12χορδη, καποταστο και κουρδισμα.

Οδυσσέας Παππάς

odis13

Βινταζολάγνος
Μηνύματα
6,595
Πόντοι
2,548
Hey hey people. Πηρα προσφατα την πρωτη μου 12χορδη ακουστικη. Εχω παρατηρησει ενα  θεμα με τη χρηση καποταστου ομως. Εχω πολυ μεγαλη μεταβολη στο κουρδισμα μεταξυ των 2 χορδων του 6ου course (μπασα E) και (σε μικροτερο βαθμο) του 5ου course (Α). 

Δεν αναφερομαι στο τυπικο "ξεκουρδισμα" που συχνα προκαλουν τα καποταστα, ειδικα αν ειναι πολυ μεγαλη η πιεση, οπου βλεπεις να πηγαινουν ολες οι χορδες sharp πχ. Προφανως συμβαινει και αυτο αλλα σε πολυ μικρο βαθμο, τιποτα το ανησυχητικο και "ερχεται" πολυ ευκολα. Αυτο που συμβαινει εδω ειναι οτι στα 2 πιο χαμηλα ζευγαρια χορδων, ενω η μπασα χορδη ειναι οκ η οκταβα/καντινι της στο ιδιο course γινεται sharp κατα πολυ, και οταν λεω πολυ εννοω σχεδον ενα ημιτονιο και κατι ψιλα. 

Δηλαδη το 6ο course (E/e, υποθετωντας standard tuning) με καποταστο στο 3ο ταστο θα επρεπε να δινει G/g αλλα μου δινει G/g#, πραγμα που προφανως ειναι τερμα προβληματικο (τι προβληματικο, unplayable). Παρομοια κατασταση σε μικροτερο βαθμο και στο 5ο course, με το octave string να ειναι σχεδον ενα ημιτονιο sharp. Οι υπολοιπες χορδες ειναι οκ παρεπιπτοντως, το καντινι της 4ης και της 3ης ειναι in tune με το root και η 2η και η 1η ειναι προφανως in unison. 

H κιθαρα προφανως γενικα παιζει μια χαρα, και δεν υπαρχει διαφορα στο pitch των χορδων των μπασων courses οταν παιζεις με κανονικο fretting. Το action ειναι χαμηλο και τα ταστα ειναι κομπλε. Το καποταστο ειναι Shubb, και εχω δοκιμασει 2 μαλιστα - το ενα κανονικο, το αλλο ειναι το μοντελο για 12χορδη (εχει μεγαλυτερο fretting area για κιθαρες που εχουν μεγαλο nut width οπως η δικια μου). Η πιεση του ειναι οσο χαμηλη μπορει να παει και εχω πειραματιστει με το placement του οπουδηποτε απο τερμα πισω μεχρι και ακριβως πανω στο nut, το ιδιο πραγμα παντου. 

Φανταζομαι ειναι θεμα πιεσης, αλλα πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι ειναι τοσο εντονο. Το καποταστο οπως ειπα δεν ειναι υπερβολικα σφιχτο πανω στο μανικι, αλλα και παλι η διαφορα μεταξυ pitch των 2 χορδων του ιδιου course ειναι σχεδον ενα ημιτονιο, πραγμα που μου φαινεται ακραιο. 

Ιδεες?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κουρδίζεις με το capo επάνω στην κιθάρα για να παίξεις/ηχογραφήσεις ένα κομμάτι. Μόλις το βγάλεις ξανακουρδιζεις.

Δεν ξέρω, όμως, εάν σε εξυπηρετεί αυτό.

 
Κουρδίζεις με το capo επάνω στην κιθάρα για να παίξεις/ηχογραφήσεις ένα κομμάτι. Μόλις το βγάλεις ξανακουρδιζεις.

Δεν ξέρω, όμως, εάν σε εξυπηρετεί αυτό.


Δεν υπαρχει αλλος τροπος ετσι κι αλλιως.

 
Άτιμες κιθάρες οι δωδεκάχορδες....


Και στις 6χορδες αν βαλεις καπο και εισαι ΣΟΒΑΡΟΣ πρεπει να κουρδισεις ξανα ειδικα αν η κιθαρα εχει απο medium ταστα και πανω (σε vintage Fender ταστα you might get away with it )   .

Το ιδιο και στις ηλεκτρικες (μιλω εκ μπυρας μια και λογω... τραγουδιαρας εχω κανει 2.345 live ? με 4 διαφορετικες tele με καποταστο σε διαφορετικη θεση,μιλαμε για ΠΟΛΥ κουβαλημα ?) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μια θεωρητική πιθανότητα που μπορώ να σκεφτώ είναι κάτι να μην πηγαίνει καλά σε κάποιο τάστο κοντά στην προβληματική περιοχή της ταστιέρας που αναφέρεις. Το πρόβλημα είναι ότι ίσως και να μη φαίνεται χωρίς βόλτα στο "γιατρό"...

 
Κουρδίζεις με το capo επάνω στην κιθάρα για να παίξεις/ηχογραφήσεις ένα κομμάτι. Μόλις το βγάλεις ξανακουρδιζεις.

Δεν ξέρω, όμως, εάν σε εξυπηρετεί αυτό.
αυτό είναι Νόμος

 
Και στις 6χορδες αν βαλεις καπο και εισαι ΣΟΒΑΡΟΣ πρεπει να κουρδισεις ξανα ειδικα αν η κιθαρα εχει απο medium ταστα και πανω (σε vintage Fender ταστα you might get away with it )   .

Το ιδιο και στις ηλεκτρικες (μιλω εκ μπυρας μια και λογω... τραγουδιαρας εχω κανει 2.345 live με 4 διαφορετικες tele με καποταστο σε διαφορετικη θεση,μιλαμε για ΠΟΛΥ κουβαλημα ?) 
Καλά τα λες Νίκο, αλλά εγώ εννοούσα ότι η "σύζευξη"? των τριών τελευταίων χορδών με τις μικρές τους αδερφούλες είναι δύσκολη λόγω της "ιδιαιτερότητας" του οργάνου όσον αφορά το "κούρδισμα" μεταξύ τους κατά μήκους του μπράτσου...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλά τα λες Νίκο, αλλά εγώ εννοούσα ότι η "σύζευξη"? των τριών τελευταίων χορδών με τις μικρές τους αδερφούλες είναι δύσκολη λόγω της "ιδιαιτερότητας" του οργάνου όσον αφορά το "κούρδισμα" μεταξύ τους κατά μήκους του μπράτσου...


Συμφωνώ αρχηγέ, μόνο αν η κάθε χορδή έχει δικό της σελακι ή μάλλον διαφορετικό σημείο πατηματος στο σελακι, είσαι 100% οκ αλλά αυτό το έχω δει μόνο στις Jerry Jones που έτσι κι αλλιώς δεν βγαίνουν πΓια

https://reverb.com/item/467787-jerry-jones-12-string

Είχα μια ο ηλιθιος και την πούλησα...

Η γέφυρα αυτή βέβαια βρίσκεται εύκολα μια και είναι Gotoh αλλά μετά θες...custom made κιθάρα  :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το capo εχει καμπυλη παρομοια με της ταστιερας? Αν οχι, πιεζει διαφορετικα τις χορδες.

Ειναι λογικο να θελει κουριδσμα με το capo, αλλα να φευγει τοσο πολυ μου φαινεται περιεργο.
Αν και με τη δωδεκαχορδη δεν θα παιξεις στο 15 ταστο ποτε. Εκει ειναι απο οτι καταλαβα το προβλημα, οχι στα 3-5 ταστα μετα το  capo, που λογικα θα παιξεις.
Εγω δεν το εχω τσεκαρει να σου πω την αληθεια.

.

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οχι στα 3-5 ταστα μετα το  capo, που λογικα θα παιξεις.


Κάτσε τώρα δάσκαλε γιατί με μπέρδεψες.

Τι εννοΑσ 5ο ταστο...δηλαδή παίζουμε και κάτι άλλο εκτός από ΑΝΟΙΚΤΑ ακκορΔα στι ακουστικΑι κιθαραι?

Τι ανοιχτό ακκορδο θα πέΚο στο 5ο ταστο ? Τζαζ?

ΖιμιΟσις και απορία νο.2:

Τι είναι αΦτο το 15ο ταστο?

Κάτι έχει η κιθάρα μου κάτω από τις δύο τελείες που είναι κοντά κοντά αλλά δεν έχω καταλάβει τι ρόλο παίζει....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι εννοΑσ 5ο ταστο...δηλαδή παίζουμε και κάτι άλλο εκτός από ΑΝΟΙΚΤΑ ακκορΔα στι ακουστικΑι κιθαραι?

Τι ανοιχτό ακκορδο θα πέΚο στο 5ο ταστο ? Τζαζ?


Ανοιχτά ακκόρντα υπάρχουν σε όλη την ταστιέρα νέε μου.

Και στο 5ο και 1ο και στο 10ο.

Αλλά .... γιατί δεν παίζεις και λίγο πιο κλειστά ακκόρντα?

Απαγορεύεται?

 
Απαγορεύεται?


Στην ακουστικη?

Νομιζα πως ναι. (σαν πορδη ακουγονται) ? 

Ανοιχτά ακκόρντα υπάρχουν σε όλη την ταστιέρα νέε μου.

Και στο 5ο και 1ο και στο 10ο.


ωχ παλι ΤΖΑΖ δηλαδη 

 
Κουρδίζεις με το capo επάνω στην κιθάρα για να παίξεις/ηχογραφήσεις ένα κομμάτι. Μόλις το βγάλεις ξανακουρδιζεις.

Δεν ξέρω, όμως, εάν σε εξυπηρετεί αυτό.


Αυτο ειναι η λυση σιγουρα. Μικρο το κακο δηλαδη, δεν ειναι οτι θα βγαλω κανα προγραμμα με τραγουδιαρα και θα μπω σε κανα κοπο. Ετσι και αλλιως ενα check/retune το λιγοτερο παντα χρειαζεται με τα καπο. Απλα οπως ειπα μου εκανε τρομερη εντυπωση η αλλαγη pitch εδω περα, δεν εχω ξαναπετυχει τετοιο πραμα - παει η 6η απο 8va σε 9m. 

Μια θεωρητική πιθανότητα που μπορώ να σκεφτώ είναι κάτι να μην πηγαίνει καλά σε κάποιο τάστο κοντά στην προβληματική περιοχή της ταστιέρας που αναφέρεις. Το πρόβλημα είναι ότι ίσως και να μη φαίνεται χωρίς βόλτα στο "γιατρό"...


Το σκεφτηκα και εγω αυτο, αλλα δεν εχει καποιο θεμα η κιθαρα με κανονικο παιξιμο και αυτο το φαινομενο συμβαινει σε ολα τα ταστα που δοκιμασα το capo οποτε...

Είχα μια ο ηλιθιος και την πούλησα...


Απαραδεκτος!
 

Το capo εχει καμπυλη παρομοια με της ταστιερας? Αν οχι, πιεζει διαφορετικα τις χορδες.


Ειναι πολυ κοντα οι καμπυλες, θα επρεπε να ειναι οκ. Το Shubb μαλιστα υποτιθεται οτι ειναι ιδιατερα ευελικτο με τα radius, και οντως σε οσες κιθαρες το εχω δοκιμασει δουλευει μπομπα. Μηδαμινες αλλαγες στο pitch ασχετως ταστων/radius, ειναι εξαιρετικο. Αλλα εδω κατι παει στραβα. 
https://shubb.com/radii/

Κατι πρεπει να παιζει με το πλατος της ταστιερας ψιλιαζομαι .Ειναι γομαρι, 2'' nut, και παρολο που ειναι το 12χορδο μοντελο του capo και εχει πολυ μακρυ "δαχτυλο" και την καλυπτει ανετα την ταστιερα μαλλον δεν καθεται στο κεντρο του μανικιου η "πλατη" του capo και αυτο κανει κατι περιεργο με την πιεση στην 6η...

Ειναι λογικο να θελει κουριδσμα με το capo, αλλα να φευγει τοσο πολυ μου φαινεται περιεργο.


Aκριβως!

Κάτσε τώρα δάσκαλε γιατί με μπέρδεψες.

Τι εννοΑσ 5ο ταστο...δηλαδή παίζουμε και κάτι άλλο εκτός από ΑΝΟΙΚΤΑ ακκορΔα στι ακουστικΑι κιθαραι?

Τι ανοιχτό ακκορδο θα πέΚο στο 5ο ταστο ? Τζαζ?


Θα σου ανεβασω κομματι αφιερωμενο και θα κανω και BENDS, τωρα θα δεις ?

 
για αυτο μας εδωκε ο γιαραμπης τα καποταστα


Ο γιαραμπής ο φουκαράς, έδωσε κι άλλα τάστα μετά τα πρώτα, ακόμα και στην ακουστική.

Αλλά τον γράφουμε κανονικά απ' ότι βλέπω.

 
Αλλά τον γράφουμε κανονικά απ' ότι βλέπω.


Εννοείται ρε συ ,άθεος είμαι.

Πάντως εγώ νόμιζα ότι τα είχαν για να βανεις το γκαμποταστο

Το Shubb μαλιστα υποτιθεται οτι ειναι ιδιατερα ευελικτο


Αυτό το έχεις δοκιμάσει?

Λούσου με 7th και θα δεις....

16391588676592876708607989672002.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτσε τώρα δάσκαλε γιατί με μπέρδεψες.

Τι εννοΑσ 5ο ταστο...δηλαδή παίζουμε και κάτι άλλο εκτός από ΑΝΟΙΚΤΑ ακκορΔα στι ακουστικΑι κιθαραι?

Τι ανοιχτό ακκορδο θα πέΚο στο 5ο ταστο ? Τζαζ?
Μπορει να χρειαστει να παιξεις πχ κανενα ντο μινορε (χωρις καπο φτανει και 5 ταστα μετα το μι μινορε), ή αυτα που λεει ο fusion που φτανουν και 9 ταστα πιο ψηλα.

Λούσου με 7th και θα δεις....

Προβολή συνημμένου 30436
Αυτο μπορει να ειναι γρηγορο για τα λαιβ, αλλα δεν σφιγγει τοσο καλα οσο αυτα με τη βιδα.
Στο λαιβ χρησιμοποιω το G7th
Στο στουντιο χρησιμοποιω αυτο.

εικόνα.png

IMG_20211210_200707.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


Γράψε απάντηση...

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top