Νομίζω ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι επαγγελματικές υποδομές για μουσικούς με πανεπιστημιακή/μεταπτυχιακή/διδακτορική εκπαίδευση.
Τι θα κάνουν δηλαδή όλοι αυτοί οι άνθρωποι εδώ επαγγελματικά?
Που θα απασχοληθούν?
Ελάχιστες είναι οι θέσεις που πραγματικά ζητάνε/θέλουν/χρειάζονται τέτοια προσόντα.
Έξω είναι αλλιώς, υπάρχουν πάρα πολλές μεγάλες και σπουδαίες κλασσικές ορχήστρες με έργο, υπάρχει κοινό, υπάρχει αγορά.
Εδώ ή σε κανένα "μαγαζί" θα πάνε, ή θα γράφουνε για κανέναν τραγουδιάρη, ή θα γράφουνε μουσική για τους τίτλους τηλεοπτικών σειρών, ή θα φεύγουν πάλι έξω.
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στους μουσικούς και τα φράγκα vs τέχνη, έχω να πω τα εξής.
Ξεκινάνε όλοι αγνοί, γουστάρουν αυτό που κάνουν ακόμα και σε ερασιτεχνικό επίπεδο.
Όταν (και αν) όμως έρθει η επιτυχία, αυτή έτσι κι αλλιώς κεφαλαιοποιείται (μιλάω για ποπ, ροκ, και όλα τα δημοφιλή είδη λαϊκής μουσικής).
Ο μουσικός/η μπάντα, μετά γίνεται brand, και πουλάει με βάση το brand name του, είτε βγάζει καλή είτε κακή μουσική.
Οι Maiden ή οι Metallica πχ, μπορεί να έχουν ακόμα τις αγνότερες προθέσεις, αλλά είτε το θέλουν είτε όχι, πουλάει το όνομα πια, και όχι τόσο η μουσική.
Αν πχ συνεργαστούν με κάποιον, αυτός αυτόματα παίρνει δημοσιότητα και μόνο από το γεγονός της συνεργασίας μαζί τους, το κεφαλαιοποιεί κατά κάποιον τρόπο.
Αν θέλεις να φέρεις εδώ τον Hetfield για να τα πείτε, όχι για να παίξει, πρέπει να τα σκάσεις χοντρά, και δεν μιλάω για τα έξοδά του.
Όσοι λοιπόν πουλάνε δικαιώματα, στην ουσία πουλάνε κάτι που έχουν κεφαλαιοποιήσει οι ίδιοι και εκτός από την μουσική του αξία, έχει και την υπεραξία του ότι το έφτιαξαν αυτοί.
Σκέφτονται λοιπόν.
Στα επόμενα πχ 10 (20 ή 30) χρόνια, το brand name μου από εμπορικής άποψης θα πέφτει.
Πόσα θα βγάλω λοιπόν από τις πωλήσεις μουσικής? Τόσα.
Ε και δεν τα παίρνω από τώρα στο χέρι, να τα φχαριστηθεί η ψυχή μου μέχρι να φύγω από τον μάταιο τούτο κόσμο, αντί να περιμένω 10/20/30 χρόνια?
Όποιος μπορεί λοιπόν να monetize (χρηματοποιήσει) το μουσικό του κεφάλαιο με συμφέροντες όρους το κάνει.
Και βέβαια κρατάει πάντα το κεφάλαιο του brand name του.
Που ξέρεις?
Ίσως στο μέλλον του χρειαστεί.
EDIT: Προσέξτε την διαφορά εδώ. Δεν πουλάει το μουσικό του έργο, πουλάει την εμπορική του εκμετάλλευση, της οποίας έτσι κι αλλιώς, μόνο ένα μέρος του ανήκε.
Ποσοστά έπαιρνε, όχι το 100%.