Ξυλομαχίες (vol.12.678)

Ουάααοοοο... Μιλάμε ότι ο τύπος είχε πολύ χρόνο για κάψιμο.

Πάντως (και πάνω που πάω να γράψω βλέπω ότι κάτι είπε ο Σουπερφανκ που δεν το έχω δει, αλλά υποθέτω ότι ξέρω τι θα πει), αυτός που μου ήρθε στο μυαλό παρακολουθώντας το βίντεο, δεν είναι άλλος από τον... Σουπερφάνκιο!

Το βίντεο είναι η απόλυτη επιβεβαίωσή του, όταν διαχρονικά μας λέει: Οι μαγνήτες είναι το παν. Αλλά ορισμένοι από εμάς συνεχίζουμε τον νταλκά μας με τα... ξύλα ?

Και αυτά βλέπουμε τώρα εμείς οι "ξυλολάγνοι" και πέφτουμε σε κατάθλιψη...

ΥΓ: Αχ Νίκο μου εσύ χρόνια τα λες, αλλά εμείς εκεί... με τα μαδέρια!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μετα με θεωρουν εμένα τρελό που προσπαθώ εδω και μια 10ετια να φυγω τελειως και από τα "ξυλα"...στο σωμα τουλαχιστον γιατι δυστυχως ειμαι τόσο παράξενος στο μεγεθος/σχημα των μπράτσων που μοιραία ότι κιθαρα έχω μοντάρεται στα δικά μου παρανοϊκα specs. Με το ξυλο είναι ευκολο αυτο...

Αλλά δείξε μου ένα σώμα πούπουλο από carbon fiber (για να ειναι σημαντικα πιο ελαφρυ), σχήμα που να μοιάζει καπως σε strat (για να έχει παρόμοια εργονομία που να με βολέυει, strat, ibanez satriani, ακομα και parker με βολευουν σαν σώμα), πιο λεπτό και μικρό απο των παραδοσιακών strats και το αγοράζω επιτόπου. Καίω 3 strat σώματα στην μέση του σαλονιού Monterey style μπας και ζεσταθω κιόλας...

Μου αρέσει που όταν ξεκινησα να γκρινιάζω, χρόνια πριν, για το γεγονός οτι οι κιθάρες έχουν κολήσει ακόμα στα '50ies και πολυ θα γουσταρα να δοκιμάσω μια Parker, τις εφαγε η μαρμάγκα και αυτές.

Πριν απο 2-3 χρονια θυμαμαι πήγα Νακα να δοκιμάσω ένα τελευταιο κομμάτι (απο τις "φθηνες" του 1000αρικου). Μου λεει ο ανθρωπος, μισο να στην συνδέσω σε ενισχυτη, την κραταω ηδη, το αριστερο μου χερι ειναι ηδη τυλιγμενο στι μπρατσο, του λεω, ευχαριστω, δεν χρειάζεται, το μπράτσο δεν εχει καμια σχεση με αυτό που θα ήθελα (παρα πολυ πλατύ και προς το παχύ για τα δικα μου standards, λατρεψα τα ταστα, το βαρος, locking tuners, σωμα κοκ αλλά τι να το κανω)

Δεν πειράζει, ίσως κάποια στιγμη...

 
Ούτε οι μαγνήτες έχουν σημασία.Ο Ήχος βγαίνει από τον ενισχυτή.
Ούτε ο ενισχυτής έχει σημασία, ο ήχος βγαίνει απ τα ηχεία του εκάστοτε ακροατή.

 
Ούτε ο ενισχυτής έχει σημασία, ο ήχος βγαίνει απ τα ηχεία του εκάστοτε ακροατή.
Βασικά ακούγεται από τα αυτιά του.Τα οποία είναι συνδεδεμένα με τους νευρώνες του εγκεφάλου.

 
Πάντα πίστευα ότι στην ηλεκτρική μόνο οι μαγνήτες και ο ενισχυτής παίζουν ρόλο.... (Σχετικά με το tone πάντα)

και βλέποντας το βιντεάκι εκεί καταλήγω πάλι...

Αν κάποιοι "ακούνε" τα ξύλα τότε respect στην ικανότητα αυτή (σε όσους όντως την έχουν και όχι σε όσους νομίζουν πως την έχουν....έχω ρίξει το γέλιο της αρκούδας μετα από blind tests....  :-) 

Επίσης είμαι από αυτούς τους παράξενους που ΔΕΝ πιστεύουν σε καμία περίπτωση ότι το tone είναι στα χέρια ...αλλά στον εξοπλισμό και μόνο (η τεχνική και το στυλ είναι στα χέρια) αλλά αυτό είναι ενα άλλο θέμα  :-) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το σημαντικοτερο, για τον τόνο, είναι ο εξοπλισμός. Τον μάστορα τον κάνουν τα εργαλεία.

Αλλα, όταν μιλάμε για δάκτυλα, δεν μιλάμε μόνο για εκείνα που χτυπούν τις χορδές, αλλά και για κεινα που ρυθμίζουν τα "pots" της κιθαρας, των πεταλιών και του ενισχυτή. Με το σκεπτικό αυτό, χωρίς τα κατάλληλα δάκτυλα, δεν θα βγει ποτέ σωστός ήχος.

 
Πέρα απο τον μαγνήτη (που διαλέγεις όποιον σου αρέσει τονικά) ο ήχος προέρχεται απο τα 2 σημεία που εδράζεται η χορδή. Γεφυρα (βαγονάκια) και nut.

Αν προσέξατε διαφορά τονική υπήρξε μεταξύ steel και brass βαγονιών. Και φυσικά θα άλλαζε σχετικά με διαφορετικό υλικό και στο nut.

Αυτός είναι ο ήχος της χορδής.

Απο εκεί και πέρα ο μαγνήτης που προενισχύει καθώς και όλα τα ενισχυτικά στη συνέχεια δίνουν και αυτά τον χαρακτήρα τους.

Αλλά η χορδή επηρεάζεται απο τα σημεία έδρασης και πολύ λίγο απο τα κσύλα όπως φάνηκε στο εξαιρετικό βίντεο. (Μου το έλεγε και ο @Harilatron.? )

Αυτά ισχύουν όμως για solid body.

Σε σκάφος ημιακουστικό ή ακουστικό τζαζοκούτι όπως ES-175 π.χ. ο ήχος της χορδής συνδυάζεται απο τον μαγνήτη και με αυτόν που βγάζει το ηχείο της κιθάρας και εκεί παίζουν ρόλο και τα ξύλα. 

Υ.Γ. Επίσης το υλικό των τάστων (αφού παίρνουν τη θέση του nut όταν παίζουμε) καθώς και η πένα σαν 3ο σημείο, επηρεάζει την χροιά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πέρα απο τον μαγνήτη (που διαλέγεις όποιον σου αρέσει τονικά) ο ήχος προέρχεται απο τα 2 σημεία που εδράζεται η χορδή. Γεφυρα (βαγονάκια) και nut.

Αν προσέξατε διαφορά τονική υπήρξε μεταξύ steel και brass βαγονιών. Και φυσικά θα άλλαζε σχετικά με διαφορετικό υλικό και στο nut.

Αυτός είναι ο ήχος της χορδής.

Απο εκεί και πέρα ο μαγνήτης που προενισχύει καθώς και όλα τα ενισχυτικά στη συνέχεια δίνουν και αυτά τον χαρακτήρα τους.

Αλλά η χορδή επηρεάζεται απο τα σημεία έδρασης και πολύ λίγο απο τα κσύλα όπως φάνηκε στο εξαιρετικό βίντεο. (Μου το έλεγε και ο @Harilatron.? )

Αυτά ισχύουν όμως για solid body.

Σε σκάφος ημιακουστικό ή ακουστικό τζαζοκούτι όπως ES-175 π.χ. ο ήχος της χορδής συνδυάζεται απο τον μαγνήτη και με αυτόν που βγάζει το ηχείο της κιθάρας και εκεί παίζουν ρόλο και τα ξύλα. 

Υ.Γ. Επίσης το υλικό των τάστων (αφού παίρνουν τη θέση του nut όταν παίζουμε) καθώς και η πένα σαν 3ο σημείο, επηρεάζει την χροιά.


Καλά βρε Γιάννη, ούτε μια αναφορά στις χορδές?

Αυτές δεν πάλλονται για να πιάσει την ταλάντωση ο μαγνήτης?

ΠΑΛΙΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΗΧΟΣ ΚΑΛΟΣ

Φάσιον 25/01/2022

 
Κατά τη γνώμη μου και από τις γνώσεις φυσικής που έχω (είχα, όσες έμειναν) εκτός από αυτά που σωστά λέει ο Γιάννης παίζει ΚΑΙ το ξύλο κάποιο ρόλο κυρίως στην ακαμψία του ενδιάμεσου υλικού που κρατάει nut/bridge σε σταθερή απόσταση. Προφανώς άλλος ρολος  θα ήταν αν ήταν σφουγγάρι, πορώδες ξύλο, φελός, πλαστικό, άκαμπτο σκληρό ξύλο, σίδερο, αλουμίνιο ή αυτό που έφτιαξε στο βίντεο δυό πάγκους φορτισμένους με τεράστια μάζα στα δυό άκρα.

Σίγουρα στην ηλεκτρική ο ήχος προέρχεται από 95% τους μαγνήτες. Ίσως και παραπάνω.

Αλλά να μην ξεχνάμε ότι και οι μαγνήτες επηρρεάζονται, διότι αρπάζουν ότι θα νιώσουν οι χορδές μέσω του ξύλου.

ίσως το ξύλο να μην παίζει ρόλο για ένα μαγνήτη, αλλά παίζει για τις χορδές.

Ετσι σε μια ημιακουστική ή ακουστική το σκάφος πχ επηρρεάζεται από feedback και το μεταδίδει στις χορδές και το ξαναπιάνει ο μαγνήτης. Γι αυτό οι solid δεν έχουν feedback. Δηλ δεν πιάνει ο μαγνήτης το feedback.

Θέλω να πω ότι το ξύλο επηρρεάζει 100% και το εισπράττουμε ως διαφορετικό ήχο ανάλογα με το σώμα στις ακουστικές. Δηλαδή ακούμε το σώμα, αλλά ακούμε ΚΑΙ την συμπαθητική αντίδραση των χορδών στο σώμα. Όπως πχ έχουμε ακουστικές που έχουν και άλλα σετ χορδών πάνω στο σκάφος (που πάλλονται συμπαθητικά).

Στις ηλεκτρικές η ποσόστωση αυτή είναι σαφώς μικρότερη, αλλά ΔΕΝ παύει να ισχύει.

Πάντως εγώ στο βίντεο άκουγα διαφορές ....

 
Σίγουρα στην ηλεκτρική ο ήχος προέρχεται από 95% τους μαγνήτες. Ίσως και παραπάνω.


Εκτός από αυτό συμφωνώ σε όλα τα άλλα.

 
Αυτό που ακούμε προέρχεται από την προενισχυση (και ενίσχυση). Ο,τι μαγνήτες και να χρησιμοποιήσει κανείς, ελάχιστα πράγματα αλλάζουν στον τελικό ηχο. Περισσότερο στo feel αλλάζει, λίγο το eq και το output, αλλά ο ήχος είναι ακριβώς ο ίδιος.

 
Ρε σεις τι μαγνήτες μου λέτε ...

Αλλάζει ο μαγνήτης το σκάσιμο στην πενιά, ή την απόκριση της πένας στην χορδή?

Αλλάζει το sustain στο κάθε χτύπημα?

Κάθε όργανο είναι ένα σύνολο που έχει μια συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα.

Αυτό το σύνολο απαρτίζεται από πολλά μέρη που το καθένα συμβάλλει στο τελικό αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου με τρόπο μη μετρήσιμο, εξαρτάται από το όργανο.

Κατά την γνώμη μου δεν γίνεται να απομονώσουμε έναν παράγοντα από έναν άλλον, γι' αυτό κάποιοι μαγνήτες που είναι σούπερ σε κάποιες κιθάρες, σε άλλες δεν είναι καλοί.

Κατά την γνώμη μου (το τονίζω αυτό) παίζει μεγάλο ρόλο και το υλικό του σώματος/μπράτσου, σκληρότητα, βάρος, ευκαμψία, κλπ.

Μια κιθάρα από ανθρακονήματα, με όλα ίδια, δεν θα είναι ίδια με μια από ξύλα.

Η χορδή πάλλεται, το σύνολο σώματος/μπράτσου πάλλεται, οι δονήσεις μεταδίδονται από το ένα στο άλλο, και επηρεάζουν το αποτέλεσμα.

Μια κιθάρα στήνεται κάπως, θέλεις set neck, θέλεις με αρκετό ξύλο (Les Paul) θέλεις φλούδα (SG), θέλεις bolt on, θέλεις με γέφυρα strat, θέλεις με γέφυρα tele, κλπ.

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.

Είναι όλο το όργανο.

Και τα ξύλα του.

 
ΠΑΛΙΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΗΧΟΣ ΚΑΛΟΣ

Φάσιον 25/01/2022
Μπορεί να κάνεις πλάκα (ή και να μην κάνεις), αλλά κατά τη διάρκεια της θητείας μου σε γνωστή λαϊκή μπάντα, ο band leader απεχθανόταν τον ήχο της "φρέσκιας" χορδής στο μπάσο- το "ζινκ". Οπότε το ρητό σου έχει πιστούς οπαδούς ?

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.
Γιατί, το υλικό των τάστων δεν αλλάζει τον ήχο; Σλάπαρε σε brass τάστα και μετά σε ατσαλένια- είναι η μέρα με τη νύχτα...

Όμως το εντυπωσιακό εδώ είναι αυτό το deja vu... Πάλι αυτή η συζήτηση; Είναι too much ακόμα και για εμένα ( είμαι "μετανιωμένος" ξυλολάγνος)... ?

Είναι όλο το όργανο.

Και τα ξύλα του.
Ναι, είναι αυτό και εγώ θα βάλω και τα χέρια του παίκτη στην ηχητική εξίσωση, για να μην μείνει κανένας παράγοντας εκτός, (με τον μαγνήτη να έχει βέβαια τη μερίδα του λέοντος στο αποτέλεσμα).  

 
Έχει ένας κολλήτός μια Grosh Tele. Όποιος την έχει πιάσει στα χέρια του ορκίζεται ότι είναι η καλύτερη Tele που έχει ακούσει. Δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο αν βγάλουμε απ την εξίσωση κατασκευή και ξύλα: Gotoh hardware / brass sadles / Fralin μαγνήτες/6105 τάστα.

Έχω και εγώ μια Tele. Gotoh hardware, brass saddles, 6105 ταστα και οι ίδιοι Fralin μαγνήτες.

Αν καταφέρει κάποιος να την κάνει να ακουστεί σαν την Grosh ρυθμίζοντας μόνο το ύψος των μαγνητών θα βγώ και θα πώ ότι τόσα χρόνια γράφω μπούρδες. 

Αλλά μιας κι εχω σετ μαγνητών που έχουν μπει οι ίδιοι, κάποιες φορές και με το ίδιο wiring, σε τρεις και τέσσερις και πέντε διαφορετικές κιθάρες του ίδιου πάνω κάτω στυλ με πολύ διαφορετικά αποτελέσματα κάθε φορά, I will beg to differ. 

"Αν βαλεις σε μια LES PAUL μαγνητες tele θα ακουστει, σχεδον, σαν tele,

 Aν ΚΟΨΕΙΣ μια Les Paul σε σχημα tele θα ακουστει σαν Les Paul"

Κομφουκιος  


Συμφωνώ. Αλλά κάποιες φορές έχεις κάποιες σταθερές. Θες την κιθάρα που ακούγεται μ έναν συγκεκριμένο τρόπο. Μπορεί μάλιστα να ξεκινάς απ τον μαγνήτη. Να θες μια Tele που ακούγεται καλά με έναν overwound nocaster μαγνήτη. Η μια Les Paul που να μη λασπώνει με EMGs. Μπορώ να γράφω τέτοια παραδείγματα, που οδηγούν κατά την ταπεινή μου γνώμη σε συγκεκριμένα specs, όλη μέρα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε σεις τι μαγνήτες μου λέτε ...

Αλλάζει ο μαγνήτης το σκάσιμο στην πενιά, ή την απόκριση της πένας στην χορδή?

Αλλάζει το sustain στο κάθε χτύπημα?

Κάθε όργανο είναι ένα σύνολο που έχει μια συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα.

Αυτό το σύνολο απαρτίζεται από πολλά μέρη που το καθένα συμβάλλει στο τελικό αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου με τρόπο μη μετρήσιμο, εξαρτάται από το όργανο.

Κατά την γνώμη μου δεν γίνεται να απομονώσουμε έναν παράγοντα από έναν άλλον, γι' αυτό κάποιοι μαγνήτες που είναι σούπερ σε κάποιες κιθάρες, σε άλλες δεν είναι καλοί.

Κατά την γνώμη μου (το τονίζω αυτό) παίζει μεγάλο ρόλο και το υλικό του σώματος/μπράτσου, σκληρότητα, βάρος, ευκαμψία, κλπ.

Μια κιθάρα από ανθρακονήματα, με όλα ίδια, δεν θα είναι ίδια με μια από ξύλα.

Η χορδή πάλλεται, το σύνολο σώματος/μπράτσου πάλλεται, οι δονήσεις μεταδίδονται από το ένα στο άλλο, και επηρεάζουν το αποτέλεσμα.

Μια κιθάρα στήνεται κάπως, θέλεις set neck, θέλεις με αρκετό ξύλο (Les Paul) θέλεις φλούδα (SG), θέλεις bolt on, θέλεις με γέφυρα strat, θέλεις με γέφυρα tele, κλπ.

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.

Είναι όλο το όργανο.

Και τα ξύλα του.


Μέχρι κεραίας.

Τι να λέμε τώρα. Εδώ παίζεις πέντε ίδιες κιθάρες ίδια μάρκα ίδιο μοντέλο ίδια specs ίδιοι μαγνήτες και έχουν σημαντικά διαφορετικό ήχο.

 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top