Προς το περιεχόμενο

mmentis

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    36
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Mojo
    Κιθάρα
    Μπάσο
    Πλήκτρα
  • Day job
    o
  • Τόπος
    greece

Συμμετοχή mmentis

0

Φήμη

  1. Είναι λίγο offtopic καθώς δεν αφορά τον ήχο αλλά... το "πάμε μπροστά" είναι σχετικό. Το να μην μπορείς να δεις flash video, δεν το θεωρώ και πολύ "μπροστά". Η λύση είναι απλή, απόλυτα λειτουργική, και δεν έχει καμία αρνητική επίπτωση πουθενά. Το flash θα αποκτήσει σύντομα και ένα πολυαναμενόμενο speed boost αφού θα χρησιμοποιεί GPU acceleration (επιτχάχυνση video από την κάρτα γραφικών) σε επόμενες εκδόσεις.
  2. Υπάρχει ζήτημα μνήμης. Ένα 64bit λειτουργικό και 64bit εφαρμογές έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις σε RAM από τα αντίστοιχα 32bit. Στα μικρά laptops/netbooks με 1 και 2 GB RAM, ίσως τα 32bit να είναι η καλύτερη λύση. Δεν υπάρχουν, στην πράξη, αποδείξεις για μεγαλύτερη ταχύτητα των 64bit εφαρμογών σε σχέση με τις 32bit, εκτός ίσως από εξαιρέσεις. Αυτό υπέθετα κι εγώ πριν μερικά χρόνια. Ρωτούσα και plugin developers που έκαναν την μετάβαση σε 64bit, γιατί δεν διαφημίζουν αυξημένη απόδοση. Οι πιο πολλοί που βγάζουν 64bit εφαρμογές μιλάνε μόνο για τα πλεονεκτήματα στην χρήση RAM, και επίσης απλά για να δείχνουν ότι είναι μπροστά στις εξελίξεις. Ελάχιστοι μιλάνε βελτίωση στις επιδόσεις. Ίσως επειδή η γρήγορη επεξεργασία σε 64bit και 128bit ήταν ήδη εφικτή εδώ και χρόνια χάρη στα διάφορα CPU extensions (3DNow, SSE κλπ).
  3. Μπορείς να τρέξεις 32bit plugins και εφαρμογές κανονικά σε 64bit windows. Εάν υπάρχουν προβλήματα με κάποια software, αυτά είναι συνήθως εξαιρέσεις και σε αυτές τις περιπτώσεις καλό είναι να συμβουλευτείς τον κατασκευαστή. Θα έχεις ουσιαστικά προτερήματα εάν στο σύστημά σου έχεις 4GB (και πάνω) μνήμη. Θυμήσου ότι μια 32bit εφαρμογή στα windows θα έχει πάντα περιορισμό στην μνήμη (ακόμα και κάτω απο 64bit windows). Νομίζω κάθε 32bit εφαρμογή μπορεί να δει μέχρι 4GB max. Μπορείς να εκτελείς πολλές 32bit εφαρμογές παράλληλα (π.χ. μέσω rewire) και να εκμεταλλευτείς έτσι την μνήμη του συστήματος στα 64bit.
  4. Δεν υπήρχε περίπτωση να τα αγοράσω ακόμα και να τα έδινε για 100 ευρώ. Ο λόγος; Τα monitors τα παίρνεις ακριβώς για να έχεις κάποια αξιοπιστία στο τι ακούς. Αν πάρεις monitors που η αξιοπιστία τους είναι αναξιόπιστη, τότε τι να τα κάνεις; Συμβουλή μου: αν δεν έχεις αρκετά χρήματα για monitors, και όντως θέλεις να πάρεις monitors, περίμενε μέχρι να μαζέψεις αρκετά χρήματα.
  5. Ευχαριστώ παιδιά. Πόσο να αυξήσω το budget μου για να πάω σε καλύτερες λύσεις; Έχω ήδη πιο ακριβά ακουστικά για χρήση στο studio (akg k140; δεν θυμάμαι ακριβώς)... Κάποια ακουστικά για DJ της AKG έχουν τραβήξει την προσοχή μου... κάθονται πάνω στο αυτί, δεν το καλύπτουν όλο, φαίνονται μικρά και διπλώνουν για μεταφορά. Διάβασα όμως οτι είναι σφιχτά στο κεφάλι, που δεν το θέλω. Ύστερα απο ψείρες... υπάρχουν και ακριβά αλλά δεν έχω εμπειρία και αν αξίζει καν η επένδυση. Η φορητότητα και το μέγεθος/βάρος πάντως παραμένουν σημαντικοί παράγοντες.
  6. Γειά σας. Πήρα πρόσφατα laptop και διαπίστωσα οτι είναι ικανότατο μηχάνημα για να γράφω μουσικές ιδέες και σκελετούς κομματιών. Πολύ ωραία... Τώρα χρειάζομαι μικρά, ελαφριά και άνετα ακουστικά... γύρω στα 50 ευρώ μέσο όρο. Θα βολευόμουν με φθηνά ακουστικά ψείρες, αλλά δεν προσφέρουν καλή μόνωση απο εξωτερικό θόρυβο. Θα προτιμούσα κάτι με μεγαλύτερο λόγο σήματος προς (εξωτερικό) θόρυβο... Δε με νοιάζει να είναι εξαιρετικά ακριβή στον ήχο, δεν θέλω όμως να είναι υπερβολικά (π.χ. μπάσα/πρίμα). Δεν θέλω να είναι βαριά, σφιχτά, ή τεράστια... να πιάνουν λίγο χώρο και να μεταφέρονται εύκολα μαζί με το laptop. Αν έχετε να μου προτείνετε μοντέλα που υπάρχουν σε κάποιο ελληνικό online shop, θα με εξυπηρετούσε ιδιαίτερα. Ευχαριστώ
  7. Τα δυναμικά μικρόφωνα τι λένε; Κατι φτηνό και κλασικό όπως το shure sm57; (για studio, ανδρική φωνή)
  8. Έχω χρησιμοποιήσει το Reaper σε κάποια projects, καθώς και γνωστοί μου. Και παρακολουθώ και την εξέλιξη του (σήμερα στην έκδοση 3.1)... Έχει πολλά καλά χαρακτηριστικά που δεν βρίσκεις εύκολα. Είναι μικρό σε μέγεθος, γρήγορο, ανοίγει τσακ-μπαμ, δουλεύει ως portable απο USB φλασάκι (στο οποίο μπορείς να κουβαλάς και τα projects/ηχογραφήσεις κλπ). Υπάρχει διαθέσιμη και 64bit έκδοση εδώ και καιρό και αναπτύσσεται ταυτόχρονα με την 32bit. Θα μπορούσα να συνεχίσω με τη διαφήμιση... Στην δουλειά του τώρα... Είναι εξαιρετικό για ηχογραφήσεις. Για audio έχει πολύ δυνατά στοιχεία, και επειδή βασίζεται πολύ στο ποντίκι και shortucts στο πληκτρολόγιο (δεν έχει ατελείωτες toolbars ευτυχώς/δυστυχώς), μπορεί να γίνει και πολύ γρήγορο-άμεσο στο editing με λίγη εκμάθηση. Στο θέμα του MIDI τώρα (που με ενδιαφέρει εμένα), η έκδοση 3 έχει κάνει σημαντικά βήματα μπρος, αλλά είναι ακόμα πίσω. Υπάρχουν κάποιες στοιχειώδεις ελλέιψεις. Δεν είναι ακόμα ώριμο σε αυτό τον τομέα. Αυτά σαν γενική περιγραφή. Υπάρχουν συχνά updates, 2-3 φορές το μήνα. Τα προβλήματα διορθώνονται γρήγορα, και γενικώς νομίζω οτι αξίζει πραγματικά τον κόπο να του ρίξει μια ματιά.
  9. Γειά σας. Ψάχνομαι για ένα ζευγάρι φτηνά (30-40ευρώ) ακουστικά για πολύωρη χρήση. Πρέπει να είναι άνετα και 'καλοκαιρινά' (ελαφριά στο αυτί, ιδρώτας-resistant). Τα θέλω για σύνθεση μουσικής on-the-go στο laptop καθώς και ακρόαση μουσικής. Όσο πιο φυσικός είναι ο ήχος τόσο το καλύτερο. Ευχαριστώ
  10. Το παράδοξο με τέτοιο διαγωνισμό είναι οτι καθότι είναι κυρίως τεχνικός (και όχι κυρίως αρτιστικός) αυτοί που θα είναι πιο κοντά στη νίκη (εμπειρία/γνώση/εξοπλισμός) θα είναι πιθανότατα και αυτοί που θα έχουν μικρότερη ανάγκη και το συγκεκριμένο έπαθλο. Η βασική λεπτομέρεια όμως για μένα είναι οτι το έπαθλο (ο μίχτης) είναι το δευτερεύον. Η όλη εμπειρία, οι γνώσεις, οι συζητήσεις είναι το κυριότερο... και αυτό είναι ένα έπαθλο που το κέρδισαν όλοι όσοι ήθελαν.
  11. Πρωτίστως μετράνε οι: γνώση, εμπειρία, προσωπικότητα του κάθε καλλιτέχνη-συμμετέχων στο διαγωνισμό... και τελευταία οι διαφοροποιήσεις στον εξοπλισμό. Σήμερα υπάρχουν αξιολογότατα EQ, compression, reverb, delay, οτιδήποτε άλλο (σε plugins) είτε πολύ φτηνά είτε τσαμπέ... για επαγγελματική δουλειά. Η ταπεινή μου ερασιτεχνική μου άποψη.
  12. Λίγα λόγια για τη δική μου μίξη (29)... Ο διαγωνισμός αυτός συνέπεσε με 2 συγκυρίες. Η μία ήταν οτι είχα μόλις πάρει τα πρώτα μου monitors (samson rubicon 6a). Η δεύτερη ήταν το οτι ξεκινούσα να μαθαίνω το νέο μου sequencer (Reaper). Η δουλειά μου στο διαγωνισμό ήταν 70% διάβασμα, εκμάθηση και πειράματα. Έχω βάλει το χεράκι μου σε μίξεις στο παρελθόν (δικές μου και άλλων) αλλά λειτουργούσα κυρίως απο πολύ θεωρία και λίγο άκουσμα/εμπειρία. Ήταν λοιπόν αυτό μια πολύ καλή ευκαιρία για μένα. Πως το προσέγγισα... Ξεκίνησα απο το ξεκαθάρισμα των tracks. Τα γκρούπαρα σε folder tracks (drums, κιθάρες, φωνές κλπ), έκανα κόψιμο ώστε να φαίνονται μόνο τα parts που παίζουν κάθε στιγμή... έκανα mute τα περισσότερα μέρη και ξεκίνησα με τα drums. Κάποια high-pass filters (που τελικά μπήκαν σε πολλά tracks γενικά) σε όλα εκτός μπότα. Τσέκαρα τις φάσεις στα 2 μικρόφωνα της μπότας και του snare... Δεν ξέρω πως γίνεται αυτό κανονικά... εγώ έκανα pan τα 2 μικρόφωνα σε 100% left και 100% right και παρατήρησα οτι με το phase invert στο ένα κανάλι ο ήχος κεντραριζόταν. Αρα υπέθεσα οτι αυτή είναι η σωστή φάση (το ένα απο τα δύο tracks με inverted phase). Μετά δούλεψα μόνο το μπάσο. Έκοψα τα χαμηλά απο το amped track και κράτησα το DI για το μπάσο του, και το amped track gia to definition στα μεσαία. Και ένας compressor στα δύο μαζί μέσω group. Γενικά groupara tracks και πετούσα ένα ελαφρύ compressor με 1-2dB μείωση... ίσα ίσα να δέσουν. Οι φωνές επίσης πέρασαν high-pass, compression και de-esser και πολύ ελαφρύ reverb. (reverb πρέπει να έβαλα και στο snare για να παχύνει λίγο). Οι κιθάρες και αυτές high-pass, gentle 12dB/oct απο τα 150-200Hz και κάτω. Δυστυχώς δεν είχα καλή εικόνα για τα χαμηλά (αφτιά, monitors, δωμάτιο), 150 και κάτω και ίσως τα high-pass να ξεκόλλησαν τα όργανα απο τα drums και το μπάσσο με αποτέλεσμα να ακούγεται ασύνδετο. Εκεί πρέπει να έγινε η μια ζημιά. Την μίξη την δούλεψα 2-3 μέρες πριν το τέλος του διαγωνισμού ουσιαστικά, οι προηγούμενες μέρες (1μιση εβδομάδα) ήταν περισσότερο πειράματα και μελέτη. Την προτελευταία μέρα είχα ένα βασικό mix αλλά δυστυχώς το όραμά μου ήταν πολύ πιο προχωρημένο. Μάθαινα και το sequencer συγχρόνως και δεν είχα τα κότσια να κάνω βαθιές αλλαγές. Είχε μείνει να μάθω και πως δουλεύει το automation. Τελευταίες ώρες είχα μια μίξη έτοιμη που θεώρησα οκ (όχι όπως φανταζόμουν)... ξεκουράστηκα, την έστειλα και σε φίλο μου να μου πει με καθαρό αυτί τη γνώμη του. Μου είπε οτι είχε προβλήματα, δεν είπε και πολλά για το μπάσο που φοβόμουν περισσότερο οπότε οκ. Μετά απο κάποια ξεκούραση την άκουσα απο 2-3 διαφορετικά συστήματα... παρατήρησα οτι ο κορμός της μίξης 'έστεκε' παρά τα προβλήματα. Σημείωσα σε χαρτί τις αλλαγές που θα έκανα. 3-4 ώρες πριν τη λήξη, ξεκίνησα να κάνω τις αλλαγές που είχα σημειώσει. Εδώ έκανα το λάθος οτι παρασύρθηκα και άρχισα πάλι να πειράζω όλη τη μίξη, τα levels κλπ... Με αποτέλεσμα να την αλλάξω και πάλι. Χρειαζόταν πειθαρχία σε αυτό το στάδιο και δυστυχώς βρέθηκα ξαφνικά με μια καινούρια μίξη που δεν είχα το χρόνο ούτε την όρεξη να τεστάρω σε διάφορες συνθήκες/συστήματα. Αυτό παρέδωσα τελικά με την λογική "It's always better finished, than perfect". Αυτό που με παίδεψε αρκετά στη μίξη ήταν οι κιθάρες. Δεν έχω μιξάρει κιθάρες γενικά και δεν ξέρω πως. Προσπάθησα να τις αραιώσω με EQ χαμηλά, και γύρω στα 600Hz για να κάτσει η φωνή. Ένοιωθα οτι μου τσιτσίριζαν κιόλας και τις πέρασα και ένα απαλό low-pass. Και πάλι δεν ήμουν ευχαριστημένος. Και είχα και τόσα διαφορετικά tracks που έπρεπε να διαλέξω. Αναγκάστικα να χρισιμοποιήσω λίγα tracks στις κιθάρες γενικά... έκοψα και πολλά μελωδικά στο ρεφραίν. Μου έπιαναν αρκετό χώρο στο μιξ ούτως ή άλλως. Με τις φωνές, το editing ήταν ημιτελές. Τα levels, ειδικά στα πίσω μέρη με delay/fx, βγήκαν λάθος. Μου άρεσαν όμως οι ιδέες που έβαλα (τίποτε το τρομερό) και παρά να τις βγάλω εντελώς, τις άφησα σαν... ένδειξη οράματος... ;) Όταν άκουσα τη μίξη μου 1 εβδομάδα μετά, με τα αριθμημένα tracks... μου έκανε εντύπωση πόσο μπροστά και ενοχλητικό ήταν το snare και οι συχνότητες εκει γύρω. Νομίζω πως πρέπει να το μάθω αυτό στο σύστημα μου (monitors/δωμάτιο) και να του δίνω ιδιαίτερη προσοχή (γιατί εκεί ακούγεται πιο ισορροπημένο που σημαίνει οτι με ξεγελάει). Αυτά πάνω κάτω απο μένα.
  13. Ευχαριστώ για την ειλικρινή παρατήρηση nikodemo. Η συμμετοχή μου πέφτει στο τελευταίο πακέτο (αν δεν κάνω λάθος) και αν μη τι άλλο αυτό που λες είναι ένα ελαφρυντικό. Εδω έχω να κάνω κι εγώ παρατηρήσεις. Ο αριθμός συμμετοχών (29) ήταν υπερβολικά μεγάλος, ειδικά για ένα κομμάτι που είναι κάπως επαναλαμβανόμενο. Σε ένα φίλο μου που έδωσα τη μίξη μου για να την αξιολογήσει, το άκουσε όχι πάνω απο 3-4 φορές και είχε ήδη 'κουραστεί' απο την επανάληψη. Θα ήταν πολύ κουραστικό για τον οποιονδήποτε (χωρίς το ανάλογο πάθος) να ακούσει και να αξιολογήσει τίμια 29 συμμετοχές. Κι εγώ ψήφισα 2 που θεωρούσα καλές, με κούραση πλέον, δεν είμαι σίγουρος οτι ψήφισα και τις καλύτερες εαν είχα καθαρό μυαλό και αφτί. Νομίζω θα έπρεπε να γίνει ξεκαθάρισμα. Κατ'αρχάς, κάποιες συμμετοχές δεν ακολούθησαν τους κανόνες, δηλαδή π.χ. τα mix σε μορφή mp3 έπρεπε να κοπούν εξάρχής (ή να επέτρεπαν οι κανόνες και mix σε mp3). Δεύτερον.... εφ'όσον ο διαγωνισμός είχε και σαν σκοπό να δείξει την κάποια αυστηρότητα/πειθαρχία του έργου ενος mixing engineer, έπρεπε οι συμμετοχές να περάσουν απο ένα πρώτο έλεγχο απο εσάς ίσως, και να κοπούν όσες ήταν κάτω απο κάποιο standard. Άλλο να έχεις να κρίνεις 29 συμμετοχές, άλλο 20, άλλο 15. Τέλος... είχα προτείνει στην αρχή να δώσετε τις μίξεις σε μορφή mp3 320kbps. Θα κατεβάζαμε ΕΝΑ αρχείο και θα ήταν όλες οι μίξεις μέσα, σε πολύ λογικό μέγεθος. Καταλαβαίνω τη φρίκη που μπορεί να φέρνει στο μυαλό ενός engineer η λέξη mp3... αλλά οποιοσδήποτε είναι αυτός ο ακροατής που θα προσβληθεί ακούγοντας τις μίξεις απο mp3 320/CBR αντί για 16bit PCM, αυτός ο ακροατής ούτε θα χει ανάγκη απο το μίχτη-έπαθλο, ούτε θα έπερνε μέρος στο διαγωνισμό. Απλά μια υπόθεση.
  14. Ψήφισα κι εγώ πριν λίγο και είδα και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα... Η μίξη που προηγείται νομίζω το αξίζει γιατί κι εγώ την είχα πολύ ψηλά αλλά την ψήφο μου την κέρδισαν άλλες προσπάθειες. Ήθελα να προτιμήσω μίξεις που είχαν δημιουργικό στοιχείο, πέρα απο τεχνική αρτιότητα. Δεν βρήκα γενικά εξαιρετικές μίξεις που να συνδιάζουν και τα δύο, αλλά σε αυτό φταίει και το οτι το κομμάτι δεν ανήκει στα δικά μου ακούσματα. Είδα οτι κάποιες μίξεις που είχαν σχετικά ισορροπημένα στοιχεία ψευτο-mastering (εμφανές limiting, exciters, κλπ), κέρδισαν ψήφους. (Νομίζω κι εγώ έδωσα ψήφο σε τέτοια μίξη). Αυτό είναι και αναμενόμενο, και λίγο 'άδικο'. Αναμενόμενο διότι αυτές οι μίξεις ξεχωρίζουν απο τις υπόλοιπες, πιο πριμαριστές πιο 'γκαζάτες', πιο μπροστά και wide... 'Αδικο' γιατί τέτοιες επεξεργασίες κερδίζουν την προσοχή του μέσου αυτιού, αλλά δεν είναι ότι καλύτερο για μια μίξη να είναι έτσι (καθότι αυτές είναι διαδικασίες που γίνονται στο mastering, και αν γίνουν πριν δεν διορθώνονται μετά). Η μίξη που προηγείται πάντως, και μου κάνει εντύπωση σε αυτό, δεν είναι τσιτωμένη με τέτοια στοιχεία. Η δική μου μίξη είναι απο τις χαμηλές και νομίζω βρίσκεται σε δίκαιη θέση. Και η κριτική του nikodemo ήταν εξαιρετική και αναλυτική. Εγώ προσωπικά έμαθα πάρα πολλά απο αυτή την εμπειρία. Ευτυχώς, κάποια απο τα έντονα λάθη της δουλειάς μου (εκ των υστέρων) ήταν και λάθη που είχα εντοπίσει και απο πριν, ενώ κάποια άλλα (λιγότερα) μου ήρθαν σαν έκπληξη μετά απο μερικές μέρες που άκουσα τη δουλειά μου με ξεκούραστο αυτί (και απο διαφορετικό μέσο). Θα ήθελα πολύ να ακούσω δυο λόγια απο όλους αυτούς που οι δουλειές τους ξεχώρισαν. Πως δούλεψαν τη μίξη, με τι εξοπλισμό, πόσο χρόνο, τι εμπειρία είχαν, εντυπώσεις κλπ...
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.