλλαζω παρα μονο με τον αλλο peavey studio pro (επισης ss) που εχω γιατι εχει μικροτερη καμπινα και ειναι πιο βολικος.Πως αντεχετε με ολα αυτα τα πεταλια, πεταλακια, καλωδιακια, axe fx, helix, gforce κλπ κλπ πραγματικα σας θαυμαζω!!!

 
... Όσο για τους on line ήχους δεν έχουν καμία σχέση με το να τους ακούς από το μόνιτορ σου .Πίστεψε με 


Το γνωρίζω αλλά έχω πια την εμπειρία να καταλαβαίνω τις διαφορές. Ότι με εντυπωσίασε από clips τα τελευταία χρόνια και το άκουσα από κοντά δεν με απογοήτευσε. Το καλύτερο τεστ βέβαια είναι το Α-Β γιατί ακόμα και να σου αρέσει κάτι όταν το δοκιμάσεις, καλό είναι να το βάλεις δίπλα σε άλλα δυο-τρία και να δεις τι προτιμάς όχι μόνο ηχητικά αλλά και πόσο αξίζει η αγορά σε σχέση με το κόστος και τι σου προσφέρει. 

 
Καλησπέρα και καλώς ήρθες.

Ποτέ δεν κατάφερα να έχω όλα όσα θα ήθελα από έναν ενισχυτή, κατά την γνώμη μου το μεγάφωνο παίζει τεράστιο ρόλο και επίσης η ένταση που το ακούς. Το τι θέλεις να κάνεις με τον ενισχυτή είναι άλλος ένας σημαντικός παράγοντας.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους μόντελερς- προφάιλερς και τα συναφή.

Μεγάλο ρόλο παίζει το που τα ακούς.

Έχω το κέμπερ, ένα dxr-10 ένα headrush 108 και έναν mustang 3 για να το ακούω και σε όλα είναι κάτι διαφορετικό.

Ο κοντινότερος ήχος σε πραγματικό ενισχυτή; Το μάντεψες ο πραγματικός με κλειστή την προενίσχυση.

Μου αρέσει καλύτερα ο ήχος; Όχι απαραίτητα.

Δεν γνωρίζω καλά το helix από το λίγο που το άκουσα δεν με ξετρέλαναν τα στόκ gain presets αλλά μπορεί να έρχονται με ψάξιμο και είναι χρησιμοποιήσιμοι ήχοι.

Το headrush 112 έχει την φήμη ότι είναι λίγο boomy Θα πρότεινα να το έχεις σε βάση και όχι στο πάτωμα και μακριά από γωνίες, ήταν ο λόγος που πήρα το 108.

Επίσης αυτό που φτιάχνεις στο σπίτι με αυτό που θα δώσεις στον ηχολήπτη με xlr, δεν έχει καμία επαφή. Τελικά δίνω στην κονσόλα  με την έξοδο xlr που έχει το ηχείο και βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση.
Εδώ με μπέρδεψες. Χωρίς να γνωρίζω το helix αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Μήπως κάτι δεν έχεις κάνει σωστά στα output settings ;

 
          Δεν εχω εμπειρία από αναλογικό ήχο. Μόνο από προβάδικα και λαιβαδικα που δεν έχεις αρκετό χρόνο να ακούσεις και να βρεις τα sweet spots του μηχανήματος.Προσφατα κούμπωσα ενα Helix LT. Έκατσα κάποιες  ώρες και έφτιαξα κάποιος ήχους (prog metal), πρόχειρα γιατί ερχόταν λάιβ και δεν προλάβαινα να την ψάξω και πολύ. Δεν ήμουν πολύ περίφανος για το αποτέλεσμα ακούοντας από τα μόνιτορ στο σπίτι αλλά ήταν ΟΚ. Πάω λοιπόν σε στούντιο για προβίτσα, κουμπώνω το μοτορι πάνω στα PA, ανοίγω το volume, παίζω ενα ακόρντο και γεμίζει ο χώρος ήχο. High gain παρακαλώ. Μπουκάρουν οι τύποιο του στούντιο μέσα να ακούσουν τι ακούγεται έτσι. Γουστάραμε όλοι μαζι. 

           Κατάλαβα λοιπόν ότι για εμένα το Helix λάμπει  σε περιβάλλοντα που μπορώ να τσιτώσω το volume. 

 
Τα output settings μπορούν να κάνουν το άσπρο μαύρο στον ήχο σου.

Χωρίς να έχω εμπειρία με το συγκεκριμένο μηχάνημα.

Εγώ εχω την tonelab le.

Για line out στην κάρτα ήχου έχω τις Χ out ρυθμίσεις, οι οποίες σε έναν μικρό trastube peavey τυχαίνει να ταιριάζουν.

Στον λαμπάτο έχω άλλες output ρυθμίσεις,όπως επίσης και άλλες patch ρυθμίσεις οι οποίες δεν περιλαμβάνονται οι καμπίνες της tonelab.

Μπορεί π,Χ, να βάζεις προσομοίωση καμπίνας ενώ έχεις και εσύ την καμπίνα και να χαλάει ο ήχος.

Αν αφαιρέσεις την προσομοίωση καμπίνας να χρειαστεί να ρυθμίσεις τα output έτσι ώστε να μην ξυρίζει.

Όλα αυτά χρειάστηκε να τα κάνω στον λαμπάτο,σε αντίθεση με τον transtube που δεν πειραξα τίποτα.

Όλα αυτα τα είπα ως παράδειγμα γιατί δεν γνωρίζω το μηχάνημα,στο δικό μου rig έτυχε να πετύχει.

Δυστυχώς στις πιο πολλές περιπτώσεις οι digital θέλουν λίγο παραπάνω χρόνο.

Κάτι αναλογικό και ελαφρύ, μπορείς να ρίξεις μια ματιά στο "my rig rundown" που  ανάρτησε το παλικάρι εδώ στο forum.

Δείχνει και αναλύει τον εξοπλισμό του και σε περίπτωση που δεν έχει τον ενισχυτή του,πως παίρνει ήχο μέσα απο το pedalboard το οποίο είναι αναλογικό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ εδώ και 3 χρόνια παίζω πλέον με το hughes n kettner grandmeister deluxe 40 που έχει εφφε (chorus, flange, delay, phaser,  4 κανάλια) και μπορείς να κάνεις presets κλπ..... Ρίξε μια ματιά και ότι θες ρώτα. 

Πέρασα από Kemper με μεγάλες προσδοκίες όπως εσύ αλλά για μένα ήταν ένα μεγάλο όχι. Τουλάχιστον στα χέρια μου. Πότε δεν ακούστηκε σαν ενισχυτής που ισχυρίζονται. Ειδικά τα καθαρά ήταν αδιάφορα τελείως. Καμία σχέση με τα καθαρά ενο; λαμπατπυ σε καμπίνα με σκασιμο κλπ. Είχα παραμύθιαστει και εγώ με αυτά που άκουγα σε βίντεο αλλά ποτέ δεν πέτυχα ήχο. 3 χρόνια δεν..... Μάλλον εφταιγα εγώ. 





 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατα τη γνώμη μου πιστεύω ότι κάτι δεν κάνεις καλά. Εχω εμπειρια με πολλές πεταλιέρες και αρκετούς ενισχυτές και πάντα είχα καλό αποτέλεσμα. Μάλιστα σε ένα λαηβ δανεισα ενισχυτη/πεταλιέρα σε άλλο κιθαριστα που έπαιζαν mathcore και μπορεσα και ακουσα τους ήχους μου σαν ακροατής απο κάτω και ενιωσα περηφάνεια! Διόρθωση: Τα γκάζια ήταν απο πεταλιέρα και κουμπωμένα στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή του μαγαζιού.

Πάμε τώρα στο πως μπορώ να βοηθήσω:

Καθε πεταλιέρα έχει διάφορα output settings αναλογα που κουμπώνεις, κονσόλα, input ενισχυτή, return κλπ

Εκεί λοιπόν παίζει ρόλο το φορτίο που θα δει η αντίστοιχη εισοδος "line/instrument". Επίσης αν τα preset σου είναι πολύ δυνατά θα υπεροδηγούν οποιαδήποτε είσοδο.

Δευτερο, πολλά έχουν να κάνουν με την γωνία που σε "κοιτάζει" το μεγάφωνο, ακριβώς όπως στη τοποθέτηση μικροφώνων παίζει ρόλο αν εισαι on/off axis. Διάβασε εδώ:





Οπότε εσύ ρυθμίζεις τον ήχο σου όπως θα σε "κοιτάει" το μεγάφωνο και μετά το τι θα πάρει ο ηχολήπτης με το μικρόφωνο και τι διορθώσεις θα κάνει είναι δικό του θέμα. Το ίδιο παίζει αν θα σε βγάλει direct απο τη πεταλιέρα στα μόνιτορ.

Τρίτο και για μένα σημαντικότερο:

Παίζουμε σε διάφορα μαγαζιά με διάφορους ενισχυτές, PA, μεγάφωνα, καμπίνες κλπ Είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να έχεις ένα preset (ή ένα πακέτο preset) το οποίο να ταιριάζει σε όλα, οπότε προσωπικά έχω τις εξής λύσεις:

- Στο τέλος της αλυσίδας σε ξεχωριστά πετάλια: ένα cab emulator αν χρειαστεί να παίξω σε PA και πριν απο αυτό ενα EQ για να κάνω tone shaping. ΑΛΛΑ κυρίως έχω μάθει τι να περιμένω απο τα presets μου πχ "αυτό έχει πολλά μεσαία για ενισχυτή λίγα για PA.

- Αν έχω τη δυνατότητα ξεχωριστό πετάλι προενισχυσης, πχ κανένα ΑΜΤ SS20 (πόσο κ@ύλα πετάλι) το οποίο είναι σαν τρικάναλος ενισχυτής, ανάλογα με το που κουμπώνω πειράζω το EQ του και τέλος. (Αυτή η λύση δουλεύει συνδυαστικά με τα παραπάνω)

Με απλά λόγια με ένα γ@μάτο πολυεφέ και τρία πετάλια ακόμα έχω απόλυτο και άμεσο έλεγχο στον ήχο μου με την μέγιστη ευελιξία και προσαρμοστηκότητα στις συνθήκες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης ανεβάζοντας την ένταση είναι λες και έφτιαξε άλλος τους ήχους που μέχρι πρότινος ορκιζόσουν ότι εσύ αποθήκευσες, Αυτό όμως σε αναγκάζει να πρέπει να φτιάχνεις ήχο κοντά σε εντάσεις live. Πολύ κουραστικό. Επίσης αυτό που φτιάχνεις στο σπίτι με αυτό που θα δώσεις στον ηχολήπτη με xlr, δεν έχει καμία επαφή. Τελικά δίνω στην κονσόλα  με την έξοδο xlr που έχει το ηχείο και βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση.

Μετά από όλα αυτά έχω ήδη αρχίσει να σκέφτομαι να ξεκινήσω ξανά γυμναστήριο. Δεν το γλιτώνω το κουβάλημα. Σκέφτομαι να γυρίσω ξανά στο αναλογικό μου κρησφύγετο και να κρατήσω το Helix μόνο για προσέσσορα και midi controller. Δεκτές όλες οι γνώμες.


Εμένα η άποψή μου είναι ότι έχεις πιάσει δυο τα άκρα και κάνεις μόνος σου την ζωή σου δύσκολη.

Ούτε να κουβαλάς μαζί σου αναλογικό ψυγείο χρειάζεται, που θέλει φορτηγό για μεταφορά, ούτε να γίνεις ''προγραμματιστής'' και να φας ένα σωρό χρήματα σε περιφερειακά μπιμπλίκια μόνο και μόνο για να κάνεις τον προγραμματισμό της εφφεδιέρας σου

ακόμα πιο πολύπλοκο (μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσεις ότι στο live ο ήχος δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που έφτιαξες στο δωμάτιό σου).

Φυσικά για κάποιον που του αρέσει να ασχολείται με gear, αυτό το ''ζόρικο'' ταξίδι αναζήτησης ήχου μπορεί να του αρέσει.

Αλλά όπως λες και εσύ ο ίδιος, από κάποια στιγμή και μετά, καταντάει κουραστικό και ίσως μάταιο - ειδικά αν μιλάμε για το 99% των περιπτώσεων σε ό,τι αφορά το κοινό, τις διαφορές στον ήχο (που πολλες φορές δεν είναι στο χέρι σου καν) δεν θα τις κατανοήσει ποτέ, κανείς ?

Κάνε την ζωή σου απλή (και την μέση σου ευτυχισμένη), και πάρε έναν καλό combo λαμπάτο ενισχυτή, και κούμπωσε και 3-4 πετάλια, μάθε τα sweet spots του ενισχυτή σου και των πεταλιών σου ανάλογα με τον χώρο που παίζεις (εκεί θα φτιάχνεις πάντα τον ήχο σου άλλωστε, όχι σπίτι) και απόλαυσε τα gigs σου. Και η 4 cable method που αναφέρθηκε είναι επίσης καλή λύση, αλλά κυρίως για τα εφέ, για γκάζι δεν υπάρχει κάτι που να κόβει πιο εύκολα στην μίξη από ένα καλό κανάλι ενισχυτή ή ένα καλό distortion pedal... αλλά μετά πάλι καταλήγουμε στο ότι κουβαλάμε πολλά καλώδια, πεταλιέρα, πετάλια, ενισχυτή κτλ...

Τα ψηφιακά σου μηχανήματα φυσικά δεν πάνε χαμένα. Κάνε ένα σετ-απ σπιτικό για να παίζεις στην οικία σου με ωραίο ήχο χωρίς να ξεκουφαίνεις την γειτονιά (γιατί οι λαμπάτοι, αν και οι περισσότεροι έχουν master volume, κατα την γνώμη μου είναι φτιαγμένοι για να παίζουν σε λάιβ εντάσεις).

Κάνε την ζωή σου απλή ?  Είναι πολύ πιο εύκολο έτσι ....

 
Και με λαμπατο μπορεις να παιξεις σπιτι με σουπερ ηχο, αρκει να παιξεις με πεταλια στο καθαρο του καναλι.

 


Η απόλυτη λύση,

λάμπα με ότι pre θες από το κέμπερ, σε ότι volume θες και χωρίς καμπίνα άμα θες σαν loadbox για silent recording.

Το μόνο μείον είναι το ηθικό της υπόθεσης, κλέβεις ενισχυτές ουσιαστικά, κάπως σαν την τσάμπα μουσική.

Και με helix κ@##$ θα κώβει πάντως.

Μακάρι να χα φράγκα.

 
Το μόνο μείον είναι το ηθικό της υπόθεσης
Κανένα ηθικό ζήτημα δεν υπάρχει, για πολλές δεκαετίες όλοι οι κατασκευαστές αντιγράφουν ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί το Radiotron Designer's Handbook.?

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
58
Εμφανίσεις
10K
VangelisV
V

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top