Καλησπέρα φίλε.
Λοιπόν εκτός από το οτι παίζω πολυ ακουστικη κιθαρα εχω επισης δοκιμασει παρα πολλες.
Γενικα πηγαινω σε μαγαζια δοκιμαζω τις περισοτερες παιρνω κανα σετ χορδες, πενες κλπ και φευγω. Πιο πολυ στον νακα ειδικα δεν μαρεσει να ενοχλω μικρα μαγαζια. Τελος παντων δεν εχει τοσο σημασια.
Λοιπον που λες εχω παιξει με κιθαρες απο 150 μεχρι 3000 ευρω και εχω βγαλει καποια συμπερασματα.
Το μονο που μετραει στις ακουστικες κιθαρες ειναι η ενταση, η ποιοτητα του ηχου και η ευκολια στο παιξιμο. Αυτα. Και τα τρια μετα την αγορα μπορουν να βελτιωθουν αλλα ελαχιστα.
Το αλλο συμπερασμα ειναι οτι δεν θα επαιρνα ποτε ακουστικη κιθαρα χωρις να την δοκιμασω, για κανεναν λογο φιλε πραγματικα. Το τονιζω γιατι το θεωρω παρα πολυ σημαντικο.
Εχω παιξει σε κιθαρες των 1000+ ευρω που ηταν αδιαφορες και σε 300 που μου φανηκαν αριστες. Βεβαια εχει να κανει με τις πιθανοτητες, μια ακριβη κιθαρα ειναι πολυ πιο πιθανο να ειναι καλυτερη. Το σιγουρο συνηθως ειναι οτι οι ακριβες ειναι πιο ευκολες στο παιξιμο.
Η ευκολια στο παιξιμο ειναι επισης παρα πολυ σημαντικη. Γιατι η διαφορα συνηθως δεν ειναι μικρη και μια κιθαρα που εχει πολυ ψηλες χορδες πχ μπορει να σε εμποδιζει τελειως απο το να παιζεις καποια πραγματα. Αμα παρεις μια τετοια κιθαρα αυτο που μπορεις να κανεις εκτος απο το να την στειλεις σε τεχνικο μηπως την σωσει ειναι να βαλεις πιο λεπτες χορδες, πραγμα που συνεπαγεται με πολυ χειροτερο ηχο.
Ακομα ειναι διαφορετικο μια κιθαρα να ακουγεται δυνατα και διαφορετικο να ακουγεται καθαρα ή καλα. Η πιο δυνατη κιθαρα που εχω παιξει ηταν μια τακαμινε αλλα θυμαμαι οτι η εντυπωση που μου ειχε δωσει τοτε ηταν σαν οι νοτες να μπερδευονται μεταξυ τους λες και ειχα overdrive. Για καποιον που μπορει να την ηθελε για strumming μπορει να μην τον ενοιαζε αλλα για μενα που παιζω κυριως fingerstyle δεν εκανε.
Δεν ξερω αμα εχω ξεχασει κατι οποτε συνεχιζω με βιοματα μου. Προχθες περασα απο νακα αιγαλεω και δοκιμασα μερικες. Η πιο ακριβη εκει (600, νομιζω sigma) δεν ειχε καμια διαφορα με την fender των 200, και οι δυο κακες κιθαρες. Γενικα ολες οι ακουστικες κιθαρες εκει ηταν αρκετα κακες θα ελεγα και δεν βοηθουσε οτι οι χορδες ηταν αρχαιες.
Για να καταλαβεις τι εννοω, η κιθαρα που χρησιμοποιω τωρα κυριως ειναι μια κινεζικη μαρκας που δεν υπαρχει πραγματικα και εκανε γυρω στα 300. Ο ηχος της ειναι ομως τρομερος, και καλος και δυνατος, και καλυτερος απο καποιες taylor και martin κιθαρες που εχω παιξει. Η αληθεια ειναι ομως οτι οταν την ειχα πρωτοπαρει ηταν λιγο δυσκολη στο παιξιμο, οχι οτι δεν παιζοταν απλα δεν ηταν σε επιπεδο taylor.
Για αυτα που εγραψες τωρα, το μασιφ καπακι ναι βοηθαει στην ενταση αλλα θα ελεγα οτι αρκετες φορες δεν ισχυει οποτε μην σε περιοριζει.
Το διαφορα ξυλα δεν ταξινομουνται σε καλα και κακα απλα αλλαζουν τον τονο του ηχου. Κιθαρες απο ελατο (κιτρινες) ειναι συνηθως πιο δυνατες και ειναι περισσοτερο προς τις υψηλες συχνοτητες (με πιο treble θα μπορουσες να πεις) ενω απο μαονι (καφε) ειναι συνηθως πιο σιγανες και εχουν ενα πιο γλυκο τονο αλλα δεν θα τις ελεγα μουντες. Ολα αυτα παιζονται αναλογα με την κιθαρα να ξερεις και μπορει να τυχει 2 κιθαρες διαφορετικου ξυλου να εχουν τα αντιθετα χαρακτηριστικα.
Truss rod εχουν ολες οι ακουστικες κιθαρες, αλλιως θα εσπαγαν. Τωρα εχουν και μερικες κλασσικες σκεψου.
Αυτο με το cutaway ειναι ο μεγαλυτερος μυθος θα ελεγα στις ακουστικες. Πραγματικα μου φαινεται αστειο που υπαρχει ακομα. Απλα βρες μια κιθαρα που να σου αρεσει, αμα εχει cutaway καλως. Εγω προσωπικα δεν θα επαιρνα ξανα κιθαρα χωρις cutaway.
Λοιπον, ελπιζω να μην κουρασα αν και εγραψα ολοκληρη εκθεση. Συγγνωμη για οποια ορθογραφικα εχει και που δεν εβαλα τονους αλλα θα ετρωγα ολο το βραδυ. Τονιζω ξανα ποσο σημαντικο ειναι να την δοκιμασεις πρωτα. Μπορει να παραγγελεις 2 απο την ιδια κιθαρα και να ειναι μερα με την νυχτα.
Τελος, η καλυτερη κιθαρα που εχω παιξει και δυστυχως δεν μπορουσα τοτε να αγορασω ηταν μια epiphone ej 200 ce στα 500 ευρω. Ακομα την σκεφτομαι αν και εχουν περασει χρονια.
Αμα εχεις αλλη απορια γραψε μου, ελπιζω να βοηθησα :)