- Μηνύματα
- 6,595
- Πόντοι
- 2,548
Hey hey people. Πηρα προσφατα την πρωτη μου 12χορδη ακουστικη. Εχω παρατηρησει ενα θεμα με τη χρηση καποταστου ομως. Εχω πολυ μεγαλη μεταβολη στο κουρδισμα μεταξυ των 2 χορδων του 6ου course (μπασα E) και (σε μικροτερο βαθμο) του 5ου course (Α).
Δεν αναφερομαι στο τυπικο "ξεκουρδισμα" που συχνα προκαλουν τα καποταστα, ειδικα αν ειναι πολυ μεγαλη η πιεση, οπου βλεπεις να πηγαινουν ολες οι χορδες sharp πχ. Προφανως συμβαινει και αυτο αλλα σε πολυ μικρο βαθμο, τιποτα το ανησυχητικο και "ερχεται" πολυ ευκολα. Αυτο που συμβαινει εδω ειναι οτι στα 2 πιο χαμηλα ζευγαρια χορδων, ενω η μπασα χορδη ειναι οκ η οκταβα/καντινι της στο ιδιο course γινεται sharp κατα πολυ, και οταν λεω πολυ εννοω σχεδον ενα ημιτονιο και κατι ψιλα.
Δηλαδη το 6ο course (E/e, υποθετωντας standard tuning) με καποταστο στο 3ο ταστο θα επρεπε να δινει G/g αλλα μου δινει G/g#, πραγμα που προφανως ειναι τερμα προβληματικο (τι προβληματικο, unplayable). Παρομοια κατασταση σε μικροτερο βαθμο και στο 5ο course, με το octave string να ειναι σχεδον ενα ημιτονιο sharp. Οι υπολοιπες χορδες ειναι οκ παρεπιπτοντως, το καντινι της 4ης και της 3ης ειναι in tune με το root και η 2η και η 1η ειναι προφανως in unison.
H κιθαρα προφανως γενικα παιζει μια χαρα, και δεν υπαρχει διαφορα στο pitch των χορδων των μπασων courses οταν παιζεις με κανονικο fretting. Το action ειναι χαμηλο και τα ταστα ειναι κομπλε. Το καποταστο ειναι Shubb, και εχω δοκιμασει 2 μαλιστα - το ενα κανονικο, το αλλο ειναι το μοντελο για 12χορδη (εχει μεγαλυτερο fretting area για κιθαρες που εχουν μεγαλο nut width οπως η δικια μου). Η πιεση του ειναι οσο χαμηλη μπορει να παει και εχω πειραματιστει με το placement του οπουδηποτε απο τερμα πισω μεχρι και ακριβως πανω στο nut, το ιδιο πραγμα παντου.
Φανταζομαι ειναι θεμα πιεσης, αλλα πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι ειναι τοσο εντονο. Το καποταστο οπως ειπα δεν ειναι υπερβολικα σφιχτο πανω στο μανικι, αλλα και παλι η διαφορα μεταξυ pitch των 2 χορδων του ιδιου course ειναι σχεδον ενα ημιτονιο, πραγμα που μου φαινεται ακραιο.
Ιδεες?
Δεν αναφερομαι στο τυπικο "ξεκουρδισμα" που συχνα προκαλουν τα καποταστα, ειδικα αν ειναι πολυ μεγαλη η πιεση, οπου βλεπεις να πηγαινουν ολες οι χορδες sharp πχ. Προφανως συμβαινει και αυτο αλλα σε πολυ μικρο βαθμο, τιποτα το ανησυχητικο και "ερχεται" πολυ ευκολα. Αυτο που συμβαινει εδω ειναι οτι στα 2 πιο χαμηλα ζευγαρια χορδων, ενω η μπασα χορδη ειναι οκ η οκταβα/καντινι της στο ιδιο course γινεται sharp κατα πολυ, και οταν λεω πολυ εννοω σχεδον ενα ημιτονιο και κατι ψιλα.
Δηλαδη το 6ο course (E/e, υποθετωντας standard tuning) με καποταστο στο 3ο ταστο θα επρεπε να δινει G/g αλλα μου δινει G/g#, πραγμα που προφανως ειναι τερμα προβληματικο (τι προβληματικο, unplayable). Παρομοια κατασταση σε μικροτερο βαθμο και στο 5ο course, με το octave string να ειναι σχεδον ενα ημιτονιο sharp. Οι υπολοιπες χορδες ειναι οκ παρεπιπτοντως, το καντινι της 4ης και της 3ης ειναι in tune με το root και η 2η και η 1η ειναι προφανως in unison.
H κιθαρα προφανως γενικα παιζει μια χαρα, και δεν υπαρχει διαφορα στο pitch των χορδων των μπασων courses οταν παιζεις με κανονικο fretting. Το action ειναι χαμηλο και τα ταστα ειναι κομπλε. Το καποταστο ειναι Shubb, και εχω δοκιμασει 2 μαλιστα - το ενα κανονικο, το αλλο ειναι το μοντελο για 12χορδη (εχει μεγαλυτερο fretting area για κιθαρες που εχουν μεγαλο nut width οπως η δικια μου). Η πιεση του ειναι οσο χαμηλη μπορει να παει και εχω πειραματιστει με το placement του οπουδηποτε απο τερμα πισω μεχρι και ακριβως πανω στο nut, το ιδιο πραγμα παντου.
Φανταζομαι ειναι θεμα πιεσης, αλλα πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι ειναι τοσο εντονο. Το καποταστο οπως ειπα δεν ειναι υπερβολικα σφιχτο πανω στο μανικι, αλλα και παλι η διαφορα μεταξυ pitch των 2 χορδων του ιδιου course ειναι σχεδον ενα ημιτονιο, πραγμα που μου φαινεται ακραιο.
Ιδεες?
Τελευταία επεξεργασία από moderator: