-
Αναρτήσεις
10.788 -
Μέλος από
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
30
Συμμετοχή Waterfall-K
Ενημέρωση δημοσίευσης
Προβολή όλων των ενημερώσεων από τον Waterfall-K
-
- Προβολή προηγούμενων σχολίων 8 περισσότεροι
-
@Waterfall-KΤα νούμερα έχουν νόημα; Ή μόνο η διαμόρφωση; Υπάρχουν δηλαδη εγγενείς διαφορές των operator? Ο 1 έχει δηλαδή κάτι διαφορετικό από τον 2 εκ φύσεως; Ή απλά μπαίνουν για να υπάρχει ευκολότερη παρακολούθηση της διαδρομής του σήματος;
Σόρρυ αν λέω ανοησίες, πολύ θα ήθελα να ασχοληθώ με FM, μου αρέσει ο ήχος, έχω και το HALion, αλλά δεν ξέρω απο πού να αρχίσω. Μόνο τα πρισετ φορτώνω και παίζω, σα μπουχέσας.
-
@Ali Barout
Oι operators είναι oscillators, οπότε όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα. Στα παλιά FM synths (DX7/1/5 κ.α.) o κάθε operator είναι ουσιαστικά ένας oscillator με μία μόνο κυματομορφή (sine wave). Oι operators χωρίζονται σε carriers και modulators ανάλογα με την θέση που έχουν μέσα σε έναν αλγόριθμο. Τα ηχητικά αποτελέσματα που μπορεί να πάρει κανείς από κάθε αλγόριθμο είναι διαφορετικά, για παράδειγμα ο αλγόριθμος 1 στα Montage/MODX/MODX+ είναι ο πλέον κατάλληλος για δημιουργία Hammond ήχων.Περισσότεροι operators & αλγόριθμοι, περισσότερες ηχητικές δυνατότητες. Στα DX7/1/5 κ.α. υπήρχαν 32 αλγόριθμοι των 6 operators, στα DX21/100/27 κ.α. υπήρχαν 8 αλγόριθμοι των 4 operators, στα SY77/99 υπήρχαν 45 αλγόριθμοι των 6 operators και στα σύγχρονα Montage M/Montage/MODX/MODX+ υπάρχουν 88 αλγόριθμοι των 8 operators. Μιλάμε για FM synths-τέρατα.
Κάθε operator στα σύγχρονα Yamaha synths κουβαλάει και άλλες κυματομορφές εκτός της κλασικής sine wave, κάτι που πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες της FM engine τους από...άπειρες σε άπειρες+.
Κάθε operator λοιπόν είναι ένας oscillator με δική του envelope generator και άλλες ξεχωριστές παραμέτρους διαμόρφωσης που δεν θα αναφέρω τώρα, και ανάλογα με τη θέση του μέσα στον κάθε αλγόριθμο παίζει τον ρόλο του carrier ή του modulator. Στην βάση του κάθε αλγόριθμου οι operators είναι πάντα carriers. Οι carriers είναι οι operators/oscillators που κουβαλάνε το ηχητικό σήμα και οι modulators είναι οι operators που διαμορφώνουν το σήμα των carriers.
Κοίτα το παρακάτω παράδειγμα με τον αλγόριθμο 26 που βρίσκουμε στα Montage M/Montage/MODX/MODX+.
Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος αποτελείται από 3 carriers (1,2,8) και 5 modulators (3-7). Ηχητικό σήμα έχουν μόνο οι carriers. Από τους carriers 1 & 2 το σήμα περνάει καθαρό στην έξοδο χωρίς διαμόρφωση από κάποιον modulator. Το σήμα του carrier 8 διαμορφώνεται από τους modulators 5-7, o δε modulator 6 διαμορφώνει και τον εαυτό του (feedback) και ο modulator 5 διαμορφώνεται από τον modulator 4 ο οποίος διαμορφώνεται από τον modulator 3.
Αυτά τα πολύ γενικά για τη λειτουργία ενός Yamaha FM synth, φαντάζομαι ότι παρόμοια θα λειτουργεί και το HALion. Περισσότερες λεπτομέρειες φυσικά στα manuals των synths αυτών. Η FM σύνθεση θέλει αρκετό πειραματισμό, απλά τις βασικές έννοιες πρέπει να μάθει κανείς για να μην πηγαίνει εντελώς στα τυφλά και μπορεί να δημιουργεί νέους ήχους για όλη του τη ζωή.Yamaha DX1 algorithms