Δεν ειναι θεμα τεχνολογιας οι χρεωσεις...
Για τις "συνήθεις ύποπτες" εταιρείες, απ'ότι φαίνεται όχι. Για τις υπόλοιπες ισχύει.
Το θέμα "πουλάω φύκια για μεταξωτές κορδέλες" υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, κυρίως μετά την έκρηξη ενδιαφέροντος που έγινε για τα vintage αναλογικά synths και την εκτόξευση της τιμής τους στον Θεό. Έτσι, εκεί που κάποιος αγόραζε ένα μεταχειρισμένο Minimoog με $200 (τέλη '80s) ή ένα CS80 με $800 (μέσα '90s), ξαφνικά βλέπουμε το πρώτο στα $3-4Κ και το δεύτερο να φτάνει ως και τα $22Κ! H νέα γενιά άσχετων είχε σκάσει μύτη και αγόραζε όσο όσο ότι παλαιολιθικό υπήρχε στις αγγελίες.
Αυτό φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητο από τις "συνήθεις ύποπτες" εταιρείες του χώρου, που άρχισαν να κατασκευάζουν αναλογικά synths με specs των '60s και τιμές Ferrari. Και μπράβο τους, αφού ο πλανήτης είναι τίγκα στους ανίδεους που είναι διατεθειμένοι να δώσουν €6,000 για μια Minimoog ρέπλικα του 2023
(ναι, τόσο ακριβώς πωλείται αυτή η πατάτα στο Thomann?). Το κακό είναι ότι αυτή η τακτική
(πουλάω ρέπλικα ενός Commodore 64 ακριβότερα από το τελευταίο Mac Pro) πέρασε και σε άλλες εταιρείες του αναλογικού χώρου
(βλέπε πχ την DSI/Sequential) και το χειρότερο, βλέπουμε πλέον και εταιρίες με digital synths να κυκλοφορούν νέα όργανα με specs των '80s και τιμές-ανέκδοτο.
Έτσι φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε digital synths με...8-voice πολυφωνία και 2-part multitimbrality στα €4Κ!
Να θυμίσω εδώ ότι ένα Yamaha SY77 είχε δύο sound engines, 32-voice πολυφωνία, 16-part multitimbrality, 16-track sequencer και 4 effect units, και όλα αυτά το 1989, ενώ σήμερα υπάρχουν πλέον synths με πάνω από 300-voice πολυφωνία. Τώρα πως φτάσαμε στο χάλι εν έτει 2023 να κυκλοφορούν bi-timbral 8φωνικά digital synths στα €4Κ και αυτό να θεωρείται Οκ από κάποιους απίθανους, τι να πω??
Υπάρχει τέτοια τραγική τεχνολογική άγνοια στις νέες γενιές, που φτάσαμε στο σημείο να διαβάζουμε σε forums του είδους συζητήσεις επί συζητήσεων για το αν ένα παραφωνικό synth είναι "πραγματικά" πολυφωνικό ή όχι!? Δηλαδή εδώ δεν έχουμε να κάνουμε πλέον με τεχνολογικά ανίδεους, έχουμε να κάνουμε με τραγικά αμόρφωτους που μπερδεύουν την πολυφωνία ενός οργάνου με τον τρόπο που αυτό γίνεται πολυφωνικό. Απίθανα πράγματα. Και είναι πραγματικά να απορεί κανείς πως υπάρχει τέτοια ασχετοσύνη στην εποχή μας, με δεδομένη την δωρεάν και άμεση πρόσβαση στα πάντα και απ'όλους.?
Η άγνοια πληρώνεται, και μάλιστα ακριβά. Ας φάμε λοιπόν στη μάπα νέα digital synths με 2-part multitimbrality, 20-voice πολυφωνία, έλλειψη οθόνης
(νέο φρούτο αυτό?) και τιμές πυραύλου της SpaceX.? Όσο υπάρχουν κορόιδα θα υπάρχουν και οι "ξύπνιοι" που θα τους τα τρώνε. Ο Uli Behringer και η εταιρεία του ευτυχώς έβαλε εν μέρει τα πράγματα στη θέση τους. Όσοι γουστάρουν τον ήχο των αναλογικών synths και δεν θέλουν εταιρίες-ανέκδοτα να τους πιάνουν τον κ@λο έχουν πλέον μια σοβαρότατη εναλλακτική. Οι άλλοι, ας πρόσεχαν.