Προς το περιεχόμενο

RANT: "ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑ ΚΑΖΑΝΤΖΊΔΗ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΠΑΡΤΙTΟΥΡΑ"


Προτεινόμενες αναρτήσεις

εγώ μια φορά είδα έναν τύπο που έπαιζε τζαζ και τεχνικό μέταλ ταυτόχρονα και η φάση ήταν δεν είχε κώλο, τα πόδια ήταν attached απευθείας στα νεφρά

  • Χαχα 3

kavagio for strings

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 minutes ago, Jazzjoker said:

Λάθος κάνεις. Ούτε θα έγραφα ποτέ σε τέτοιο τόνο για εσένα, ό.τι άποψη κι αν εξέφραζες.

 

Η αληθεια ειναι οτι σα 16αρης νιωθω τελευταια και με πιανει συχνα επαρση 🙂

 

Τωρα πηρα χαμπαρι που πηγαινε η σουβλια...

 

 

Επεξεργασμένο από gkourmoul1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
3 ώρες πριν, NorhymeNoReason είπε

Ολα γράφονται και όλα διαβάζονται.


Γράψε σε παρτιτούρα αυτό και βάλε το στον Λεωνίδα Καβάκο να το παίξει.
 




Εξακολουθώ να θεωρώ πως τσάμπα παρεξηγιέται ο φίλος σου. Εγώ αντί να παρεξηγούμαι, θα σήκωνα τα μανίκια και θα έπιανα δουλειά για να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου χώρου που καλούμαι να υπηρετήσω, έστω και περιστασιακά, έστω και χωρίς καλλιτεχνικό κίνητρο. Ένας μουσικός δεν κρίνεται μόνο από τις θεωρητικές, τις τεχνικές ή ακόμη-ακόμη τις ιστορικές γνώσεις πάνω σε ένα αντικείμενο. Ούτε καν από την αγάπη του προς αυτό.
 

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη
  • Like 3

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 2/19/2020 at 9:12 AM, Πνοή και Νύξη said:

Δεν υπάρχει λόγος για συγκρίσεις. Είναι πάμπολλα τα παραδείγματα μουσικών με άρτιες θεωρητικές και τεχνικές γνώσεις που σε context εκτός μουσικού κειμένου όχι μόνο αισθάνονται άβολα, αλλά και γυμνοί.

Το ίδιο κι από την άλλη, όπως λες, μουσικοί που επειδή-θεωρητικά- είναι περιζήτητοι λόγω εμπειρίας/γνωριμιών/πλασαρίσματος/τσαγανού, θεωρούν εαυτόν αυθεντία, natural talent κλπ και οτιδήποτε εκτός δικής τους οπτικής ως προς τι είναι καλός μουσικός έχει στενέψει επικίνδυνα σε αλλαζονικό επίπεδο.

Η αλήθεια είναι ότι ούτε ένας folk-λαϊκός μουσικός μπορεί να παίξει κλασσικά έργα, αλλά ούτε και ένας κλασσικός μουσικός να παίξει το ρεπερτόριο άλλου ιδιώματος χωρίς να το κατέχει-όση παρτιτούρα και να του δώσουν. Δεν είναι μόνο η εκτέλεση παρτιτούρας, στη συγκεκριμένη περίπτωση. Οπότε η παρεξήγηση αφορά τον όρο καλός μουσικός-μη καλός μουσικός ο οποίος-παραδόξως- είναι εύστοχος και στις δύο περιπτώσεις. Νομίζω είναι περισσότερο παρεξήγηση λόγου παρά έργου.

 

είχα παίξει με ένα Σέρβο φλαουτίστα, ο οποίος έχει ότι πτυχείο υπάρχει και δεν υπάρχει, μέλος της ορχήστρας της ΕΡΤ, και ο οποίος ξεφτίλιζε (θετικώς εννοούμενο) οποιοδήποτε τραγούδι πήγαινε να παίξει η παιδική μας μπαντα, η οποία ήταν βασικά μια μπάντα για μια χορωδία παιδιών του σέρβικου σχολείου. Ο τυπος, σόλαρε, ξαναερχόταν στο μέτρο-ρυθμικό, έπαιζε πανέμορφα πράγματα και αυτοσχεδιασμούς, και γενικά μας έστειλε αδιάβαστους, και την βιολίστρια, και τον άλλο φλαουτίστα, και την πιανίστρια, και φυσικά τα παιδάκια που τον κοιτούσαν με θαυμασμό. + η όλη του παρουσία που απέπνεε φοβερές εμπειρίες απο συναυλίες στα πιο απαιτητικά κοινά. Ασε που έκανε τις μεταφορές ολόκληρου του τραγουδιού απο την μία νότα στην άλλη λες είναι το πιο εύκολο πράγμα (εγω ίδρωνα για να το καταφέρω σαν ρυθμικός κιθαρίστας - και έχετε ακούσει φαντάζομαι τα παπαδιλίκια που παίζω εδω και 30 χρόνια στην προσπάθεια...)

Οπότε, ναι, πιστεύω οτι ένας έμπειρος κλασικός , μπορεί να παίξει οτιδήποτε το λαϊκό εύκολα και όμορφα και χωρίς παρτιτούρα.

Επεξεργασμένο από rgxinap
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Jazzjoker είπε

Αυτό που δεν παύει ποτέ να μου κάνει εντύπωση είναι η ευκολία με την οποία κάποιος εκφράζει άποψη ειδήμονα χωρίς να έχει ιδέα για τι μιλάει. Προσωπικώς δικαιολογώ οποιαδήποτε ανοησία μέχρι και τα middle 20s όπου το μυαλό δουλεύει υπερωρίες ειδικά για να σκέφτεται χαζομάρες. Από εκεί και πέρα είσαι απολύτως υπεύθυνος για την κάθε βλακεία που εκφράζεις.

 

 

 

αν αναφερεσαι σε μενα ισως να εχεις δικιο και να ημουν υπερβολικος αλλα καποια ατομα που εχω γνωρισει κατα καιρους μου εχουν ανεβασει το αιμα στο κεφαλι και για αυτο να ημουν αποτομος και να τα εγραψα τοσο βαρυα και υπερβολικα...

Επεξεργασμένο από elephtan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Πνοή και Νύξη είπε


Γράψε σε παρτιτούρα αυτό και βάλε το στον Λεωνίδα Καβάκο να το παίξει.

Μη παιρνεις και ορκο. Ο πατερας του επαιζε στην ορχηστρα της ερτ και στα μπουζουκια και ο θειος του (και θειος μου) ηταν δημοτικος βιολιστης.

Το αυτακι του εχει ταιστει και με τετοιο υλικο.

 

 

.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 hours ago, NorhymeNoReason said:

 

Η παρτιτούρα είναι μεθοδος καταγραφης και ανάγνωσης. Ολα γράφονται και όλα διαβάζονται.

 

Λοιπόν για να μιλήσω σοβαρά ...

 

Δεν συμφωνώ ότι "Ολα γράφονται και όλα διαβάζονται."

Να εξηγηθώ.

Το πεντάγραμμο φτιάχτηκε σε μια μουσική περίοδο που όντως εξυπηρετούσε τις τότε ανάγκες μουσικής επικοινωνίας.

Φτιάχτηκε πάνω σε δομές οριζόμενες από αυτό που λέμε κλασσική μουσική.

 

Δεν εξυπηρετεί τα πάντα προφανώς (πχ μόρια).

 

Αν δώσεις μια παρτιτούρα σε 10 διαφορετικούς μουσικούς που ξέρουν να διαβάζουν καλά αλλά δεν γνωρίζουν το ιδίωμα του κομματιού, θα ακούσεις 10 διαφορετικές εκτελέσεις.

 

Η παρτιτούρα δεν είναι εύκολο να καλύψει λαϊκά ιδιώματα από την άποψη του παιξίματος και της έκφρασης.

Αν βάλεις έναν υπερυπολογιστή να γράψει σε παρτιτούρα τις πραγματικές αξίες (και όχι να τις στρογγυλοποιήσει συμβατικά) που παίζονται πχ σ' ένα σόλο λαϊκού ιδιώματος, αυτή θα είναι γεμάτη κουκίδες που θα είναι σχεδόν αδύνατο να παιχτούν ακριβώς όπως είναι γραμμένες.

 

Δεν μπορεί επίσης να καλύψει θέματα όπως groove (όλα σωστά παίζονται από όλους αλλά δεν τσουλάει το κομμάτι), παίξιμο λίγο πίσω ή λίγο μπροστά από το beat, τρόπος χτυπήματος νότας, κλπ.

 

Γι αυτό βλέπουμε τα "play with a swing feel", "ελεύθερο", κλπ γραμμένα πάνω στην παρτιτούρα.

 

Από εκεί και πέρα όμως έχουμε και τα εξής.

 

Στις κλασσικές σπουδές γίνεται πολύ δυνατό ear training (σολφέζ), και μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι κάποιος που έχει τέτοια εκπαίδευση δεν μπορεί να "ακούσει" τρία ακκόρντα και ζητάει παρτιτούρα.

 

Αλλά .... η παρτιτούρα εκτός από το τι θα παίξει κάποιος και πώς θα το παίξει, γράφει και το πότε θα το παίξει.

 

Σε μια μπάντα, ακόμα και αν σου πούνε ή καταλάβεις τα ακκόρντα, αν δεν ξέρεις το είδος, δεν ξέρεις πώς και πότε να παίξεις.

Μια παρτιτούρα σίγουρα σε βοηθάει να βρεις τον σωστό τρόπο.

 

Απλά ήταν λίγες σκέψεις αραδιασμένες σ' ένα ποστ.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλιστα. Σκέψεις αριθμημένες αλλά όχι και σε σειρά:

 

1) Αν η παρτιτούρα (Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ) ήταν η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ του ήχου, (σαν midi ένα πράγμα), δεν θα υπήρχαν διαφορετικές εκτελέσεις. Θα υπήρχε η μία [1] σωστή εκτέλεση και οι άλλες θα ήσαν αιρέσεις. Δεν είναι, και δόξα τω θεώ. Όσο πιο πίσω πάμε, τόσο καλύτερα φαίνεται. Βλέπε κοντσέρτα του Vivaldi για τσέλλο που είναι γραμμένη η γραμμή του cello και το δοσμένο μπάσσο. Η υλοποίηση επαφιόταν στον κοντινουίστα. Βλέπε σουίτες Μπαχ για τσέλλο, που είναι οι νότες μόνες σκόρπιες στα πρωτότυπα, και σε μοντέρνες επανεκδόσεις έχει λεγκάτα, στακκάτα, sul G, D κτπ. κτπ.

 

2) Παρτιτούρα μέτρο μέτρο για το Μερτικό, το φύγε να ησυχάσω, το καήκαμε κι απόψε καήκαμε δεν νοείται. Είναι σπατάλη. Μπορείς να γράψεις έναν οδηγό μια εισαγωγή 8 μέτρα να τη θυμάσαι, άντε και τίποτα ακκόρντα, που θα αλλάζουν μαζί με τους στίχοι.

 

3) Ο παίζων εκτός έδρας οφείλει να κάνει τα κουμάντα του αν θέλει να είναι παίζων. Κι εγώ αν δεν ξέρω κομμάτια κάθομαι και βγάζω οδηγούς, για ιδιωτική χρήση. Δεν είναι δουλειά του κουμανταδόρου/δουλιτσοκλείστη να μου δώσει παρτιτούρες. Αν είναι μαγαζί ΑΑΑ θα έχει "μαέστρο" που θα έχει κάνει ενορχηστρώσεις με τρόπους διάφορους. Είτε πάρτες, είτε οδηγούς είτε και στο μιλητό.

 

4) Άλλο La Campanella άλλο τα καμπανέλια. Ότι ξέρεις να παρκάρεις σκάνια με καρότσα σε χώρο που παρκάρει σμαρτ, δε σημαίνει ότι ξέρεις να κάνεις πατίνι. Είναι άλλο πράγμα. Ότι μια παρτιτούρα είναι 4/4 και δεν έχει οπλισμό κι έχει απάνω νότες διάφορες δε σημαίνει ότι θα βγει αμα τη εκτελέσει αγριοτσιφτέτελο μι ουσακ. Ο εκτελών προξενεί το αγριοτσιφτέτελο, κι ουχί η καταγραφή.

 

Αντιστρόφως. Φαντάσου ότι πας στον μπουζουξή και του λες: ΦΑ# τα μινόρια. Παίξε μου Ντο-σι-λα-λα-σολ-φα-μι-φα-σολ-ντο-ντο-ρε-ντο-σι-λα-λα-σολ-φα-μι-φα-σολ κτπκτπ με τα ενδιάμεσα ντο#. Θα βγει la campanella ή τα καμπανέλια; Ο παίχτης το κάνει όχι η πληροφορία.

 

5) Γιατί να υπάρχουν φταίχτες σε όλα; Πήγα κάπου, μου είπε έτσι, εγώ ξέρω αλλιώς. Τέλος. Δεν τα βρήκαμε. Πώς να το κάνουμε. Πρέπει να είμαστε όλοι το ίδιο σ' αυτόν τον κόσμο, ο Κάιν με τον Άβελ αγκαλιά και να έχουμε την ίδια γνώμη; Όχι. Να σκοτωθούμε κιόλας όμως για τη γνώμη; Όχι. Κλάιν. Παρακάτω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδια το πηγαμε αλλου.

Για να δουμε το θεμα στη βαση του, ειναι να δουμε εστω εναν απλο οδηγο απο το κομματι του θεματος.

Το κομματι το εχω παιξει μερικες χιλιαδες φορες και απεξω δεν το θυμαμαι.

Ολο και καποιο λαθος θα κανω αν προσπαθησω να το παιξω απεξω.

 

Το θεμα ειναι λοιπον να μην παιζουν οι μουσικοι (αν θελουν να θεωρουνται αξιοπρεπεις και οχι καλαμπορτζαίοι και πανηγυρτζηδες) στο γαμο του καραγκιοζη, ή με οποια εκτελεση εχει μαθει ο καθενας και ΑΝ την θυμαται κι αυτη απεξω.

 

Του θεμα του .... feeling και αν κατεχει καποιος μουσικος το ειδος που καλειται να παιξει, ερχεται στη σειρα μετα απο το θεμα να παιξει τουλαχιστον σωστα τις συχγορδιες.

 

816666840_MetrikoGm.thumb.jpg.8758f4bd0521833118b0e84b9551b668.jpg

 

Παραδειγμα αν παιζω εγω απεξω ακομα και ολοσωστα την 1η εκτελεση....

 

 

.... και οι υπολοιποι την 2η εκτελεση, ας παμε για ψαρεμα καλυτερα.

 

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου