Προς το περιεχόμενο

ShreddedMetalRecords

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    7
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Συμμετοχή ShreddedMetalRecords

0

Φήμη

  1. Η αλήθεια είναι πως τα KRK G2 έχουν χρωματίζουν αρκετά τον ήχο για αυτό και σε μπερδεύει πως μοιάζει αρκετά με τα Hi-Fi ηχεία. Κρύβουν τις μεσαίες συχνότητες ώστε να νομίζεις πως χρειάζονται και άλλη ένταση και δυναμώνει τα μπάσα. Είναι λίγο περίεργο στην αρχή αλλά αν το συνηθίσεις όλα θα είναι μια χαρά !
  2. Hello. Υπάρχουν κάτι άρθρα στο Internet στα ελληνικά που έχω βρει ελπίζω να σε βοηθήσουν. Credits στο http://ixolipsia.gr ---------------------- Analog to Digital Converters – ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ANALOG TO DIGITAL CONVERTERS Πολλά άτομα δεν δίνουν ιδιαίτερο βάρος στους Analog to Digital Converters ή αλλιώς AD/DA Converters. Πρώτα από όλα ας εξηγήσουμε τι είναι οι αυτοί οι Converters. Για τους μη αγγλομαθείς convert στα αγγλικά σημαίνει μετατρέπω, άρα converter σημαίνει μετατροπέας. Τέλος Analog to Digital Converter είναι ο μετατροπέας που μετατρέπει το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό. Εξηγούμαι… Ο υπολογιστής μας λειτουργεί σε έναν ψηφιακό κόσμο (digital) με εντολές 0 και 1. Εμείς ηχογραφούμε για παράδειγμα τον ενισχυτή μας, με ένα μικρόφωνο (από τον “αληθινό” κόσμο ή αναλογικό αν θέλετε) το οποίο καταλήγει σε μία κάρτα ήχου. Η κάρτα ήχου με την σειρά της πρέπει να στείλει αυτό τον ήχο στον υπολογιστή μας όμως ο υπολογιστής μας δεν θα “διαβάσει” τον ήχο αφού ζει στον ψηφιακό κόσμο. Σε αυτό σημείο οι converters που είναι ενσωματωμένοι μέσα στην κάρτα ήχου κάνουν αυτήν την δουλειά. “Μεταφράζουν” το ηχητικό σήμα από αναλογικό σε ψηφιακό, ώστε να το καταλαβαίνει ο υπολογιστής. Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ CONVERTERS Αν ποτέ αναρωτηθήκατε για ποιο λόγο μία κάρτα ήχου που έχει, για παράδειγμα, μία είσοδο μικροφώνου κοστίζει 100 ευρώ και μία άλλη που πάλι έχει μία είσoδο κοστίζει 1.000€ τότε θα είναι επειδή: 1) Έχει λιγότερο Latency. 2) Έχει πιο ποιοτικούς converters. Σε αυτήν την μετατροπή o ήχος μπορεί να αλλοιωθεί ανάλογα με την ποιότητα του κονβέρτορα. Σίγουρα όσο πιο ακριβό/καλό converter έχει η κάρτα ήχου σας τόσο πιο ωραίος θα ακούγεται στον υπολογιστή σας. ΔΗΛΑΔΗ ΧΩΡΙΣ ΚΑΛΟ CONVERTER ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ; Κάνουμε και πολύ καλή μάλιστα. Η τεχνολογία των καρτών έχει προχωρήσει τόσο πολύ στις μέρες μας που ακόμα και ένας converter στην κατηγορία των 150-200 ευρώ δίνει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα για το Home Studio σας. Σίγουρα οι πιο ακριβοί είναι καλύτεροι αλλά όπως λέω συνέχεια, ο άνθρωπος πίσω από την μίξη κάνει την διαφορά και όχι ο εξοπλισμός. Τι να τον κάνεις τον τέλειο εξοπλισμό αν δεν ξέρει κάποιος πως να τον αξιοποιήσει; Πρώτα αποκτούμε γνώση και μετά εξοπλισμό γιατί αλλιώς πετάμε λεφτά χωρίς λόγο! Τα demo στην αρχική σελίδα έχουν μιξαριστεί και παραχτεί με 150€ κάρτα ήχου/converters, την FireWire Solo. --------------------- Latency και Buffers - Πώς αντιμετωπίζω την καθυστέρηση στον ήχο ΓΙΑΤΙ Η ΑΠΛΗ ΚΑΡΤΑ ΗΧΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ Ο πρώτος λόγος που η απλή κάρτα ήχου, που πάει πακέτο με τον υπολογιστή, δεν μας εξυπηρετεί είναι επειδή: 1) Δεν έχει τις υποδοχές που θέλουμε για να συνδέσουμε μικρόφωνα (XLR Inputs) και τα λεγόμενα “καρφιά” που δέχονται οι κιθάρες και τα μπάσα (TRS Inputs). 2) Έχει πολύ Latency. TI EINAI TO LATENCY Με απλά λόγια μπορούμε να πούμε πως: Latency είναι η καθυστέρηση που υπάρχει στον ήχο από την στιγμή που εισέρχεται ο ήχος στην κάρτα ήχου και στα DAW μας μέχρι να ξανα βγει ο ήχος από τα ηχεία μας. Για παράδειγμα, εάν με μία κάρτα ήχου έχουμε 10ms Latency και παίξουμε κιθάρα τότε θα ακούσουμε τον ήχο της από τα ηχεία σε 10ms (milliseconds). Όσο λιγότερα ms έχουμε όπως καταλάβατε ήδη τόσο το καλύτερο. Μέχρι 10ms περίπου κάνουμε άνετα δουλειά πολύ παραπάνω όμως γίνεται αντιληπτό από τα αυτιά μας και δεν μπορούμε να ηχογραφήσουμε πάνω στον χρόνο/μετρονόμο. Για αυτό πάντα πριν αγοράσετε μια κάρτα ήχου εκτός από τον αριθμό υποδοχών που έχει να μαθαίνετε και για το latency που σας δίνει. ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ BUFFERS Οι buffers βοηθούν τον υπολογιστή μας στο Playback του ήχου μέσω των AD/DA converters. Δεν θα ήθελα να σας μπερδέψω με τεχνικές λεπτομέρειες γιατί στην τελική δεν θα σας χρειαστούν κιόλας εκτός αν έχετε σκοπό να δημιουργήσετε την δική σας κάρτα ήχου . Οι buffers μετριούνται σε samples. Οι πιο γνωστές τιμές που μπορούμε να βρούμε σε κάρτες ήχου ειναι: 256 samples, 512 samples, 768 samples, 1024 samples και 2048 samples. To βασικό που πρέπει να θυμάστε είναι αυτό: Όσο πιο λίγα samples τόσο πιο λίγο latency έχουμε, όμως χρειάζεται πιο δυνατό pc επειδή τρώει πιο πολύ CPU και RAM. Από την άλλη όσο πιο πολλά samples τόση λιγότερη CPU και RAM χρειαζόμαστε αλλά έχουμε και πιο πολύ latency. ΤΙ BUFFERS ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΣΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ; Εξαρτάται καθαρά από τους drivers της κάρτας και την δύναμη του υπολογιστή σας και ένας σίγουρος τρόπος για να βρείτε τα σωστά samples είναι ο εξής: 1) Ξεκινήστε με τα πιο πολλά samples (1024 samples είναι μια καλή αρχή). Όσο πιο πολύ τους κατεβάζετε θα κατεβαίνει και το latency. 2) Όταν φτάσετε στα samples που ο υπολογιστής βγάζει περίεργους θορύβους στο playback (γνωστά και ως glitches) τότε ξέρετε πως ο υπολογιστής σας δεν μπορεί να αντέξει τόσους λίγους buffers. 3) Ανεβάστε τους buffers στην αμέσως προηγούμενη ρύθμιση και είστε έτοιμοι! Στην M-Audio Firewire Solo που χρησιμοποιώ για το ixolipsia.gr έχω τα samples στα 512 και μου βγάζει 8ms latency. Και για τέλος ένα extra “κολπάκι”… Όπως είπαμε λιγότερα samples τρώνε πιο πολύ δύναμη του υπολογιστή άρα όσο πιο πολλά VSTs βάζουμε τόσο πιο πολύ τον ζορίζουμε. Έτσι μπορούμε να ηχογραφήσουμε με τα πιο λίγα samples που αντέχει ο υπολογιστής μας (ώστε να μπορούμε να ηχογραφούμε με την λιγότερη δυνατή καθυστέρηση) και ΜΕΤΑ να τους ανεβάζουμε στα 768 ή και παραπάνω όταν μιξάρουμε. Ο ήχος δεν επηρεάζεται, περάσαμε την φάση της ηχογράφησης αρά δεν καιγόμαστε για να πιάσουμε λίγο latency… Ας το “ανταλλάξουμε” λοιπόν για CPU, κατά την διάρκεια της μίξης ;) ------------------------- Sample Rate και Bit Depth - Τι να επιλέξω Δεν θα ήθελα να μπω σε πολύ τεχνικά θέματα σε αυτό το άρθρο. Θα δημοσιεύσω άλλο άρθρο για τις τεχνικές αναλύσεις. Εξάλλου δεν θα σας χρειαστούν και πολύ τα τεχνικά θέματα. Σε γενικές γραμμές το μεγαλύτερο Sample Rate και Bit Depth που έχουμε τον καλύτερο ήχο πιάνουμε. Τι Sample Rate και Bit Depth πρέπει να έχω; Sample Rate 44.100 ή 48.000 και Bit Depth 24. Έχουμε συνηθίσει να το γράφουμε έτσι για πιο σύντομα: 44.100/24 Οι 2 βασικές αναλύσεις Bit Depth που κυριαρχούν στις μέρες μας είναι στα 24bit ή στα 16bit. Πριν εξηγήσω το γιατί σας είπα για 44.100/24 ας δούμε μερικές συσκευές τι Sample Rate υποστηρίζουν. DVD sound track: 48000, 96000, 192000 MiniDisc: 44100 DAT: (Digital Audio Tape): 48000, 44100, 32000 MiniDV: (Digital Camcorders): 48000, 32000 MP3: 8000 έως 48000, 44100 συνήθως Το CD όπως βλέπουμε διαβάζει 44.000 Sample Rate και 16 bit. Τα 96.000 και 192.000 για Sample Rate δεν σας χρειάζονται. Καλύτερα να διαλέξετε 48.000 ή 44.100. Ο λόγος είναι πως το τέλειο ανθρώπινο αυτί ακούει έως 20.000 Khz και στα 48.000Hz φτάνουμε περίπου στα 40.000Hz σε συχνότητες. Επειδή όμως δεν γράφουμε μουσική για τις φάλαινες που ακούνε αυτές τις υπερηχητικές συχνότητες, δεν υπάρχει λόγος να ανεβούμε τόσο ψηλά. Φανταστείτε πόσο αχρείαστο μας είναι να χρησιμοποιήσουμε 192.000Ηζ σαν Sample Rate. Όμως υπάρχει μια αντιπαράθεση για το αν συμφέρει να δουλέψουμε σε 48.000 αντί για 41.000. Πολλοί λένε πως δεν υπάρχει διαφορά ενώ μερικοί ορκίζονται πως έχει. Για αυτό λοιπόν πολλοί δουλεύουν σε 48.000/24bit για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Επίσης τα DVD υποστηρίζουν 48.000Ηζ αντί για 44.100 των CD. Άρα αν υπάρχει αυτή η διαφορά στον ήχο που πολλοί ορκίζονται θα ήταν καλό να την βάλουμε σε Music Video, αφού το Music Video θα μπει σε DVD. Προσοχή όμως! Όσο πιο μεγάλο Sample Rate έχετε τόσο πιο πολύ χώρο θα πιάνουν τα αρχεία σας στον σκληρό σας δίσκο και θα χρειάζονται πιο καλό υπολογιστή για την επεξεργασία τους. Προσωπικά χρησιμοποιώ 44.100/24 τις περισσότερες φορές εκτός αν υπάρχουν σχέδια για Video Clip. UPDATE: Τώρα χρησιμοποιώ 48.000/24 επειδή πήρα πιο καλό υπολογιστή. Η διαφορά στον ήχο ελάχιστη.
  3. Το κομμάτι μου άρεσε πολύ και η μίξη πολύ καλή. Τι θα άλλαζα? Θα χαμήλωνα λίγο τα τύμπανα και θα έκοβα γύρω στα 4-7Κhz από την κιθάρα για να κοπεί το "fizz" και να μπορούν να δυναμώσουν πιο πολύ στην μίξη. Τι κάρτα ήχου έχεις? :)
  4. Είχα την Μ-Αudio Firewire Solo πολύ καιρό πριν και δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Πολύ καλή κάρτα με σταθερούς drivers και λίγο Latency. Τώρα είναι λίγο δύσκολο να την βρεις γιατί δεν κυκλοφορεί αλλά ρίξε μια ματιά σε ebay, amazon και εδώ στις Αγγελίες. Η τιμή της κυμαίνεται γύρω στα 150€.
  5. ούτε εγώ νομίζω αλλά δεν έχει κάτι να χάσει από την στιγμή που ο φίλος μας είπε πως δοκίμασε τα πάντα. Μπορεί τα Windows του να μην "συνομιλούν" με τo Cubase μέσω το Asio της M-Audio και το Asio4all με Fresh Install να κάνει την διαφορά. Δεν λέω πως φταίει αυτό αλλά 2 λεπτά υπόθεση είναι δεν έχει κάτι να χάσει.
  6. Γεια σου Riddle! Κατέβασε και δοκίμασε το Asio4All και πες μας αν δουλεύει ;)
  7. Γεια σου Διονύση. Να σου πω την αλήθεια ένας φίλος μου που πάντα έκανε ασφαλή κατάργηση έχει κάψει τουλάχιστον 2-3 φλασάκια κι εγώ που πάντα το βγάζω ξερά δεν έχω πάθει ποτέ κάτι ανάλογο. Τα εξωτερικά hardware στο 2013 που ζούμε έχουν δημιουργηθεί έτσι ώστε να μην στηρίζονται τόσο πολύ σε μία επιλογή που κανείς δεν δίνει σημασία έτσι κι αλλιώς (κι έτσι πρέπει να γίνεται). Επίσης υπάρχουν αναβαθμίσεις στα πιο νέα Windows για πιο ασφαλή κατάργηση σε τέτοια θέματα. Κοινώς αν σου κάτσει σου κατσε! Τωρα τι να πω μπορεί ο φίλος μου να ήταν ultra γκαντέμης... Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βάλεις τα Windows 7 και να κρατήσεις 2 αποθηκευτικούς χώρους. Έναν που θα χρησιμοποιείς τακτικά και έναν για backup ώστε και κάτι να σου καεί να είσαι οκ.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου