Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Yannis Methenitis

    Yannis Methenitis

    Administrator


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      11.682


  2. mkm

    mkm

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      698


  3. Miltos23

    Miltos23

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1.468


  4. Πνοή και Νύξη

    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1.713


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 17/09/2020 σε όλα

  1. Θα απαντήσω ως παθόν, μιας και κάποια χρόνια πίσω με είχε πιάσει η μανία να κάνω ebonize μια rosewood ταστιέρα και όλοι μου έλεγαν "οχι μην το κάνεις". Μίλησα με τον κ. Κακανιάρη ο οποίος είναι μαστερ στα βαψιματα, μου είχε απαντήσει ότι δεν βάφεται και τον αγνόησα. Μπορείς φυσικά να τον ρωτήσεις και εσύ, ίσως έχει βρει κάποιο τρόπο. Την έβαψα με διάφορους τρόπους, διάβασα ξένα φορουμ και το αποτέλεσμα ήταν να στραβώσει η ταστιέρα. Ναι να στραβώσει και μιλάμε για στράβωμα μετρημένο με όργανα, όχι με το μάτι. Το κόστος της επισκευής ήταν ακραίο, 200-300 ευρώ και αυτό γιατί ήταν με βιδωτό μπράτσο, με κολλητό ανέβαινε και άλλο. Ένας απο τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι γιατί το ξύλο έχει κάποιες φυσικές ιδιότητες, μια απο αυτή είναι η υγρασία του. επίσης έχει ξένα σώματα μέσα του (τα τάστα βρε!) οπότε αν πας να το βάψεις με οτιδήποτε διαταράσσεις αυτή τη φυσική κατάσταση και την ιδιότητα του να ανταλλάσσει υγρασία με την ατμόσφαιρα. πρακτικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το περνάς 2 φορές το χρόνο με fretboard conditioner (dunlop 02 κλπ) και σιγά σιγά θα σκουρίνει. προσοχή, όχι πιο συχνά γιατί θα αυξήσεις υπερβολικά την υγρασία του ξύλου. Άλλη λύση είναι να πάρεις μια alpine white studio gold hardware που έχει εβενινη ταστιέρα. κλείνω με ένα τελευταίο σχόλιο το οποίο μπορεί να είναι άστοχο: Έχεις μπει στη "ζώνη" θέλεις να την αλλάξεις, αν σου πούμε 30 άτομα μη το κάνεις και βρεθεί ένας να σου πει "κάνε το έτσι" θα το κάνεις για να ικανοποιήσεις την κ@υλα σου. Συνηθισμένο, όλοι μας το έχουμε κάνει. προς θεού όμως άκου τις φωνές της λογικής που λένε ότι θα καταστρέψεις το όργανο...
    2 βαθμοί
  2. Εγώ για λάδωμα χρησιμοποιώ το Fret doctor. Γίνεται αρκέτά ποιο σκούρο https://gitarrdelar.se/product_info.php?products_id=893
    2 βαθμοί
  3. Το μεγαλύτερο μυστικό για να ηχογραφήσουμε μια καλή ηλεκτρική κιθάρα, είναι ο ίδιος ο ήχος που βγαίνει από το ηχείο του ενισχυτή μας. Δηλαδή ο συνδυασμός της κιθάρας, του ενισχυτή και των χεριών του κιθαρίστα. Πέρα απο αυτό όμως είναι πολύ σημαντικές κάποιες βασικές γνώσεις ηχοληψίας, για την σωστή αποτύπωση του ήχου αυτού, όπως τα παρακάτω. 1. Τοποθέτηση μικροφώνων Συνήθως ένα Shure SM57 ή κάποιο δυναμικό μικρόφωνο φωνής κοντά στο ηχείο, στοχεύοντας στο κέντρο του μεγαφώνου στα 5-10εκ. περίπου, με κλίση 45 μοιρών ή εναλλακτικά 90 μοίρες στην μέση απόσταση του κώνου απο την περιφέρεια. Η κλίση ως προς το μεγάφωνο είναι σημαντική. Μη ξεχνάτε ότι ο ακροατής δεν ακούει μπροστά στο μεγάφωνο αλλά υπό γωνία και αν πειραματιστείτε φορώντας ακουστικά, θα βρείτε τον ήχο που έρχεται στ' αυτιά σας. Οσο μεγαλύτερη η κλίση τόσο πιο μαλακά τα πρίμα. Σκεφτείτε πως ρυθμίζετε το equalizer μετακινώντας το μικρόφωνο. Αν θέλουμε περιπέτεια, ένα πυκνωτικό μικρόφωνο (Neuman U87, AKG 414) μπορεί να ακολουθήσει σε απόσταση ενός μέτρου, στο ίδιο ύψος, περιμετρικά, (ακόμα και πίσω απο την καμπίνα) στοχεύοντας προς το μεγάφωνο. Αν θέλουμε να το παρακάνουμε; Άλλο ένα πυκνωτικό μικρόφωνο στη τριπλάσια απόσταση από το προηγούμενο. (δηλ. στα 2,5 - 3 μέτρα ) και στο ύψος των αυτιών μας λειτουργεί άψογα σε συνδυασμό. Με αυτό το στήσιμο έχουμε 3 πηγές που μπορούμε να γράψουμε σε τρία διαφορετικά κανάλια και να μειξάρουμε κατά βούληση αργότερα, για να πετύχουμε τον δικό μας ήχο. Προϋπόθεση για τα μακρινά μικρόφωνα είναι ο σωστός χώρος. Ένας καλός ροκ ήχος επιτυγχάνεται συνήθως με το κοντινό μικρόφωνο, περασμένο σε κάποιο compressor (από το insert της κονσόλας) με ratio 4:1 και λίγο βάθος - reverb. Πολλοί καταξιωμένοι κιθαρίστες με μαγάλη δισκογραφία δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία περισσότερων μικροφώνων. 2. Διαφορά φάσης Λάβετε όμως υπ' όψη ότι με τις “περιπέτειες” έρχονται και τα προβλήματα. Αυτά είναι διαφορές φάσης μεταξύ των μικροφώνων, δηλαδή οι πηγές δεν φτάνουν ταυτόχρονα στο μέσο ηχογράφησης με αποτέλεσμα η μία πηγή ήχου να ακυρώνει την άλλη. Ετσι το αποτέλεσμα είναι αναιμικό και συνήθως ο ήχος εξαφανίζεται όταν κάποιος ακούσει την μείξη μονοφωνικά. Γενικός κανόνας τοποθέτησης για την αποφυγή τετοιων φαινομένων, είναι η σχέση απόστασης των μικροφώνων μεταξύ τους να είναι 3 προς 1. Δηλαδή το μικρόφωνο που ακολουθεί τοποθετείται 3 φορές την απόσταση του πρώτου από την πηγή. 3. Τα μικρόφωνα σαν EQ Aν θέλουμε να μπούμε στις “περιπέτειες” που λέγαμε παραπάνω και γράψουμε με περισσότερα μικρόφωνα, στη μείξη μπορούμε να προσθέσουμε σιγά – σιγά στο κοντινό και μέχρι την επιθυμητή ισορροπία, τον ήχο από τα άλλα μικρόφωνα. Θα έχουμε τη λεπτομέρεια του κοντινού, με τον γεμάτο ήχο του χώρου από το δεύτερο, ενώ το τρίτο θα προσθέσει μπάσα λόγω της απόστασης. Μπορούμε να δώσουμε όγκο και πλάτος με panning δεξιά – αριστερά. Πειραματιστείτε με τη σχέση των τριών μικροφώνων για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κανόνας δεν υπάρχει. Δοκιμάστε κάθε πιθανή τοποθέτηση μικροφώνου. Πίσω από την ανοιχτή καμπίνα, με κλίσεις κάποιων μοιρών ως προς το μεγάφωνο για πιό μαλακά πρίμα, κλπ. κλπ. 4. Προσοχή στο βάθος! Είναι προτιμότερο να γράψουμε “ξερά / στεγνά” και να προσθέσουμε αργότερα στη μείξη stereo βάθος, παρά να έχουμε το mono spring reverb του ενισχυτή και να μη μπορούμε να το αφαιρέσουμε στη συνέχεια. 5. Πειραματιστείτε Επίσης μπορείτε να γράψετε παράλληλα και ήχο από το speaker emulation ή recording-out του ενισχυτή (εφ' όσον υπάρχει). Μπορείτε να προσθέσετε κάποιο Vst εφέ μετά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια κιθαριστική σουίτα preamp/fx και να το μειξάρετε με τα μικρόφωνα. 6. Διόρθωση Το σημαντικότερο είναι ο ήχος να είναι σωστός από την πηγή του. Αν όμως θέλουμε να διορθώσουμε κάτι, οι ύποπτες συχνότητες που επηρεάζουν την κιθάρα, είναι τα 300-500hz, τα 700hz για πιό “ξύλινο” ήχο, τα 1000hz για να ξεχωρίσει, τα 3000hz για περισσότερο bite, ενώ τα 5, 8 και 10khz θα την πριμάρουν. Προσωπικά ούτε αυτόν τον άτυπο "κανόνα" δεν ακολουθώ. Απλά ψάχνω κάθε φορά την ύποπτη συχνότητα που θέλει συνήθως υποτονισμό. Αυτά τα ολίγα αλλά σημαντικά αν ακολουθηθούν σωστά και έχετε όρεξη, θα βοηθήσουν πολύ να αποτυπώσετε τον ήχο της κιθάρας σας σε μια ηχογράφηση. Υ.Γ. Να σημειώσω εδώ πως τα παραπάνω μικρόφωνα είναι τα πιο συνηθισμένα, όμως πέρα απο τις εναλλακτικές προτάσεις άλλων εταιρειών Sennheiser, AKG στα δυναμικά και τις δεκάδες επιλογές πυκνωτικών απο παραδοσιακούς κατασκευαστες όπως Rode, Beyer και μυριάδες καλά και κακά κινέζικα, πολλοί ηχολήπτες προτιμούν κατασκευές Ribbon όπως τα Royer Labs R-121, Beyerdynamic M160 και Coles 4038 μεταξύ άλλων για τον χαρακτηριστικό τους ήχο.
    2 βαθμοί
  4. Κράτα το 20άρικο να το δώσεις σε κάποιον τεχνικό να σου φρεσκάρει την ταστιέρα με λεπίδα* και απλό lemon ή baby oil. Το μόνο που αναφέρει ο πωλητής ειναι ότι ολα τα άλλα δεν κάνουν δουλειά ενώ το δικό του ειναι φτιαγμένο από ειδικά "ακριβά υλικά που μαζεύει από όλο τον κόσμο". Δεν με έψησε, μυρίζομαι hype. *Αν η ταστιέρα έχει αποχρωματιστεί απο χρόνια έκθεση σε ηλιακό φως, αυτός ειναι ο μόνος τρόπος. Δηλ. να γινει απόξεση της πάνω -ξεθωριασμένης στοιβάδας ξύλου, να αποκαλυφθεί φρέσκο ξύλο και να τονιστεί με την εφαρμογή/εμποτισμό με κάποιο λάδι που δεν πολυμερίζεται, δεν κάνει φιλμ δηλ. Αν όμως ήταν αυτό το χρώμα της εξ' αρχής, δεν υπάρχει άλλος τρόπος πέραν της βαφής/εμποτισμού.
    1 βαθμός
  5. Eε τι να κάνω θα το δοκιμάσω και αυτό
    1 βαθμός
  6. @Superfunk, μια χαρά σκούρο φαίνεται το rosewood σου, καμια σχέση με του OP. +1
    1 βαθμός
  7. +1000 Σε αφΤΗΝ πρεπει να εχω βαλει ΤΟΝΟΥΣ τα τελευταια 10 χρονια που την εχω.....ακομα χλωμο προσωπο ειναι ειδικα αν την συγκρινω με αΦτην
    1 βαθμός
  8. Δεν θα σκουρύνει με συχνή εφαρμογή lemon oil. Η αίσθηση θα είναι περισσότερο σαν modern maple δηλ. όχι στιλπνό.
    1 βαθμός
  9. https://www.allenguitar.com/ftbd_blnk_eb.htm
    1 βαθμός
  10. Καλησπέρα, μίλησα σήμερα με αρκετούς luthier αλλά και με τον Κώστα Κακανιάρη (έχοντας υπόψιν και τις συμβουλές του @Πνοή και Νύξη), όλοι ήταν πρόθυμοι να μου κάνουν την δουλειά. Οι 2 από τους 5 μου είπαν ότι ναι γίνεται και είναι αποτελεσματικό. Οι άλλοι 3 μου είπαν ότι δεν αξίζει. Σε αυτό που όλοι συμφώνησαν όμως είναι ότι με το χρόνο θα αφήνει μπογιά στα χέρια μετά από ώρες παιξίματος, ότι είναι κάτι που αν γίνει δεν υπάρχει επιστροφή, ότι εάν γίνει αυτή η δουλειά δεν θα επηρεαστούν τα inlays αλλά και ότι δεν έχει μεγάλο κόστος. Δεν νομίζω ότι μπορώ να ρισκάρω μία τέτοια διαδικασία χωρίς να υπάρχει και δυνατότητα επαναφοράς σε ένα τόσο ακριβό και καλό όργανο + την συναισθηματική αξία..(δεν είναι μία απλή Studio). Θα παραγγείλω το Doctor Fret Oil σε πρώτη φάση να δω αν θα στρώσει με 2-3 χρήσεις σε διάστημα ενός χρόνου. Τελευταία φορά ενυδάτωση στην κιθάρα έγινε πριν 3 χρόνια ίσως και παραπάνω. Αν δεν στρώσει και συνεχίζει να με ενοχλεί, θεωρώ πως καλύτερα είναι να την δώσω σε κάποιον που θα την ευχαριστηθεί και να ψάξω για κάτι πιο κοντά σε αυτό που ζητάω. Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές σας. Θα επανέλθω μετά την χρήση του Dr Fret Oil.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου