Θέλουν τα μεγάλα labels να μειώσουν τα έσοδα streaming στους DIY δημιουργούς;

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,657
Λύσεις
1
Πόντοι
3,578
Με αφορμή το άρθρο που διάβασα στο Music Business Worldwide, αναρωτιέμαι που θα οδηγήσει η διαμάχη με τις μεγάλες εταιρίες και όσους απο εμάς κινούμαστε ανεξάρτητα δημοσιεύοντας τη μουσική μας. Η αλήθεια είναι πως υπάρχει τεράστια κυκλοφορία μουσικής με πολλά σκουπίδια που δεν θα έβλεπαν το φως της ημέρας παλαιότερα και όπου μεταξύ τους μειώνεται κατα πολύ η πιθανότητα να ξεχωρίσει κάτι πραγματικά αξιοπρόσεκτο.

Στη πρόσφατη συνέντευξη στο Music Business Worldwide, ο CEO της Believe (Tunecore) Denis Ladegaillerie, που η πλειονότητα των δραστηριοτήτων της προέρχεται από την εξυπηρέτηση ανεξάρτητων καλλιτεχνών και ετικετών συμπεριλαμβανομένης της TuneCore, ισχυρίστηκε ότι τα Major Labels κάνουν κινήσεις για τη μείωση των εσόδων streaming για ανεξάρτητους καλλιτέχνες.

Αντίθετα, ο πρόεδρος της Sony Music, Rob Stringer, αντιμετώπισε το θέμα της μείωσης του μεριδίου αγοράς λόγω της πλημμύρας ανεξάρτητων uploads μουσικής σε πλατφόρμες καθημερινά, τις οποίες αποκάλεσε «flotsam and jetsam» (σκουπίδια δηλαδή).
 

Τα ετήσια έσοδα streaming που δημιουργεί ο μέσος δημιουργός είναι τόσο ασήμαντα, που πραγματικά δεν θα έπρεπε να κάνει μεγάλη διαφορά σε καμία περίπτωση και ενώ η ιδέα της ιεράρχησης των εσόδων streaming για μεγάλες label μπορεί να είναι εντελώς ανήθικη, αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο στον κόσμο των μεγάλων labels. Όταν η μουσική βιομηχανία άρχισε να βασίζεται στις διαδικτυακές υπηρεσίες και όχι στις φυσικές πωλήσεις, αυτές οι γκρίζες ζώνες έγιναν όλο και πιο ευδιάκριτες. 

Η ακρόαση μουσικής μέσω υπηρεσιών όπως το Spotify, έχει αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα την τελευταία δεκαετία.
Κάθε συναλλαγή και κάθε συνδρομητής έχει σημασία στην ηλεκτρονική αγορά και όταν πλατφόρμες όπως το Spotify έχουν στριμώξει την αγορά, παίρνουν αποφάσεις που επηρεάζουν τους υπόλοιπους από εμάς καλώς ή κακώς.

Όμως οι εταιρίες παίρνουν τη μερίδα του λέοντα απο τα δικαιώματα στα συμβόλαια των καλλιτεχνών τους και αφήνουν ένα μικρότερο ποσοστό στο Spotify απο κάθε κυκλοφορία. Το αποτέλεσμα είναι το Spotify να δίνει κάποια προτεραιότητα σε ανεξάρτητες παραγωγές αλλά και podcasts που προσέθεσε στην πλατφόρμα μιας και εκεί έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Είναι προφανές πως τα μεγάλα labels έχουν στριμωχτεί και θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να ανακτήσουν τα χαμένα τους πρωτεία στα έσοδα απο τις υπηρεσίες marketing που προσφέρουν στους πελάτες τους.

Εσείς τι λέτε;

Είναι πραγματικά μια καταστροφική κατάσταση πραγμάτων ή μια θετική εξέλιξη;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι πραγματικά μια καταστροφική κατάσταση πραγμάτων.

 
Οι πλατφόρμες streaming που πληρώνουν τεράστια ποσοστά στα μεγάλα labels, αλλάζουν το παιχνίδι και προωθούν τους ανεξάρτητους γιατί αποδίδουν πιο ισορροπημένα ποσοστά και μπορούν και αυτοί να ανταπεξέλθουν.

Καλό για τους ανεξάρτητους και γι αυτό τα labels βλέπουν να χάνουν το παιχνίδι απ' τα χέρια τους και θέλουν να επιβάλλουν νέους όρους. Αρνητικό είναι ο τεράστιος αριθμός κυκλοφοριών κάτω του μετρίου που αναφέρθηκε ο Στρίνγκερ ως σκουπίδια (και άδικο δεν έχει κατα τη γνώμη μου).

Νομίζω πως είναι για καλό των μικρών ψαριών και εις βάρος των καρχαριών.

Το κουρνιαχτό είναι μεγάλο και σε εξέλιξη πάντως. Θα δούμε όταν καταλαγιάσει τι θ' απογίνει.

Υ.Γ. Το φλοτσαμ εντ τζετσαμ προϋπήρχε σαν όρος προ πολλού και πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στα επιπλέοντα σκουπίδια. Δεν δημιουργήθηκε απο κάποια μπάντα.

 
Το streaming δίνει μηδαμινά έσοδα στον ανεξάρτητο καλλιτέχνη. Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχολείται κάποιος με αυτό. Το bandcamp είναι πολύ πιο δίκαιο, αν πουλήσεις πληρώνεσε και με πολύ καλό ποσοστό.

 
Το bandcamp είναι πολύ πιο δίκαιο
Συμφωνώ σε αυτό, αλλά δυστυχώς σε υποχρεώνει για paypal.. αν δεν είχε αυτή την παράμετρο, θα είχα πάει στο bandcamp χρόνια τώρα

 
Συμφωνώ σε αυτό, αλλά δυστυχώς σε υποχρεώνει για paypal.. αν δεν είχε αυτή την παράμετρο, θα είχα πάει στο bandcamp χρόνια τώρα
Με ποιόν άλλο τρόπο θα μπορούσε να γίνει η συναλλαγή μέσω του bandcamp;

 
Μια χαρά είναι το Bandcamp και φυσικά το Paypal είναι ο σίγουρος τρόπος συναλλαγών με ελάχιστο αντίτιμο και καλό είναι να ανεβάσει κανείς τη μουσική του ΚΑΙ εκεί, γιατί είναι σαν να λέμε πως κυκλοφόρησα τη μουσική μου σε ΕΝΑ δισκοπωλείο.

Όσο δε τα μεγάλα streaming sites, το ποσοστό που θα πάρεις αν είναι ολόκληρο και όχι το 12% απο αυτό που εισπράττει η δισκογραφική σου εταιρία, είναι μια χαρά αλλά θα πρέπει τη διαδικασία διανομής να την κάνεις ο ίδιος ή να την αναθέσεις σε μια ανεξάρτητη εταιρεία που προσφέρει ένα δίκαιο ντιλ για την υπηρεσία αυτή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μια χαρά είναι το Bandcamp και φυσικά το Paypal είναι ο σίγουρος τρόπος συναλλαγών με ελάχιστο αντίτιμο και καλό είναι να ανεβάσει κανείς τη μουσική του ΚΑΙ εκεί, γιατί είναι σαν να λέμε πως κυκλοφόρησα τη μουσική μου σε ΕΝΑ δισκοπωλείο.

Όσο δε τα μεγάλα streaming sites, το ποσοστό που θα πάρεις αν είναι ολόκληρο και όχι το 12% απο αυτό που εισπράττει η δισκογραφική σου εταιρία, είναι μια χαρά αλλά θα πρέπει τη διαδικασία διανομής να την κάνεις ο ίδιος ή να την αναθέσεις σε μια ανεξάρτητη εταιρεία που προσφέρει ένα δίκαιο ντιλ για την υπηρεσία αυτή.
Γιαννη για πες εσυ που ανεβασες προσφατα πως παει η κινηση?

 
Με ποιόν άλλο τρόπο θα μπορούσε να γίνει η συναλλαγή μέσω του bandcamp;
Απευθείας με την τράπεζα επιλογής σου, όπως κάνει πχ το distrokid κ.α.

Τι προβλημα έχει το paypal
Απο τους χειρότερους μεσάζοντες. Εκτός του ότι είχα παλιά και δεν είχε γίνει ποτέ σωστά ούτε μία συναλλαγή, δεν έχει ούτε καν αξιοπρεπές customer support. Είχα επίσης βιώσει και το φαινόμενο μερικές συναλλαγές να μη συμβούν ποτέ, με τα αίτια να χάνονται στη μαύρη τρύπα αναπάντητων email.. Ποτέ ξανά με αυτούς

 
Εγώ ότι πρόβλημα είχα με το paypal, και είχε τύχει να έχω και ένα σημαντικό, λύθηκε πολύ γρήγορα...

 
Απευθείας με την τράπεζα επιλογής σου, όπως κάνει πχ το distrokid κ.α.

Απο τους χειρότερους μεσάζοντες. Εκτός του ότι είχα παλιά και δεν είχε γίνει ποτέ σωστά ούτε μία συναλλαγή, δεν έχει ούτε καν αξιοπρεπές customer support. Είχα επίσης βιώσει και το φαινόμενο μερικές συναλλαγές να μη συμβούν ποτέ, με τα αίτια να χάνονται στη μαύρη τρύπα αναπάντητων email.. Ποτέ ξανά με αυτούς
παραξενο...

όποτε είχα πρόβλημα και διαμαρτυρήθηκα πήρα τα λεφτά μου πίσω.

Εκτός από μια φορά που κάποιοι με χρέωσαν, και κακώς δεν είχα κρατήσει screenshot από την προσφορά, που μου το ζητούσε το paypal για να επιστρέψει τα χρήματα

 
Απο τους χειρότερους μεσάζοντες. Εκτός του ότι είχα παλιά και δεν είχε γίνει ποτέ σωστά ούτε μία συναλλαγή, δεν έχει ούτε καν αξιοπρεπές customer support. Είχα επίσης βιώσει και το φαινόμενο μερικές συναλλαγές να μη συμβούν ποτέ, με τα αίτια να χάνονται στη μαύρη τρύπα αναπάντητων email.. Ποτέ ξανά με αυτούς
Μάλλον είσαι η εξαίρεση. 

 
Το bandcamp εχει, ως επι το πλειστον, ανεξάρτητους καλλιτεχνες. Και ακουει, και το σπουδαιότερο αγοράζει, πάρα πολύ κόσμος, μουσικοί και ακροατές. Μπες σε μπάντες και δες τον κόσμο που έχει αγοράσει δίσκους και τραγούδια...

 
Πάντως είναι θλιβερό, να καλείται ο DIY μουσικός να γίνει businessman/manager/promoter/distributor..

 
Πάντως είναι θλιβερό, να καλείται ο DIY μουσικός να γίνει businessman/manager/promoter/distributor..
Εξακολουθει να ειναι θλιβερο ομως οτι συγκροτήματα οπως οι Beatles stones animals τον πρωτο καιρο τουλάχιστον κατακλεφτηκαν απο τους παραπανω

 


Γράψε απάντηση...

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top