Προς το περιεχόμενο

ChrisH

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    37
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Συμμετοχή ChrisH

0

Φήμη

  1. Είναι προφανές πως συτό το project θα χρεωθεί πολύ πιό χαμηλά απο αντίστοιχης διάρκειας mastering project με άλλα στύλ μουσικής η διαφορετικά κομμάτια κλπ - Αν γίνει editing πρίν θέλει προσοχή και γνώση να διατηρηθεί η αρχική ανάλυση της ηχογράφησης , το editing να γίνει στα 24 bit και να μην έχουμε απο λάθος ανεβοκατέβασμα των bit ειδικά χωρίς dither, γιατί αν το σήμα γίνει truncated η ποιότητα του ήχου θα χαλάσει ανεπανόρθωτα. Προσοχή λοιπόν στις ρυθμίσεις του DAW - Τα τελικά fade να μείνουν στο τέλος για το mastering - Διάφοροι δόρυβοι που ίσως πρέπει να βγούν (τριξίματα καρέκλας, πεντάλ, βήξίματα) να μείνουν για το mastering - Αν χρειαστεί βοήθεια ο χώρος της ηχογράφησης να μείνει για το mastering - να μην γίνει denoise αν υπάρχει θόρυβος περιβάλλοντος στα ήσυχα περάσματα της μουσικής - το κούρδισμα του Πιάνου και η έλλειψη διακροτημάτων είναι το άλφα και το ωμέγα για καλό ήχο , μετά έρχεται η επιλογή και τοποθέτηση μικροφώνων - Σε σπιτικό περιβάλλον το μοντάζ καλό είναι να γίνει με ακουστικά γιατί αλλοιώς το 20 % των μοντάζ θα ακούγεται ειδικά αν γίνουν σε DAW που δεν είναι κατάλληλο για κλασσική μουσική αλλά για pop Τώρα το πόσο θα κοστίσει πολλές φορές δεν πάει με το κιλό αλλά με την εμπειρία και την γνώση του mastering engineer και για αυτό υπάρχουν minimum χρεώσεις Η τσέπη είναι σηματική παράμετρος αλλά και τo peace of mind :) *** Δεν υπάρχει normalize , το normalize είναι καταστροφικό σαν διαδικασία. Αν θέλεις να αλλάξεις στάθμη η λέξη είναι change gain manual σε όλο το υλικό
  2. Λάθος Η μπασοπαγίδα είναι η μόνη "επαγγελματική" Είναι αποτέλεσμα μελέτης και δημιουργίας απο ομάδα πολύ ταλαντούχων Ελλήνων μετά απο προτροπή μου , απόφοιτοι οι περισσότεροι απο το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, μαθητές του Γιάννη Μουρτζόπουλου guru σε θέματα ήχου παγκοσμίως ( την δεκαετία του '80 παρουσίασε τους πρώτους αλγόριθμους διεθνώς για real time correction των χώρων , τεχνικές convolusion) Με prototype, με beta testing κλπ Σύντομα θα πάρει και πιστοποίηση επίσημη ISO για τα specifications με μετρήσεις σε ειδικό πανεπιστημιακό δωμάτιο. Επειδή δεν "λάμπει" με ψευτοξύλα και ψευτοfoam δεν σημαίνει πως είναι ημιεπαγγελματική Όποιος καταλαβαίνει , καταλαβαίνει και λειτουργεί το ίδιο καλά και στις 2 φωτογραφίες που παρουσιάζεις 140 € είναι καλή τιμή , θέλεις να πας να δείς πόσο κοστίζουν αντίστοιχες υλοποιήσεις σε Αμερική και Αγγλία ?
  3. Πολλά home studio έχουν πάρει την μπασοπαγίδα. Μελέτησε πρώτα εδώ : http://en.wikipedia.org/wiki/Bass_trap Μετά εδώ : http://athensproaudio.gr/index.php?dispatch=pages.view&page_id=27 Τότε θα καταλάβεις αν πρέπει να πετάξεις τα λεφτά σου σε φτηνά μέν άχρηστα δε προιόντα, η να μαζέψεις λίγα χρήματα παραπάνω και να έχεις σοβαρό αποτέλεσμα
  4. Το πρόβλημα είναι πως έχεις πρόβλημα να παραδεχθείς τα αυταπόδειχτα. Αυτοί που ψωνίζουν απο ξενομανία απο έξω, χωρίς ΦΠΑ παράνομα, παίρνουν γουρούνι στο σακί, σε τιμές πολλές φορές ακριβότερες δεν είναι χρήμα που φεύγει βλακωδώς στο εξωτερικό, αλλά είναι πρόβλημα οι αντιπρόσωποι που επενδύουν για να υπάρχει κάθε προιόν σχεδόν δίπλα σου να το δείς να το δοκιμάσεις , να έχεις service όταν χαλάσει και να σου βάλουν και προδέρμ όταν θα καλέσεις πανικόβλητος επειδή κανένας δεν διαβάζει the FM ? Εγώ που έχω δώσει δουλειά και ευκαιρίες σε 30-40 άτομα είμαι μεσάζοντας του συναλλάγματος !!! Έχεις πλάκα ... Καταλαβαίνω τώρα καλύτερα γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, απο νοοτροπίες σαν την δική σου. Ανέφερα 8 σοβαρούς λόγους να ψωνίζεις απο την Ελλάδα και αυτοί οι λόγοι αφορούν όλα τα ελληνικά καταστήματα , και το έκανες bypass για να μου πείς πάλι τις ίδιες κοινοτυπίες περί "κάποιων" που "κάποτε" , " με καπέλο" και πάλι η λούπα απο την αρχή. Δεν είναι ίδιο του έλληνα η πρωτοπορία , το ψάξιμο , η αγωνία για κάτι δημιουργικό, νέο. Μάθαμε τον Thomann , 20 χρόνια Thomann , θα έχει αλλάξει ο πλανήτης , θα επικοινωνήσουμε με εξωγήινους αλλά εκεί ο Thomann Thomann
  5. Δεν είμαι απλός καταστηματάρχης φίλε μου έχω κάνω 5000 δίσκους mastering με πελάτες απο όλο τον κόσμο. Και έχω κάνει και μια εταιρεία boutique στη χώρα που ζείς που πρέπει να είσαι ήρωας για την κάνεις στο επίπεδο και με τα standard που έχει γίνει. Γιατί έχω όραμα και δουλέυω 18 ώρες το 24ωρο τα τελευταία 20 χρόνια, όταν οι περισσότεροι φραπεδιάζουν Απο κάποιους σαν και μένα η χώρα σου είναι ακόμα ζωντανή για να ψωνίζεις απο τον Thomann και να μην είναι μια επαρχία της ανατολίας Το μυαλό σου φτιάχνει θεωρίες συνομωσίας και διαφήμισης, ο καθένας ότι καταλαβαίνει. Δεν μπορείς να φανταστείς πως απλώς βαρέθηκα να σας βλέπω σαν πρεζάκια σε ένα super market που σας πουλάει T-bone και έγραψα ένα σχόλιο. Φιλάκια και συγγνώμη για την ενόχληση. Τρέξε πάλι στα link του Thomann
  6. Μόνο αυτό χρειάζεται σε ένα home studio γιατί τα άλλα δεν δουλεύουν αλλά σας δουλέυουν Για κανονική μπασοπαγίδα με εσωτερικό όγκο και μεβράνη είναι φτηνή. Και ναι είναι ελληνικό brand name to Acousonics by Athens Pro Audio και φτιάχνονται σε βιοτεχνία στην Ελλάδα , μήπως μας πειράζει και αυτό ? Σύγγνώμη δεν το έχει ακόμα ο ... Thomann
  7. Δηλαδή τι εννοείς για να καταλάβω πως θα ψωνίσεις 15 μικρόφωνα απο τον Thomann και θα γυρίσεις τα 14 πίσω ? :) Είναι πιο απλά τα πράγματα, ρωτάς κάποιους που έχουν εμπειρία και δεν πουλάνε μόνο μηχανήματα αλλά ξέρουν ακριβώς πως παίζουν και τι χαρακτήρα έχουν το κάθε μικρόφωνο , με πιο προενισχυτή θα ματσάρει κλπ και σου προτείνουν την βέλτιστη λύση για τις χρήσεις που το χρειάζεσαι και μαζί βρίσκεις την ιδανική επιλογή στο budget αφου ακούσεις 1-2 άντε 3 μικρόφωνα. Δεν θα ανακαλύψουν όλοι την Αμερική την ανακάλυψε ο Κολόμβος χρόνια πρίν, θέλει λίγο εξυπνάδα και κερδίζεις χρόνο σε αυτή τη ζωή. Για να μην πάμε στα βαθειά, δηλαδή με τι κριτήρια θα το διαλέξεις ? πόσο χρωματίζουν τα ηχεία σου ? η κάρτα σου έχει μετατροπείς της προκοπής ή η μισή πληροφορία μένει έξω ? Ξέρεις να το τοποθετείς μπροστά στην πηγή ? Ο χώρος σου πόσο επιδρά ? Έχεις αναφορά εξαιρετικού ήχου για να πάρεις σωστές αποφάσεις ? Συγγνώμη αλλά οι περισσότεροι αγοράζουν γουρούνι στο σακκί και νομίζουν πως κτύπησαν και μεγάλη ευκαιρία, αλλά αυτό είναι παγκόσμιο φαινόμενο πολύ πληροφορία και τηγανήτες τίποτα. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που πραγματικά ξέρουν τι θέλουν. Τώρα στην ουσία του θέματος στην Ελλάδα δεν γίνεται να παίρνεις ένα μήνα το μηχάνημα γιατί κάποιοι στο χώρο είναι πραγματικά άσχετοι και δεν καταλαβαίνουν απο τέτοια αλλά και όσοι θα ήθελαν να το κάνουν δεν βγαίνει οικονομικά. Ο Thomann είναι 50 φορές πιο μεγάλη εταιρεία απο την μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία. 50 φορές ..... αν κατάλαβες το νούμερο. Τι προτείνεις , να αφήσω τον μεγάλο αδελφό να κυριαρχήσει σε όλο τον κόσμο με τα λεφτά των γερμανικών τραπεζών και της οργάνωσης του κράτους του ? να γίνω υπάλληλος του ? η να πάρω το ρίσκο να δημιουργήσω μια ελληνική εταιρεία boutique που θα αρχίσει να γίνεται ενοχλητική στο γερμανικό super market ? Και σύντομα να πουλάει σε όλη την Ευρώπη ? Επίσης δεν μιλάει κανένας για τα πλεονεκτήματα του να ψωνίζεις στην Ελλάδα : 1. Demo Room να ακούσεις προιόντα 2. Να πάρεις στο χώρο σου πολλά προιόντα για να αποφασίσεις , όχι 1 μήνα αλλά 5 μέρες (εντάξει στον Thomann τελειώνεις την δουλειά και μετά το επιστρέφεις) 3. Να πληρώσεις με δόσεις 4. Να το πάρεις σε 1-2 μέρες όταν είναι σε στόκ απο το να περιμένεις μια εβδομάδα 5. Να έχεις support πιο γρήγορα στη δυσκολία, απο το να το στέλνεις Γερμανία 6. Να ζαλίζεις κάποιον στο τηλέφωνο με τις παραξενιές σου 7. Να πετυχαίνεις μερικές φορές και καλύτερες τιμές όταν είναι εφικτό 8. Να αισθάνεσαι υπερήφανος που ψώνισες στην Ελλάδα και συνέβαλες στην ανάπτυξη της χώρας σου αντί να στέλνεις τα λεφτά σου σε άλλη χώρα Εδώ θέλει συνείδηση κάτι που δεν έχουμε σαν κουλτούρα σε αυτή την χώρα , δεν έχουμε συνείδηση , ένστικτο και όραμα, πρώτα ατομικό και μετά για το σύνολο ;)
  8. Δηλαδή εδώ με άμεση επαφή , με άρθρα , με εκπαίδευση, με demo day , με show room δεν βγάζεις τα συμπεράσματα σου και τα βγάζεις ψωνίζοντας απο ένα γερμανικό super market ? Παρεπιπτόντως με την υπηρεσία Take Me Home δίνουμε την δυνατότητα να ακούσει στο χώρο του ο ενδιαφερόμενος πολλά μηχανήματα, 'οταν αυτό είναι εφικτό και ανάλογα το stock που προφανώς δεν είναι το stock του Thomann http://athensproaudio.gr/nees-ypiresies.html
  9. Και κάτι για την ακουστική χώρων. 'Ολα τα υλικά που στηρίζονται σε foam είναι παιγνίδια, απλώς είναι φτηνά. Ειδικά για μπασοπαγίδες υπάρχει μεγάλη κοροιδία να παρουσιάζουν κομμάτια foam υλικού για μπασοπαγίδες αφού αυτά δουλέυουν στην περιοχή 100-200 Hz και δεν είναι μπασοπαγίδες κανονικές. Μπασοπαγίδες είναι αυτές ( ένα brand που ξεκινήσαμε τελευταία) : http://athensproaudio.gr/recording-gr/akoustiki-veltiosi/mpasopagides/acousonics-big-bass-60.html Εδώ υπάρχει όγκος αέρα , υπάρχει μεμβράνη και δουλεύει μέχρι 40-50 Hz (ανάλογα το μέγεθος, τον όγκο της μπασοπαγίδας)
  10. Θεωρώ τουλάχιστον παράξενο στην Ελλάδα του 2013 που έχει καταρεύσει να είναι πρώτη επιλογή ο Thomann στο ψάξιμο η τις αγορές. Δηλαδή η χρεωκοπημένη Ελλάδα συνεχίζει να στέλνει λεφτά της στους Γερμανούς ! Όλα αυτά υπάρχουν σε καλύτερες τιμές στην Ελλάδα : http://athensproaudio.gr/recording-gr/mikrofona-studio/dinamika-mikrofona/sennheiser-e-906.html http://athensproaudio.gr/computer-audio-gr/kartes-ixou/firewire/focusrite-saffire-pro-24-dsp.html http://athensproaudio.gr/recording-gr/ixeia-monitor/energa-monitors/krk-rp-5g2-studio-monitor-pair-el.html για μικρόφωνο το παρακάτω είναι πολύ καλύτερο σαν πυκνωτικό και με 2 ήχους (κουμπί focus) http://athensproaudio.gr/recording-gr/mikrofona-studio/piknotika-mikrofona/megalou-diafragmatos/blue-spark-bundle-en-el.html εδώ μπορείς να δείς πως θα επιλέξεις , ηχεία, κάρτα ήχου , ακουστική δωματίων κλπ : http://athensproaudio.gr/odigos-agoras.html εδώ μπορείς να ακούσεις με ραντεβού ηχεία monitor για να δείς ποιό σου ταιριάζει : http://athensproaudio.gr/nees-ypiresies/demo-room.html Στο τηλέφωνο θα σου εξηγήσουν κάποιοι απο τους ποιό έμπειρους ηχολήπτες ποιές κάρτες έχουν εξαιρετικούς μετατροπείς, ποιές καλύτερους προενισχυτές , ποιές αναβαθμισμένα software, επίσης θα σου εξηγήσουν γιατί σε ηχεία με 8" δεν πρόκειτε ποτέ να έχεις ισσοροπημένο ήχο, θα σου εξηγήσουν και θα ακούσεις την διαφορά ανάμεσα σε χρωματισμένα ηχεία και ηχεία με φυσικό ήχο και χαμηλές παραμορφώσεις και πολλά άλλα Με την εγγύηση χαμηλότερης τιμής όπου είναι εφικτό ακόμα και σε προιόντα με υψηλότερες τιμές μπορεί να αγοραστούν πιο προσιτά ¨Ετσι μέσα στο budget που διαθέτεις θα επιλέξεις τις βέλτιστες λύσεις, θα έχεις υπσστήριξη και δεν θα στέλνεις τα λεφτά σου στην Γερμανία Τώρα αν σε ένα προιόν υπάρχουν μεγάλες διαφορές η δεν υπάρχει προσωρινά σε stock προφανώς θα το πάρεις και απο τον Thomann και απο οπουδήποτε. Να επισυμάνω τέλος πως αν και σε εκατοντάδες προιόντα στο site έχουμε χαμηλότερες η πολύ χαμηλότερες τιμές δεν βλέπω κανένα Γερμανό να ψωνίζει απο την Ελλάδα, εκτός αν έχει έλθει για διακοπές :) Χρίστος Χατζηστάμου Mastering Engineer -CEO Athens Pro Audio - Athens Mastering *** Για ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας must είναι ένα μικρόφωνο ribbon και υπάρχουν καταπληκτικά φτηνά ribbon μικρόφωνα όπως : http://athensproaudio.gr/recording-gr/mikrofona-studio/mikrofona-ribbon/golden-age-r1-mkii-ribbon.html σε συνδιασμό με ένα SM57 θα συλλλάβεις ιδανικά το τίμπρο και τις αρμονικές της κιθάρας.
  11. Αυτό δεν είναι σωστό ... κανένας mastering engineer σε υψηλό επίπεδο δεν σκέφτεται το compression. Πολύ διαφορετικά στοιχεία της μίξης παρατηρεί μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Τονική ισσοροπία, μικροδυναμικές, comp filtering, χωρική κατανομή, δέσιμο μεσοχαμηλών σε σχέση με το μπάσσο, σχέση μπότας μπάσου , θέση της φωνής (αν υπάρχει) μέσα στο κομμάτι και "άρθρωση " σε σχέση με την ενορχήστρωση, συχνοτικό περιεχόμενο των χώρων της ηχογράφησης κλπ Επειδή στο τέλος λόγω της παρακμής που ζούμε στον ήχο, θα πρέπει να γίνει "ανταγωνιστικός" σε στάθμη ενω υπάρχει σε κάθε σύστημα το volume control για αυτό το σκοπό, είναι μια άλλη συζήτηση. Σε σχέση με την αρχική ερώτηση του φίλου reverbfun ναι (!!) τότε χρειάζεται compression για να ενώσεις με μουσικό τρόπο "άτακτες" δυναμικές που δημιουργεί η κοντινή ηχογράφηση οργάνων και φωνών. Με γνώση του πως και γιατί , με πλήρη κατανόηση (θέλουμε καλά αυτιά και καλά monitor) του πως δουλέυει το attack- release Ένα καλό παράδειγμα : George Massenburg Demonstrates the GML 8900 Dynamic Range Controller
  12. Με έψησε ! Είναι αλήθεια πως γίνονται διαφορετικά mastering. Ο κύριος λόγος είναι πως πολλοί σε διαφορετικά σημεία της αλυσίδας (ράδιο - τηλεόραση - streaming) δεν κάνουν καλά την δουλειά τους η για να το πούμε αλλοιώς δεν υπάρχουν standards όπως στον κινηματογράφο για παράδειγμα , οπότε προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα "master" που απο την εμπειρία ταιριάζει καλύτερα σε διαφορετικά μέσα αναπαραγωγής. Για να είμαι ειλικρινής δεν νομίζω πως χρειάζεται τελικά, αν κάτι είναι καλό θα ακούγεται παντού καλά. Εξάλλου αν κάποιος δεν κάνει καλά την δουλειά του, ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει ... στην γωνία. Για παράδειγμα, λέμε πως ένα κομάτι δεν θέλει τόσο χαμηλό για ράδιο για να μην ενεργοποιούνται οι processors εξόδου του σταθμού αλλά αν ο σταθμός έχει λίγο ξινό ήχο (συνηθισμένο σε ελληνικούς σταθμούς) κινδυνέυει να ακουστεί έστω και για τα δεδομένα του ραδιοφώνου "τσίγγος". Και το αντίθετο αν είναι μαλακό με ζεστά μεσοχαμηλά και πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή, αν δεν υπάρχει ηχολήπτης να καταλαβαίνει να ρυθμίσει την έξοδο του ραδιοφώνου και είναι όλα στον αυτόματο κινδυνέυει να "μασηθεί" στον αέρα επειδή .... έχει τελικά ωραίο ήχο (!) και να μην ακούγεται τόσο "ανταγωνιστικό" όσο άλλα κομμάτια που αντικειμενικά έχουν πολύ χειρότερο ήχο. Το μυστικό είναι η τονική ισσοροπία και διατήρηση των μικροδυναμικών του ήχου. Τότε συνήθως δεν χρειάζεται δεύτερο mastering. Εξαρτάται και απο άλλους παράγοντες , στύλ μουσικής ποιό είναι το όραμα μιας παραγωγής , η κουλτούρα των μουσικών και του παραγωγού κλπ Κάποιες παρατηρήσεις σε όλα ελέγθησαν παραπάνω. * 12 ώρες είναι πολύ σπάνιο για ένα δίσκο πρέπει να μας άρεσε πολύ το υλικό η να είχαμε κέφια ! ** 40 € την ώρα δεν πέρναμε ποτέ. Δυστυχώς είναι αρκετά παραπάνω *** το inflator δεν είναι συνήθως καλό για το τελικό στάδιο, καλύτερα ένα απλό καλό limiter. ¨Εχει "χαλάσει" πολλές δουλειές χωρίς να το καταλάβουν οι συντελεστές αν δεν έχουν εξαιρετικά monitor γιατί επεμβαίνει με "περίεργο" τρόπο στο μπάσο και στις φάσεις. Επίσης είναι σαν να βάζεις το ίδιο περίπου αλάτι και πιπέρι σε όλα τα φαγητά. Άλλα θέλουν λίγο, άλλα πολύ , άλλα καθόλου ... Χρήστος Χατζηστάμου.
  13. Γιατί υπάρχουν στην Ελλάδα λύσεις που είναι το ίδιο αξιόπιστες , με πολύ μεγαλύτερη γνώση του αντικειμένου απο το super market Thomann, με πολλές φορές καλύτερες τιμές αν και η τιμή δεν είναι πάντα το παν και γιατί .... οι Γερμανοί δεν ψωνίζουν απο την Ελλάδα όποτε βλέπεις που φτάσαμε σαν χώρα.
  14. http://athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=30421 Για να μην διαφημίζουμε τους Γερμανούς συνέχεια.
  15. Τα κανάλια είναι σωστά στο remastered, στο αρχικό transfer σε CD τα πέρασαν ανάποδα. Το φορμά της μίξης ήταν βέβαια αναλογική ταινία που πέρασε flat στο παλαιό CD και στην οποίο δούλεψα εγώ. Το παλαιό CD που παραθέτω ακούγεται ακριβώς σαν το master (ταινία) , όπως και το βινύλλιο που έγινε απο την ίδια ταινία όπως μπορούν να διαβεβαιώσουν όσοι τα έχουν. Ο μετατροπέας A/D ήταν κατώτερος απο τούς σημερινούς αλλά το flat transfer σε CD ήταν ιδιαίτερα κοντά στήν ταινία για τα δεδομένα της εποχής. Με άλλα λόγια το flat transfer απο το δικό μου μετατροπέα είναι ένα κλίκ καλύτερο αλλά σε τέτοιο μέτριο υλικό η διαφορά είναι παντελώς αμελητέα. Για την ιστορία, χρέωσα το 1/3 - 1/4 του χρόνου που ασχολήθηκα και βέβαια αστείο ποσό σε σχέση με τα δεδομένα ενός mastering studio απο την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Απο την εταιρία μου είπαν πως είμαι εξωτικά ακριβός, και όταν ρώτησα αν το άκουσαν μου απάντησαν πως δεν τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου