Προς το περιεχόμενο

npap

Guru
  • Αναρτήσεις

    4.555
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    35

npap ήταν Μέλος της ημέρας 2 Ιουλίου

npap είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

Bio

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

7.290 προβολές προφίλ

Συμμετοχή npap

  1. npap

    Done There Been That

    επιτέλους... επιστροφή του JJ που ξέρω κι αγαπώ... πολύ ωραίο θέμα και ένας ιδιαίτερα παράξενος τρόπος που έχει δέσει το καλοταϊσμένο ταμπούρο και ο χώρος του με το όλον, που όσο με ξενίζει τόσο περισσότερο τον γουστάρω... τώρα οι περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες στα δικά σου κομμάτια ξέροντας τόσα χρόνια και τα γούστα σου πάνω κάτω, είναι περιττές... μπράβο Σπύρε...
  2. κάτι τέτοια μου πετάς στο ξεκούδουνο και δεν μπορώ να σου κακιώσω για πολύ... ΥΓ. το F5 μου είναι σε σημείο που αυτή την στιγμή έχει πρόσβαση μόνο η γυναίκα μου... αν έφερνες στην Michelle το συζητάγαμε (τη Pfeiffer ρε χαμένο όχι την Branch, αυτή θα μπορούσε να ταν εγγονή μου)... ΥΓ2 κι όχι δεν είναι στο στομάχι (αν και θα μπορούσε στην ηλικία μου)...
  3. οπότε δεν σε αφορούν οι τελευταίες ρυθμίσεις επ αυτών... καλές ακροάσεις...
  4. ναι χονδρικά... αν ακολουθήσεις τα βήματα η αυξομείωση της έντασης των ηχείων γίνεται από το monitor out ανάμεσα στα πλαίσια που ήδη καθορίστηκαν με τις προηγούμενες κινήσεις σου... και επ ευκαιρία, επειδή δεν ξέρω τα ηχεία σου, στην τελική ρύθμιση σε αυτά πρέπει να λάβεις υπόψη σου και ενδεχόμενο θόρυβο που θα προέρχεται αποκλειστικά από το τελικό τους στάδιο...
  5. με όλο το θάρρος της γνώμης μου, ανάλογες απαντήσεις είναι "ντροπή" για ένα τεχνικό φόρουμ... ο φίλος μας ρώτησε αν ισχύει μια τεχνική πληροφορία... όσοι έχουμε την διάθεση να προσφέρουμε ουσιαστικά σε αυτόν τον χώρο κι όχι απλά να περνάμε την ώρα μας χαβαλεδιάζοντας, πρέπει (λέω εγώ τώρα βέβαια γιατί μπορεί να έχουν αλλάξει τα πράγματα εδώ και να μην έχω ενημερωθεί) να δίνουμε πρώτα την τεκμηριωμένη απάντηση που (δικαίως) περιμένει ο φίλος μας και μετά να αφήνουμε τον ίδιο να αποφασίσει αν θα τηρήσει και κατά πόσο το "σωστό" τεχνικά... δεν είναι όλα τα θέματα ίδια και σίγουρα δεν μπαίνουν όλα σε καλούπια αλλά στα καθαρά τεχνικά οι διατυπώσεις των θέσεων "επιβάλλεται" να αυτολογοκρίνονται... αν δεν ξέρουμε (κι αυτό σίγουρα δεν είναι ντροπή) δεν μιλάμε απλά για να πούμε κάτι και πάμε δίπλα στο noiz καφέ όπου μπορούμε να εκφραζόμαστε κατά το δοκούν (στα πλαίσια των κανόνων του φόρουμ πάντα)... πάντα έτσι λέω εγώ που μπορεί να γέρσασα και να παραξένεψα..... ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- συγνώμη από τον op για την παρέμβαση... ας προσπαθήσω τώρα να λύσω την απορία του σεβόμενος την ανάγκη που τον οδήγησε να απευθυνθεί εδώ... σε μια αναπαραγωγική αλυσίδα, είναι σημαντικό (και για τον λόγο που ανέφερες), στο προενισχυτικό στάδιο το κέρδος του σήματος να είναι ισχυρό... τόσο ισχυρό βέβαια όσο δύναται να του επιτρέψει το headroom της συσκευής αν θελήσει να υπερβάλλει λίγο... με πιο απλά λόγια προβλέποντας το δυνατόν και κάποιες απρόβλεπτες κορυφώσεις καλό είναι να κινούμαστε πάντα λίγο κάτω από το όριο της ακουστής παραμόρφωσης... βασική εξαίρεση μια κακή και πολύ θορυβώδης πηγή που θα μας βάλει αυτή τα όρια... σε περίπτωση σαν την δική σου που υπάρχει monitor out και μέχρι να φτάσουμε στη χρήση του, ξεκινάμε από το ψηφιακό volume των windows που πρέπει να το έχουμε πάντα στο 100 για να μην χάνονται bit (ιδανικά πρέπει να το παρακάμψεις χρησιμοποιώντας wasapi ή asio drivers και player που τους υποστηρίζει, αντί των τυπικών MME)... από κει και πέρα αν η κονσόλα μας (ιδανικά) έχει PFL σε κάθε κανάλι, ρυθμίζουμε την κάθε πηγή ξεχωριστά με αυτό ενεργοποιημένο σύμφωνα με τον "κανόνα" που ανέφερα αρχικά και κατόπιν έχοντας το main out στο μηδεν (ξέχνα το εκεί) μιξάρουμε τα fader μεταξύ τους με το συνολικό σήμα πλέον στις ενδείξεις του main out κι αυτές με τον ίδιο τρόπο... τα pfl θαναι απενεργοποιημένα πλέον αλλά γνώμονας κι εδώ είναι το 0 και τα πρώτα "κόκκινα"... τώρα αν μας δίνει η συσκευή πορτοκαλί ένδειξη πάνω από αυτό το υπερβαίνουμε ακολουθώντας την ελαφριά την καρδία πάντα όμως έχοντας "ανοικτά αυτιά"... συνεχίζοντας το monitor out το ρυθμίζουμε χωρίς φόβο και πάθος... ένας πρακτικός τρόπος είναι να βάλουμε να παίξει ένα κομμάτι με πυκνό και έντονο περιεχόμενο σε χαμηλές και μεσαίες συχνότητες που θα μας φέρνει συχνά στα όρια τις ενδείξεις του main out... κατόπιν ανοίγουμε το monitor out περίπου στη μέση (12 η ωρα κι ούτε ένα τηλεφώνημα) και τέλος αρχίζουμε σταδιακά να ανοίγουμε την ένταση των ηχείων μας μέχρι το σημείο που είτε τη θεωρούμε πολύ δυνατά, είτε έχει αρχίσει να διεγείρει "άσχημα" τον χώρο μας... τριξίματα, μπουμινκγ στις χαμηλές, θόλωμα μεσοχαμηλά και γενικά το σημείο που αντιλαμβανόμαστε ότι ο ήχος αρχίζει εμφανώς να υποβαθμίζεται... εκεί λογικά θα είμαστε εντάξει και καλυμμένοι στο πλείστον της σπιτικής χρήσης... μετά από αυτά βέβαια μπορείς άνετα και συ να μην δώσεις πανελλαδικές και να τα ρυθμίζεις όπως γουστάρεις... ΥΓ. το ότι κάποιος είναι "ικανοποιημένος" από αυτό που ακούει, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει καλύτερο γι αυτόν που ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ αξίζει να τo ψάξει... έλεος (κι εδώ)...
  6. αμ έτσι ρε μεγάλε... αυτό θα πει χιούμορ... το ότι θα μου πεις "εσύ" προστακτικά "μάθε"... είσαι απίστευτος.. ντάξει νερό κι αλάτι μου έφτιαξες το κέφι... αν περιορίσεις και την "πλάκα" σου στους άλλους που "καταλαβαίνουν" θα μαστε αγαπημένοι...
  7. σε μια λεξούλα μόνο η απάντηση για να μην κουράσεις φαιά αυτή την φορά... ΕΛΕΟΣ...
  8. ο συνονόματος παππούς μου, ίσως ο "πνευματικότερος" και πολυγραφότατος στρατιωτικός της χώρας τον προηγούμενο αιώνα, δεν έμεινε στην ιστορία τόσο για τα πολλά παράσημα στους πολλούς πολέμους που έλαβε μέρος, ούτε για τα πάμπολα υψηλά αξιώματα που του ανατέθηκαν κατά καιρούς και υπηρέτησε με σθένος και ήθος (πέθανε στην ψάθα προς τιμήν του), ούτε για τους ολυμπιακούς του 36 που έλαβε μέρος ως δεινός ξιφομάχος... είχε γράψει πολλά δικά του βιβλία (κυρίως ιστορικά και στρατιωτικά), αλλά παράλληλα κατέχοντας άψογα πολλές ξένες γλώσσες και ζώντας αρκετά χρόνια στο εξωτερικό ως στρατιωτικός ακόλουθος σε πρεσβείες μας, είχε μεταφράσει πολλαπλάσια σε αριθμό... μην τα πολυλογώ ευλογώντας τα γένια του προγόνου μου, λίγους μήνες πριν φύγει, τον είχα ρωτήσει φορώντας την φρεσκοπλυμένη εφηβική μου αφέλεια, ΓΙΑΤΙ δεν γράφει περισσότερα δικά του βιβλία και ασχολείται τόσο με το να μεταφράζει βιβλία άλλων... η απάντησή του ήταν η εξής μες τις άκρες όπως την θυμάμαι: - μεταφράζω κάποια βιβλία που έχω διαβάσει και θεωρώ σπουδαία, πριν προλάβει να τα μεταφράσει κάποιος άλλος, ενδεχομένως "ξαναγράφοντάς" τα... παραφράζοντας την ρήση του στα καθ ημάς, να πω με την σειρά μου ως NΠαπ ο νεότερος (τρομάρα μου), ότι στους χαλεπούς πνευματικά καιρούς του απέραντου διαδικτυακού σκουπιδοτενεκέ που βιώνουμε, ένας μη κατέχων την γνώση ενός αντικειμένου (κι ακόμα χειρότερα ο ημιμαθής), μπορεί να βουτήξει πρόθυμα με τα μούτρα σε αυτόν αναζητώντας την, αλλά δυστυχώς βγαίνοντας κατά κανόνα είτε παπαγαλίζει ένα ασύνδετο και παραπλανητικό μέρος της, είτε την "μεταφράζει" απλοϊκά και άστοχα στο επίπεδο που να μπορεί να την κατανοήσει, αδιαφορώντας για την πρωταρχική επιστημονική "αλήθεια" της... κι αυτή η γ@μημένη πλέον "γνώση" ανακυκλώνεται και φέρεται παραποιημένη... και δυστυχώς, η ανάλογη της πρακτική ενίοτε παγιώνεται ως γενική αυτοαθωωμένη συμπεριφορά σε επίπεδο ατομικό ή χαβαλοπαρέας, με αποτέλεσμα (ειδικά στα τεχνικά φόρουμ), κάποιοι μαζόχες να κυνηγάνε τα "κακάκια" που αφήνονται στον τομέα τους από την ανεξέλεγκτη πνευματική αφόδευση... έλα Λόλα λοιπόν... να ένα μήλο... take or leave it αλλά προς θεού... μακριά από μένα μετά... ήδη με κόπο σου απαντώ (μη πουν όσοι με ξέρουν ότι η γαλατική μου ευγένεια περνάει κρίση)... ουπς!... και να θέλω να αγιάσω δεν μ αφήνεις... να και το πιο πρόσφατο "διαμαντάκι" που ξεφούρνισες... τι λες ρε φίλε σοβαρά... έχει "λυθεί";... αναπουπουλιάστηκα... αυτό τι σημαίνει δηλαδή; ότι η εταιρεία που απλά επέβαλε ένα κοινό equalization για να μην παίζει ο κάθε δίσκος ότι νάναι ανάλογα την κάθε χώρα και το κάθε πικάπ όπως γινόταν πριν, έκανε μαγικά και εξαφάνισε τα εγγενή φυσικά προβλήματα του μέσου;... έλεος όμως... λοιπόν για να τελειώνουμε... το βινύλιο ήταν (τηρουμένων των αναλογιών και πάντα ως προς το απωλεστικό φαινόμενο του πράγματος) το "mp3" της ταινίας... πρώτο ΑΛΛΑ ...χωνέψτε το και αγαπήστε το όλοι με τις αδυναμίες του όμως... αγαπήστε το γιατί κάποτε κάποιοι μεγάλοι μηχανικοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους και τις αδυναμίες του μέσου και σε ηλεκτρικές μουσικές που δεν είχαν φυσικές αναφορές, απογείωσαν κάποια μουσικά αριστουργήματα ενσωματώνοντας τους έμμεσα τα artifacts στο αποτέλεσμα που έφτασε στο αυτί του μέσου ακροατή... αυτού φυσικά που αποκτούσε μια έκδοση από master που σεβόταν οριακά τον ρόλο του... αγαπήστε το γιατί ο έστω μη "τέλειος" ήχος του έχει ενσωματωθεί στο dna σας... καλώς και Πάγκαλος... αγαπήστε το γιατί σε κάποιους κουβαλάει κομμάτια από την ζωή σας και χίλιους άλλους λόγους που στην τελική αφορούν μόνο τον καθένα σας και λογαριασμό μη δίνετε... δεύτερο ΑΛΛΑ... από αυτό μέχρι την θρασεία παραποίηση της πραγματικότητας υπάρχουν και αντικειμενικά τεχνικά όρια... πχ η ημιμαθής αναφορά που γράφηκε πρόσφατα σε άλλο θέμα επίσης από τον από πάνω, ότι δηλαδή: "...ηχογραφήθηκαν σε ταινία και πρωτοκυκλοφόρησαν σε master για βινύλιο. Συνεπώς αν κάποιος θέλει να τους ακούσει όπως τους φαντάστηκαν οι μουσικοί και ο ηχολήπτης (όχι αυτός,αυτός σίγουρα τότε ήταν στο νηπιαγωγείο) πρέπει να αναζητήσει βινύλιο που τυπώθηκε το πολύ έως το 1985 βαρια βαρια, οσο παλιότερο τόσο καλύτερα..." αγγίζει τα όρια της φαιδρότητας... ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι η να παιχθεί η ίδια η ταινία σε ένα κορυφαίο open reel ή αυτή να μεταγραφεί μέσω ενός κορυφαίου ADC σε ένα ψηφιακό μέσο υψηλής ανάλυσης που θα αναπαραχθεί ακολούθως οπουδήποτε αλλού... μόλις η ψηφιακή τεχνολογία ξεπέρασε τις φυσιολογικές παιδικές της ασθένειες το θέμα και η παραφιλολογία του έως σημείο "ψεκασμού" έληξε... το γεγονός ότι συχνά πυκνά συντηρείται και αναζωπυρώνεται εκτός των ορίων που έθεσα παραπάνω από ένα σημείο και μετά αγγίζει όντως την γραφικότητα... και για να κλείσω επιτέλους, ένα παράδειγμα που ελπίζω μην μπει πάλι κάποιος στον κόπο να παραποιήσει ως προς τον στόχο του... αν κάποιος γνώστης της μουσικής με φυσικά όργανα ακούσει την κορυφαία ηχογράφηση βινυλίου που έχω αναφέρει παραπάνω στο καπάκι με την ψηφιακή της μορφή σε ένα κορυφαίο σύστημα, θα κάνει άμεσα το βινύλιο φρίσμπι από την πόρτα από το παράθυρο κι από όπου βρει χώρο να αναπνεύσει... αν από την άλλη κάνει το ανάλογο πείραμα με το DSoTM τα αποτελέσματα δεν θα ναι ίδια... κάποιοι (ειδικά νεότεροι) θα προτιμήσουν την ψηφιακή version, κάποιοι (ειδικά παλιότεροι που στα νιάτα τους το είχαν λιώσει), το βινύλιο... πιο λιανά δεν δύναμαι να το θέσω... τελεία και παύλα μήπως και πάω για ύπνο επιτέλους... ΥΓ... μη ξεχάσω... ρε MGs... ρε MGs... το ότι παραποίησες "πονηρά" το παράδειγμά μου που είχε ως αφορμή την τελευταία αποστροφή του ποστ του τρόλεϊ περί επιδίωξης αντιπαραθέτοντας της την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης αίσθησης της ακοής και δεν άφηνε περιθώρια παρανόησης μιας και έκλεινε σαφέστατα ως: με απογοήτευσε ταμάλα, γιατί δεν ανήκεις τελικά στους καλόπιστους όπως κακώς νόμισα βραχυχρόνια... παρεμπιπτόντως σου χει στείλει κανας κριτικός αρχεία με wetransfer να μου τον συστήσεις και μένα;... κρίμα ρε μεγάλε... με γύρισες στην γνώμη που αποκόμισα για σένα στην πρώτη "επαφή" μας εδώ, που θυμάμαι ότι μου την είπες με θράσος και αγένεια χωρίς να με ξέρεις και χωρίς να σου έχω απευθύνει καν τον λόγο για το ότι και καλά κρατάω τα "μυστικά" της τέχνης για την πάρτι μου και κάτι τέτοια κουλά... πρώτη φορά ακολούθως κόντεψα να πειστώ ότι εξηνταρίζοντας σιγά σιγά έπεσα έξω σε κρίση για κάποιον έστω και εκ του μακρόθεν, αλλά δεν γ@διέται... τι είχες Νίκο μ' τι είχα πάντα... στην τελική εχ3σθην... κάθε κατεργάρης στον πάγκο του...
  9. και ειρωνείες υπάρχουν (ασχέτως αν προκύπτουν από παρανόηση) και το συγκεκριμένο "κλίμα" μπορεί εν δυνάμει να είχε τα φόντα να λειτουργήσει ως αντίδοτο στην ζέστη, αλλά προέκυψε στην πορεία πολύ "υγρασία" και βράστα... και όντως θαταν αναίτιον αν διάβαζες λίγο πιο προσεκτικά... anyway... σου πρόσθεσα την διόρθωση που ο ίδιος έκανες στην έκφρασή σου (και οδήγησε στο δικό μου) και το βαλα στα recommended όπως έτσι κι αλλιώς του άρμοζε εξ αρχής όπως προείπα... τώρα, ας απολογηθώ κι εγώ επ' ευκαιρία για πρώτη και τελευταία φορά που επειδή βαριέμαι αφόρητα να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα με στείρο τεχνικό τρόπο, τα διακωμωδώ ενίοτε απαντώντας σε δεύτερο χρόνο (εφόσον υπάρχουν ήδη απαντημένα) με "ψευδοφιλολογικό" ύφος για να χαλαρώσω... κι αυτό κατά κανόνα μετά από αρκετή κούραση... οπότε και συνειδητά δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία σε κάποια συντακτικά μου ατοπήματα, καθότι ποσώς (ποσώς όμως) με απασχολεί ο κάθε θιγμένος τυχάρπαστος που θα επιχειρήσει κατά καιρούς να "επικεντρώσει" σε αυτά, ωσάν να μου διορθώνει παιδική έκθεση (όποιος δεν καταλαβαίνει απλά ρωτάει καλόπιστα και αν όχι προσπερνάει)... διαφημιστικόν εξ απαλών ψηφίων για να βάλω ουισκάκι, να απαντήσω και σε κάποια πμ κι επανέρχομαι... η Λόλα στην θέση της παρακαλώ... το μήλο της δεν το ξεχνώ...
  10. μόλις μπήκα και ψιλοδιάβασα... έλεος... πλένομαι τρώω και επανέρχομαι με ένα μήλο για την Λόλα... μην φύγει πες τε της... ΥΓ μέχρι τότε, ρε τρόλευ έλεος... μια φορά σε εξύψωσα απόλυτα και δικαίως λέγοντας (ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣΤΑΤΑ μια και αναφέρεις το ορθόν και μάλιστα "συμπυκνωμένο" ότι το θέμα θα έπρεπε να κλείσει στην πρώτη παράγραφο του ποστ σου) και το χ$σ#ς πάλι με τις ειρωνείες σου...
  11. το σίγουρο είναι ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας και την άνοδο της ποιότητας στην "κιζενοποίηση" παραγωγής από το πλείστον των εταιρειών που σχεδιάζουν audio συσκευές, όντως οι ηχητικές διαφορές έχουν μικρύνει.... τώρα το αν θα τις καταλάβει ο φίλος μας έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες με κύριο την εμπειρία του και τις προσλαμβάνουσες του θεωρητικά και πρακτικά σε ότι έχει να κάνει εν γένει με τον ήχο και δεν μπορούμε να τις ξέρουμε επακριβώς... για να ρωτάει πάντως μάλλον βρίσκεται σε ένα entry level ενασχόλησης με το "άθλημα" οπότε σε αυτή την περίπτωση συμφωνώ ότι οι ηχητικές διαφορές ενδέχεται όντως να μην είναι ικανές να υπερισχύσουν γι αυτόν ως κριτήριο για την τελική επιλογή του σε σχέση με την υπεροπλία σε δυνατότητες της yamaha αν ο φίλος μας έχει ανάγκη περισσότερο μια "κονσολίτσα" πέραν της απλής διεπαφής με τον υπολογιστή που έτσι κι αλλιώς θα του προσφέρει κι αυτή όπως και οι κάρτες... από την άλλη όμως είναι επίσης σίγουρο ότι αν δεν τις χρειάζεται αυτές τις δυνατότητες οι ανάλογης τιμής κάρτες ήχου θα έχουν καλύτερες προενισχύσεις και AD και DA κονβέρτορες και αν παράλληλα η προτεραιότητά του είναι η εγγραφή και η μετέπειτα audio επεξεργασία, η επιλογή του "πρέπει" να κλείνει προς αυτές (η κατηγορία τιμής είναι επαρκής ως threshold ποιοτικά για ένα home studio ώστε να αξίζει τον κόπο... ειδικά αν διαθέτει ή σχεδιάζει να αποκτήσει μεσοπρόθεσμα ένα μόνιτορ στο ίδιο επίπεδο κατ ελάχιστο)... δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι τα μέρη μιας συσκευής έχουν ένα κόστος που δεν υπερκεράζεται εύκολα σε σχέση με το πλήθος τους... οι 4 προενισχυτές, οι πολλές line είσοδοι, η μονάδα εφέ κλπ της yamaha δεν χαρίζονται... κοστίζουν και η ποιότητα τους είναι ανάλογη (πάνω κάτω) με το συνολικό κόστος της... η απόφαση δεν είναι τόσο δύσκολη φίλε Γιάννη, αρκεί να έχεις καταλήξει στις πραγματικές ανάγκες σου αυτήν (τουλάχιστο) την εποχή...
  12. thread solved (εξ αρχής και προς τι ο αλληλοσπαραγμός αδέλφια μου, αλήτες, καρδερινοκάναρα δι μία ακόμα φοράν) φυσικά και "μπορεί" να αποτελεί (και γίνεται κατά κόρον) σύμφωνα και με τα ορθώς γραφόμενα προαναφερόμενα επιδίωξη... και εννοείται γίνονται και τεχνολογικές επιλογές στο κυνήγι του "ζεστού" ήχου... ποιου και ποιανού όμως... το "πρόβλημα" ήταν και παραμένει, ένα πρόβλημα (όχι "σοβαρό" στα πλαίσια της ψυχοακουστικής πχ, αλλά πια ενίοτε επιεικώς φαιδρό σε χαλαρές audio φορουμοκουβεντούλες) επιμερισμένο σε τόσα μέρη όσες και οι κωλ&%^&&*δες των "προβληματισμένων" εξ αυτού... κι τούτον γιατί ένας "ήχος" (για πολλούς λόγους που έχω βαρεθεί να επαναλαμβάνω) ΠΟΤΕ δεν ακούγεται "ίδιος" ως reference ούτε καν στο ίδιο άτομο στην διάρκεια της ίδιας μέρας (πόσο μάλλον σε διαφορετική)... με μια μικρή αντιπαράθεση μπορεί να βοηθήσω ενδεχομένως κάποιον που δεν το αντιλαμβάνεται... παίρνω κάποιον τηλέφωνο και του λέω ότι θα βάψω τον ένα τοίχο στο γραφείο μου πορτοκαλί... τι πορτοκαλί όμως; ε για να τον βοηθήσω του λέω: -θυμάσαι το χρώμα που παίρνει το ριχτάρι του καναπέ στο καθιστικό σου τα πρωινά που πέφτει πάνω του ο ήλιος ; ε αυτό... εύκολα κι αυτόματα ο εγκέφαλος του θα σχηματίσει πρώτα την εικόνα του καναπέ του και κατόπι του τοίχου μου πέφτοντας σε μεγάλο βαθμό κοντά στο ότι θέλησα να του μεταδώσω ως προς το χρώμα που θα τον βάψω... αν όμως τον πάρω από το studio και του πω: - έλα re μ@λ@κ@ "έβγαλα" επιτέλους στην ψηφιακή επανέκδοση του "Τούμπου - τούμπου ζα" που μιξάρω, τον "ζεστό" ήχο που ονειρευόμουν... για να τον βοηθήσω τώρα όμως να το αντιληφθεί τι να αναφέρω... κάποιο άλλο τραγούδι με το ανάλογο ηχόχρωμα; συχνοτικό περιεχόμενο; σε πια ένταση; που και με ποιο λόγο σήματος προς τον περιβάλλοντα θόρυβο και με ποια μηχανήματα το είχαμε ακούσει; και και... ε και τι θα καταλάβει τελικά περί του ήχου που εννοώ, ώστε να "ταυτίσουμε άποψη" περισσότερο από τα ζουμπουρλούδικα ναυτάκια του έκτου στόλου με το μεταφρασμένο στα αγγλικά "ο κήπος είναι ανθηρός" που δίδασκε στις τροτέζες να τους λένε ο Κωνσταντίνου στο "Καλώς ήλθε το δολάριο"... αλήθεια τι;... και δεν τα λέω σκωπτικά τα ανωτέρω... ίσα ίσα... όπως την βρίσκει ο καθείς κατά την αναζήτηση του audio holy grail του (είτε στην παραγωγή είτε στην ακρόαση)... το ξαναλέω... σεβαστόν και θεμιτόν... ΟΜΩΣ ως την στιγμή που θα επιχειρήσει να το γενικεύσει και να το "θεσφατοποιήσει" "επιβάλλοντας" το αορίστως κατά τα ειωθότα του προσλαμβανόμενο ως "ποιοτικόν", συγκρίνοντας μούσμουλα με κολοκύθια... η ακουστική μνήμη είναι μια σύνθετη διαδικασία με επικαλύψεις και συμπληρώματα άλλων αισθήσεων στην επεξεργασία του αρχικού ερεθίσματος πριν την αποθήκευση μιας πληροφορίας που δυστυχώς δύσκολα δύναται να ανασυρθεί και να περιγραφεί επακριβώς σε δεύτερο χρόνο ώστε να γίνει πλήρως κατανοητό στην όποια προσπάθεια να επικοινωνηθεί... μια μικρή αναφορά, στην τραγελαφική ουκ ολίγες φορές προσπάθεια των διάφορων κριτικών ηχητικών συσκευών, να μας μεταφέρουν την αίσθηση που απεκόμισαν οι ίδιοι από την ακρόαση κάποιας, φτάνει για να καταλάβουν όλοι (καλόπιστοι και μη) τι εννοώ... πάντως το δικό μου πρόβλημα στις ανάλογες συζητήσεις, σίγουρα δεν είναι με το πουλικακοθρεμμένο μου, παρότι διάγει παρατεταμένη εφηβικήν νεότητα και με τον "επαναστατικό" τρόπο που επικοινωνεί τις "καυτές αναλογικές" προτιμήσεις του με εκνευρίζει, γιατί απλά καταθέτει εδώ εμπράκτως τις dream on προσπάθειές του συχνά πυκνά και έχω πάρει απ΄έξω απ΄έξω μια ιδέα για το τι ψάχνει ο γρύλος του.... και έτσι το ότι ως συνέπεια βαυκαλίζεται περί της "ανωτερότητας" του τρόπου του, το συγχωρώ μπρος στο πάθος του να το υπερασπιστεί και να το κυνηγήσει όμως παράλληλα έμπρακτα στα δικά του πονήματα... ΝΑΙ... ξέρω αρκετούς ανάμεσα στα μέλη που έχουν ή που είχαν... η "σωστή" ερώτηση όμως είναι γιατί δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις... αυτό θα έπρεπε μάλλον να σε προβληματίζει περισσότερο από το αν υπάρχουν... τέλος μια από τις καλύτερες ηχογραφήσεις (από όλα τα μέσα) που έχω ακούσει ποτέ (της αγαπημένης μου επίσης Sheffield Lab που μου είχε φάει πολλά λεφτά στα νιάτα μου αλλά χαλάλι της)... "ένα ακουστικό θαύμα με δυο μικρόφωνα" όπως μου την είχε χαρακτηρίσει κάποτε ένας ομότρελος Αυστραλός hiendιστας... πως να περιγράψεις αυτόν τον ήχο... ακόμα και από το φτωχό πλην τίμιο youtube μπορεί κάποιος ακούγοντας την από ένα καλό σύστημα ή ανάλογα καλά ακουστικά να διακρίνει το συχνοτικό και δυναμικό μεγαλείο της που προσεγγίζουν υπό συνθήκες την πραγματικότητα (όποιος* έχει ακούσει από κοντά χάλκινα σε καλό χώρο και ακούσει αυτή σε 2 Watt Puppy πχ καταλαβαίνει)... η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version, με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε), θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references... χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά), την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου, θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους... αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν... --- * καλά όχι και "όποιος"... νομίζω ότι αν θυμάμαι καλά σε άλλο θέμα αναφέρθηκε ότι "κάποιος" πήγε σε αίθουσα συναυλιών και δεν αντιλήφθηκε stereo image... μάλλον αυτός έχει πετύχει το απίστευτο βραχυκυκλώνοντας τα δυο του αυτιά σε mono ακυρώνοντας τις φασικές διαφορές με τις οποίες φτάνουν στον εγκέφαλό του τα όργανα ώστε να μη του δημιουργείται η αίσθηση της... άκουγε όλους τους μουσικούς τον έναν πάνω στον άλλο στο κέντρο...
  13. δυστυχώς λόγω της φύσης της παραγωγής και της περιορισμένης κυκλοφορίας δεν είχαν πολλοί την ευκαιρία να το απολαύσουν (τουλάχιστον στην αυθεντική του μορφή γιατί δεν ξέρω αν κυκλοφόρησε αργότερα σε cd)...
  14. γεύση από ένα από τα καλύτερα βινύλια (φυσικά dtd) που έχω ακούσει ποτέ... εννοείται ότι αν το μέσο μπορούσε να κρατήσει έναν ανάλογο ποιοτικό μέσο όρο στην εμπορική του σταδιοδρομία, θα νέρωνα λίγο το κρασί μου ως προς την σύγχρονη απαξίωση του (κάτι που δυστυχώς δεν γινόταν γιατί η κάθε παραγωγή ήταν πανάκριβη συν το ότι η εκάστοτε μπάντα έπρεπε να σπέρνει μια κι έξω) ...
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου